WRC, Σαρδηνία: Φαβορί ο Οζιέ, διπλό σοκ για τη Hyundai
Με ένα μοναδικό οδηγικό ρεσιτάλ και τη δεύτερη μέρα του Ράλι Ιταλίας, σε συνδυασμό με τις εγκαταλείψεις του Οττ Τάνακ το πρωί και του Ντάνι Σόρδο το απόγευμα, ο Σεμπαστιάν Οζιέ δεν έχει πια αντίπαλο στην κορυφή της γενικής.
Στις τρεις πρώτες πρωινές Ειδικές της δεύτερης μέρας του 5ου φετινού γύρου του WRC, ο Τάνακ αύξησε τη διαφορά του στην κορυφή στα 40 δευτερόλεπτα. Στην τέταρτη και τελευταία Ειδική (ΕΔ12) πριν το μεσημεριανό Σέρβις, όμως, συνάντησε πάνω στην ιδανική γραμμή μια μεγάλη πέτρα. Ο Εσθονός δεν είχε το χρόνο να αντιδράσει, και από το συμβάν έσπασε η πίσω αριστερή ανάρτηση του Hyundai i20 WRC και εγκατέλειψε στο σημείο.
Ο Ντάνι Σόρδο εγκατέλειψε στην προτελευταία Ειδική της ημέρας (ΕΔ15), το απόγευμα. Ο Ισπανός ανοίχτηκε σε μια δεξιά στροφή, και ο πίσω δεξής τροχός χτύπησε έναν τσιμεντένιο νεροσωλήνα. Ο τροχός ξηλώθηκε, η ανάρτηση έσπασε, και το δεύτερο i20 WRC τούμπαρε. Το πλήρωμα δεν τραυματίστηκε, πέραν της ψυχολογίας του.
Μετά το ατύχημα του Τάνακ, ο Οζιέ έφτασε στο μεσημβρινό Σέρβις με προβάδισμα 15 δευτερολέπτων περίπου από τον Σόρδο. Ο Ισπανός είχε χάσει αρκετό χρόνο το πρωί σε ένα νεροφάγωμα, όπου η σφοδρότητα του περάσματός του προκάλεσε δυσλειτουργίες του κινητήρα και έσπασε σημαντικά αεροδυναμικά μέρη εμπρός και πίσω.
Στην εκκίνηση της 15ης Ειδικής, όπου εγκατέλειψε ο Σόρδο, ο Οζιέ είχε ήδη οικοδομήσει διαφορά 24,6 δευτερολέπτων στην κορυφή της γενικής από τον Ισπανό της Hyundai, και όλα έδειχναν ότι είχε πια τον πλήρη έλεγχο ενός αγώνα που κανείς δεν περίμενε ότι θα κατακτούσε, δεδομένου του μεγάλου του μειονεκτήματος της πρώτης θέσης εκκίνησης την Παρασκευή.
«Το ότι ηγούμαι του Ράλι Ιταλίας είναι κάτι που δεν περίμενα να ακούσω αυτό το τριήμερο», είπε ο Γάλλος στο τέλος της ημέρας. «Οι μόνες ανησυχητικές στιγμές μου ήταν δύο επαφές με μεγάλες πέτρες στη μέση του δρόμου που δεν μπορούσα να αποφύγω, και χτύπησαν το εμπρός μέρος του αυτοκινήτου αρκετά δυνατά. Ήταν ένα τέλειο διήμερο για εμάς μέχρι στιγμής. Κάναμε ό,τι έπρεπε να κάνουμε και πρέπει να τελειώσουμε τη δουλειά αύριο».
Ο Οζιέ, επιπλέον, κέρδισε 5 από τις 8 Ειδικές της ημέρας έχοντας κάνει τις τέλειες επιλογές ελαστικών σε μια μέρα με εναλλασσόμενες συνθήκες. Η βροχή της προηγούμενης νύχτας είχε αφήσει υγρά τα χώματα το πρωί, και είχε ξεβράσει αρκετές από τις πέτρες που προκάλεσαν μεγάλα προβλήματα σε πολλά πληρώματα.
Εξίσου καλή ήταν και η μέρα για τον ομόλογό του στην Toyota, Έλφυν Έβανς. Ο Ουαλός βρήκε τις καλές ρυθμίσεις του Yaris WRC που του έλειψαν την πρώτη μέρα, ανέβασε το ρυθμό του με χρόνους τριάδας, κέρδισε και μία Ειδική και εγκαταστάθηκε με άνεση στη δεύτερη θέση.
Ο Έβανς, έτσι, γρήγορα απέκτησε διαφορά από τον Τιερί Νεβίλ, τον τελευταίο της Hyundai που έμεινε μέσα στον αγώνα, καθώς ο Βέλγος συνέχισε να πασχίζει με τις ρυθμίσεις του i20 WRC.
Σε ένα ακόμα σπουδαίο για εκείνον αποτέλεσμα, την 4η θέση, οδεύει και ο Τακαμότο Κατσούτα με το τρίτο εργοστασιακό Yaris WRC, και χωρίς αντίπαλο μετά και το ατύχημα του Κάλε Ροβάνπερα την πρώτη μέρα. Ωστόσο, ο Ιάπωνας είχε μια πολύ αγχωτική στιγμή το πρωί, χτυπώντας μια μεγάλη πέτρα που βρισκόταν στο κέντρο του δρόμου. Βγήκε εκτός δρόμου αλλά χωρίς σοβαρές συνέπειες, και επέστρεψε στον αγώνα σε σχετική ζημιά μόνο στο δάπεδο.
Η Κυριακή (6/6), τελευταία μέρα του Ράλι Ιταλίας-Σαρδηνίας, περιλαμβάνει δύο loops δύο επαναλαμβανόμενων Ειδικών Διαδρομών. Η τελευταία, Power Stage των 7,79 χιλιομέτρων, ξεκινά στις 13:18 ώρα Ελλάδας.
ΡΑΛΙ ΣΑΡΔΗΝΙΑΣ 2021 - ΗΜΕΡΑ 2
1. Οζιέ (Toyota) 2:50:33.1
2. Έβανς (Toyota) +38.9
3. Νεβίλ (Hyundai) +1:01.6
4. Κατσούτα (Toyota) +4:01.2
5. Χούτουνεν (Hyundai) +8:09.6
6. Όστμπεργκ (Citroen) +8:12.3
7. Ροσέλ (Citroen) +8:57.5
8. Λόπεθ (Skoda) +9:35.3
Photo credits: Hyundai Motorsport Media / Toyota Gazoo Racing Media