CLASSIC CAR

Η Alfa Romeo 33 Stradale: Άκρως σαγηνευτική και εξαιρετικά σπάνια

Η Alfa Romeo 33 Stradale: Άκρως σαγηνευτική και εξαιρετικά σπάνια
Alfa Romeo 33 Stradale 1967 ©ALFA ROMEO

Τα ιταλικά θεωρούνται από τα πιο όμορφα αυτοκίνητα στον κόσμο, και οι Alfa Romeo από τα πιο όμορφα ιταλικά αυτοκίνητα. Η 33 Stradale, είναι σίγουρα μια από τις ομορφότερες Alfa Romeo, αν όχι η ομορφότερη!

Κάποια αυτοκίνητα είναι ανεκτίμητα, λόγω της σπανιότητάς τους, κάποια λόγω της μηχανολογικής τους καινοτομίας και άλλα λόγω των επιτυχιών τους στους αγώνες. Η Alfa Romeo 33 Stradale, που φέτος γίνεται 55 ετών, είχε την τύχη να έχει όλα τα παραπάνω χαρακτηριστικά, αλλά και τη διαχρονική γοητεία που την κράτα μέχρι και σήμερα επίκαιρη όσο ποτέ.

Ήταν Αύγουστος του 1967, όταν η Alfa Romeo αποκάλυπτε την 33 Stradale. Ένα αυτοκίνητο που δεν ήταν απλά όμορφο, ήταν σαγηνευτικό!

Η Alfa Romeo 33 Stradale: Άκρως σαγηνευτική και εξαιρετικά σπάνια
Alfa Romeo 33 Stradale 1967 ©ALFA ROMEO

Είναι κοινός τόπος για όλους σχεδόν του σχεδιαστές, ότι η 33 Stradale αποτελεί ένα από τα αριστουργήματα της αυτοκίνησης. Ήταν άλλωστε κι ένα από τα πρώτα supercars.

Μόλις 18 μονάδες δημιουργήθηκαν, ενώ αποτελεί ένα από τα λίγα παραδείγματα όπου η έκδοση δρόμου ακολούθησε την αγωνιστική έκδοση. Μέχρι και σήμερα, οι μηχανολογικές επιλογές των μηχανικών της Alfa Romeo προκαλούν ένα μικρό δέος.

Θα μπορούσε κανείς να αναλύσει σε βάθος τα χαρακτηριστικά του κινητήρα, το εξαιρετικά χαμηλό βάρος του θελκτικού αμαξώματος, αλλά και τις πολυάριθμες νίκες που κατέκτησε η οικογένεια των “33”.

Η Alfa Romeo 33 Stradale: Άκρως σαγηνευτική και εξαιρετικά σπάνια
Alfa Romeo 33 Stradale 1967 ©ALFA ROMEO

Όμως αυτό που δεν μπορεί να αποδοθεί σε ικανοποιητικό βαθμό, είναι η αισθητική αρτιότητα της 33 Stradale. Η αρμονία των γραμμών, η κομψότητα ακόμα και στην παραμικρή λεπτομέρεια και ο δυναμισμός που ρέει από τις καμπύλες της, συνθέτουν ένα σύνολο που είναι ερωτεύσιμο με την πρώτη ματιά.

Η οικογένεια “33” απέκτησε με το πέρασμα του χρόνου πολλά μέλη, τα περισσότερα καθαρόαιμα αγωνιστικά, ενώ μια σειρά πρωτοτύπων τόνισαν την προσαρμοστικότητα του μοντέλου, αλλά και τη δημιουργικότητα των σχεδιαστών. Η 33 Stradale αναμφίβολα ήταν το πλέον κομψό και αριστοκρατικό δείγμα της οικογένειας, χαρακτηριστικό που κληρονόμησε από τον ίδιο τον δημιουργό της.

Η Alfa Romeo 33 Stradale: Άκρως σαγηνευτική και εξαιρετικά σπάνια
Alfa Romeo 33 Stradale 1967 ©ALFA ROMEO

Η μετάβαση της 33 σε ένα αυτοκίνητο για ιδιωτική χρήση απαιτούσε μια νέα αισθητική προσέγγιση. Η δύσκολη αποστολή ανατέθηκε στον 50χρονο, τότε, Franco Scaglione. Γεννημένος στη Φλωρεντία και με καταγωγή από παλιά αριστοκρατική οικογένεια, ο Scaglione είχε σπουδάσει αεροναυπηγική.

Η ζωή του κάθε άλλο παρά ήρεμη ήταν, αφού κατά τη δίνη του 2ου Παγκοσμίου Πολέμου βρέθηκε στη Λιβύη όπου και αιχμαλωτίστηκε, στο Τομπρούκ. Με τη λήξη του πολέμου επέστρεψε στην Ιταλία όπου αποφάσισε να ασχοληθεί με τη σχεδίαση αυτοκινήτων, μαθητεύοντας δίπλα στους κορυφαίους Pinin Farina και Bertone.

