BASKETBALL ANALYSIS

Ολυμπιακός - Παναθηναϊκός AKTOR: Ο κυρίαρχος Ράιτ, ο εξαντλημένος Λεσόρ και η άμυνα που υποχρέωσε τους πράσινους στην χειρότερη φετινή τους βραδιά

Ο Μόουζες Ράιτ
Ο Μόουζες Ράιτ INTIME

Ο Στέφανος Μακρής αναλύει με την βοήθεια του Hudl Instat την νίκη του Ολυμπιακού επί του Παναθηναϊκού AKTOR για την 29η αγωνιστική της EuroLeague. Ο πολύπλευρος Ράιτ, ο εξαντλημένος Λεσόρ και η άμυνα που υποχρέωσε τους “πράσινους” στην χειρότερη φετινή τους επίδοση στην EuroLeague. 

Ο Ολυμπιακός ήταν ο μεγάλος νικητής στο ντέρμπι με τον Παναθηναϊκό AKTOR, αφού επικράτησε με 71-65 του “τριφυλλιού” για την 29η αγωνιστική της EuroLeague, με τους “αιώνιους” να είναι πλέον ισόβαθμοι.

Το SPORT24 αναλύει με την βοήθεια του Hudl Instat την νίκη των “ερυθρόλευκων”.

Η άμυνα που υποχρέωσε τον Παναθηναϊκό AKTOR στην χειρότερη φετινή βραδιά του και ο Γουόκαπ

Οι 65 πόντοι που σημείωσε ο Παναθηναϊκός AKTOR συνιστούν την χειρότερη φετινή τους επίδοση στην EuroLeague. Σύμφωνα με το Hudl Instat, οι “πράσινοι” σημείωσαν 0.8 πόντους ανά κατοχή στο χθεσινό (14/3) ντέρμπι, στην επίσης χειρότερη φετινή τους επίδοση στην EuroLeague και δεύτερη χειρότερη γενικά στην σεζόν μετά τους 0.68 πόντους ανά κατοχή που είχαν σημειώσει κόντρα στον Ολυμπιακό στο Super Cup τον περασμένο Σεπτέμβριο, τότε που ήταν ανέτοιμοι.

Ο Παναθηναϊκός AKTOR είναι μία ομάδα που στηρίζεται στο Pick and Roll και στην δημιουργία των περιφερειακών του. Κόντρα στον Ολυμπιακό οι “πράσινοι” σημείωσαν 22 πόντους σε 22 κατοχές (1 πόντο ανά κατοχή) σε τέτοια κατάσταση, σε ένα καλό νούμερο, που οφείλεται στην κλάση των παικτών τους. Το πρόβλημα ωστόσο ήταν ότι - για ακόμα μία φορά φέτος - το “τριφύλλι” εγκλωβίστηκε από ένα σημείο κι έπειτα σε αυτή την λογική και φάνηκε να μην έχουν εναλλακτικό πλάνο, κάτι που πλήρωσαν.

Ο Ολυμπιακός επέλεξε στην πρώτη περίοδο να αμυνθεί με Flat στο Pick and Roll των “πράσινων”. Έπειτα όμως από μερικά καλάθια του Ναν αποφάσισε να προσαρμοστεί. Έβαλε πιο συχνά την λογική των αλλαγών στα σκριν. Δεν το έκανε συνέχεια όμως. Τουναντίον, το έκανε στοχευμένα: Έκανε πάντα αλλαγές στα Pick and Roll του Κώστα Σλούκα, κυρίως επειδή τον μάρκαρε ψηλός (ΜακΚίσικ, Παπανικολάου και μετά Πίτερς) και άρα δεν θα υπήρχε missmatch κοντά στο καλάθι, ενώ στην περίπτωση του Ναν πήγε στην λογική των αλλαγών κυρίως στην 4η περίοδο, όταν έπαιρνε ανάσες ο Γουόκαπ.

