Υπόθεση McLaren
Θρίαμβος για τις McLaren, που έκαναν το 1-2 στο γκραν πρι της Μαλαισίας. Νικητής ο Αλόνσο
Ο αγώνας ήταν πραγματικά συναρπαστικός και οι φίλοι της Φόρμουλα 1 που άφησαν για λίγο το σούβλισμα στην άκρη και παρακολούθησαν τον γκραν πρι σίγουρα έμειναν ικανοποιημένοι. Όπως λέει και ο σοφός λαός "η καλή μέρα από το πρωί φαίνεται" και αυτό επιβεβαιώθηκε στην πίστα της Κουάλα Λουμπούρ για τα μονοθέσια της McLaren-Mercedes.
Αφού από την στιγμή που έσβησαν τα φώτα της εκκίνησης από την 2η και 4η θέση που βρισκόντουσαν οι Φερνάντο Αλόνσο και Λούις Χάμιλτον "έπιασαν" στον ύπνο τον Φελίπε Μάσα και Κίμι Ραΐκόνεν με Ferrari και πλασαρίστηκαν από νωρίς στις δύο πρώτες θέσεις. Ο Βραζιλιάνος πιλότος της "σκουντερία" προσπάθησε να προσπεράσει τον εκπληκτικό για άλλον έναν αγώνα Λούις Χάμιλτον όμως λίγο η έλλειψη εμπειρίας λίγο η "ανωριμότητα" δεν βοήθησε τον Μάσα που τελικά έχασε πολύτιμο χρόνο βγαίνοντας για λίγο εκτός πίστας και βρέθηκε στην 5η θέση.
Από εκεί και πέρα ο Λούις Χάμιλτον ήταν σχεδόν αλάνθαστος και κατάφερε να κρατήσει πίσω του τον Κίμι Ραΐκόνεν με αποτέλεσμα το έργο του Αλόνσο να γίνει ακόμα πιο εύκολο αφού η διαφορά του από τις Ferrari αυξανόταν γύρο με τον γύρο ολοένα και περισσότερο. Τα pit stop που έκαναν στον 17ο και 18ο γύρο όλοι σχεδόν οι πιλότοι δεν άλλαξαν τα δεδομένα στις πρώτες θέσεις και η διαφορά των δυο πρωτοπόρων αυξήθηκε κι άλλο από τους υπόλοιπους.
Οι δύο Ferrari δεν θύμισαν σε κανένα σημείο του αγώνα τις εξαιρετικές επιδόσεις της Μελβούρνης με αποτέλεσα να μην μπορούν να πλησιάσουν τις McLaren. Ο Ραΐκόνεν βέβαια αντιμετώπιζε και ένα πρόβλημα στον κινητήρα από τον προηγούμενο αγώνα και προσπάθησε να μην πιέσει πολύ το μονοθέσιο του έτσι ώστε να τερματίσει με ασφάλεια όπως και έγινε.
Ο Φινλανδός ξεκίνησε μια αντεπίθεση τους τελευταίους 15 γύρους στην προσπάθεια του να πάρει την δεύτερη θέση από τους Λούις Χάμιλτον μειώνοντας κατά πολύ την διαφορά που είχαν αλλά τελικά δεν τα κατάφερε και τα πράγματα δεν άλλαξαν στην δεύτερη θέση.
Ο παγκόσμιος πρωταθλητής Φερνάντο Αλόνσο ήταν ο απόλυτος κυρίαρχος μέχρι και το τέλος του αγώνα χωρίς να δεχθεί κάποια ουσιαστική πίεση και κατάφερε να επιστρέψει στις νίκες με τον καλύτερο τρόπο για την ομάδα του που θριάμβευσε στην Μαλαισία κάνοντας το 1-2.
Ο νικητής του πρώτου αγώνα Κίμι Ραΐκόνεν συμπλήρωσε την τριάδα του βάθρου, στην τέταρτη θέση τερμάτισε ο εξαιρετικός Νίκι Χάιντφιλντ με BMW-Sauber ενώ την πεντάδα συμπλήρωσε ο απογοητευτικός για έναν ακόμα αγώνα Φελίπε Μάσα. Τα μονοθέσια της Renault με τους Τζιανκάρλο Φισικέλα και Χέικι Κοβαλάινεν ενώ ξεκίνησαν από την 11η και 12η θέση κατάφεραν να πλασαριστούν στην 6η και 8η θέση αντίστοιχα.
