Οι χορηγίες - κολοσσοί της Euroleague
Ο Παναθηναϊκός θα... κυκλοφορεί από τη νέα σεζόν ως "Παναθηναϊκός SUPERFOODS" και το Euroleague Greece παρουσιάζει τις εταιρείες-κολοσσούς που διαφημίζονται πλάι στα ονόματα των ομάδων της κορυφαίας διοργάνωσης!
Η ΚΑΕ Παναθηναϊκός ανακοίνωσε σήμερα (8/8) την έναρξη της συνεργασίας της με την "SUPERFOODS", ενημερώνοντας ότι η ομάδα μετονομάζεται σε "ΠΑΝΑΘΗΝΑΪΚΟΣ SUPERFOODS" , ακολουθώντας το πετυχημένο μοντέλο ορισμένων εκ των μεγαλύτερων οργανισμών του ευρωπαϊκού μπάσκετ.
Η Euroleague αποτελεί την μεγαλύτερη μπασκετική διασυλλογική διοργάνωση της Ευρώπης, γεγονός που ελκύει τις εταιρείες που επιθυμούν να διαφημιστούν μέσα από τον αθλητισμό. Έτσι, λοιπόν, οι 10 από τις 16 ομάδες που θα συμμετάσχουν στη διοργάνωση της νέας σεζόν, θα έχουν χορηγό στο όνομά τους!
Το Euroleague Greece παρουσιάζει τις εταιρείες-κολοσσούς που συνεργάζονται με τις ομάδες της Euroleague και βλέπουν το όνομά τους πλάι σε αυτά των συλλόγων.
Anadolu Εφές
Η αντίθεση της κυβέρνησης του Κόμματος Δικαιοσύνης και Αναπτύξεως (ΑΚΡ) στη χρήση αλκοόλ δεν ήταν καινοφανής. Συγκεκριμένα, το κυβερνών κόμμα επέβαλε υπερφορολόγηση των οινοπνευματωδών ποτών και απαγόρευση πώλησής τους στις Πανεπιστημιουπόλεις, τη διακοπή της προσφοράς τους στις εσωτερικές πτήσεις των (υπό κρατικό έλεγχο) Turkish Airlines καθώς και περιορισμούς στη διαφήμισή τους. Στο πλαίσιο αυτής της απόφασης, η Εφές Πίλσεν υποχρεώθηκε να αλλάξει το όνομά της σε Αναντολού Εφές! Παρεμπιπτόντως, η Anadolu είναι η εταιρεία που κάνει την εμφιάλωση της μπύρας "Efes". "Η Εφές Πίλσεν θα συνεχίσει τις δραστηριότητές της ως Αναντολού Εφές. Η ταυτότητα άλλαξε, ωστόσο οι στόχοι παραμένουν οι ίδιοι. Ανακοινώνουμε τη νέα ονομασία, με σεβασμό στο κοινό" ανέφερε η επίσημη ενημέρωση των Τούρκων, το 2011.
Μπαρτσελόνα Lassa
Στις 3 Ιουνίου 2015, η Μπαρτσελόνα ανακοίνωσε την έναρξη της συνεργασίας της με την τούρκικη εταιρία ελαστικών "Lassa" που έδωσε το όνομά της στα τμήματα μπάσκετ, χάντμπολ, ποδοσφαίρου σάλας και roller hockey των Καταλανών. Η συμφωνία θα έχει διάρκεια ως τις 30/6/19 ενώ είναι η πρώτη φορά που τέσσερα επαγγελματικά τμήματα των "μπλαουγκράνα" έχουν τον ίδιο χορηγό, που ειρήσθω εν παρόδω, έδωσε το όνομά του στις ομάδες (σ.σ. FC Barcelona Lassa).
Brose Basket Μπάμπεργκ
Η συνεργασία της back2back πρωταθλήτριας Γερμανίας Μπάμπεργκ με την γερμανική εταιρεία που δραστηριοποιείται στα αξεσουάρ αυτοκινήτου είναι κάτι παραπάνω από απλή χορηγία ονόματος. Κατ' αρχάς η "Brose" είναι η μεγαλύτερη εταιρεία στην Ευρώπη σε ό,τι αφορά την παραγωγή και προμήθεια προϊόντων αυτοκινήτου ενώ δραστηριοποιείται σε 23 χώρες παγκοσμίως! Ο συγκεκριμένος όμιλος απασχολεί 24.000 εργαζομένους σε όλο τον κόσμο, οι πωλήσεις το 2014 άγγιξαν τα 5.2 δισεκατομμύρια ευρώ ενώ η επέκταση στην ασιατική αγορά είναι στις άμεσες προτεραιότητες της "Brose" που ιδρύθηκε το 1908, στο Βερολίνο. Εκτός από το όνομα στην μπασκετική ομάδα, η εταιρεία έχει δώσει το όνομα της στο γήπεδο που αγωνίζεται η Μπάμπεργκ, την "Brose Arena", χωρητικότητας 6.800 θεατών.