Ο λόγος δεν ήταν τυχαίος. Ο Γιώργος Μπαρτζώκας ήθελε τον νατουραλιζέ γκαρντ μονίμως πάνω στον Ναν και δεν έδινε την αλλαγή, αφού ο Γουόκαπ είναι ένας από τους καλύτερους παίκτες στην Ευρώπη - αν όχι ο καλύτερος - στο να σπάει τα σκριν και να μένει στον γοφό ενός παίκτη. Ο Ναν τελείωσε τον αγώνα με 17 πόντους με 6/11 σουτ, 2 ασίστ και 7 λάθη. Με κύριο αμυντικό τον Γουόκαπ όμως είχε 4 πόντους (εκείνο το τρίποντο και φάουλ στο τέλος της τρίτης περιόδου) με 0/1 δίποντο, 1/2 τρίποντα και 4 λάθη.

Με τον Γουόκαπ (ακόμα και όχι στο 100%) πάνω στον Ναν, ο Ολυμπιακός δεν είχε λόγο να αγωνιστεί με αλλαγές στο μαρκάρισμά του. Ο νατουραλιζέ γκαρντ δεν άφηνε τον Αμερικανό να κινηθεί εκεί που ήθελε, ενώ παράλληλα όλη η άμυνα των “ερυθρόλευκων” φρόντιζε να κλείνει πάνω του όταν έκανε drive, υποχρεώνοντάς τον σε λάθη. Ιδού ένα παράδειγμα.

Ο Ναν ετοιμάζεται να παίξει ένας με έναν με τον Γουόκαπ, που τον στέλνει δεξιά. Όλη η άμυνα του Ολυμπιακού τον περιμένει.

Ολυμπιακός - Παναθηναϊκός AKTOR: Ο κυρίαρχος Ράιτ, ο εξαντλημένος Λεσόρ και η άμυνα που υποχρέωσε τους πράσινους στην χειρότερη φετινή τους βραδιά
PRINTSCREEN


Ο Ναν πάει προς το καλάθι και όλη η άμυνα του Ολυμπιακού κλείνει πάνω του. Ο Ναν, ψάχνει με πάσα τον Παπαπέτρου.

Ολυμπιακός - Παναθηναϊκός AKTOR: Ο κυρίαρχος Ράιτ, ο εξαντλημένος Λεσόρ και η άμυνα που υποχρέωσε τους πράσινους στην χειρότερη φετινή τους βραδιά
PRINTSCREEN


Ο Κάναν κλέβει την μπάλα.

Ολυμπιακός - Παναθηναϊκός AKTOR: Ο κυρίαρχος Ράιτ, ο εξαντλημένος Λεσόρ και η άμυνα που υποχρέωσε τους πράσινους στην χειρότερη φετινή τους βραδιά
PRINTSCREEN

Λάθη σαν αυτό του Ναν ήταν αποτέλεσμα της πιεστικής άμυνας του Ολυμπιακού. Ο Παναθηναϊκός ΑΚΤΟΡ είχε 9 ασίστ και 18 λάθη. Ο Ολυμπιακός πήρε 24 (!) πόντους από τα λάθη των “πράσινων” έναντι δύο του αντιπάλου του. Σε ένα παιχνίδι που κρίνεται στον πόντο, αυτός ο αριθμός είναι μυθικός. Και ανέδειξε το πρόβλημα του Παναθηναϊκού AKTOR όταν επιμένει στο Pick and Roll και δεν βρίσκει λύσεις από άλλους παίκτες.

Ο Ράιτ έκανε πάλι την διαφορά

Πριν από μερικές εβδομάδες, στον τελικό του Κυπέλλου Ελλάδας ΟΠΑΠ ανάμεσα στις δύο ομάδες, ο Μόουζες Ράιτ είχε καταφέρει κάτι σπάνιο: Σε μία βραδιά που ο MVP ήταν ο Μουσταφά Φαλ, η δική του απόδοση είχε ως αποτέλεσμα να μην αγωνιστεί καθόλου ο Γάλλος σέντερ στην κρίσιμη τέταρτη περίοδο. Στο χθεσινό (14/3) παιχνίδι ο Αμερικανός ήταν ακόμα καλύτερος, τελειώνοντας τον αγώνα με 19 πόντους με 9/9 δίποντα.