Τέλος να σημειώσουμε πως η McLaren είχε να κάνει το 1-2 δύο χρόνια από το γκραν πρι της Βραζιλίας του 2005 με τον Χουάν Πάμπλο Μοντόγια να παίρνει την νίκη και από πίσω του τον οδηγό της Ferrari πλέον Κίμι Ραΐκόνεν. Όπως καταλαβαίνεται αυτή η νίκη για την ομάδα από την Βρετανία είναι ιδιαίτερης σημασίας καθώς αφήνει πολλά περιθώρια αισιοδοξίας στους φίλους της McLaren για το μέλλον ενώ σηματοδοτεί και ένα νέο ξεκίνημα.
O επόμενος και τρίτος κατά σειρά αγώνας του φετινού παγκόσμιου πρωταθλήματος θα δειξαχθεί στο Μπαχρέιν το αμέσως επόμενο σαββατοκύριακο με αποκορύφωμα τον αγώνα της Κυριακής στις 15 Απριλίου.
Οι δηλώσεις των πρωταγωνιστών
Φερνάντο Αλόνσο: " Ήταν ένα τέλειο αποτέλεσμα ένα πραγματικό όνειρο. Είναι πολύ σημαντικό για κάθε οδηγό να παίρνει την πρώτη του νίκη με την καινούργια του ομάδα. Και μάλιστα είναι πολύ ξεχωριστό για έναν οδηγό να κερδίζει ένα γκραν πρι με δυο διαφορετικές ομάδες. Είναι ένα ονειρό που πραγματοποιείται και είμαι πραγματικά πολύ περήφανος για την ομάδα μου. Ήταν ένας πολύ δύσκολος αγώνας, δεν ήξερα τι γίνεται με τα ελαστικά αλλά στο τέλος όλα πήγαν καλά. Από τον 10ο γύρο είχα χάσει την ενδοεπικοινωνία όπως ο Κίμι στην Αυστραλία και όπως αποδείχθηκε τελικά αυτό φέρνει τύχη!
Παρόλα αυτά δεν επηρεαστήκαμε και πήραμε μια φανταστική νίκη που ήταν και μια θαυμάσια έκπληξη που πέτυχα μια τόσο μεγάλη επιτυχία με την ομάδα μου σε τόσο σύντομο χρονικό διάστημα. Σε ότι αφορά τον αγώνα ήταν πραγματικά πολύ σκληρός καθώς η ζέστη ήταν αφόρητη. Πίναμε νερό κάθε έξι γύρους αλλά μετά γινόταν σαν τσάι. Ήταν πραγματικά καυτό νερό. Και πιστέψτε με δεν είναι καθόλου ευχάριστο να πίνεις ένα τόσο ζεστό νερό".
Λούις Χάμιλτον: "Ήταν πραγματικά ο πιο σκληρός αγώνας της ζωής μου. Προσπαθούσα να υπεραπιστώ την θέση μου και ήταν πολύ δυσκολο. Έβλεπα τις δύο Ferrari απο τους καθρέπτες και γνώριζα πως ίσως ήταν λίγο ελαφρύτεροι και ταχύτεροι από εμένα και αυτό έκανε τα πράγματα ακόμα πιο δύσκολα. Ο Φελίπε προσπάθησε να με προσπεράσει αρκετές φορές σε μια στιγμή έφτασε δίπλα μου αλλά στάθηκα και λίγο τυχερός και βρέθηκε ξανά μπροστά.
Δυστυχώς ο Φελίπε βγήκε εκτός πίστας για λίγα δευτερόλεπτα και του ζητάω συγνώμη. Έπειτα ο Κίμι ήταν απο πίσω μου στο υπόλοιπο του αγώνα και τα πράγματα δυσκόλευαν όσο φτάναμε προς το τέλος καθώς η ζέστη γινόταν ολοένα και περισσότερο αφόρητη. Θέλω να ευχαριστήσω την ομάδα μου που έκανε καταπληκτική δουλειά όλο το σαββατοκύριακο και ήμουν προετοιμασμένος και εγώ αλλά και το μονοθέσιο".
Κίμι Ραΐκόνεν:
"Φυσικά και είμαι χαρούμενος με τους πόντους που κατέκτησα αλλά είμαι απογοητευμένος με το τρόπο που τελειώσαμε τον αγώνα, έπρεπε να είχαμε συμβιβαστεί σε πολλά πράγματα. Χάσαμε πολύ ταχύτητα. Ελπίζω να επιστρέψουμε στην κορυφή το επόμενο σαββατοκύριακο και να παλέψουμε για την νίκη".
