Ο Παναθηναϊκός AKTOR δεν τα κατάφερε στη Βιτόρια, γνωρίζοντας την ήττα με 91-77 από την Μπασκόνια για την 22η αγωνιστική της EuroLeague.
Το SPORT24 αναλύει με τη βοήθεια του Hudl Instat την ήττα του “τριφυλλιού”.
Το -15 της βασικής πεντάδας και οι 31 πόντοι των Βάσκων στα πρώτα 10 δευτερόλεπτα της επίθεσης
Υπάρχει ένα πράγμα που έχει υπόψη της πάντα μία ομάδα όταν παίζει κόντρα στην Μπασκόνια, ειδικά στην Βιτόρια: Πρέπει να ελέγξει το τέμπο, αφού οι Βάσκοι αρέσκονται στο να τρέχουν – ειδικά με τον Τσίμα Μονέκε στο 4, αφού τότε έχουν 4 παίκτες που μπορούν να κατεβάσουν την μπάλα – σκοράροντας είτε σε πρωτεύοντα αιφνιδιασμό, είτε σε δευτερεύοντα. Ο Παναθηναϊκός AKTOR όμως εν το κατάφερε αυτό.
Οι “πράσινοι” έπεσαν στην παγίδα του ρυθμού της Μπασκόνια. Έκαναν άσχημα λάθη και πήραν σουτ με κακές προϋποθέσεις στην επίθεσή τους. Αυτό έφερε ανισορροπία και έδωσε την ευκαιρία τους Βάσκους να τρέξουν. Σύμφωνα με το Hudl Instat, η Μπασκόνια σημείωσε 17 πόντους σε κατάσταση transition, σε ένα τεράστιο νούμερο. Ακόμα χειρότερα όμως για το “τριφύλλι”, οι Βάσκοι σημείωσαν συνολικά 31 πόντους στα πρώτα 10 δευτερόλεπτα της επίθεσής τους. Αυτό αντιπροσωπεύει το 34% των πόντων της ομάδας.
Το κύριο πρόβλημα, όπως αποδείχθηκε, είχε η βασική πεντάδα των “πρασίνων”, αυτή δηλαδή που έπρεπε να θέσει το τέμπο.
Η αρχική πεντάδα του Παναθηναϊκού AKTOR φάνηκε να έχει θέμα με την ταχύτητα των Βάσκων στην επίθεση, αλλά και την πίεσή τους στην άμυνα. Ενδεικτικό της κατάστασης είναι ότι σε λιγότερο από 7 λεπτά που βρέθηκαν στο παρκέ οι βασικοί, ο Παναθηναϊκός AKTOR είχε 2/9 σουτ και υπέπεσε σε 6 λάθη, με 4 εξ αυτών να τα κάνει ο Κέντρικ Ναν. Κοινώς, οι “πράσινοι” έκαναν σχεδόν ένα λάθος ανά λεπτό, δίνοντας ευκαιρίες στους Βάσκους να τρέξουν. Ήταν αδύνατο να βρουν ρυθμό με αυτό τον τρόπο.
Είναι σαφές ότι μεγάλο ρόλο σε αυτό έπαιξε και η κακή βραδιά του Ναν. Ο Αμερικανός έμεινε στους 7 πόντους με 2/7 σουτ, ενώ είχε ακόμα 6 λάθη σε 24 λεπτά συμμετοχής. Για δεύτερο σερί βράδυ ο Αμερικανός είδε μία αντίπαλη άμυνα – μετά από αυτή της Μπαρτσελόνα – να είναι απολύτως προσαρμοσμένη πάνω του, στέλνοντας συχνά δεύτερο παίκτη πάνω του – όταν έπαιζε ένας με έναν – και τρίτο παίκτη (όταν έπαιζε Pick and Roll). Εδώ πάντως πρέπει να τονιστεί μία λεπτομέρεια: Ανα διαστήματα ο Ναν διάβασε σωστά το παιχνίδι, έδωσε τις πάσες που έπρεπε. Οι συμπαίκτες του όμως δεν έβαλαν τα σουτ που πήραν, κάτι που αύξησε την πίεση πάνω του.
Ο Μονέκε και η άμυνα του Παναθηναϊκού AKTOR στο Pick and Roll που εκτέθηκε
Το πρόβλημα του Παναθηναϊκού AKTOR ξεκινούσε από την επίθεσή του, που έδινε την ευκαιρία την Μπασκόνια να τρέξει. Αυτό ήταν που έδωσε και αρκετές ευκαιρίες στον Μονέκε να βρει διαδρόμους και να χτυπήσει στο transition, αφού είναι ένας από τους καλύτερους πάουερ φόργουορντ στην Ευρώπη στο ανοιχτό γήπεδο.
*
Με κυκλάκι τα εύστοχα σουτ, με “x” τα άστοχα
Ο Μονέκε έκανε ζημιές με πολλούς τρόπους. Κι αυτό γιατί όταν δεν σκόραρε, πρόσφερε πόντους στους συμπαίκτες του. Σύμφωνα με το Hudl Instat ήταν συνολικά υπεύθυνος για 36 πόντους της Μπασκόνια, αφού μοίρασε ακόμα 4 ασίστ – που έδωσαν άλλους 11 πόντους στους συμπαίκτες του, ενώ ήταν ο σκρινέρ και σε άλλες 3 περιπτώσεις, με την Μπασκόνια να παίρνει άλλους 7 πόντους από αυτή την κατάσταση.
