Παναθηναϊκός AKTOR - Αναντολού Εφές: Τα τρίποντα του Γκριγκόνις που ήρθαν όλα από το ίδιο σημείο και η άμυνα που εξουδετέρωσε τον Λάρκιν
Ο Στέφανος Μακρής αναλύει με την βοήθεια του Hudl Instat την νίκη του Παναθηναϊκού AKTOR επί της Ανατολού Εφές. Τα 7 τρίποντα του Γκριγκόνις που ήρθαν όλα σχεδόν από το ίδιο σημείο και τιμώρησαν την Εφές, η άμυνα που εξουδετέρωσε τον Λάρκιν και η αντίδραση στο τέλος.
Ο Παναθηναϊκός AKTOR έδωσε συνέχεια στην ανοδική του πορεία στην EuroLeague, επικρατώντας με 83-76 της Αναντολού Εφές για την 20η αγωνιστική της διοργάνωσης και βρίσκονται σε τροχιά 4αδας.
Το SPORT24 αναλύει με την βοήθεια του Hudl Instat την νίκη των “πράσινων”.
Τα 9 τρίποντα του Γκριγκόνις που ήρθαν από το ίδιο σημείο, η εξήγηση και το τρίποντο-μαχαιριά του Γκραντ
Η Αναντολού Εφές μπήκε στο παρκέ ούσα σύμφωνα με το Hudl Instat η 4η χειρότερη ομάδα στην EuroLeague στους πόντους που δέχεται σε καταστάσεις Catch and Shoot (17.9 ανά αγώνα) και η χειρότερη στους πόντους ανά κατοχή σε τέτοια κατάσταση (1.45 ανά αγώνα). Αυτό οφείλεται κυρίως στον τρόπο που καλύπτουν οι Τούρκοι το Pick and Roll, όπου κάνουν δυναμικό Hedge Out (ο ψηλός βγαίνει δυναμικά στον γκαρντ) και ο παίκτης της αδύνατης πλευράς καλύπτει το ρολάρισμα του ψηλού. Ο Παναθηναϊκός AKTOR το γνώριζε αυτό. Και πλήγωσε αλύπητα τους Τούρκους.
Σύμφωνα με το Hudl Instat, το “τριφύλλι” σημείωσε 29 πόντους σε 15 κατοχές (1.93 ανά κατοχη) σε καταστάσεις Catch and Shoot, σε ένα απίστευτο νούμερο. Το ακόμα πιο εντυπωσιακό είναι ότι πολλές επιθέσεις έμοιαζαν να έχουν βγει με… καρμπόν, με πρωταγωνιστή τον Γκριγκόνις, με το πλάνο να είναι το εξής: Ένας γκαρντ των “πράσινων” έπαιζε Pick and Roll με τον Λεσόρ, ο παίκτης που μάρκαρε τον Γκριγκόνις από την αδύνατη πλευρά έκλεινε μέσα και ο γκαρντ του Παναθηναϊκού AKTOR πάσαρε στον Λιθουανό για ένα ελεύθερο σουτ. Ιδού ένα παράδειγμα:
Ο Γκραντ ζητάει σκριν από τον Λεσόρ. Ο Γκριγκόνις ετοιμάζεται να πάει στις 45 μοίρες, με τον Μπράιντ (που τον μαρκάρει) να ετοιμάζεται να κλείσει το ρολάρισμα του Λεσόρ.
Ο Γκραντ πασάρει στον ελεύθερο Γκριγκόνις, αφού ο Μπράιαντ βρίσκεται στο ύψος των βολών.
Ο Γκριγκόνις ευστοχεί σε τρίποντο.
Ο Παναθηναϊκός AKTOR χτυπούσε διαρκώς την Αναντολού Εφές στο Pick and Roll και τον τρόπο που το κάλυπτε, βγάζοντας το ένα ελεύθερο σουτ μετά το άλλο. Τις περισσότερες φορές αποδέκτης της πάσας αυτής ήταν ο Γκριγκόνις, ο οποίος έκλεισε τον αγώνα με 24 πόντους με 7/9 τρίποντα. Καθόλου τυχαία και τα 9 τρίποντα που επιχείρησε, ήρθαν σχεδόν από το ίδιο σημείο! Ιδού το Shot Chart του.
Ιδού και οι τρόποι που σκόραρε:
Αν κάποιος παρατηρεί ένα μοτίβο σε όλο αυτό, έχει δίκιο. Αν, δε, συνδέσει κάποιος τις φάσεις, μπορεί να διαπιστώσει ότι και το μεγαλύτερο σουτ του ματς, το τρίποντο του Τζέριαν Γκραντ με το οποίο ο Παναθηναϊκός AKTOR ξέφυγε με 79-73 κλείδωσε το ματς, ήρθε με τον τρόπο που ήρθαν σχεδόν όλα τα τρίποντα του Γκριγκόνις. Ιδού:
Ο Σλούκας παίρνει σκριν από τον Λεσόρ, με τον Πλάις να ετοιμάζεται να ανέβει πιο ψηλά.
Ο Πλάις είναι πάνω στον Σλούκα και ο Λάρκιν κλείνει προς τα μέσα, με τον Γκραντ να ανεβαίνει στις 45 μοίρες.
