X

Σεβόμαστε την ιδιωτικότητά σας

Εμείς και οι συνεργάτες μας αποθηκεύουμε ή/και έχουμε πρόσβαση σε πληροφορίες σε μια συσκευή, όπως cookies και επεξεργαζόμαστε προσωπικά δεδομένα, όπως μοναδικά αναγνωριστικά και τυπικές πληροφορίες που αποστέλλονται από μια συσκευή για εξατομικευμένες διαφημίσεις και περιεχόμενο, μέτρηση διαφημίσεων και περιεχομένου, καθώς και απόψεις του κοινού για την ανάπτυξη και βελτίωση προϊόντων. Με την άδειά σας, εμείς και οι συνεργάτες μας ενδέχεται να χρησιμοποιήσουμε ακριβή δεδομένα γεωγραφικής τοποθεσίας και ταυτοποίησης μέσω σάρωσης συσκευών. Μπορείτε να κάνετε κλικ για να συναινέσετε στην επεξεργασία μας και των συνεργατών μας όπως περιγράφεται παραπάνω. Εναλλακτικά, μπορείτε να αποκτήσετε πρόσβαση σε πιο λεπτομερείς πληροφορίες και να αλλάξετε τις προτιμήσεις σας πριν από τη συγκατάθεσή σας ή να αρνηθείτε να δώσετε τη συγκατάθεσή σας. Λάβετε υπόψη ότι κάποια επεξεργασία των προσωπικών σας δεδομένων ενδέχεται να μην απαιτεί τη συγκατάθεσή σας, αλλά έχετε το δικαίωμα να αντιταχθείτε σε αυτήν την επεξεργασία. Οι προτιμήσεις μας θα ισχύουν μόνο για αυτόν τον ιστότοπο.

CLASSIC CAR

Το Peugeot 205 έχει γενέθλια: Ώριμος έφηβος ετών 40

Peugeot 205 1991 PEUGEOT

Ρίχνουμε μια ματιά στο παρελθόν ενός εμβληματικού Peugeot που έγραψε ιστορία, είτε ως πολυτάλαντο αυτοκίνητο για όλες τις χρήσεις, είτε ως πηγή οδηγικής απόλαυσης.

Το ημερολόγιο έγραφε 24 Φεβρουαρίου 1983 όταν η Peugeot παρουσίασε τον αντικαταστάτη του 104 με ένα μοντέλο που έμελλε να μείνει στην ιστορία ως ένα από τα πιο εμβληματικά αυτοκίνητα με σήμα το λιοντάρι. Το νέο 205 εδραίωσε τη γαλλική μάρκα στην μοντέρνα εποχή και άφησε ανεξίτηλο το στίγμα του τόσο ως ένα πολυτάλαντο σουπερμίνι όσο και στο πεδίο των αγώνων.

Η ιστορία ενός αυτοκινήτου είναι πρώτα και κύρια η ιστορία των ανθρώπων που συνέλαβαν την ιδέα και που την υλοποίησαν. Έτσι και η ιστορία του Peugeot 205 είναι αλληλένδετη με αυτή του Jean Boillot, μέλους του διοικητικού συμβουλίου της Γαλλικής μάρκας στα τέλη της δεκαετίας του ’70.

Ήταν ο άνθρωπος που, σε μια δύσκολη στιγμή για την εταιρεία, σκέφτηκε το φιλόδοξο project ενός νέου μικρού αυτοκινήτου, που θα ήταν πολύ περισσότερο από ένα αυτοκίνητο πόλης. Θα ήταν ένα αυτοκίνητο πολλαπλών χρήσεων, τόσο άνετο στην πόλη όσο και σε επαρχιακούς δρόμους, ικανό να μεταφέρει μια μικρή οικογένεια, αλλά και προσιτό. Με λίγα λόγια, ένα αυτοκίνητο που θα “κούμπωνε” παντού.

Peugeot 205 1983 PEUGEOT

Στον τομέα του ντιζάιν, αλλά και της τεχνολογίας και του μάρκετινγκ, το Peugeot 205 ήταν το μοντέλο που γύρισε το παιχνίδι. Ενώ τα περισσότερα από τα προηγούμενα Peugeot είχαν σχεδιαστεί από το στούντιο Pininfarina, ήταν οι στυλίστες της εταιρείας με επικεφαλής τον Gérard Welter, που κέρδισαν τον διαγωνισμό που διοργανώθηκε εσωτερικά, παρουσιάζοντας ένα πολύ πιο μοντέρνο και ρευστό σχέδιο.

