X

Σεβόμαστε την ιδιωτικότητά σας

Εμείς και οι συνεργάτες μας αποθηκεύουμε ή/και έχουμε πρόσβαση σε πληροφορίες σε μια συσκευή, όπως cookies και επεξεργαζόμαστε προσωπικά δεδομένα, όπως μοναδικά αναγνωριστικά και τυπικές πληροφορίες που αποστέλλονται από μια συσκευή για εξατομικευμένες διαφημίσεις και περιεχόμενο, μέτρηση διαφημίσεων και περιεχομένου, καθώς και απόψεις του κοινού για την ανάπτυξη και βελτίωση προϊόντων. Με την άδειά σας, εμείς και οι συνεργάτες μας ενδέχεται να χρησιμοποιήσουμε ακριβή δεδομένα γεωγραφικής τοποθεσίας και ταυτοποίησης μέσω σάρωσης συσκευών. Μπορείτε να κάνετε κλικ για να συναινέσετε στην επεξεργασία μας και των συνεργατών μας όπως περιγράφεται παραπάνω. Εναλλακτικά, μπορείτε να αποκτήσετε πρόσβαση σε πιο λεπτομερείς πληροφορίες και να αλλάξετε τις προτιμήσεις σας πριν από τη συγκατάθεσή σας ή να αρνηθείτε να δώσετε τη συγκατάθεσή σας. Λάβετε υπόψη ότι κάποια επεξεργασία των προσωπικών σας δεδομένων ενδέχεται να μην απαιτεί τη συγκατάθεσή σας, αλλά έχετε το δικαίωμα να αντιταχθείτε σε αυτήν την επεξεργασία. Οι προτιμήσεις μας θα ισχύουν μόνο για αυτόν τον ιστότοπο.

BASKETBALL ANALYSIS

Παναθηναϊκός AKTOR - Ολυμπιακός: Το Pick and Roll των Ντόρσεϊ-Βεζένκοβ, οι 37 πόντοι που πρόσφερε ο Βούλγαρος και ο Πετρούσεβ

Ο Βεζένκοβ με τον Πετρούσεβ EUROKINISSI - ΣΤΕΛΙΟΣ ΣΤΕΦΑΝΟΥ

Ο Στέφανος Μακρής αναλύει με την βοήθεια του Hudl Instat την νίκη του Ολυμπιακού επί του Παναθηναϊκού AKTOR στον τελικό του Stoiximan Super Cup. Το Pick and Roll των Ντόρσεϊ-Βεζένκοβ που έκανε ζημιά στην αρχή, ο τρόπος που ο Βούλγαρος φόργουορντ εξάντλησε την άμυνα των “πρασίνων” και ο Πετρούσεβ. 

Ο Ολυμπιακός ήταν ο μεγάλος νικητής στον τελικό του Stoiximan Super Cup κόντρα στον Παναθηναϊκό AKTOR, επικρατώντας με 85-86 στην Ρόδο.

Το SPORT24 αναλύει με την βοήθεια του Hudl Instat την νίκη των “ερυθρολεύκων”.

Το Pick and Roll των Ντόρσεϊ - Βεζένκοβ που πλήγωσε προσαρμοσμένη άμυνα των “πράσινων” στον Βούλγαρο

Ο Παναθηναϊκός AKTOR αποφάσισε να εστιάσει την άμυνά του στον Σάσα Βεζένκοβ. Ο παίκτης που τον μάρκαρε (και άλλαξαν τρεις παίκτες στο μαρκάρισμά του - κατά σειρά οι Μήτογλου, Ερνανγκόμεθ και Παπαπέτρου) ήθελε να τον βγάλει εκτός παιχνιδιού, παίζοντάς τον overplay (μετάφραση: Δεν τον άφηναν να πάρει την μπάλα). Ακολουθήθηκε δηλαδή μία τακτική παρόμοια με αυτή που είχε εφαρμόσει η Φενέρμπαχτσε στα playoffs της EuroLeague το 2022 με τον Νάιτζελ Χέιζ-Ντέιβις.

