WRC: Ο Νεβίλ ηγείται της τετραπλής μάχης κορυφής στη Σουηδία
Ο Τιερί Νεβίλ της Hyundai ανέβηκε στην κορυφή του Ράλι Σουηδίας στο τέλος της πρώτης μέρας του 2ου φετινού γύρου του WRC, αλλά μέσα σε 8,8 δευτερόλεπτα τον καταδιώκει η τριάδα της Toyota - Κάλε Ροβάνπερα, Έλφυν Έβανς και Εσαπέκα Λάπι. Εγκατέλειψαν Μπριν και Τάνακ.
Πέντε οδηγοί εναλλάχθηκαν στην κορυφή στις επτά Ειδικές Διαδρομές του πρώτου σκέλους του σκανδιναβικού αγώνα στο WRC, ενώ στη μεγαλύτερη διάρκεια της ημέρας μόλις 10 δευτερόλεπτα χώριζαν τον πρώτο από τον έκτο.
Στο πρώτο loop τριών Ειδικών τους περίμενε πολύ και μαλακό χιόνι πάνω στο παχύ υπόστρωμα πάγου. Το γεγονός αυτό έκανε ακόμα πιο εντυπωσιακή την πρωινή επίδοση του Ροβάνπερα, καθώς ο 20χρονος έφτασε επικεφαλής της γενικής στο μεσημβρινό Σέρβις παρότι εκκινούσε πρώτος και συναντούσε απάτητο χιόνι.
Επίσης το πρωί η Hyundai κατάφερε να αναστρέψει την απόδοσή της σε σχέση με το καταστροφικό ντεμπούτο του i20 N Rally1 στο Μόντε Κάρλο, κερδίζοντας την εναρκτήρια Ειδική με τον Οττ Τάνακ και πρωταγωνιστώντας όλη την ημέρα.
Μετά τη νίκη του Εσθονού στην πρώτη Ειδική, την επόμενη κέρδισε ο Εσαπέκα Λάπι - ο Φινλανδός που επέστρεψε φέτος στην Toyota μετά το 2018 για να οδηγεί το τρίτο Yaris Rally1 στους αγώνες που δεν θα δίνει το παρόν ο Σεμπαστιάν Οζιέ - δηλαδή στους περισσότερους της χρονιάς.
Ο Λάπι, λοιπόν, κερδίζοντας την ΕΔ2 τέθηκε επικεφαλής της γενικής κατάταξης, αλλά στην επόμενη ένα στολάρισμα του κινητήρα του κόστισε λίγα αλλά αποφασιστικά δευτερόλεπτα, ρίχνοντάς τον στην 6η θέση - την ώρα που ο Ροβάνπερα σημείωνε τον πρώτο χρόνο, για να φτάσει στο Σέρβις επικεφαλής του αγώνα.
Την ίδια ώρα, για τους οδηγούς της Hyundai δεν ήταν όλα τέλεια. Ο Τάνακ προβληματιζόταν με την ισορροπία του i20 N Rally1, ειδικά όταν ψήλωσε έναν προφυλακτήρα, ενώ ο Νεβίλ αντιμετώπισε δύο τεχνικά προβλήματα. Ένα που έφτιαξε μόνος του στην απλή πριν την 3η ΕΔ, και ένα πρόβλημα με τη μπαταρία του υβριδικού συστήματος.
Ο Βέλγος θα είχε χάσει αρκετό χρόνο στην 2η ειδική, αν δεν έβγαιναν οι κόκκινες σημαίες που του επέτρεψαν να οδηγήσει αργά μέχρι τον τερματισμό. Η διακοπή της ειδικής έγινε εξαιτίας του Κρεγκ Μπριν. Ο οδηγός της M-Sport Ford ανοίχτηκε σε μια στροφή υψηλής ταχύτητας, καβάλησε το τειχίο του χιονιού και κατέληξε με το Puma Rally1 θαμμένο μέσα στο χιόνι μεταξύ του δρόμου και του δάσους.
Ο Μπριν και ο συνοδηγός του Πολ Νέιλ δεν υπέστησαν κάποιο τραυματισμό, αλλά οι οργανωτές διέκοψαν την Ειδική για να απομακρύνουν το αυτοκίνητο από το επικίνδυνο σημείο. Αυτό βοήθησε τον Νεβίλ, που με προβληματική απόδοση της μπαταρίας δεν χρειάστηκε να οδηγήσει με πλήρη ταχύτητα ως τον τερματισμό. Ο Βέλγος στην επόμενη Ειδική επανήλθε στον κανονικό του ρυθμό, τερματίζοντας 0,7'' πίσω από τον Ροβάνπερα και στην 4η θέση της κατάταξης του loop ως τότε.