Ερυθρός Αστέρας Telekom Srbija
Ο Ερυθρός Αστέρας συνεργάζεται με την "Telekom Srbija", την εταιρεία τηλεπικοινωνιών που εδρεύει στο Βελιγράδι, απασχολεί 13.300 εργαζομένους και, συγχρόνως, δραστηριοποιείται στη Βοσνία/Ερζεγοβίνη, την Κροατία και το Μαυροβούνιο. Η "Telekom Srbija" ιδρύθηκε το 1997 ενώ το 2012 εξαγόρασε το 20% των μετοχών του ΟΤΕ έναντι 380 εκατομμυρίων ευρώ! Η κυβέρνηση της Σερβίας είναι, ουσιαστικά, ο μεγαλομέτοχος της εταιρείας, κατέχοντας το 58.11% των μετοχών ενώ η μεγάλη χορηγία στον Ερυθρό Αστέρα είναι ιδιαίτερα σημαντική για τη βιωσιμότητα της ομάδας του Βελιγραδίου.
Laboral Kutxa Βιτόρια
Οι αυτόνομες κοινότητες είναι ο μεγαλύτερος βαθμός πολιτικής διαίρεσης στο Βασίλειο της Ισπανίας που έχει καθιερωθεί από το ισπανικό σύνταγμα, αναγνωρίζοντας έτσι το δικαίωμα σε περιφέρειες και εθνικότητες να διαθέτουν αυτοδιοίκηση. Τα τελευταία χρόνια οι Δημόσιες Διοικήσεις στις 17 αυτόνομες κοινότητες της Ισπανίας ρίχνουν... ζεστό χρήμα στον αθλητισμό και οι ομάδες σε όλα τα σπορ ''χτίζουν'' νέα πρότζεκτ με δημόσιο χρήμα ή χορηγίες που σχετίζονται με τους εκάστοτε δήμους! Έτσι, λοιπόν, το μπασκετικό καμάρι των Βάσκων κυκλοφορεί ως "Λαμποράλ Κούτσα". Πρόκειται για τον τραπεζικό όμιλο που ιδρύθηκε το 1959, απασχολεί 2.235 εργαζομένους και παρουσίασε κέρδη 36.7 εκατομμυρίων ευρώ το πρώτο μισό του 2013.
Νταρουσάφακα Dogus
Ο βασικός χορηγός της Νταρουσάφακα είναι, επίσης, ο βασικός "συμπαίκτης" της Euroleague Basketball! H Dogus Group, μέσω του κοινωνικού της προγράμματος, έχει χρηματοδοτήσει την κατασκευή ή ανακαίνιση σαράντα γηπέδων μπάσκετ, προσφέροντας χαμόγελο σε περισσότερα από 25.000 παιδιά που ασχολούνται με τον αθλητισμό! Αποτελεί τον τρίτο μεγαλύτερο όμιλο στον ιδιωτικό τομέα της Τουρκίας, καθώς διαθέτει 250 εταιρείες που δραστηριοποιούνται στον τομέα των τραπεζών, των αυτοκινήτων (Porsche, Audi, Volkswagen μεταξύ άλλων), στις παροχές εστίασης, στις κατασκευές και στον τουρισμό και στα Μέσα Μαζικής Ενημέρωσης, με την Dogus Media Group. H Dogus εδρεύει στην Κωνσταντινούπολη και απασχολεί περισσότερους από 40.000 εργαζομένους.
Emporio Armani Μιλάνο
Ο γνωστός σχεδιαστής μόδας Τζόρτζιο Αρμάνι είναι ο βασικός μέτοχος και χορηγός της ιστορικής ομάδας που προσπαθεί να θυμηθεί τις δόξες του παρελθόντος, όταν μεγαλούργησε ως Ολίμπια Μιλάνο. Η Giorgio Armani SpA, που ιδρύθηκε το 1975 και αποτελεί ένα από τα μεγαλύτερα brand names στον χώρο της μόδας, είχε συνεργαστεί την περσινή σεζόν με τη Euroleague Basketabll ενώ ο τζίρος της το 2014 άγγιξε τα 2.53 δισεκατομμύρια δολάρια!
Γαλατάσαραϊ Odeabank
Η Γαλατάσαραϊ εξασφάλισε τη συμμετοχή της στην Euroleague 2016-17 ως κάτοχος του Eurocup ενώ η ομάδα της Κωνσταντινούπολης συμπορεύεται με τον τραπεζικό όμιλο "Odeabank". Πρόσφατα, άλλωστε, ο προπονητής της Γαλατά και ομοσπονδιακός κόουτς των Τούρκων, Εργκίν Αταμάν, έσπευσε να διευκρινίσει τη σημασία της συγκεκριμένης συνεργασίας για την "τσιμ-μπομ", τονίζοντας χαρακτηριστικά πως "η Odeabank είναι σημαντικός σπόνσορας και αρωγός στην προσπάθειά μας. Θα αυξήσουν τη χορηγία τους από τα 3 στα 5 εκατομμύρια ευρώ. Έτσι μπορούμε να δημιουργήσουμε μια ανταγωνιστική ομάδα".
Μακάμπι FOX Τελ Αβίβ
Τον Σεπτέμβρη του 2015 η Μακάμπι υπέγραψε νέα σημαντική χορηγική συμφωνία. Η "ομάδα του λαού" συμφώνησε για μονοετή συνεργασία με την ισραηλινή εταιρεία ένδυσης, FOΧ. Στη συμφωνία μεταξύ άλλων περιλαμβάνεται η εμφάνιση του λογοτύπου στις φανέλες των παικτών αλλά και η πώληση προϊόντων της ομάδας στα 137 καταστήματα που διατηρεί η FOX Group.
Twitter @Giannis_Stavr