Στο πλαίσιο αυτό, το “τριφύλλι” αποφάσισε να παίξει κυρίως “push” στα σκριν που έκανε ο Βεζένκοβ (μετάφραση: Ο παίκτης που τον μάρκαρε κολλούσε πάνω του και τον έσπρωχνε ελαφρά, για να μην δώσει την αλλαγή, δίνοντας έτσι όμως χώρο στον παίκτη που παίρνει το σκριν από τον Βεζένκοβ να σουτάρει). Αυτό ακριβώς ήταν που εκμεταλλεύτηκε ο Ολυμπιακός με τον Τάιλερ Ντόρσεϊ, παίρνοντας το πάνω χέρι στον αγώνα στο ξεκίνημα.

Ο νατουραλιζέ γκαρντ ήταν αυτός που έστηνε Pick and Roll με τον Βεζένκοβ. Όντας καλός σουτέρ μετά από ντρίμπλα, χρειάζεται ελάχιστο χώρο και χρόνο για να σουτάρει. Βλέποντας έτσι την άμυνα του Παναθηναϊκού AKTOR, μπόρεσε να βρει τα σουτ που έψαχνε. Το αποτέλεσμα ήταν ξεκινήσει το ματς με 4/5 τρίποντα. Κοινό σημείο των τεσσάρων εύστοχων τριπόντων του; Σε όλα πήρε σκριν από τον Σάσα Βεζένκοβ. Ιδού ένα παράδειγμα:

Ο Ντόρσεϊ κατεβάζει την μπάλα, με τον Βεζένκοβ να στήνει σκριν, με τον Μήτογλου να είναι κοντά στον Βεζένκοβ και τον Γκραντ να δέχεται το σκριν.

PRINTSCREEN

Ο Μήτογλου μένει κοντά στον Βεζένκοβ, ενώ ο Γκραντ τρώει το σκριν. Ο Ντόρσεϊ έχει τον χώρο και χρόνο που χρειάζεται για να σουτάρει.

PRINTSCREEN

Ο Ντόρσεϊ ευστοχεί σε τρίποντο.

PRINTSCREEN

Ο Ολυμπιακός διάβασε την άμυνα του Παναθηναϊκού AKTOR και στόχευσε σε αυτή. Η επιλογή των “πρασίνων” γύρισε μπούμερανγκ σε αυτούς. Η ικανότητα του Ντόρσεϊ να σουτάρει μετά από ντρίμπλα σε συνδυασμό με τα καλά σκριν του Βεζένκοβ και - κυρίως - η προσοχή που τραβάει πάνω του ο Βούλγαρος φόργουορντ βοήθησαν σε αυτό.

Τα επιθετικά ριμπάουντ και η ποιότητα του Πετρούσεβ

Το παιχνίδι κάποια στιγμή θα ερχόταν σε ισορροπία. Αυτό ωστόσο που βοήθησε τον Ολυμπιακό να διατηρεί ένα - έστω μικρό - προβάδισμα ήταν πως κατάφερνε να βρει λύσεις ακόμα και σε χαμένες επιθέσεις, αλλά και να χτυπήσει συγκεκριμένες αδυναμίες του Παναθηναϊκού AKTOR.

Ο Ολυμπιακός σημείωσε 19 πόντους από επιθετικά ριμπάουντ, που μεταφράζεται στο 22% των πόντων του, έναντι μόλις 6 του Παναθηναϊκού AKTOR. Παράλληλα, πήρε άλλους 11 πόντους σε κατάσταση transition, έναντι 4 των “πρασίνων”. Σε ένα ματς που κρίνεται στον πόντο, λεπτομέρειες όπως αυτές παίζουν σημαντικό ρόλο.