Αναλυτικά η τελική κατάταξη του γκραν πρι της Μαλαισίας
1. Φερνάντο Αλόνσο(McLaren) 1:32:14.930
2. Λούις Χάμιλτον(McLaren) +17.5
3. Κίμι Ραΐκόνεν(Ferrari) +18.3
4. Νίκι Χάιντφιλντ(BMW-Sauber) +33.7
5. Φελίπε Μάσα(Ferrari) +36.7
6. Τζιανκάρλο Φισικέλα(Renault) +65.6
7. Γιάρνο Τρούλι(Toyota) +70.1
8. Χέικι Κοβαλάινεν(Renault) +72.0
9. Αλεξάντερ Βούρτζ(Williams) +89.9
10. Μάρκ Γουέμπερ(Red Bull) +93.5
11. Ρούμπενς Μπαρικέλο(Honda) +1 γύρο
12. Τζέισον Μπάτον(Honda) +1 γύρο
13. Τακούμα Σάτο(Super Aguri) +1 γύρο
14. Σκότ Σπίντ(Toro Rosso) +1 γύρο
15. Ράλφ Σουμάχερ(Toyota) +1 γύρο
16. Άντονι Ντάβιντσον(Super Aguri) +1 γύρο
17. Βιταντόνιο Λουίτζι(Toro Rosso) +1 γύρο
18. Ρόμπερτ Κούμπιτσα(ΒΜW) +1 γύρο
Εγκατέλειψαν
Νίκο Ρόσμπεργκ(BMW-Sauber) 55ο γύρο
Ντείβιντ Κούλθαρντ(Red Bull) 36ο γύρο
Κρίστιαν Άλμπερς(Spyker) 7ο γύρο
Άντριαν Σούτιλ(Spyker) δεν ξεκίνησε
Βαθμολογία οδηγών
1. Φερνάντο Αλόνσο(McLaren) 18
2. Κίμι Ραΐκόνεν(Ferrari) 16
3. Λούις Χάμιλτον(McLaren) 14
4. Νίκι Χάιντφιλντ(ΒMW-Sauber) 10
5. Τζιανκάρλο Φισικέλα(Renault) 7
6. Φελίπε Μάσα(Ferrari) 7
7. Νίκο Ρόζμπεργκ(BMW-Sauber) 2
8. Γιάρνο Τρούλι(Toyota) 2
9. Χέικι Κοβαλάινεν(Renault) 1
10. Ράλφ Σουμάχερ(Toyota) 1
Βαθμολογία κατασκευαστών
1. McLaren 32
2. Ferrari 23
3. BMW-Sauber 10
4. Renault 8
5. Toyota 3
6. Williams 2
Αφού από την στιγμή που έσβησαν τα φώτα της εκκίνησης από την 2η και 4η θέση που βρισκόντουσαν οι Φερνάντο Αλόνσο και Λούις Χάμιλτον "έπιασαν" στον ύπνο τον Φελίπε Μάσα και Κίμι Ραΐκόνεν με Ferrari και πλασαρίστηκαν από νωρίς στις δύο πρώτες θέσεις. Ο Βραζιλιάνος πιλότος της "σκουντερία" προσπάθησε να προσπεράσει τον εκπληκτικό για άλλον έναν αγώνα Λούις Χάμιλτον όμως λίγο η έλλειψη εμπειρίας λίγο η "ανωριμότητα" δεν βοήθησε τον Μάσα που τελικά έχασε πολύτιμο χρόνο βγαίνοντας για λίγο εκτός πίστας και βρέθηκε στην 5η θέση.
Από εκεί και πέρα ο Λούις Χάμιλτον ήταν σχεδόν αλάνθαστος και κατάφερε να κρατήσει πίσω του τον Κίμι Ραΐκόνεν με αποτέλεσμα το έργο του Αλόνσο να γίνει ακόμα πιο εύκολο αφού η διαφορά του από τις Ferrari αυξανόταν γύρο με τον γύρο ολοένα και περισσότερο. Τα pit stop που έκαναν στον 17ο και 18ο γύρο όλοι σχεδόν οι πιλότοι δεν άλλαξαν τα δεδομένα στις πρώτες θέσεις και η διαφορά των δυο πρωτοπόρων αυξήθηκε κι άλλο από τους υπόλοιπους.
