Abarth 2400 Coupé Allemano: Η μεγάλη αγάπη του Κάρλο Άμπαρτ
Εκτός από θρυλικά αγωνιστικά αυτοκίνητα, ο Κάρλο Άμπαρτ δημιούργησε και μια σειρά εξαιρετικά κομψών GT. Μόνο ένα όμως ταίριαξε απόλυτα στον ιδιοφυή, αλλά και δύσκολο χαρακτήρα του Άμπαρτ.
Δέκα χρόνια μετά την ίδρυση της Abarth, το 1959, ο Κάρλο Άμπαρτ, αποφάσισε πως είχε έρθει η κατάλληλη ώρα να λανσάρει μια σειρά μοντέλων GT που θα ξεχώριζαν για την κομψότητα και τη φινέτσα τους, αλλά παράλληλα θα είχαν την γνωστή, υψηλή απόδοση του ονόματος Abarth.
Η ίδια η έννοια του “Gran Turismo” κρύβει μέσα της την ταχύτητα και την σπορ αίσθηση που όμως συνδυάζεται με το στιλ και τη φινέτσα, στοιχεία που διαχρονικά χαρακτηρίζουν τις δημιουργίες της Abarth.
Αφετηρία για το νέο εγχείρημα του Άμπαρτ αποτέλεσαν και πάλι τα μοντέλα της Fiat. Αρχικά δημιούργησε τέσσερις κομψές εκδόσεις βασισμένες στη ναυαρχίδα της μάρκας, το Fiat 2100. Τα 850 Coupé Scorpione, 850 Spider Riviera και τα 2200 Coupé και Cabriolet βασίζονταν σε μηχανικό επίπεδο στο 6κυλινδρο Fiat, αλλά για το σχεδιασμό του αμαξώματος, ο Κάρλο επέλεξε τον θρυλικό Τζιοβάνι Μικελότι και για την παραγωγή το studio Allemano.
Το 1961, η Fiat, παρουσίασε το νέο 2300 και ο Abarth δεν έχασε την ευκαιρία να αναβαθμίσει τη σειρά των GT αυτοκινήτων του δημιουργώντας το Abarth 2400 Coupé Allemano. Η αύξηση της χωρητικότητας του 6κυλινδρου κινητήρα στα 2.323 κ.εκ., η τοποθέτηση ενός εντελώς ανασχεδιασμένου συστήματος εξαγωγής και η εφαρμογή τριών διπλών καρμπυρατέρ της Weber ανέβασαν την ιπποδύναμη στους 142 ίππους στις 5.800 σ.α.λ. χαρίζοντας τελική ταχύτητα άνω των 200 km/h στο κομψό κουπέ που σχεδίασε επίσης ο Μικελότι.
Κανείς δεν γνωρίζει πόσα ακριβώς Abarth 2400 Coupé Allemano κατασκευάστηκαν, πάντως ο αριθμός είναι σίγουρα διψήφιος.
Ένα από αυτά ο Κάρλο Άμπαρτ το κράτησε για προσωπική του χρήση και αποτέλεσε το αγαπημένο αυτοκίνητο παραγωγής για τον ιδρυτή της θρυλικής μάρκας. Το χρησιμοποιούσε για τις καθημερινές του μετακινήσεις στο Τορίνο, αλλά και για όταν πήγαινε διακοπές, με την τρίτη σύζυγο του Ανελίζ, στη γενέτειρα του Αυστρία.
Η αγάπη του δύστροπου Άμπαρτ για το συγκεκριμένο αυτοκίνητο ήταν τόσο μεγάλη που αποφάσισε να το εκθέσει στο περίπτερο της μάρκας στο Σαλόνι Αυτοκινήτου της Γενεύης το 1964, δύο χρόνια αφού είχε ολοκληρωθεί η παραγωγή του μοντέλου.