Επρόκειτο για ένα σχέδιο που παρουσίασε για πρώτη φορά ορισμένα χαρακτηριστικά που υιοθετήθηκαν αργότερα στα μελλοντικά Peugeot, όπως για παράδειγμα η μάσκα με τις οριζόντιες γραμμές και η φάσα μεταξύ των πίσω φωτιστικών σωμάτων. Επιπλέον, το εσωτερικό του 205, είναι προϊόν σχεδιασμού του Paul Bracq, ενός διάσημου ονόματος στον χώρο του σχεδιασμού αυτοκινήτων, τότε μέλους του στούντιο της Peugeot. Όσο για τον Pininfarina, τελικά έβαλε και εκείνος την πινελιά του, σχεδιάζοντας το 205 Cabriolet.

Peugeot 205 CTI 1986 PEUGEOT

Τεχνολογικά, το Peugeot 205 σηματοδότησε την είσοδο της γαλλικής μάρκας στη σύγχρονη εποχή: συμπαγές αλλά ευρύχωρο, πρακτικό με το hatchback σχήμα του, αποδοτικό και οικονομικό ταυτόχρονα, προσαρμοσμένο σε όλες τις χρήσεις. Συγκεκριμένα, είναι το πρώτο αυτοκίνητο της Peugeot που υιοθέτησε ράβδους στρέψης στην πίσω ανάρτηση, ώστε να ελευθερωθεί περισσότερος χώρος στον χώρο επιβατών.

Είναι επίσης το πρώτο αυτοκίνητο που εφοδιάζεται με τη νέα οικογένεια κινητήρων XU, από το 1987 και μετά. Ειδικά ο τετρακύλινδρος πετρελαιοκινητήρας XUD7 των 1.769 cc με τους 60 ίππους, έδωσε στο 205 τον τίτλο του πρώτου μικρού γαλλικού αυτοκινήτου diesel, και κυρίως του πρώτου μικρού μοντέλου diesel με ισχύ αντίστοιχη των βενζινοκίνητων, αλλά με πολύ χαμηλότερη κατανάλωση: 3,9 lt/100 km κατά μέσο όρο.

Peugeot 205 1992 PEUGEOT

Βέβαια, η γκάμα κινητήρων ήταν μεγάλη με επιλογές από 45 έως 200 ίππους! Υπήρχε μάλιστα διαθέσιμο και ένα αυτόματο κιβώτιο ταχυτήτων, κάτι σπάνιο για εκείνη την εποχή. Από την κυκλοφορία του το 1983, προσφερόταν ως πεντάθυρο με τέσσερις βενζινοκινητήρες και έναν πετρελαιοκινητήρα. Την επόμενη χρονιά, η γκάμα μεγάλωσε συμπεριλαμβάνοντας και τα θρυλικά GTI και Turbo 16, καθώς και 3θυρο αμάξωμα. Ακολούθησε μια ολόκληρη σειρά εκδόσεων, από τις πιο προσιτές όπως η Junior του 1986 με τα τζιν καθίσματα, μέχρι τις πιο σικάτες, όπως η Lacoste ή η Gentry.

Ένα τόσο ξεχωριστό αυτοκίνητο απαιτούσε και αντίστοιχα ξεχωριστή στρατηγική μάρκετινγκ. Μόλις λανσαρίστηκε, το προσωνύμιο ο “ιερός αριθμός” χτύπησε φλέβα. Οι τηλεοπτικές διαφημίσεις που το χρησιμοποίησαν ήταν αποτελεσματικές και ταίριαζαν πολύ με την εποχή, όπως η διάσημη ταινία στην οποία το Peugeot 205 καταδιώκεται σε μια παγωμένη λίμνη και βομβαρδίζεται από ένα στρατιωτικό αεροπλάνο, με αισθητική που θύμιζε πολύ "James Bond". Μια διαφήμιση σκηνοθετημένη από τον Gérard Pirès, ο οποίος λίγα χρόνια αργότερα θα έκανε τη διάσημη ταινία μεγάλου μήκους Taxi, με πρωταγωνιστή ένα Peugeot 406!