Ο Σλούκας βρίσκει τον Γκραντ
Ο Γκραντ ευστοχεί σε τρίποντο.
Η άμυνα στον Λάρκιν που τον υποχρέωσε στην 2η χειρότερη φετινή του βραδιά
Ο Λάρκιν είναι το μεγάλο αστέρι της Αναντολού Εφές, με τον Παναθηναϊκό AKTOR να ξέρει ότι από τον περιορισμό του Αμερικανού γκαρντ ξεκινούσαν όλα. Στο πλαίσιο αυτό, οι “πράσινοι” αποφάσισαν ότι έπρεπε να τον βγάλουν εντελώς από το παιχνίδι, θέλοντας να διώξουν την μπάλα από τα χέρια του. Το “τριφύλλι” έκανε σαφές από το ξεκίνημα ότι δεν ήθελε να χάσει από τον Λάρκιν, παρά θα αποφάσιζε να τον κάνει δημιουργό. Κυρίως όμως θα τον έκανε να δουλεύει σε κάθε φάση.
Ο Τζέριαν Γκραντ ήταν πάλι ο άνθρωπος των ειδικών αποστολών των “πράσινων”. Ο Αμερικανός είχε ως αποστολή να παίξει over play τον Λάρκιν (δεν τον άφηνε να πάρει την μπάλα) και Top-Lock στα σκριν (έμπαινε από μπροστά δηλαδή, πάλι με σκοπό να μην τον αφήσει να πάρει την μπάλα). Όταν ο Λάρκιν έπαιρνε την μπάλα και προσπαθούσε να παίξει Pick and Roll, τότε ο Παναθηναϊκός AKTOR έπαιζε Hedge Out (ο ψηλός έβγαινε δυναμικά). Ιδού ένα παράδειγμα:
Ο Λάρκιν προσπαθεί να πάρει σκριν από τον Πλάις, αλλά ο Γκραντ παίζει Top-Lock, μην αφήνοντάς τον να το πάρει.
Ο Λάρκιν τελικά παίρνει την μπάλα έπειτα από πάσα του Τόμπσον και ετοιμάζεται να παίξει Pick and Roll με τον Πλάις. Ο Αντετοκούνμπο είναι έτοιμος να κάνει Hedge Out
Ο Αντετοκούνμπο βγαίνει δυναμικά, με τον Γκριγκόνις να τσεκάρει το ρολάρισμα του Πλάις και τον Μήτογλου (στην γωνία) να κάνει το ίδιο
Ο Λάρκιν πασάρει στον Πλάις
Ο Μήτογλου μπαίνει στην πορεία της μπάλας και κόβει την πάσα.
Ο Λάρκιν έβρισκε διαρκώς κορμιά μπροστά του. Έβγαλε πολλές φορές την σωστή πάσα - που δεν αξιοποιήθηκε. Το τέλος του ματς τον βρήκε να έχει 9 πόντους με 3/9 σουτ (2/6 τρίποντα) και ασίστ, από τις οποίες η Αναντολού Εφές πήρε άλλους 6 πόντους. Σύμφωνα με το Hudl Instat, αυτό το άθροισμα των 15 πόντων που πήρε η Εφές από τον Λάρκιν είναι το δεύτερο χαμηλότερο που έχει πάρει φέτος, μετά τους 12 πόντους (5 δικούς του και 7 από ασίστ) που είχε πάρει στην βαριά ήττα από την Ρεάλ στον πρώτο γύρο (103-80). Η αποστολή του Παναθηναϊκού AKTOR επιτεύχθηκε.
Μία νίκη χαρακτήρα
Ο Παναθηναϊκός AKTOR πήρε ακόμα ένα θετικό αποτέλεσμα. Βρίσκεται σε τροχιά τετράδας. Έβγαλε χαρακτήρα, αφού αν και απώλεσε διαφορά 20 πόντων βρήκε τον τρόπο τελικά να κρατήσει την νίκη. Και όλα αυτά λίγες ημέρες μετά τον τραυματισμό του Βιλντόσα, σε ένα ματς που ο Ναν ήταν μέτριος (14 πόντοι, αλλά 6/15 σουτ), ο Ερνανγκόμεθ έπαιξε ελάχιστα (3 λεπτά και 50 δευτερόλεπτα) και γενικά το ροτέισον είχε μικρύνει πολύ.
Η εμφάνιση του Γκριγκόνις, η άμυνα στον Λάρκιν, η δημιουργία του Σλούκα ήταν στα κέρδη του Παναθηναϊκού AKTOR. Το ίσως πιο σημαντικό κέρδος ωστόσο είναι η νέα καλή εμφάνιση του Κώστα Αντετοκούνμπο, ο οποίος πήρε σημαντικό χρόνο συμμετοχής στην 4η περίοδο και έβαλε και αυτός το χέρι του για την νίκη, βγάζοντας σημαντικές άμυνες.
Πλέον ο Παναθηναϊκός κοιτάζει ήδη το παιχνίδι με τον Μονακό (11/1), όπου μία νίκη θα τον βοηθήσει να παραμείνει για τα καλά σε τροχιά τετράδας. Είναι ακόμα ένα ματς-πρόκληση για τους “πράσινους”, αλλά κυρίως ένα παιχνίδι που θα χρειαστεί να βγουν και άλλοι παίκτες μπροστά.