Ολυμπιακός - Παναθηναϊκός AKTOR: Ο κυρίαρχος Ράιτ, ο εξαντλημένος Λεσόρ και η άμυνα που υποχρέωσε τους πράσινους στην χειρότερη φετινή τους βραδιά

Ο Ράιτ ήρθε από τον πάγκο και άλλαξε - πάλι - τα δεδομένα. Η ενέργεια που βγάζει είναι… μεταδοτική. Το βασικό ωστόσο είναι ότι δίνει στον Ολυμπιακό κάτι διαφορετικό σε σχέση με τον Γάλλο. Δίνει ταχύτητα με τα γρήγορα ρολαρίσματά του στο καλάθι, κάτι που ανοίγει χώρους. Η αντίπαλη άμυνα τον νιώθει. Αν τον αφήσει να ρολάρει, τότε θα δεχθεί καλάθι. Αν δώσει βοήθεια με τρίτο παίκτη, τότε θα βγει ελεύθερο σουτ.

Είναι αλήθεια ότι ο Παναθηναϊκός AKTOR προσαρμόστηκε, άλλαξε την άμυνά του. Σε αντίθεση με τα προηγούμενα ματς, ο Εργκίν Αταμάν ζητούσε από τον Ματίας Λεσόρ να μένει πιο πίσω στα Pick and Roll (στην λογική του Flat) και να μην βγαίνει δυναμικά. Ο Ολυμπιακός είχε 0/6 επιθέσεις σε κατάσταση Pick and Roll που πήρε το σουτ ο χειριστής (5 χαμένα σουτ και ένα λάθος). Ο Παναθηναϊκός AKTOR αμύνθηκε σωστά. Δεν βρήκε όμως ποτέ αντίδοτο για την ενέργεια του Ράιτ. Και υπάρχει ένας ακόμα λόγος για αυτό.

Τα 19 συνεχόμενα λεπτά του εξαντλημένου Λεσόρ

Απέμεναν 5 λεπτά και 16 δευτερόλεπτα για το τέλος της πρώτης περιόδου όταν ο Ματίας Λεσόρ πέρασε στο παρκέ αντί του Όλεγκ Μπαλτσερόφσκι. Από τα 35 λεπτά και 16 δευτερόλεπτα που ακολούθησαν μέχρι να τελειώσει το παιχνίδι, ο Γάλλος έπαιξε τα 32 λεπτά και 44 δευτερόλεπτα. Ο Γάλλος ξεκουράστηκε στα τελευταία 2 λεπτά και 16 δευτερόλεπτα της δεύτερης περιόδου, ακολούθως έπαιξε συνεχόμενα για 19 λεπτά και 5 δευτερόλεπτα στο δεύτερο μέρος, ξεκουράστηκε για 2 (!) δευτερόλεπτα πριν περάσει ξανά στο παρκέ και αποχώρησε μία και καλή με 16 δευτερόλεπτα να μένουν για το φινάλε.

Έχει αναφερθεί πολλές φορές φέτος ότι η έλλειψη σταθερής εναλλακτικής λύσης πίσω από τον Λεσόρ πονάει τον Παναθηναϊκό AKTOR (πόσω μάλλον με τον Αντετοκούνμπο τραυματία), ειδικά κόντρα σε ομάδες με πολλά μεγάλα κορμιά. Αυτό αποδείχθηκε για ακόμα μία φορά κόντρα στον Ολυμπιακό. Και είναι μία αλληλουχία φάσεων στο ξεκίνημα της 3ης περιόδου που έδειξε ότι ο Εργκίν Αταμάν δεν είχε άλλη λύση από το να αφήσει τον Γάλλο στο παρκέ. Ήταν σε εκείνο το σημείο που ο Λεσόρ ξεχάστηκε σε δύο σερί φάσεις σε κόψιμο του Πίτερς και δεν έδωσε βοήθεια στον Μήτογλου, που έφεραν 4 συνεχόμενους πόντους του Αμερικανού, για να ακολουθήσουν δύο σερί επιθετικά ριμπάουντ του Φαλ, που οδήγησαν σε ένα δικό του καλάθι και ένα τρίποντο του Πίτερς.

