WRC: Ολοκληρωτικός Ροβάνπερα, κέρδισε και το Ράλι Εσθονίας
Ο καταιγιστικός Κάλε Ροβάνπερα της Toyota συνέχισε την προέλασή του προς την κατάκτηση του φετινού παγκοσμίου πρωταθλήματος ράλι, κερδίζοντας στην Εσθονία την 5η του φετινή νίκη σε 7 αγώνες του WRC.
Με ένα οδηγικό ρεσιτάλ τους ολισθηρούς χωμάτινους δρόμους και με εναλλασσόμενες καιρικές συνθήκες στις τρεις ημέρες του Ράλι Εσθονίας, 7ου γύρου του φετινού WRC, ο Κάλε Ροβάνπερα με το Toyota Yaris Rally 1 κέρδισε με διαφορά ενός λεπτού από τον Έλφυν Έβανς και αύξησε το προβάδισμά του στην κορυφή του πρωταθλήματος στους 83 βαθμούς.
Στο εναρκτήριο σκέλος του αγώνα κυρίαρχος αρχικά ήταν ο Έβανς, καθώς ο Ροβάνπερα εκκινούσε πρώτος στις Ειδικές Διαδρομές και έχανε χρόνο καθαρίζοντας το δρόμο. Ο Ουαλός ανέπτυξε προβάδισμα 19,9 δευτερολέπτων από τον Φινλανδό, αλλά στη συνέχεια οι κατά τόπους ισχυρές βροχοπτώσεις στα εσθονικά δάση άλλαξαν τα δεδομένα.
Ο Έβανς έτυχε να πέσει στη στιγμή της ισχυρότερης βροχής, κι έτσι ο Ροβάνπερα -χωρίς διάθεση να κινηθεί και τόσο προσεκτικά- κέρδισε την τελευταία Ειδική της Παρασκευής για να τεθεί επικεφαλής της γενικής κατάταξης.
Το δεύτερο σκέλος του Σαββάτου ξεκίνησε με την προσπάθεια του Έβανς να κάνει την αντεπίθεσή του, αλλά τότε ήρθε το φαντασμαγορικό σόου του Ροβάνπερα: έκανε επτά διαδοχικούς πρώτους χρόνους σε ισάριθμες Ειδικές Διαδρομές, και ουσιαστικά σφράγισε τη διαφορά ασφαλείας στην κορυφή.
Ήταν μια επιβλητική εμφάνιση του 21χρονου Φινλανδού με 14 νίκες σε 24 Ειδικές, που έκλεισε με εξίσου φανταγμαγορικό τρόπο: σε βροχερές συνθήκες, κέρδισε την τελευταία Power Stage με την απίστευτη διαφορά 22,4 δευτερολέπτων (!) από τον δεύτερο Έβανς.
Πίσω από τον Ουαλό, το βάθρο έκλεισε ο Οττ Τάνακ της Hyundai εμπρός στους συμπατριώτες του - αλλά με διαφορά σχεδόν δύο λεπτών από τον Ροβάνπερα. Ο Εθονός ήταν στη δεύτερη θέση την Παρασκευή, αλλά δέχθηκε ποινή 10'' διότι δεν γύρισε το i20 N Rally1 σε ηλεκτρικό mode σε μια ζώνη αποκλειστικής ηλεκτροκίνησης. Έπεσε τρίτος, αλλά στη συνέχεια δεν είχε την ταχύτητα να ακολουθήσει το ρυθμό των Toyota.
Έτσι, ο Τάνακ έχασε την 3η θέση στη βαθμολογία από τον Έβανς, που πέτυχε την τρίτη του 2η θέση στους τελευταίους αγώνες - στην Πορτογαλία, στην Κένυα και τώρα στην Εσθονία. Πλησιέστερος αντίπαλος του Ροβάνπερα, στη δεύτερη θέση της βαθμολογίας, παρέρειμε ο Τιερί Νεβίλ της Hyundai.
Ο Βέλγος έμεινε εκτός μάχης για το βάθρο στην Εσθονία, καθώς η πρόσφυση του Hyundai i20 N Rally1 δεν παρουσίασε ποτέ την πρόσφυση που θα ήθελε - αν και, αυτή τη φορά, δεν παρουσίασε προβλήματα αξιοπιστίας. Ο Νεβίλ δεν είχε τίποτα να ανησυχεί μετά το κλατάρισμα του Εσαπέκα Λάπι το Σάββατο, που τον έριξε στην 7η θέση.
Ο Λάπι ανέκτησε μια θέση στο τέλος από τον Αντριέν Φουρμό, σε ένα κατά τα άλλα καταστροφικό ράλι για την M-Sport Ford. Την Παρασκευή ο Κρεγκ Μπριν ήταν στη μάχη της πεντάδας, αλλά αργότερα την ίδια μέρα έσπασε την εμπρός ανάρτηση του Puma Rally1 όταν ανόιχτηκε σε μια αριστερή στροφή και προσέκρουσε σε μια κρυμμένη τσιμεντάνια κολόνα.
Με τα άλλα δύο Puma της ομάδας οι Πιέρ-Λουί Λουμπέ και Γκας Γκρίνσμιθ εγκατέλειψαν την Κυριακή. Ο πρώτος έσπασε την ανάρτηση σε μια πέτρα, ενώ ο δεύτερος αντιμετώπισε πρόβλημα στο σύστημα μετάδοσης.
Το Παγκόσμιο Πρωτάθλημα Ράλι θα συνεχιστεί στις 4-7 Αυγούστου στην πατρίδα του Ροβάνπερα, Φινλανδία, με τον 8ο από τους 13 γύρους του θεσμού.