Οι δύο Ferrari δεν θύμισαν σε κανένα σημείο του αγώνα τις εξαιρετικές επιδόσεις της Μελβούρνης με αποτέλεσα να μην μπορούν να πλησιάσουν τις McLaren. Ο Ραΐκόνεν βέβαια αντιμετώπιζε και ένα πρόβλημα στον κινητήρα από τον προηγούμενο αγώνα και προσπάθησε να μην πιέσει πολύ το μονοθέσιο του έτσι ώστε να τερματίσει με ασφάλεια όπως και έγινε.
Ο Φινλανδός ξεκίνησε μια αντεπίθεση τους τελευταίους 15 γύρους στην προσπάθεια του να πάρει την δεύτερη θέση από τους Λούις Χάμιλτον μειώνοντας κατά πολύ την διαφορά που είχαν αλλά τελικά δεν τα κατάφερε και τα πράγματα δεν άλλαξαν στην δεύτερη θέση.
Ο παγκόσμιος πρωταθλητής Φερνάντο Αλόνσο ήταν ο απόλυτος κυρίαρχος μέχρι και το τέλος του αγώνα χωρίς να δεχθεί κάποια ουσιαστική πίεση και κατάφερε να επιστρέψει στις νίκες με τον καλύτερο τρόπο για την ομάδα του που θριάμβευσε στην Μαλαισία κάνοντας το 1-2.
Ο νικητής του πρώτου αγώνα Κίμι Ραΐκόνεν συμπλήρωσε την τριάδα του βάθρου, στην τέταρτη θέση τερμάτισε ο εξαιρετικός Νίκι Χάιντφιλντ με BMW-Sauber ενώ την πεντάδα συμπλήρωσε ο απογοητευτικός για έναν ακόμα αγώνα Φελίπε Μάσα. Τα μονοθέσια της Renault με τους Τζιανκάρλο Φισικέλα και Χέικι Κοβαλάινεν ενώ ξεκίνησαν από την 11η και 12η θέση κατάφεραν να πλασαριστούν στην 6η και 8η θέση αντίστοιχα.
Τέλος να σημειώσουμε πως η McLaren είχε να κάνει το 1-2 δύο χρόνια από το γκραν πρι της Βραζιλίας του 2005 με τον Χουάν Πάμπλο Μοντόγια να παίρνει την νίκη και από πίσω του τον οδηγό της Ferrari πλέον Κίμι Ραΐκόνεν. Όπως καταλαβαίνεται αυτή η νίκη για την ομάδα από την Βρετανία είναι ιδιαίτερης σημασίας καθώς αφήνει πολλά περιθώρια αισιοδοξίας στους φίλους της McLaren για το μέλλον ενώ σηματοδοτεί και ένα νέο ξεκίνημα.
O επόμενος και τρίτος κατά σειρά αγώνας του φετινού παγκόσμιου πρωταθλήματος θα δειξαχθεί στο Μπαχρέιν το αμέσως επόμενο σαββατοκύριακο με αποκορύφωμα τον αγώνα της Κυριακής στις 15 Απριλίου.
Οι δηλώσεις των πρωταγωνιστών
Φερνάντο Αλόνσο: " Ήταν ένα τέλειο αποτέλεσμα ένα πραγματικό όνειρο. Είναι πολύ σημαντικό για κάθε οδηγό να παίρνει την πρώτη του νίκη με την καινούργια του ομάδα. Και μάλιστα είναι πολύ ξεχωριστό για έναν οδηγό να κερδίζει ένα γκραν πρι με δυο διαφορετικές ομάδες. Είναι ένα ονειρό που πραγματοποιείται και είμαι πραγματικά πολύ περήφανος για την ομάδα μου. Ήταν ένας πολύ δύσκολος αγώνας, δεν ήξερα τι γίνεται με τα ελαστικά αλλά στο τέλος όλα πήγαν καλά. Από τον 10ο γύρο είχα χάσει την ενδοεπικοινωνία όπως ο Κίμι στην Αυστραλία και όπως αποδείχθηκε τελικά αυτό φέρνει τύχη!
Παρόλα αυτά δεν επηρεαστήκαμε και πήραμε μια φανταστική νίκη που ήταν και μια θαυμάσια έκπληξη που πέτυχα μια τόσο μεγάλη επιτυχία με την ομάδα μου σε τόσο σύντομο χρονικό διάστημα. Σε ότι αφορά τον αγώνα ήταν πραγματικά πολύ σκληρός καθώς η ζέστη ήταν αφόρητη. Πίναμε νερό κάθε έξι γύρους αλλά μετά γινόταν σαν τσάι. Ήταν πραγματικά καυτό νερό. Και πιστέψτε με δεν είναι καθόλου ευχάριστο να πίνεις ένα τόσο ζεστό νερό".
