Η -υπαρκτή- σχέση της Άλμπα με την Κίνα
Η Άλμπα Βερολίνου είναι η πρώτη ομάδα της Ευρώπης που κάνει δουλειές στην Κίνα και μέσω αυτών βρήκε και χορηγό (φανέλας) από τη χώρα με το μεγαλύτερο πληθυσμό στον κόσμο. Δείτε... το μυστικό της επιτυχίας (video).
Μια ομάδα της Euroleague έχει περάσει το συνδυασμό διασκέδασης και επιχειρηματικότητας, στο επόμενο επίπεδο. Έχει ξεπεράσει τα σύνορα της πόλης της, της χώρας της, ακόμα και της ηπείρου στην οποία βρίσκεται. Είναι η Άλμπα Βερολίνου αυτή που πήγε το ευρωπαϊκό μπάσκετ στην Κίνα, με τη δημιουργία camp.
" Γιατί στην Κίνα; Η απάντηση είναι πολύ απλή. Η Κίνα είναι η μεγαλύτερη αγορά μπάσκετ στον κόσμο. Περίπου 400.000.000 άνθρωποι ασχολούνται με το άθλημα" εξηγεί ο Άξελ Σβάιντζερ, εκπρόσωπος της ομάδας. Η πρώτη κίνηση που αφορούσε τη δευτεραθλήτρια Γερμανίας και την Κίνα, έγινε το 2011, οπότε πραγματοποίησε εκεί την προετοιμασία της -και για την ακρίβεια, στο Πεκίνο.
" Δεν είναι ότι προσγειώνεσαι τη μία μέρα και την άλλη κάνεις δουλειές εδώ. Χρειάζεται χρόνος. Πρέπει να αναπτύξεις δίκτυο, το brandname κλπ. Αυτός είναι ο τρόπος που κινηθήκαμε".
Το επόμενο βήμα ήταν να φιλοξενηθούν στη Γερμανία 10.000 Κινέζοι φοιτητές, οι οποίοι είχαν συμμετοχή και σε τουρνουά μπάσκετ. Κάπως έτσι προέκυψαν οι συμφωνίες για καμπ νέων, με ανταλλαγή παικτών.
"Δεν πιστεύουμε στο να βάλουμε κάπου τη διαφήμιση και... τελειώσαμε" εξηγεί ο Μάρκο Μπάλντι, πρόεδρος της Άλμπα, πριν προσθέσει " θέλαμε να μεταφέρουμε κάτι στην Κίνα. Και αυτό που μπορούσαμε να μεταφέρουμε είναι η τεχνογνωσία μας. Είχαν μεγάλο ενδιαφέρον στο να δουν και να μάθουν πώς προσεγγίζουμε τα πράγματα, πώς κάνουμε ό,τι κάνουμε, ειδικά σε ό,τι αφορά τα τμήματα υποδομής. Έτσι ξεκινήσαμε την ανταλλαγή πληροφοριών. Επίσης, ήθελα να δουν πώς οργανώνουμε και εκτελούμε ό,τι αφορά το μάρκετινγκ. Αν δεν τα κάναμε όλα αυτά, η αξιοπιστία της Άλμπα θα έλειπε. Η δουλειά δεν θα ήταν σωστή".
Η αξιοπιστία ωστόσο, έγινε ένα από τα δεδομένα και έφτασε στο σημείο που στην επίσκεψη της Άνγκελα Μέρκελ στην Κίνα, έδωσε στην πρόεδρο Xi Jinping φανέλα της Άλμπα. Ο Σβάιντζερ ενημέρωσε πως η Μέρκελ είναι φαν της Άλμπα εδώ και 20 χρόνια, ενώ και ο Jinping είναι λάτρης του μπάσκετ και εξέφρασε το ενδιαφέρον να εμπλακεί με όσα κάνει η γερμανική ομάδα επί των εδαφών του.
Μέσω όλης αυτής της διαδικασίας προέκυψε και ο χορηγός φανέλας της Άλμπα, η εταιρία ZhongDe Metal Group, εταιρία ανακύκλωσης. Ο Μπάλντι αποκάλυψε ότι " μέσω όσων έχουμε κάνει ήδη, έχουμε φτιάξει μια πολύ ενδιαφέρουσα πλατφόρμα για τις κινεζικές εταιρίες ή τα κινεζικά ιδρύματα που ενδιαφέρονται να διαφημιστούν, να κάνουν γνωστή την παρουσία τους στη Γερμανία, στο Βερολίνο και την Ευρώπη".
Επίσης, εξήγησε πως " κάνουμε το δικό μας σκάουτινγκ στη χώρα, οπότε γνωρίζουμε τους παίκτες που υπάρχουν. Ξέρουμε ότι η ομοσπονδία της Κίνας, αλλά και οι ομάδες θα ενδιαφέρονταν να δουν δικούς τους παίκτες στη Euroleague. Πιστεύω πως στο εγγύς μέλλον θα γίνει ανταλλαγή παικτών, τουλάχιστον μεγαλύτερη από αυτή που υπάρχει τώρα".