WRC: Μονομαχία Νεβίλ-Μπριν την πρώτη μέρα του Ράλι Ypres
Ο Τιερί Νεβίλ και ο Κρεγκ Μπριν, με δύο Hyundai i20 WRC, χωρίζονται από 7,6 δευτερόλεπτα στην κορυφή της γενικής κατάταξης του Ράλι Ypres μεtά την πρώτη μέρα του βελγικού αγώνα του WRC.
Στις επτά Ειδικές του πρώτου σκέλους (καθώς η όγδοη ματαιώθηκε για λόγους ασφαλείας, λόγω του πλήθους των θεατών) ο Βέλγος και ο Ιρλανδός έχουν ήδη ανοίξει διαφορά μικρού λεπτού από τον συναγωνισμό, δηλαδή τον ομόλογό τους Οττ Τάνακ και τα τρία Toyota των Κάλε Ροβάνπερα, Έλφυν Έβανς και Σεμπαστιάν Οζιέ.
Με αυτόν τον τρόπο ο Νεβίλ και ο Μπριν αξιοποιούν πλήρως το γεγονός ότι είναι οι μοναδικοί οδηγοί που έχουν εμπειρία στους στενούς, γρήγορους και ολισθηρούς δρόμους της Φλαμανδίας, έχοντας κερδίσει το Ypres (στο πλαίσιο του Ευρωπαϊκού Πρωταθλήματος) το 2018 και το '19 αντίστοιχα.
Ο Νεβίλ ξεκίνησε την ημέρα προσεκτικά, γνωρίζοντας πως οι βελγικοί δρόμοι ανάμεσα στις πεδιάδες από σπαρτά κρύβουν αρκετές παγίδες: η πρόσφυσή τους είναι εναλλασσόμενη συνεχώς, ενώ ένα μικρό πάτημα εκτός δρόμου -με τόσο υψηλές ταχύτητες- μπορεί να οδηγήσει σε έξοδο από το δρόμο και ατύχημα.
Το πρωινό loop των τεσσάρων Ειδικών ξεκίνησε με τη νίκη του Τάνακ στην πρώτη Ειδική, αλλά στις δύο επόμενες ο Κρεγκ Μπριν ανέβασε το ρυθμό του: πήρε από 9 δέκατα σε καθεμία από τον Νεβίλ, και το προβάδισμα με 1,6 δευτερόλεπτα. Ωστόσο, ο Βέλγος της Hyundai απάντησε στην επόμενη με τον πρώτο χρόνο, και με διαφορά 2'' από τον Ιρλανδό, κι έτσι έφτασε στο μεσημεριανό Σέρβις στην Υπρ επικεφαλής της γενικής κατάταξης.
Οι δύο είχαν ορισμένα μικρά προβλήματα το πρωί: ο Μπριν χτύπησε ένα χαμηλό κράσπεδο και κατέβασε λίγο το ρυθμό του νομίζοντας ότι είχε κλατάρισμα, ενώ παράλληλα συναντούσε αρκετό χώμα σε κάποιες στροφές δεδομένου ότι εκκινούσε έβδομος και έβρισκε εκεί το χώμα από τα κοψίματα των τροφών από τους προπορευόμενους. Από την άλλη, ο Νεβίλ έχανε την προσοχή του ανεβάζοντας διαρκώς τα γυαλιά του, που έπεφταν.
Παρόλα αυτά, ο ρυθμός τους ήταν ένα επίπεδο πάνω από όλους, και οι δύο ξεκίνησαν το απογευματινό loop των ίδιων τεσάρων Ειδικών υποσχόμενοι μια συναρπαστική μονομαχία.
Όμως αυτή δεν ήρθε ποτέ. Ο Νεβίλ ανέβασε το ρυθμό του, σε σχέση με την πολύ προσεκτική του τακτική στο πρώτο loop, και κέρδισε και τις τρεις ΕΔ που τελικά διεξήχθησαν. Μάλιστα στην τελευταία από αυτές διπλασίασε τη διαφορά του από τον Μπριν στα 7,6 δευτερόλεπτα.
Όμως, ο Βέλγος της Hyundai στο τέλος της ημέρας είπε: "Ο στόχος ήταν ο ίδιος και το πρωί - να περάσουμε καθαρά από τις Ειδικές. Ήμουν σε θέση να οδηγήσω λίγο ταχύτερα γιατί το πλήρωμα αναγνωρίσεών μου έκανε καλή δουλειά, κι έτσι αισθανόμουν άνετα να οδηγήσω λίγο ταχύτερα και να επεκτείνω το προβάδισμά μου".
"Δεν υπήρξε κάτι απρόσμενο για μένα σήμερα κι ελπίζω να συνεχιστεί αυτό. Η αυριανή είναι μια άλλη μέρα, μια μεγάλη μέρα, και θα είναι μια μεγάλη πρόκληση. Έχουμε μπει σε έναν καλό ρυθμό και αυτό είναι σημαντικό".
