WRC

WRC: Ο Ροβάνπερα έτοιμος να γράψει ιστορία στην Εσθονία

Ο Κάλε Ροβανπέρα στην Εσθονία
Ο Κάλε Ροβανπέρα στην Εσθονία JAANUS REE/RED BULL CONTENT POOL

Στα 20 του χρόνια ο Κάλε Ροβάνπερα βρίσκεται έξι Ειδικές μακριά από το ρεκόρ του νεαρότερου νικητή στην ιστορία του WRC, καθώς τη δεύτερη μέρα του Ράλι Εσθονίας "εκτίναξε" τη διαφορά του από τον Κρεγκ Μπριν στα 50 δευτερόλεπτα.

Ο Φινλανδός της Toyota και ο Ιρλανδός της Hyundai ενεπλάκησαν σε μια μάχη στα δέκατα του δευτερολέπτου την Παρασκευή στο πρώτο σκέλος του Ράλι Εσθονίας, 7ου φετινού γύρου του Παγκοσμίου Πρωταθλήματος Ράλι. Ξεκίνησαν τη σημερινή δεύτερη μέρα του αγώνα με διαφορά μόλις 8,5 δευτερολέπτων - αλλά ο Ροβάνπερα πολύ γρήγορα πήρε τον έλεγχο.

Στην πρώτη Ειδική του Σαββάτου, ΕΔ10 του αγώνα με την ονομασία Peipsiaare, ο Κάλε ήταν τόσο εκρηκτικός που κέρδισε με διαφορά 14,3 δευτερολέπτων από τον Μπριν. "Προετοιμάστηκα πολύ για την πρώτη [σημερινή] Ειδική. Ήξερα ότι ήταν μια Ειδική που μπορούσε να κάνει τη διαφορά και κάναμε μια καλή προσπάθεια εκεί», εξήγησε ο Φινλανδός.

"Με εξέπληξε λίγο [το αποτέλεσμα] διότι δεν αισθάνθηκα ότι ήμασταν τόσο γρήγοροι στο πρώτο τμήμα της. Αλλά μετά αρχίσαμε να οδηγούμε καλά και να πιέζουμε" συμπλήρωσε ο πρωτοπόρος του αγώνα. Τη στιγμή του τερματισμού της εναρκτήριας Ειδικής της ημέρας, όλα έδειξαν να παίρνουν το δρόμο τους. Μέχρι το μεσημεριανό Σέρβις, ο Ροβάνπερα είχε ανοίξει τη διαφορά από τον Μπριν στα 35,7 δευτερόλεπτα.

Το απόγευμα, φυσικά, ο νεαρός Φινλανδός μείωσε το ρυθμό του, εξηγώντας πριν το δεύτερο loop των τεσσάρων Ειδικών πως "έχουμε πολλά χιλιόμετρα ακόμη κι έτσι δεν μπορούμε να εφησυχάσουμε, αλλά πρέπει πια να σκεφτούμε έξυπνα. Δεν είναι εύκολο να είσαι έξυπνος σε ένα τέτοιο ράλι, διότι πρέπει να έχεις καλό ρυθμό και ταχύτητα", εξήγησε.

Ο Μπριν στην Εσθονία
Ο Μπριν στην Εσθονία HYUNDAI MOTORSPORT / FABIEN DUFO

Ο Κρεγκ Μπριν, από την πλευρά του, επαναλαμβάνει την εξαιρετική δεύτερη θέση που πέτυχε και πέρσι στην Εσθονία - αν και η απόδοσή του αυτό το τριήμερο, σε συνδυασμό με τη σπανιότητα των συμμετοχών του με το Hyundai i20 WRC στο Παγκόσμιο, αν μη τι άλλο δείχνουν ότι και ο Ιρλανδός θα άξιζε αύριο την πρώτη του νίκη στο θεσμό.

"Αυτός ο άνθρωπος [ο Ροβάνπερα] είναι στο αυτοκίνητο πολύ πιο συχνά από όσο εγώ. Έκανα ό,τι μπορούσα και προσπάθησα να πιέσω. Σε αυτές τις στενές Ειδικές μέσα στο δάσος, λίγος παραπάνω χρόνος [εμπειρίας] με το αυτοκίνητο βοηθάει. Ο Κάλε κάνει φανταστική δουλειά και πρέπει να του βγάλω το καπέλο", τόνισε ο οδηγός της Hyundai, που εναλλάσσεται στο τρίτο μπάκετ του i20 WRC με τον Ντάνι Σόρδο.