Κι εδώ είναι που έρχεται το επόμενο μεγάλο πρόβλημα του Παναθηναϊκού AKTOR, που έχει γιγαντωθεί μετά την απώλεια του Ματίας Λεσόρ: Η άμυνα των “πρασίνων” στο Pick and Roll, που εκτέθηκε από την Μπασκόνια. Σύμφωνα με το Hudl Instat, ο Παναθηναϊκός AKTOR δέχθηκε 14 πόντους σε κατάσταση Pick and Roll όταν το σουτ έπαιρνε ο χειριστής και άλλους 9 πόντους σε κατάσταση Pick and Roll όταν το σουτ έπαιρνε ο ψηλός (όλους από τον Χολ). Αυτοί οι 23 πόντοι είναι πάρα πολλοί. Και δείχνουν το πραγματικό ζήτημα των “πρασίνων”: Δεν μπορούσαν να σταματήσουν ούτε τους χειριστές, ούτε τον Χολ, που πέρα από τους 11 πόντους που σημείωσε, ήταν ο σκρινέρ στα περισσότερα Pick and Roll των Βάσκων, που πήραν συνολικά 16 πόντους σε κατάσταση όπου το σκριν έκανε ο Αμερικανός ψηλός.
Ο Χολ αποτελεί μία κάθετη απειλή ως roller στο καλάθι. Αν οι δύο αμυντικοί που συνεργάζονται στο Pick and Roll δεν συνεννοηθούν σωστά και παράλληλα δεν υπάρχει κάλυψη από την αδύνατη πλευρά, υπάρχει πρόβλημα. Αυτό το πρόβλημα εξέθεση η Μπασκόνια. Ιδού δύο φάσεις που επέλεξαν οι Βάσκοι να επιτεθούν με Pick and Roll με διαφορετικό τρόπο (μία με τον χειριστή της μπάλας και μία με τον ψηλό) και δημιούργησαν πρόβλημα:
Ο Μπάλντουιν ζητάει σκριν από τον Χολ, με τον Γκέιμπριελ να παίζει Flat (μένοντας ανάμεσα στον ψηλό και τον κοντό, δίνοντας το σουτ)
Ο Μπάλντουιν ευστοχεί σε τρίποντο.
Σε μία φάση, οι δύο Αμερικανοί συνεργάστηκαν ξανά. Ιδού τι έγινε:
Ο Μπάλντουιν στήνει Pick and Roll με τον Χολ. Ο Γιούρτσεβεν βγαίνει πιο ψηλά. Ο Γκραντ και ο Οσμάν είναι στην αδύνατη πλευρά. Ο Γκραντ είναι αυτός που ως παίκτης της γωνίας πρέπει να βγει σε βοήθεια.
Ο Χολ ρολάρει στο καλάθι για να πάρει την λόμπα του Μπάλντουιν. Η ρακέτα του Παναθηναϊκού AKTOR είναι αφύλαχτη.
Ο Χολ καρφώνει στο καλάθι.
Αυτά τα αμυντικά λάθη στο Pick and Roll ήταν ο κανόνας και όχι η εξαίρεση για τον Παναθηναϊκό AKTOR χθες. Ο Μπαλντουιν εξέθεσε τους “πράσινους”, αφού πέρα από τους 15 πόντους που σημείωσε, μοίρασε και 7 ασίστ, δίνοντας άλλους 16 πόντους στους συμπαίκτες του, έχοντας ως βασικό συνεργάτη τον Ντόντα Χολ στο Pick and Roll. Αν προστεθεί στην εξίσωση και ο Λουουάγου-Καμπαρό (20 πόντοι) γίνεται σαφές γιατί οδηγήθηκε εκεί το παιχνίδι για το “τριφύλλι”.
Μία κακή ήττα και η ανάγκη να βγουν κι άλλοι μπροστά
Ο Παναθηναϊκός AKTOR βρίσκεται σε κακό φεγγάρι. Η ήττα στην έδρα της Μπασκόνια είναι μία κακή ήττα για τους “πράσινους”, που πρέπει να την καλύψουν κάπου αλλού. Για να γίνει αυτό, όμως, πρέπει και άλλοι παίκτες να βγουν μπροστά.
Ο Ναν κουβαλάει τον Παναθηναϊκό AKTOR από το ξεκίνημα της σεζόν και είναι λογικό κάποια στιγμή να κάνει κοιλιά στην απόδοσή του. Ειδικά όταν με εξαίρεση τον σταθερότατο Χουάντσο Ερνανγκόμεθ, οι υπόλοιποι παίκτες του ρόστερ έχουν κυρίως εκλάμψεις μέχρι στιγμής φέτος. Είναι σαφές ότι η απώλεια του Ματίας Λεσόρ έχει πλέον αρχίσει να φαίνεται. Ο Γάλλος ψηλός είναι αναντικατάστατος λόγω αυτών που πρόσφερε στις δύο πλευρές του παρκέ. Οι “πράσινοι” όμως δεν έχουν θέμα μόνο κοντά στο καλάθι, έχουν και στην περιφέρεια.
Η σεζόν βρίσκεται πλέον λίγο μετά τα μέσα της. Αν υπάρχει μία στιγμή που πρέπει το “τριφύλλι” να ανεβάσει ρυθμό, αυτή είναι τώρα, προκειμένου να μην χάσει άλλο έδαφος στον δρόμο για την εξασφάλιση του πλεονεκτήματος έδρας στα playoff της EuroLeague. Την Δευτέρα (20/1) ο Παναθηναϊκός AKTOR περιμένει τον φορμαρισμένο Ολυμπιακό για την Stoiximan GBL, στον ορισμό του αγώνα ειδικών συνθηκών. Οι “πράσινοι” πρέπει να αρχίσουν πάλι να ρολάρουν. Και θα ήθελαν πολύ αυτό να ξεκινήσει στο ματς με τον “αιώνιο” αντίπαλο.