Ο Μπριν, από την πλευρά του, δήλωσε εξίσου ικανοποιημένος: «Ξέφυγαν λίγο τα πράγματα, αλλά πρέπει να είμαι χαρούμενος με τον τρόπο που εξελίχθηκε η μέρα μου. Ξέραμε ότι θα ήταν μια πρόκληση να προσπαθήσουμε να κινηθούμε στο ρυθμό του Τιερί εδώ, οπότε με τη διαφορά 7 δευτερολέπτων μετά από 130 αγωνιστικά χιλιόμετρα πρέπει να είμαστε χαρούμενοι», είπε ο Ιρλανδός.
Ο Τάνακ συμπληρώνει το 1-2-3 της Hyundai, που προετοιμάστηκε πυρετωδώς (μεταξύ άλλων με 4 ημέρες δοκιμών) για αυτόν τον αγώνα, για να αντιστρέψει το κλίμα των πολλαπλών χαμένων νικών τους τελευταίους μήνες λόγω σπασμένων αναρτήσεων στα χωμάτινα Ράλι - όπως στην Πορτογαλία και στο Σαφάρι της Κένυας.
Μετά τη νίκη του στην πρώτη Ειδική ο Τάνακ έμεινε 16 δευτερόλεπτα μακριά από τον Νεβίλ στο τέλος του πρώτου loop, και μετά το απογευματινό πάνω από μισό λεπτό μακριά. Πάντως, ο Εσθονός είπε ότι το απόγευμα αντιμετώπισε πρόβλημα με το Turbo του κινητήρα, με αποτέλεσμα να έχει διαρκώς μειωμένη δύναμη - πέραν του ότι είχε και μια έξοδο σε χωράφι που του κόστισε 10 δευτερόλεπτα.
Με δεδομένο (και) αυτό, ο Κάλε Ροβάνπερα -που ανέβασε το ρυθμό του το απόγευμα- πλησίασε τον Εσθονό στο τέλος της ημέρας στα 1,4 δευτερόλεπτα, και όλα δείχνουν ότι ο πρωταθλητής του 2019 και ο εν δυνάμει πρωταθλητής θα έχουν μια ενδιαφέρουσα μάχη το Σάββατο (14/8) στο δεύτερο σκέλος του αγώνα.
Στη μάχη αυτή βρίσκεται φυσικά και ο Έβανς, και μπήκε προς το τέλος του αγώνα και ο Οζιέ, που έχασε αρκετό χρόνο με κλατάρισμα εμπρός αριστερά στην ΕΔ3. Ανέκτησε λίγο από αυτόν το χρόνο στις δύο τελευταίες ΕΔ του απογεύματος, με χρόνους πολύ κοντινούς στον Νεβίλ, λέγοντας ότι ξαφνικά βρήκε πρόσφυση στην ολισθηρή άσφαλτο.
Σφαιρικά η Toyota ανέβασε το ρυθμό της το απόγευμα, κυρίως επειδή έκανε στη σωστή επιλογή ελαστικών (σκληρή γόμα παντού) αυτή τη φορά - επιλογή που είχε κάνει και ο Νεβίλ το πρωί, ενώ τα Toyota αγωνίζονταν με μια μίξη μέσης και μαλακής γόμας.
Η πρώτη μέρα του Ράλι Ypres στο WRC επεφύλασε και το σφοδρό ατύχημα του Αντριέν Φουρμό, της M-Sport Ford, στην 3η Ειδική Kemmelberg. Ο Γάλλος πάτησε ελάχιστα εκτός δρόμου την έξοδο μια γρήγορης αριστερής στροφής, με αποτέλεσμα να κάνει τετ-α-κε.
Όταν το Fiesta WRC προσέκρουσε με υψηλή ταχύτητα στο χαντάκι, άρχισε να κάνει μια σειρά από βίαιες και εγκάρσιες ανατροπές, με τέτοια σφοδρότητα που έμοιασε με θαύμα το γεγονός ότι ο Φουμό και ο συνοδηγός του Ρενό Ζαμούλ βγήκαν από το διαλυμένο Fiesta αγρατσούνιστοι.
Το Ράλι Ypres του Βελγίου θα συνεχιστεί αύριο, Σάββατο 14/8, με δύο loops τεσσάρων νέων Ειδικών Διαδρομών. Το πρωινό ξεκινά στις 10:11 π.μ. και το απογευματινό στις 15:11.
ΡΑΛΙ YPRES ΒΕΛΓΙΟΥ 2021 - ΣΚΕΛΟΣ 1
1. Νεβίλ (Hyundai) 1:04:27.0
2. Μπριν (Hyundai) +7.6
3. Τάνακ (Hyundai) +31.2
4. Ροβάνπερα (Toyota) +32.6
5. Έβανς (Toyota) +33.4
6. Οζιέ (Toyota) +39.4
7. Κατσούτα (Toyota) +1:24.5
8. Λουμπέ (Hyundai) +2:50.0
9. Ροσσέλ (Citroen / WRC3) +5:28.2
10. Σόλμπεργκ (Hyundai / WRC2) +5:44.9