TOP 5+1 Αμερικάνικα Muscle Cars
Διαλέγουμε τα πέντε καλύτερα muscle cars που έγραψαν ιστορία στην Αμερική – και όχι μόνο – τις δεκαετίες του ‘60 και του ‘70, συν ένα σπορ κουπέ που δεν εμπίπτει ακριβώς σε αυτή την κατηγορία.
Δεν υπάρχει petrolhead που δεν έχει αγαπήσει τα αμερικάνικα muscle cars. Αυτά τα τεράστια, βαριά κουπέ με τους πανίσχυρους V8 κινητήρες, την πίσω κίνηση, τις αστείες αναρτήσεις και την ικανότητα να σπάνε την πρόσφυση των πίσω τροχών για πλάκα, διαγράφοντας ατελείωτες πλαγιολισθήσεις.
Παρακάτω διαλέγουμε τα “πέντε + ένα” καλύτερα - κατά την άποψή μας - muscle cars της δεκαετίας του ‘60 και του ‘70, πριν δηλαδή η ενεργειακή κρίση τα ευνουχίσει. Φυσικά, μπορείτε να διαφωνήσετε ελεύθερα και να μας στείλετε το δικό σας TOP-5 στο glimneos@24media.gr.
TOP-5+1 Αμερικάνικα Muscle Cars
- 01. Ford Boss 429 1969
Ήταν περισσότερο γνωστή ως Boss 9 και είναι εξαιρετικά σπάνια. Ουσιαστικά ενσάρκωνε την προσπάθεια της Ford για να εξελίξει έναν V8 κινητήρα που θα μπορούσε να ανταγωνιστεί τον θρυλικό 426 Hemi της Chrysler στο πρωτάθλημα NASCAR.
Παρότι η εταιρεία ανακοίνωνε ισχύ 380 ίππων, η πραγματική απόδοσή του μοτέρ των 7.000 κυβικών ξεπερνούσε κατά πολύ τους 500 ίππους. Την εποχή εκείνη οι κατασκευαστές ανακοίνωναν πολύ συχνά χαμηλότερη ισχύ από αυτή που είχαν στην πραγματικότητα οι κινητήρες τους έτσι ώστε οι πελάτες να μην επιβαρύνονται από αυξημένα κόστη ασφάλισης.
Με κάποιες τροποποιήσεις η απόδοση ανέβαινε εύκολα. Για παράδειγμα, με πιο άγριο εκκεντροφόρο και μεγαλύτερα καρμπυρατέρ η ισχύς έφτανε ακόμη και τους 600 ίππους. Ανάλογα βελτιώνονταν και οι επιδόσεις, με την τελική ταχύτητα να υπολογίζεται στα 285 km/h έναντι των 180 km/h που ανακοίνωνε επίσημα το εργοστάσιο.
Συνολικά παρήχθησαν 1.359 Mustang Boss 429, από το 1968 μέχρι το 1970.
- 02. Dodge Charger 500 Hemi 1969
Το Charger πρωτοεμφανίστηκε στη γκάμα της Dodge το 1965. Το μοντέλο που όλοι γνωρίσαμε και αγαπήσαμε όμως, είναι το Charger του ‘69, ως “General Lee” στην θρυλική τηλεοπτική σειρά “Ντιουκς”.
Το ισχυρότερο μοντέλο ήταν το Charger 500 με τον V8 κινητήρα 426 Hemi των 425 ίππων. Βέβαια, αν και η Dodge διαφήμιζε το συγκεκριμένο μοτέρ ως στάνταρ, τελικά μόνο τα 67 από τα 392 Charger 500 τον είχαν κάτω από το καπό τους. Τα υπόλοιπα φορούσαν τον λιγότερο ισχυρό 440 Magnum με τους 385 ίππους.
- 03. Plymouth Road Runner Superbird 1970
Πρόκειται για μια βελτιωμένη έκδοση του Roadrunner και ουσιαστικά αποτελούσε μια παραλλαγή του Dodge Charger Daytona. Έμεινε στην παραγωγή μόνο για ένα χρόνο, φτάνοντας τα 1.935 κομμάτια. Από αυτά, μόλις τα 135 είχαν τον πανίσχυρο 7λιτρο 426 Hemi των 425 ίππων.