Peugeot 205 GTI 1993 PEUGEOT

Ο μηχανοκίνητος αθλητισμός επρόκειτο να αποτελέσει ένα επίσης πολύ δυνατό εργαλείο για την προώθηση του 205, αλλά και της μάρκας γενικότερα. Το 1984, με την καθοδήγηση του Jean Todt, η Peugeot μπαίνει με το εντυπωσιακό 205 Turbo 16 στην κορυφαία κατηγορία των αγώνων του Παγκοσμίου Πρωταθλήματος Ράλι, το θρυλικό Group B.

Κατά τη διάρκεια αυτής της πρώτης σεζόν, ο Ari Vatanen κέρδισε τις εντυπώσεις, κερδίζοντας τρεις αγώνες. Το 1985 και το 1986, το Peugeot 205 Turbo 16 επέτρεψε στην Peugeot να κερδίσει τον παγκόσμιο τίτλο των κατασκευαστών και στους Timo Salonen (1985) και Juha Kankkunen (1986), να κατακτήσουν τον τίτλο των οδηγών.

Peugeot 205 Group B PEUGEOT

Καθώς δεν υπήρχε πλέον το Group B, στα τέλη του 1986 ο Jean Todt πρότεινε στην Peugeot να λάβει μέρος με το 205 T16 σε ένα θρυλικό αγώνα, το Paris-Dakar. Η πρόκληση έγινε δεκτή και το ειδικά διαμορφωμένο Peugeot 205 T16 κέρδισε το διάσημο αγώνα το 1987 και το 1988, πρώτα με τον Ari Vatanen στα πηδάλια, και στη συνέχεια με τον Juha Kankkunen.

Το 1998, μετά από μια μακρά και πλούσια καριέρα 15 ετών, και την παραγωγή να έχει φτάσει τις 5.278.050 μονάδες, το Peugeot 205 σταμάτησε να παράγεται. Στο μυαλό μας θα παραμείνει για πάντα ο “ιερός αριθμός” της Peugeot, αυτός που έβαλε τα θεμέλια μιας σειράς εξαιρετικά επιτυχημένων αυτοκινήτων σουπερμίνι, από το 206 μέχρι το 207 και το 208 του σήμερα.

Peugeot 205 CJ 1987 PEUGEOT

Ημερομηνίες ορόσημα για το Peugeot 205

  • 1983, 24 Φεβρουαρίου: Λανσάρεται η 5θυρη έκδοση του Peugeot 205.
  • 1984: λανσάρισμα της 3θυρης έκδοσης του Peugeot 205 και της έκδοσης Peugeot 205 GTI 1.6 με τους 105ίππους, προωθείται η πρώτη νίκη του Peugeot 205 Turbo 16, στο Παγκόσμιο Πρωτάθλημα Ράλι (στον αγώνα της Φιλανδίας).
  • 1985: το Peugeot 205 Turbo 16 στέφεται παγκόσμιος πρωταθλητής (με οδηγό τον Timo Salonen), από τη γραμμή παραγωγής του εργοστασίου στο Mulhouse βγαίνει το εκατομμυριοστό Peugeot 205.
  • 1986: λανσάρεται το Peugeot 205 Cabriolet, οι εκδόσεις GTI με 115 και 130ίππους, και το Peugeot 205 Turbo 16 κατακτά ξανά το Παγκόσμιο Πρωτάθλημα Ράλι, με οδηγό το Juha Kankkunen, αυτή τη φορά.
  • 1987: το Peugeot 205 διαθέτει νέο ταμπλό, και το Peugeot 205 Turbo 16 κερδίζει τον αγώνα Paris-Dakar.
  • 1988: λανσάρεται η έκδοση Peugeot 205 Rallye, και το Peugeot 205 Turbo 16 κερδίζει για δεύτερη φορά το Paris-Dakar.
  • 1989: παρουσιάζεται η έκδοση Peugeot 205 Roland Garros.
  • 1990: με ελαφρό ‘restyling’ (φλας, πίσω φώτα...), παρουσιάζεται το Peugeot 205 Diesel Turbo (78ίπποι).
  • 1993: τερματίζεται η παραγωγή του Peugeot 205 GTI.
  • 1995: τερματίζεται η παραγωγή του Peugeot 205 Cabriolet.
  • 1998: το Peugeot 205 αντικαθίσταται από το Peugeot 206.
Peugeot 205 Cabriolet PEUGEOT
TAGS CLASSIC CAR PEUGEOT
ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΑΚΟΜΑ