Την ώρα που οι Mercedes F1 και Aston Martin F1 φέρεται να προσφέρουν γη και ύδωρ, με ασύλληπτα ποσά για να εξασφαλίσουν τις υπηρεσίες του Μαξ Φερστάπεν, ο Ολλανδός δηλώνει την πίστη του στη Red Bull Racing – με την οποία έχει συμβόλαιο μέχρι το 2028.
Όμως, στη Formula 1 δεν υπάρχει συμβόλαιο που να μην σπάει. Και για τον πρωταθλητή δεν είναι το χρηματικό ποσό αυτό που μπορεί να τον προσελκύσει σε μια άλλη ομάδα: το βασικό του κριτήριο δείχνει να είναι η δυναμική της κάθε ομάδας να του προσφέρει ένα μονοθέσιο που να του επιτρέψει να συνεχίσει να κερδίζει.
Η Aston Martin F1 έχει αυτή τη στιγμή τη μεγαλύτερη δυναμική για το μέλλον: με τις τεράστιες επενδύσεις του Λόρενς Στρολ στο εργοστάσιο του Σίλβερστοουν, με την επάνδρωση της ομάδας με κορυφαία στελέχη -όπως οι Άντριαν Νιούι, Άντι Κάουελ, Ενρίκο Καρντίλε-, με τις εργοστασιακές μονάδες ισχύος της Honda και με τις επενδύσεις της Aramco στον κρίσιμο τομέα των βιοκαυσίμων.
Την ίδια στιγμή, η Mercedes F1 έχει κατά πολλούς την τεχνογνωσία για να κατασκευάσει την κορυφαία μονάδα ισχύος με τους νέους κανονισμούς του 2026 – την ώρα που η Red Bull κάνει ένα τεράστιο άλμα προς το άγνωστο, κατασκευάζοντας για πρώτη φορά τους δικούς της κινητήρες με τη νεοσύστατη Red Bull Ford Powertrains στο Μίλτον Κινς.
Εν πολλοίς, η πρόοδος των RBFPT, Honda και Mercedes HPP στους κινητήρες του 2026, για την οποία η οικογένεια Φερστάπεν αναμφίβολα θα έχει εσωτερική πληροφόρηση, θα κρίνει και την απόφασή του για το μέλλον. Όπως και η δυναμική των ομάδων στα σχεδιαστικά και αεροδυναμικά τους τμήματα.
Ο σύμβουλος της Red Bull Χέλμουτ Μάρκο, όπως και ο πατέρας του πρωταθλητή, Γιός Φερστάπεν, παραδέχθηκαν ότι τα παραπάνω θα είναι τα κριτήρια με τα οποία ο Μαξ θα αποφασίσει την ομάδα για την οποία θα οδηγεί στο δεύτερο μισό της δεκαετίας αυτής.
Ο Γιος Φερστάπεν, πατέρας του τετράκις πρωταθλητή Μαξ
AP Photo/Christian Bruna
Το παραδέχθηκαν εμμέσως πλην σαφώς, λέγοντας και οι δύο ότι για να παραμείνει ο Μαξ Φερστάπεν στη Red Bull Racing θα πρέπει η ομάδα του Μίλτον Κινς να συνεχίζει να του προσφέρει ένα ανταγωνιστικό μονοθέσιο, ικανό για τη διεκδίκηση των τίτλων της F1.
Στο έργο της αυτό, η RBR από φέτος δεν έχει να υπολογίζει στη βοήθεια του εμβληματικού Άντριαν Νιούι, ο οποίος αποχώρησε πέρσι από το Μίλτον Κινς και έχει πλέον ήδη ξεκινήσει τη δουλειά του στην Aston Martin F1.
Πλέον την τεχνική ηγεσία της ομάδας φέρει ο Γάλλος τεχνικός διευθυντής Πιέρ Βασέ, ο οποίος είπε μεν ότι η Red Bull Racing σημείωσε πρόοδο με το φετινό της μονοθέσιο – αλλά το άλμα της προόδου αυτής δεν αποδείχθηκε στις δοκιμές εξέλιξης του Μπαχρέιν όσο μεγάλο ο ίδιος ήλπιζε.
Ο Μαξ Φερστάπεν με τη νέα Red Bull RB21 στις χειμερινές δοκιμές εξέλιξης του Μπαχρέιν
AP Photo/Darko Bandic
Η Red Bull έφυγε από το Σακίρ προβληματισμένη, όχι γιατί η RB21 δεν έχει δυναμική αλλά διότι χρειάζεται ακόμη αρκετή δουλειά για να τη βγάλει στην επιφάνεια, και να πετύχει βρίσκοντας τις ρυθμίσεις της τη διεύρυνση του ‘παραθύρου’ απόδοσής της σε διαφορετικές θερμοκρασίες και συνθήκες.
Μετά τις δοκιμές του Σακίρ ο Φερστάπεν είπε ότι τα πράγματα πήγαν καλά, ότι η Red Bull RB21 είναι ένα πολύ πιο ισορροπημένο μονοθέσιο από την προβληματική περσινή RB20, αλλά και ότι η ομάδα έχει αρκετή δουλειά μπροστά της. Λίγες μέρες μετά, υποστήριξε ότι η RB21 δεν έχει τη δυναμική να κερδίσει το πρώτο φετινό GP της Formula 1, την επόμενη Κυριακή (16/3) στην Αυστραλία.
Μετά από όλα αυτά, λοιπόν, σε ερώτηση που δέχθηκε σχετικά με τις φήμες που συνδέουν τον Μαξ με τις Mercedes και Aston Martin, ο Γιος Φερστάπεν είπε: “Το έχουμε αποφασίσει εδώ και πολύ καιρό [να μείνει ο Μαξ στην RBR], έχουμε εμπιστοσύνη στην ομάδα και τους εκφράζουμε την πίστη μας, αλλά δεν θα φταίει ο Μαξ αν τα πράγματα δεν πάνε καλά. Πρέπει να συνεχίσουν να αποδίδουν. Πρέπει να συνεχίσουν να κατασκευάζουν καλά αυτοκίνητα, αυτό είναι σημαντικό”.
Ο Χέλμουτ Μάρκο, που είναι κοντά στην οικογένεια Φερστάπεν και στους Αυστριακούς στον εσωτερικό “πόλεμο ισχύος” στη Red Bull απέναντι στον Ταϊλανδό μεγαλομέτοχο Σαλέρμ Γιουβίντια στον οποίο τάσσεται και ο Κρίστιαν Χόρνερ, άφησε να εννοηθεί το ίδιο με τον Γιος Φερστάπεν.
“Πρέπει να παρέχουμε στον Μαξ ένα αυτοκίνητο με το οποίο να μπορεί να κερδίζει το πρωτάθλημα”, είπε ο Αυστριακός. “Αν συμβαίνει αυτό, δεν ανησυχώ για μια πιθανή μεταγραφή. Μετά τις δοκιμές του Μπαχρέιν έχω καλή ψυχολογία. Οι δοκιμές ήταν θετικές, το αυτοκίνητο ανταποκρίνεται στις αλλαγές των ρυθμίσεων. Είμαστε ακόμα πίσω από τη McLaren, αλλά όχι πολύ, 2-3 δέκατα το πολύ.
Κάθε διευθυντής κορυφαίας ομάδας που θέλει να διεκδικεί τον παγκόσμιο τίτλο, πρέπει να ενδιαφέρεται για τον Μαξ. Αλλά τώρα θέλουμε να κερδίσουμε το πέμπτο μας πρωτάθλημα”, κατέληξε ο Χέλμουτ Μάρκο.