Το Superbird εξελίχτηκε ειδικά για το πρωτάθλημα NASCAR και ξεχώριζε - όπως και το Charger Daytona – από το αεροδυναμικό του σχήμα και την τεράστια πίσω αεροτομή. Χαρακτηριστικά ήταν επίσης τα διακοσμητικά με τον Road Runner, το δημοφιλή χαρακτήρα των κινουμένων σχεδίων, γνωστό και ως “Beep! Beep!”
- 04. Chevrolet Camaro COPO ZL1 1969
Το COPO σημαίνει “Central Office Production Orders “ και αφορούσε το τμήμα ειδικών παραγγελιών της Chevrolet. Η Camaro ZL1 ήταν δημιουργία του COPO, με κωδικό 9560 και είχε τον κινητήρα V8 427 των 7.000 κυβικών εκατοστών που απέδιδε για την περίσταση 430 ίππους.
Βέβαια, το μοτέρ εύκολα ανέβαινε στους 500+ ίππους. Ήταν εξολοκλήρου χειροποίητο και λέγεται ότι κόστιζε τότε πάνω από 4.000 δολάρια, όσο δηλαδή μια βασική V8 Camaro εκείνη την εποχή!
Η Camaro ZL1 του ‘69 είναι ένα από τα πιο σπάνια - αν όχι το σπανιότερο - αυτοκίνητο παραγωγής της Chevrolet. Μόλις 69 αυτοκίνητα βγήκαν από τη γραμμή παραγωγής και προορίζονταν για αγώνες dragster.
Το διθέσιο Chevrolet Corvette, το οποίο σχεδιάστηκε ως ένα εγχώριο σπορ αυτοκίνητο που καλλιεργείται με κόκαλο, ανταγωνιστικές ευρωπαϊκές εισαγωγές, μπορεί να μην ταιριάζει στην ετικέτα του μυϊκού αυτοκινήτου για πολλούς λάτρεις των ΗΠΑ. Αλλά για τον υπόλοιπο κόσμο, οι μεγάλες επιλογές κινητήρων V8 του αυτοκινήτου και η προσιτή τιμή το έκαναν χαρακτηριστικό παράδειγμα αυτής της φυλής.
- 05. Plymouth Belvedere 426 Hemi 1964
Αναμφίβολα υπάρχουν αρκετά πιο γνωστά muscle cars από την εποχή εκείνη. Το Plymouth Belvedere όμως κατέχει μια πρωτιά: είναι το πρώτο μοντέλο στην ιστορία που φιλοξένησε κάτω από το καπό του τον θρυλικό κινητήρα V8 Hemi 426 της Chrysler.
Με 425 ίππους, το Belvedere του 1964 ήταν ο βασιλιάς της κόντρας εκείνη την εποχή, ενώ σάρωσε και στους αγώνες NASCAR. Έμεινε στην παραγωγή ένα μόλις χρόνο, ο κινητήρας ωστόσο κινούσε και την επόμενη, έκτη γενιά.
Για την ιστορία, μια Plymouth Belvedere Race Hemi του ‘64 πουλήθηκε σε δημοπρασία το 2017 στις ΗΠΑ έναντι 82.500 δολαρίων.
- +1. Chevrolet Corvette C3 Stingray L88 1968
Η Corvette Stingray θεωρείται από πολλούς περισσότερο ένα σπορ κουπέ παρά ένα κλασικό muscle car. Ειδικά στην έκδοση L88 είχε κάτω από το καπό τον V8 των 7,0 λίτρων. Ο συγκεκριμένος κινητήρας ήταν σχεδιασμένος ειδικά για αγωνιστική χρήση, με 4 καρμπυρατέρ, αλουμινένια κεφαλή και ιδιαίτερα υψηλή συμπίεση.
Απέδιδε ισχύ 430 ίππων – επίσημα, καθώς οι “κακές” γλώσσες κάνουν λόγο για πάνω από 550 ίππους στην πραγματικότητα. Στην αγωνιστική έκδοση, η L88 Corvette έφτανε τα 275 km/h. Συνολικά πουλήθηκαν λιγότερα από 200 αυτοκίνητα.