Την ίδια στιγμή, οι “ερυθρόλευκοι” είδαν τον Φιλίπ Πετρούσεβ (18 πόντοι και 8 ριμπάουντ) να δίνει τις λύσεις που χρειαζόταν στην επίθεση. Ο Σέρβος εκμεταλλεύτηκε στο έπακρο το διάστημα που βρήκε απέναντί του τον Ομέρ Γιούρτσεβεν, ο οποίος ήταν εμφανές πως ακόμα δεν έχει προσαρμοστεί στο αμυντικό πλάνο του Παναθηναϊκού AKTOR. Ο Πετρούσεβ έβαλε σημαντικά καλάθια στην 2η περίοδο, χτύπησε τις αλλαγές των “πρασίνων”, πήρε επιθετικά ριμπάουντ, πρόσφερε πόντους. Τον επίλογο πάντως τον έβαλε ο Βεζένκοβ.

Η επιμονή του Βεζένκοβ εξάντλησε την άμυνα του Παναθηναϊκού AKTOR

Ο Σάσα Βεζένκοβ φαινόταν να κινείται σε ρηχά νερά μέχρι να ξεσπάσει στο τέλος. Τελικά, ολοκλήρωσε τον αγώνα με 20 πόντους με 6/12 σουτ (3/4 δίποντα, 3/8 τρίποντα, 5/5 βολές) σε 31 λεπτά συμμετοχής. Βλέποντας την άμυνα του Παναθηναϊκού AKTOR να είναι προσαρμοσμένη πάνω του, αποφάσισε να μην πιέσει καταστάσεις, παρά να περιμένει την ευκαιρία του. Αυτό φαίνεται και από τους τρόπους που σκόραρε:

Ο Βεζένκοβ δεν μπορούσε να βρει χώρους σε καταστάσεις μισού γηπέδου για σχεδόν 35 λεπτά. Ακόμα κι έτσι όμως έκανε ζημιά, δημιουργώντας καταστάσεις για τους συμπαίκτες του. Για αυτό και ήταν συνολικά υπεύθυνος για 37 πόντους, αφού πέρα από τους 20 πόντους που σημείωσε, ήταν ο σκρινέρ σε όλα τα τρίποντα του Ντόρσεϊ (12 πόντοι), ενώ μοίρασε και δύο ασίστ (άλλοι 5 πόντοι). Όσο ο Βεζένκοβ ήταν κλεισμένος, ο ίδιος σκόραρε κυρίως σε καταστάσεις transition (αιφνιδιασμού), ένας τομέας όπου ίσως είναι ο καλύτερος πάουερ φόργουορντ στην Ευρώπη.

Στο τέλος όμως, χτύπησε διαφορετικά. Με τον Παναθηναϊκό AKTOR να αλλάζει προσέγγιση στο τελευταίο 5λεπτο του αγώνα και να παίζει με αλλαγές στα σκριν, ο Βεζένκοβ βρήκε χώρους. Σε πρώτη ματιά αυτό δεν φαίνεται, αλλά το τρίποντο που έβαλε για το 73-77 (που έρχεται από επιθετικό ριμπάουντ του Ράιτ) ήρθε επειδή έπειτα από τις αλλαγές πάνω του είχε βρεθεί πάνω του ο Γκραντ, στην συνέχεια υπάρχει ένα μπέρδεμα στην άμυνα των “πρασίνων” και βρέθηκε μόνος του στη περιφέρεια.

Η φάση που κλείδωσε όμως την νίκη του Ολυμπιακού ήταν αυτή που έδειξε ότι ο Βεζένκοβ είχε τον ελάχιστο χώρο που έψαχνε. Και αυτό γιατί οι “πράσινοι” προσπάθησαν να αλλάξουν δύο φορές σε δικό του σκριν και το πλήρωσαν. Ιδού:

Ο Γουόκαπ καλεί τον Βεζένκοβ για σκριν, με τον Παπαπέτρου και τον Γκραντ να κάνουν αλλαγή.

PRINTSCREEN

Ο Βεζένκοβ ανεβαίνει ξανά, αλλά τελικά κάνει fake screen και Pop Out (κάνει δηλαδή slip screen και βγαίνει στην περιφέρεια). Ο Γκραντ και ο Παπαπέτρου κολλάνε για λίγο μεταξύ τους, δίνοντας χώρο στον Βούλγαρο.

PRINTSCREEN

Ο Γουόκαπ άμεσα πασάρει στον Βεζένκοβ.