Λούις Χάμιλτον: "Ήταν πραγματικά ο πιο σκληρός αγώνας της ζωής μου. Προσπαθούσα να υπεραπιστώ την θέση μου και ήταν πολύ δυσκολο. Έβλεπα τις δύο Ferrari απο τους καθρέπτες και γνώριζα πως ίσως ήταν λίγο ελαφρύτεροι και ταχύτεροι από εμένα και αυτό έκανε τα πράγματα ακόμα πιο δύσκολα. Ο Φελίπε προσπάθησε να με προσπεράσει αρκετές φορές σε μια στιγμή έφτασε δίπλα μου αλλά στάθηκα και λίγο τυχερός και βρέθηκε ξανά μπροστά.
Δυστυχώς ο Φελίπε βγήκε εκτός πίστας για λίγα δευτερόλεπτα και του ζητάω συγνώμη. Έπειτα ο Κίμι ήταν απο πίσω μου στο υπόλοιπο του αγώνα και τα πράγματα δυσκόλευαν όσο φτάναμε προς το τέλος καθώς η ζέστη γινόταν ολοένα και περισσότερο αφόρητη. Θέλω να ευχαριστήσω την ομάδα μου που έκανε καταπληκτική δουλειά όλο το σαββατοκύριακο και ήμουν προετοιμασμένος και εγώ αλλά και το μονοθέσιο".
Κίμι Ραΐκόνεν:
"Φυσικά και είμαι χαρούμενος με τους πόντους που κατέκτησα αλλά είμαι απογοητευμένος με το τρόπο που τελειώσαμε τον αγώνα, έπρεπε να είχαμε συμβιβαστεί σε πολλά πράγματα. Χάσαμε πολύ ταχύτητα. Ελπίζω να επιστρέψουμε στην κορυφή το επόμενο σαββατοκύριακο και να παλέψουμε για την νίκη".
Αναλυτικά η τελική κατάταξη του γκραν πρι της Μαλαισίας
1. Φερνάντο Αλόνσο(McLaren) 1:32:14.930
2. Λούις Χάμιλτον(McLaren) +17.5
3. Κίμι Ραΐκόνεν(Ferrari) +18.3
4. Νίκι Χάιντφιλντ(BMW-Sauber) +33.7
5. Φελίπε Μάσα(Ferrari) +36.7
6. Τζιανκάρλο Φισικέλα(Renault) +65.6
7. Γιάρνο Τρούλι(Toyota) +70.1
8. Χέικι Κοβαλάινεν(Renault) +72.0
9. Αλεξάντερ Βούρτζ(Williams) +89.9
10. Μάρκ Γουέμπερ(Red Bull) +93.5
11. Ρούμπενς Μπαρικέλο(Honda) +1 γύρο
12. Τζέισον Μπάτον(Honda) +1 γύρο
13. Τακούμα Σάτο(Super Aguri) +1 γύρο
14. Σκότ Σπίντ(Toro Rosso) +1 γύρο
15. Ράλφ Σουμάχερ(Toyota) +1 γύρο
16. Άντονι Ντάβιντσον(Super Aguri) +1 γύρο
17. Βιταντόνιο Λουίτζι(Toro Rosso) +1 γύρο
18. Ρόμπερτ Κούμπιτσα(ΒΜW) +1 γύρο
Εγκατέλειψαν
Νίκο Ρόσμπεργκ(BMW-Sauber) 55ο γύρο
Ντείβιντ Κούλθαρντ(Red Bull) 36ο γύρο
Κρίστιαν Άλμπερς(Spyker) 7ο γύρο
Άντριαν Σούτιλ(Spyker) δεν ξεκίνησε
Βαθμολογία οδηγών
1. Φερνάντο Αλόνσο(McLaren) 18
2. Κίμι Ραΐκόνεν(Ferrari) 16
3. Λούις Χάμιλτον(McLaren) 14
4. Νίκι Χάιντφιλντ(ΒMW-Sauber) 10
5. Τζιανκάρλο Φισικέλα(Renault) 7
6. Φελίπε Μάσα(Ferrari) 7
7. Νίκο Ρόζμπεργκ(BMW-Sauber) 2
8. Γιάρνο Τρούλι(Toyota) 2
9. Χέικι Κοβαλάινεν(Renault) 1
10. Ράλφ Σουμάχερ(Toyota) 1
Βαθμολογία κατασκευαστών
1. McLaren 32
2. Ferrari 23
3. BMW-Sauber 10
4. Renault 8
5. Toyota 3
6. Williams 2