Το απογευματινό loop, στις ίδιες Ειδικές ξεκίνησε με τον πρώτο χρόνο του Έλφυν Έβανς στην ΕΔ4, με μεγάλη διαφορά (16,3'') από τον Ροβάνπερα. Ο νεαρός Φινλανδός αυτή τη φορά έχανε πολύ χρόνο από τις βαθιές αυλακώσεις στο χιόνι, που προκλήθηκαν από τα πρωινά περάσματα των αυτοκινήτων. Ο Ουαλός κράτησε την πρωτοπορία και στην επόμενη ΕΔ5, αλλά αυτή τη φορά ο Τάνακ -έχοντας κάνει βελτιώσεις στο Σέρβις- σημείωσε τον πρώτο χρόνο (παρότι έχασε την υβριδική ισχύ στα τελευταία 10 χιλιόμετρα) και πλησίασε τον Έβανς στο μόλις 1,1 δευτερόλεπτο.
Όμως, τα πράγματα δεν εξελίχθηκαν καλά για τον Εσθονό, διότι στην αμέσως επόμενη δοκιμασία το πρόβλημα στο ηλεκτρικό σύστημα του i20 N Rally1 τον ανάγκασε να εγκαταλείψει, και να χάσει για άλλη μια φορά άδοξα τις ελπίδες του για μια πολύ πιθανή νίκη.
Την 6η και τελευταία κανονική ΕΔ της ημέρας κέρδισε ο Νεβίλ, καθώς έδυε ο ήλιος στο χιονισμένο τοπίο, και πλησίασε στα 6 δέκατα του δευτερολέπτου τον Έβανς που παρέμενε επικεφαλής. Όμως, για τον Ουαλό όλα πήγαν στραβά στην τελευταία δοκιμασία της ημέρας, τη μικρή Υπερειδική της πόλης Ουμέα, όπου υπερθερμάνθηκαν τα ελαστικά του και απώλεσε 7,9'' από τον Νέβιλ, και μαζί την πρωτοπορία της γενικής από τον Βέλγο.
Στο πρωινό loop πρωταγωνιστής ήταν και ο Όλιβερ Σόλμπεργκ με το τρίτο εργοστασιακό Hyundai, γράφοντας χρόνους μέσα στην πρώτη τριάδα, αλλά το απόγευμα ο ρυθμός του έπεσε και έχασε περίπου 15 δευτερόλεπτα από ένα ρίσκο με τα ελαστικά που δεν του βγήκε. Ο Σουηδός είναι στην 5η θέση, σχεδόν μισό λεπτό μακριά από τον Νεβίλ.
Μετά το ατύχημα του Μπριν, η μέρα δεν πήγε καλά ούτε για τον Γκας Γκρίνσμιθ, που αντιμετώπισε αρκετά προβλήματα με το υβριδικό σύστημα και έπειτα με το κιβώτιο του Puma Rally1. Ο Αντριέν Φουρμό κινείται πολύ προσεκτικά, μετά το ατύχημα του Μόντε Κάρλο, και βρίσκεται στην 7η θέση και 12'' πίσω από τον Τακαμότο Κατσούτα της Toyota – παρότι ο Ιάπωνας έχασε 39 δευτερόλεπτα όταν κόλλησε στο χιόνι, πριν τον βοηθήσουν οι θεατές να συνεχίσει.
Το δεύτερο σκέλος του Ράλι Σουηδίας το Σάββατο (26/2) περιλαμβάνει έξι Ειδικές Διαδρομές, δηλαδή δύο loops τριών επαναλαμβανόμενων. Ο αγώνας τελειώνει την Κυριακή το μεσημέρι, μετά από τέσσερις ακόμα Ειδικές.
ΡΑΛΙ ΣΟΥΗΔΙΑΣ 2022 - ΗΜΕΡΑ 1
1. Νεβίλ (Hyundai) 1:02.31.2
2. Ροβάνπερα (Toyota) +4.3
3. Έβανς (Toyota) +7.4
4. Λάπι (Toyota) +8.8
5. Σόλμπεργκ (Hyundai) +28.1
6. Κατσούτα (Toyota) +1;18.9
7. Φουρμό (Ford M-Sport) +1:32.9
8. Γκρίνσμιθ (Ford M-Sport) +1:48.1