Πάντως, ο ρυθμός του Μπριν ήταν τόσο γρήγορος που αύξησε τη διαφορά του από τον Τιερί Νεβίλ με το ίδιο αυτοκίνητο στο πρωινό loop σε 57,7 δευτερόλεπτα, - αν και αυτή μειώθηκε στο μισό μέχρι τη διανυτέρευση. Και θα ήταν ακόμη χειρότερα για τον Ιρλανδό αν δεν γλίτωνε φθηνά από μια επαφή με βράχο στο εσωτερικό μιας δεξιάς στροφής, που τον άφησε με σπασμένη ανάρτηση. Ωστόσο, κατάφερε να οδηγήσει το αυτοκίνητο μέχρι το Σέρβις Παρκ, για να επιδιορθώσει η Hyundai τη ζημιά.

Ο Νεβίλ πιο πολύ είχε να ανησυχεί για τη μάχη του βάθρου με τον Σεμπαστιάν Οζιέ - καθώς ο πρωταθλητής σήμερα απαλλάχθηκε από την υποχρέωση να εκκινεί πρώτος και να χρονοτριβεί καθαρίζοντας το δρόμο. Τους δύο χώριζαν μόλις 4,5 δευτερόλεπτα στο μεσημεριανό Σέρβις, αλλά το απόγευμα ο Νεβίλ ανέβασε ρυθμό, κέρδισε και μία Ειδική, και απέκτησε «αέρα» 18 δευτερολέπτων στο τέλος της ημέρας.

Στην πέμπτη θέση, αντίθετα, ο Έλφυν Έβανς κάνει έναν μοναχικό αγώνα, καθώς δεν απειλεί τον Οζιέ και δεν απειλείται από κανέναν. Ο Ουαλός, στο 100ό του Ράλι στο WRC, έφτιαξε λίγο περισσότερο τις ρυθμίσεις του Yaris WRC στα μέτρα του, αλλά ακόμα δεν έφερε αυτή την ισορροπία στην αιχμή που θα του έδινε κάτι παραπάνω για να μπει στη μάχη του βάθρου.

Ο ταχύτερος της σημερινής μέρας, πάντως, ήταν ο Οττ Τάνακ, που επέστρεψε μετά την εγκατάλειψή του την Παρασκευή μετά από έξοδο που τον άφησε με δύο κλαταρίσματα, χωρίς εφεδρικό τροχό. Ο Εσθονός κέρδισε 6 διαδοχικές Ειδικές του 2ου σκέλους και έδειξε πόσο πολύ λείπει από τους συμπατριώτες του στη μάχη της νίκης αυτό το τριήμερο.

Ο Τέμου Σούνινεν κλείνει την εξάδα, για την M-Sport Ford, με τόση διαφορά από τον Πιέρ-Λουί Λουμπέ της Hyundai που δεν απειλήθηκε ακόμα και μετά από έναν τετ-α-κε που είχε μέσα στο δάσος. Όγδοος παραμένει ο Αλεξέι Λούκιανουκ που φυσικά ηγείται του WRC3, αφήνοντας πίσω του τον Ανδρέας Μίκελσεν με αυτοκίνητο WRC2.

Κάπως έτσι, ο Κάλε Ροβάνπερα απέχει μόλις 6 Ειδικές (δύο loops τριών επαναλαμβανόμενων), ή 52,10 αγωνιστικά χιλιόμετρα, στο τρίτο και τελευταίο σκέλος της Κυριακής (18/7) από το εντυπωσιακό ρεκόρ που αύριο επιδιώκει να καταρρίψει.

ΡΑΛΙ ΕΣΘΟΝΙΑΣ 2021 - ΣΚΕΛΟΣ 2

1. Ροβάνπερα (Toyota) 2:17:46.8

2. Μπριν (Hyundai) +50.7

3. Νεβίλ (Hyundai) +1:20.9

4. Οζιέ (Toyota) +1:38.8

5. Έβανς (Toyota) +2:02.2

6. Σούνινεν (M-Sport Ford) +6:14.3

7. Λουμπέ (Hyundai) +7:32.5

8. Λούκιανουκ (Skoda / WRC3) +8:15.9

9. Μίκελσεν (Skoda / WRC2) +9:15.1

10. Όστμπεργκ (Citroen / WRC2) +9:41.0

TAGS WRC
ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΑΚΟΜΑ
ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΕΣ ΕΙΔΗΣΕΙΣ