WRC: Μονομαχία Ροβάνπερα-Έβανς στην κορυφή του Ράλι Σουηδίας
Καθώς οι Κάλε Ροβάνπερα και Έλφυν Έβανς μετέτρεψαν σε προσωπική τους υπόθεση τη νίκη στο σκανδιναβικό Βορρά, με δύο μεγαλειώδη ρεσιτάλ στις τελευταίες Ειδικές της δεύτερης μέρας του Ράλι Σουηδίας ο 20χρονος διανυκτέρευσε επικεφαλής με διαφορά 8.3'' από τον Ουαλό.
Το δεύτερο σκέλος του δεύτερου φετινού γύρου του WRC στη Σουηδία περιλάμβανε και πάλι παχύ χιόνι και ψηλα χιονοτειχία στις άκρες του δρόμου στις έξι Ειδικές Διαδρομές του - που θα ήταν οκτώ, αν δεν ακυρωνόταν πριν λίγες μέρες δύο λόγω της μετακίνησης ενός σεβαστού πληθυσμού ταράνδων στην περιοχή.
Το ξημέρωμα οι Τιερί Νεβίλ, Ροβάνπερα, Έβανς και Εσαπέκα Λάπι βρισκόταν όλοι τους μέσα σε 8,8 δευτερόλεπτα, αλλά μετά την πρώτη σημερινή Ειδική (ΕΔ8) βρέθηκαν μέσα σε μόλις 3,2 δευτερόλεπτα. Μόνο που αυτή τη φορά, ο Νεβίλ έχασε την πρωτοπορία πασχίζοντας με την πρόσφυση του Hyundai i20 N Rally1, και επικεφαλής πέρασε ο Ροβάνπερα παρότι ήταν ο Έβανς που κέρδισε την Ειδική.
Κερδίζοντας την επόμενη Ειδική ο νεαρός Φινλανδός αύξησε τη διαφορά του από τον Ουαλό στα 4,0 και έπειτα τα 4,8 δευτεόλεπτα πριν το μεσημβρινό Σέρβις. Ο Έβανς ξεκίνησε την αντεπίθεσή του ρισκάροντας αρκετά στο απογευματινό loop των τριών ίδιων Ειδικών - και κερδίζοντας την πρώτη από αυτές μείωσε τη διαφορά από τον Ροβάνπερα στα 1,2''.
Όμως, στις τελευταίες δύο νυχτερινές ΕΔ ο Φινλανδός ξεδίπλωσε όλο του το φαινομενικό ταλέντο, και με δύο ρεσιτάλ οδήγησης -ειδικά στην προτελευταία της ημέρας- πήρε 4,5'' και 2,6'' από τον Έβανς αντίστοιχα και διανυκτέρευσε με προβάδισμα 8,3 δευτερολέπτων. Μάλιστα, ο Έβανς στάθηκε τυχερός στην τελευταία στροφή της τελευταίας Ειδικής, καθώς ανοίχτηκε στο χιονοτειχίο και κόλλησε στο χιόνι – αλλά στο μεταξύ είχε προλάβει να περάσει τη γραμμή τερματισμού.
Για τον χθεσινό πρωτοπόρο Τιερί Νεβίλ το δεύτερο σκέλος κύλησε με αρκετέ ατυχίες και προβλήματα. Το πρωί πάσχιζε να βρει πρόσφυση, και στη δεύτερη ΕΔ της ημέρας έκανε ένα χρονοβόρο λάθος – χάνοντας μια διασταύρωση και κάνοντας τετ-α-κε. Στη συνέχεια αντιμετώπισε μηχανικό πρόβλημα, καθώς το υνριδικό σύστημα του Hyundai τον επιβράδυνε και δεν μπορούσε να ακολουθήσει το ρυθμό που ήθελε.
Ήταν κάτι που κόστισε στον Βέλγο περί τα 11 δευτερόλεπτα, και τον έριξε στην 4η θέση της γενικής, πίσω από το 1-2-3 της Toyota με τουν Ροβάνπερα, Έβανς και τον Εσαπέκα Λάπι. "Τα Toyota είναι πολύ γρήγορα σήμερα και εγώ δεν έβρισκα την ταχύτητα, για να είμαι ειλικρινής, αλλά είμαστε ακόμα εδώ και προσπαθούμε", είπε ο Νεβίλ στο Σέρβις Παρκ.
Και το απέδειξε στο απόγευμα, όταν και ανέβασε το ρυθμό του και -παρότι είχε άλλη μια δυνητικά χρονοβόρα στιγμή επαφής με το τειχίο χιονιού- ανέκτησε την 3η θέση από τον Λάπι, που οδηγεί το Yaris Rally1 στους αγώνες που δεν δίνει το παρόν ο Σεμπαστιάν Οζιέ - που είναι οι περισσότεροι της σεζόν. Ωστόσο, με υστέρηση 21,7'' από την κορυφή πια, ο Νεβίλ δεν τρέφει μεγάλες ιδιαίτερες νίκης.
Αντίθετα, ο Λάπι το απόγευμα έπεσε εκτός βάθρου, με υστέρηση 4,2'' από τον Νεβίλ και 25,9'' πια από τον Ροβάνπερα. Ο Όλιβερ Σόλμπεργκ κάνει μοναχικό αγώνα στην 5η θέση, χωρίς να απειλεί ή να απειλείται, καθώς παραδέχθηκε ότι ξεκίνησε πολύ προσεκτικά το πρωί, αντιμετώπισε ένα πρόβλημα με το κιβώτιο -αν και το έλυσε στην απλή διαδρομή- και δεν είχε την απόλυτη αυτοπεποίθηση για να πιέζει το Hyundai i20 N.
Έτσι, ο νεαρός Σουηδός έπεσε στην 7η θέση, πίσω από τον Τακαμότο Κατσούτα με το εργοστασιακό Yaris Rally1 και τον Γκας Γκρίνσμιθ της M-Sport Ford. Ο ομόλογός του στην ομάδα της Κούμπρια, Αντριέν Φουρμό, έπεσε στην 15η θέση αντιμετωπίζοντας κάποια προβλήματα με το Puma Rally1.
Με το ίδιο αυτοκίνητο, ο Κρεγκ Μπριν επέστρεψε σημερα μετά τη χθεσινή του εγκατάλειψη - και μάλιστα κέρδισε και την τρίτη Ειδική της ημέρας. Ωστόσο, το απόγευμα εγκατέλειψε και πάλι, αυτή τη φορά με πρόβλημα στο ηλεκτρικό συστημα του νεότευκτου Puma. Μαζί με τον Ιρλανδό γύρισε και ο Οττ Τάνακ με το Hyundai i20 WRC, ο οποίος γιά ένα δέκατο έχασε τη νίκη στην πρώτη ΕΔ.
ΡΑΛΙ ΣΟΥΗΔΙΑΣ 2022 - ΗΜΕΡΑ 2
1. Ροβάνπερα (Toyota) 1:45:26.7
2. Έβανς (Toyota) +8.3
3. Νεβίλ (Hyundai) +21.7
4. Λάπι (Toyota) +25.9
5. Κατσούτα (Toyota) +1:44.8
6. Γκρίνσμιθ (Ford M-Sport) +2:48.1
7. Σόλμπεργκ (Hyundai) +5:19.9
8. Μίκελσεν (Skoda / WRC2) +5:33.5
Photo credits
1 - Toyota Gazoo Racing Media
2 - Toyota Gazoo Racing Media
3 - Red Bull Content Pool