Ο Ολυμπιακός μετέτρεψε το 33-33 σε 42-33 με αυτές τις φάσεις. Υπό φυσιολογικές συνθήκες ο Εργκίν Αταμάν πιθανόν να σκεφτόταν να περάσει στον πάγκο για λίγο τον Γάλλο για να του δώσει ανάσες και να τον ξεκουράσει σωματικά και πνευματικά. Σε αυτό το ματς όμως δεν υπήρχε αυτή η επιλογή. Ο Λεσόρ έμεινε στο ματς. Έπαιξε 19 συνεχόμενα λεπτά κόντρα σε Φαλ και Ράιτ. Έδωσε τις μάχες του, κέρδισε αρκετές από αυτές. Στην 4η περίοδο όμως είχε μείνει από καύσιμα. Δεδομένου το πόσο στηρίζεται ο Παναθηναϊκός AKTOR στην ενέργεια του Γάλλου, αυτό είχε ως αποτέλεσμα να δημιουργηθούν κενά στην άμυνά του και τελικά να έρθει η ήττα.

Η μπίλια έκατσε στο κόκκινο

Ο Ολυμπιακός πήρε ακόμα ένα ντέρμπι στο νήμα κόντρα στον Παναθηναϊκό AKTOR, κάτι που σίγουρα θα φτιάξει ακόμα περισσότερο την ψυχολογία του. Οι “ερυθρόλευκοι” στηρίχθηκαν για ακόμα μία φορά στην άμυνά τους και για αυτό πήραν ένα παιχνίδι στο οποίο σημείωσαν μόλις 71 πόντους.

Σε μία βραδιά που δεν μπήκαν τα σουτ ο Ολυμπιακός είχε για πρωταγωνιστή τον Ράιτ και αφανείς ήρωες τον τραυματία Γουόκαπ (4 πόντοι, 6 ασίστ που έδωσαν άλλους 15 πόντους και 4 κλεψίματα) και τον Παπανικολάου. Οι “ερυθρόλευκοι” νίκησαν γιατί έβγαλαν από την μύγα ξύγκι. Επειδή πήραν 24 πόντους έναντι 2 των αντιπάλων τους από λάθη. Επειδή πήραν 39 πόντους από τον πάγκο τους έναντι 20 του Παναθηναϊκού AKTOR (που στην πραγματικότητα πήρε βέβαια 9, αφού ο Λεσόρ που σημείωσε 11 πόντους κανονικά είναι ο βασικός σέντερ).

Ο Παναθηναϊκός AKTOR από την πλευρά του μπορεί να υποστηρίξει ότι βρέθηκε πολύ κοντά στο να φέρει τα πάνω-κάτω, αφού με το σκορ στο 63-59 έχει αστοχήσει σε δύο μεγάλα τρίποντα (από ένα Σλούκας και Ναν). Δεν γίνεται όμως να μην σταθεί κάποιος στην ανάγκη του Λεσόρ να πάρει βοήθειες, αλλά και στο να βρεθεί ένα Plan B πέρα από το Pick and Roll, όπου συνήθως τρεις παίκτες μένουν ακίνητοι και βλέπουν απλώς τον γκαρντ να παίρνει ένα σκριν από τον σέντερ..

Η μπίλια στο έκτο “αιώνιο” ντέρμπι έκατσε στο κόκκινο. Ο Ολυμπιακός προηγείται με 4-2 νίκες του Παναθηναϊκού AKTOR. Η σεζόν όμως έχει ακόμα δρόμο. Αμφότεροι οι αντίπαλοι έχουν περιθώρια βελτίωσης. Και θα έχουν αρκετές ακόμα ευκαιρίες να το δείξουν αυτό στα επόμενα μεταξύ τους παιχνίδια.

TAGS BASKETBALL ANALYSIS ΟΛΥΜΠΙΑΚΟΣ ΟΛΥΜΠΙΑΚΟΣ ΜΠΑΣΚΕΤ EUROLEAGUE ΠΑΝΑΘΗΝΑΪΚΟΣ ΠΑΝΑΘΗΝΑΪΚΟΣ ΜΠΑΣΚΕΤ
ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΑΚΟΜΑ
ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΕΣ ΕΙΔΗΣΕΙΣ