WRC: Βήμα τίτλου του Ροβάνπερα με την επιβλητική του νίκη στο Ράλι Εσθονίας
Ο Κάλε Ροβάνπερα ήταν ο απόλυτος κυρίαρχος στο Ράλι Εσθονίας -εμπρός από τους Τιερί Νεβίλ και Εσαπέκα Λάπι- και με τη δεύτερή του νίκη στους τέσσερις τελευταίους αγώνες του WRC αύξησε στους 55 βαθμούς τη διαφορά του στην κορυφή της βαθμολογίας.
Η νίκη του Κάλε Ροβάνπερα με το Toyota Yaris Rally1 στο Ράλι Εσθονίας, 8ο γύρο του φετινού Παγκοσμίου Πρωταθλήματος Ράλι, ήταν μια από τις πιο επιβλητικές της καριέρας του Φινλανδού και τον φέρνει ακόμη πιο κοντά στο δεύτερο διαδοχικό του τίτλο.
Ο Ροβάνπερα κέρδισε 13 διαδοχικές διαδρομές στη διάρκεια του τριημέρου και τερμάτισε με διαφορά σχεδόν ενός λεπτού από τους Τιερί Νεβίλ και Εσαπέκα Λάπι με τα δύο Hyundai i20 N Rally1 - και μαζί πρόσθεσε στους 25 βαθμούς της νίκης του ακόμη 5 β. από τον πρώτο χρόνο του στην τελευταία Power Stage.
Ο διευθυντής της ομάδας ράλι της Toyota Gazoo Racing έκανε λόγο για κυριαρχία του Ροβάνπερα που θύμισε τις παρελθοντικές του Σεμπάστιαν Λεμπ, και συγκεκριμένα τη νίκη του Γάλλου της Citroen και στις 12 ειδικές διαδρομές του Γύρου Κορσκικής το 2005.
Πριν τον αγώνα μια ποινή 5 λέπτών στέρησε από τη μάχη κορυφής του Ράλι Εσθονίας τον Οτ Τάνακ, που έτρεφε ελπίδες νίκης εμπρός στους συμπατριώτες του. Η ποινή προήλθε από την αναγκαστική αλλαγή της μονάδας ισχύος του Ford Puma Rally1 από την ομάδα της M-Sport, μετά από μηχανικό πρόβλημα που παρουσιάστηκε στο shakedown.
Την πρώτη μέρα του αγώνα ο Ροβάνπερα διανικτέρευσε με προβάδισμα 3,0'' από τον Νεβίλ, παρότι έχανε χρόνο εκκινώντας πρώτος και καθαρίζοντας τις χωμάτινες ειδικές διαδρομές της Εσθονίας. Όμως την επόμενη μέρα ήταν απολύτως κυρίαρχος, κερδίζοντας και τις 9 ειδικές του Σαββάτου (22/7), κι αποκτώντας έτσι προβάδισμα 34,9'' στο τέλος της ημέρας.
Την τελευταία μέρα ο Φινλανδός δεν μείωσε το ρυθμό του, συνεχίζοντας την κυριαρχία του και κερδίζοντας και την τελευταία Power Stage από τους Έλφυν Έβανς (Toyota), Λάπι, Τάνακ και Νεβίλ που μοιράστηκαν έτσι τους έξτρα 5-4-3-2-1 βαθμούς αντίστοιχα.
Ο Νεβίλ, με τις βελτιώσεις του i20 N Rally1 στις γρήγορες χωμάτινες ειδικές, ήταν ο μόνος που κατάφερε να μείνει ανταγωνιστικός στον Ροβάνπερα, αλλά εντέλει έλειπε από το συνδυασμό το κάτι παραπάνω για να διεκδικήσει τη νίκη - ενώ είχε κι ένα κλατάρισμα το Σάββατο που του κόστισε 6,5 δευτερόλεπτα. Επιπλέον, στην Power Stage είχε και το πρόβλημα απώλειας της υβριδικής ισχύος.
Ο Τάνακ επιβεβαίωσε την Παρασκευή ότι είχε τη δυνατότητα της διεκδίκησης της νίκης αν δεν υπήρχε η ποινή πριν καν ξεκινήσει ο αγώνας: κέρδισε τις 6 από τις 8 ειδικές της πρώτης ημέρας, που σημαίνει ότι -χωρίς την ποινή- θα βρισκόταν επικεφαλής του αγώνα με 13'' διαφορά από τον Ροβάνπερα στη διανυκτέρευση της Παρασκευής. Ο Εσθονός ξεκίνησε τον αγώνα από την 48η θέση και έβρισκε καθαρό δρόμο, αλλά τις επόμενες μέρες εκκινούσε πρώτος από τα πληρώματα της Rally1 και ο ρυθμός του έπεσε.
Οι Λάπι και Έβανς ενεπλάκησαν σε μια μάχη διαρκείας για την τρίτη θέση του βάθρου, με τελικό νικητή τον Φινλανδό της Hyundai - παρότι τον καθυστέρησε ένα πρόβλημα απώλειας της υβριδικής ισχύος μετά από μια βίαια προσγείωση στην ΕΔ2. Με μια σειρά από κορυφαίους χρόνους ο Λάπι ανέκτησε την τρίτη θέση από τον Ουαλό, και βγήκε νικητής της μάχης παρότι η διαφορά τους μειώθηκε ξανά στα 7 δέκατα του δευτερολέπτου.
Την 5η θέση κατέκτησε ο Τέμου Σούνινεν, που επέστρεψε στην κορυφαία κατηγορία στο ντεμπούτο του με αυτοκίνητο Rally1 - με το τρίτο Hyundai i20 N Rally1. Ο Φινλανδός άφησε πίσω του τον Πιέρ-Λουί Λουμπέ της M-Sport Ford και τον Τακαμότο Κατσούτα της Toyota, που πάσχιζε σε όλο τον αγώνα να βρει ρυθμίσεις του Yaris Rally1 που θα τον έκαναν να βρει την αυτοπεποίθηση για να πιέσει. Παρόλα αυτά, βρισκόταν στη μάχη της εξάδας με τον Λουμπέ, που εντέλει κρίθηκε υπέρ του Γάλλου με διαφορά μόλις 3 δεκάτων του δευτερολέπτου.
Ο επόμενος αγώνας του WRC 2023, 9ος από τους 13 της σεζόν, έρχεται σε δύο εβδομάδες στην πατρίδα του Ροβάνπερα. Πρόκειται για το Ράλι Φινλανδίας, που θα διεξαχθεί στις 3-6 Αυγούστου.