Η Alfa Romeo 33 Stradale: Άκρως σαγηνευτική και εξαιρετικά σπάνια
Alfa Romeo 33 Stradale 1967 ©ALFA ROMEO

Για τη δημιουργία της 33 Stradale, ο Scaglione χρησιμοποίησε όλες τις τεχνικές του γνώσεις και την αισθητική του τόλμη. Αποτέλεσμα ήταν η γέννηση ενός αριστουργήματος που συνδυάζει το απαράμιλλο στιλ με την αναζήτηση της αεροδυναμικής τελειότητας και της απόλυτης λειτουργικότητας.

Για παράδειγμα τα καλύμματα του αμαξώματος εμπρός και πίσω ανοίγουν τελείως, ώστε να επιτρέπουν την εύκολη πρόσβαση στα μηχανικά μέρη. Παράλληλα, για πρώτη φορά σε ένα αυτοκίνητο δρόμου, οι πόρτες άνοιγαν προς τα πάνω, επιτρέποντας την ευκολότερη πρόσβαση σε ένα όχημα που το ύψος του δεν ξεπερνά το ένα μέτρο!

Η Alfa Romeo 33 Stradale: Άκρως σαγηνευτική και εξαιρετικά σπάνια
Alfa Romeo 33 Stradale 1967 ©ALFA ROMEO

Χτίζοντας το αμάξωμα γύρω από το ατσάλινο σωληνωτό πλαίσιο και τον δίλιτρο V8 ατμοσφαιρικό κινητήρα από αλουμίνιο και μαγνήσιο, ο Scaglione πέτυχε οι επιφάνειες να μοιάζουν σαν ένα δέρμα από μέταλλο που αγκαλιάζει τα μηχανικά μέρη. Η αεροδυναμική σιλουέτα σε συνδυασμό με τους 230 ίππους του κινητήρα και το εξαιρετικά χαμηλό βάρος (περίπου 700 κιλά), εξασφάλιζαν στο εντυπωσιακό διθέσιο μοντέλο τελική ταχύτητα 260 km/h και επιτάχυνση 0-100 km/h σε 5,5’’.

Η πρώτη επίσημη παρουσίαση της 33 Stradale πραγματοποιήθηκε στις 10 Σεπτεμβρίου 1967 στη Μόντσα, στο πλαίσιο του Παγκοσμίου Πρωταθλήματος της Formula 1, όμως ανεπίσημα τα πρώτα μάτια είδαν το εκθαμβωτικό αυτό δημιούργημα της Alfa Romeo και του Scaglione, τον Αύγουστο του 1967.

Η Alfa Romeo 33 Stradale: Άκρως σαγηνευτική και εξαιρετικά σπάνια
Alfa Romeo 33 Stradale 1967 ©ALFA ROMEO

Σήμερα, 55 χρόνια μετά, η γοητεία της 33 Stradale παραμένει αναλλοίωτη, εκφράζοντας απόλυτα τη διαχρονική σχεδιαστική φιλοσοφία της Alfa Romeo. Έμφαση στις αναλογίες και τους όγκους, λιτές γραμμές και επιβλητική παρουσία που καθορίζει η κομψότητα και η ισορροπία και όχι ο εύκολος εντυπωσιασμός.

H 33 Stradale αποτελεί ένα σύμβολο για την Alfa Romeo και διαχρονικό σημείο αναφοράς για τη φιλοσοφία της. Είναι άλλωστε από τα αυτοκίνητα που δεν έβαλαν απλώς ένα λιθαράκι, αλλά στιβαρά θεμέλια στην παράδοση που θέλει τα μοντέλα της μιλανέζικης φίρμας, πανέμορφα έως και εκθαμβωτικά.

Η Alfa Romeo 33 Stradale: Άκρως σαγηνευτική και εξαιρετικά σπάνια
Alfa Romeo 33 Stradale 1967 ©ALFA ROMEO

Μόλις 18 Alfa Romeo 33 Stradale γεννήθηκαν, κάθε μία μοναδική αφού η κατασκευή τους ήταν εξολοκλήρου χειροποίητη. Το 1967 δεν θα τις χαρακτήριζε κανείς “ευκαιρία” αφού κόστιζαν σχεδόν 10.000.000 λιρέτες με το μέσο ετήσιο μισθό στην Ιταλία να φτάνει τις 150.000 λιρέτες. Σήμερα, η αξία - σε χρήματα - της 33 Stradale υπολογίζεται ότι ξεπερνά τα 10.000.000 ευρώ. Η ιστορική και καλλιτεχνική της αξία όμως, είναι απλά ανεκτίμητη.

Η Alfa Romeo 33 Stradale: Άκρως σαγηνευτική και εξαιρετικά σπάνια
Alfa Romeo 33 Stradale 1967 ©ALFA ROMEO
TAGS CLASSIC CAR ALFA ROMEO
ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΑΚΟΜΑ
ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΕΣ ΕΙΔΗΣΕΙΣ