PRINTSCREEN

Ο Βεζένκοβ ευστοχεί σε τρίποντο.

PRINTSCREEN

Δείτε και το VIDEO της φάσης:

Δύο ομάδες γεμάτες ταλέντο και κλάση, που ακόμα ψάχνονται

Είναι ξεκάθαρο ότι τόσο ο Παναθηναϊκός AKTOR, όσο και ο Ολυμπιακός ψάχνονται. Δεν έχουν πατήματα, δεν έχουν ρυθμό. Αυτό πιθανότατα κάνει ακόμα πιο εντυπωσιακό το γεγονός ότι ενώ είναι ανέτοιμοι είδαν ένα παιχνίδι τους να κρίνεται κοντά στους 90 πόντους, κάτι που είναι ενδεικτικό του ταλέντου τους.

Ο Ολυμπιακός νίκησε επειδή μπόρεσε να χτυπήσει καλύτερα τα κενά που βρήκε. Το Pick and Roll των Ντόρσεϊ-Βεζένκοβ στην αρχή, η στόχευση στον Γιούρτσεβεν και το ξέσπασμα του Βεζένκοβ στο τέλος το δείχνουν αυτό. Ακόμα και ότι για μία φάση οι “ερυθρόλευκοι” άλλαξαν την άμυνά τους στο Pick and Roll (παίζοντας Hedge Out, ενώ όλο το βράδυ έπαιζαν Flat, κάτι που οδήγησε στο κλέψιμο του Γουίλιαμς-Γκος λίγο πριν το τέλος) το φανερώνει αυτό.

Έχουν όμως ακόμα δρόμο μπροστά τους. Ο Φουρνιέ ψάχνει πατήματα, ο Βιλντόσα τον ρόλο του. Στην ομάδα κάποια στιγμή θα ενταχθούν οι Φαλ, Μιλουτίνοβ, ΜακΚίσικ και - αργότερα - ο Έβανς. Αυτό θα φέρει διλήμματα για το ελληνικό ρόστερ. Αυτή είναι μία μακρινή συζήτηση όμως.

Ο Παναθηναϊκός AKTOR παρουσίασε τις σταθερές του. Η ικανότητα των Σλούκα και Ναν να δημιουργούν καταστάσεις στην επίθεση, η σημασία του Λεσόρ σε άμυνα και επίθεση, η κλάση του Γκριγκόνις, όλα αυτά φάνηκαν. Οι “πράσινοι” βέβαια πρέπει να εντάξουν τον Γιούρτσεβεν στο πλάνο τους, αλλά και τους - απόντες - Μπράουν, Οσμάν.

Κάποια στιγμή τουλάχιστον ένας εκ των δύο θα παίξει στην Ελλάδα. Τότε θα πρέπει να αποφασιστεί ποιος ξένος θα μένει έξω. Θεωρητικά ο… κλήρος πέφτει στον Γκριγκόνις, αλλά ο Λιθουανός ήταν ο κορυφαίος παίκτης του “τριφυλλιού” χθες. Αυτή όμως είναι μία απόφαση για το μέλλον.

Ολυμπιακός και Παναθηναϊκός AKTOR απλώς πρόσφεραν το πρώτο πιάτο στον κόσμο. Η σεζόν 2024/25 ξεκίνησε δυναμικά, με τους δύο “αιωνίους” να είναι πανίσχυροι και να θέλουν όλους τους εναπομείναντες τίτλους, σε Ελλάδα και EuroLeague. Έχουν ακόμα δρόμο μπροστά τους. Και (πάρα) πολλά μεταξύ τους παιχνίδια.

TAGS BASKETBALL ANALYSIS ΟΛΥΜΠΙΑΚΟΣ ΟΛΥΜΠΙΑΚΟΣ ΜΠΑΣΚΕΤ ΠΑΝΑΘΗΝΑΪΚΟΣ ΠΑΝΑΘΗΝΑΪΚΟΣ ΜΠΑΣΚΕΤ STOIXIMAN SUPER CUP
ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΑΚΟΜΑ