Παρί - Παναθηναϊκός AKTOR: Οι 58 πόντοι που πρόσφεραν Σορτς, Χίφι, ο ρυθμός των Γάλλων και η μοναξιά του Λεσόρ
Ο Στέφανος Μακρής αναλύει με την βοήθεια του Hudl Instat την ήττα του Παναθηναϊκού AKTOR από την Παρί. Ο τρελός ρυθμός που επέβαλαν οι Σορτς και Χίφι, που πρόσφεραν συνολικά 58 πόντους, οι 43 πόντοι των Γάλλων σε επιθέσεις στα πρώτα 13 δευτερόλεπτα και η μοναξιά του Λεσόρ.
Ο Παναθηναϊκός AKTOR δεν τα κατάφερε στην Γαλλία κόντρα στην Παρί, γνωρίζοντας την ήττα με 84-80 για την 3η αγωνιστική της EuroLeague.
Το SPORT24 αναλύει με την βοήθεια του Hudl Instat την ήττα των “πρασίνων”.
Σορτς και Χίφι πρόσφεραν μαζί 58 πόντους και επέβαλλαν ένα τρελό τέμπο
Ο Εργκίν Αταμάν έκανε λόγο μετά το παιχνίδι για “ασυνήθιστο μπάσκετ”. Και, πράγματι, αυτό ισχύει: Η Παρί παίζει πράγματι ένα ασυνήθιστο μπάσκετ. Παίζει σε ένα τέμπο που δεν παίζει καμία άλλη ομάδα στην Ευρώπη και το έδειξε αυτό και κόντρα στον Παναθηναϊκό AKTOR, έχοντας για μπροστάρηδες τους Τι Τζέι Σορτς και Ναντίρ Χιφι.
Οι δύο βραχύσωμοι γκαρντ έχουν ως αποστολή να τρέχουν συνεχώς, ακόμα και μετά από καλάθια ή άστοχη βολή του αντιπάλου. Αμφότεροι είναι καλοί σουτέρ μετά από ντρίμπλα (Ο Σορτς κυρίως από μέση απόσταση, ο Χίφι από παντού), ενώ πάνε και μέχρι μέσα στο καλάθι. Οι “πράσινοι” τα ήξεραν αυτά και θέλησαν να περιορίσουν τους δύο γκαρντ των Γάλλων. Καταλαβαν άμεσα όμως ότι άλλο πράγμα είναι η θεωρία και άλλο η πράξη.
Ο Σορτς τελείωσε τον αγώνα με 16 πόντους και 7 ασίστ, οι οποίες πρόσφεραν άλλους 16 πόντους. Ο Χίφι με 20 πόντους και 2 ασίστ, που έδωσαν άλλους 6 πόντους (δύο τρίποντα του Μάλκολμ, που ήρθαν με το ίδιο σύστημα). Κοινώς, οι δυο τους ήταν υπεύθυνοι για 58 από τους 84 πόντους της Παρί.
*Με κυκλάκι τα εύστοχα σουτ, με "x" τα άστοχα
Το πλέον βασικό πρόβλημα ωστόσο που δημιούργησαν ήταν ότι έλεγξαν το τέμπο. Οι Γάλλοι έτρεχαν συνεχώς, κάνοντας επιθέσεις στα πρώτα 13 δευτερόλεπτα της επίθεσης. Σύμφωνα με το Hudl Instat, τα 36 από τα 70 σουτ που επιχείρησε συνολικά η Μονακό ήρθαν στα πρώτα 13 δευτερόλεπτα μιας επίθεσης. Αυτά έδωσαν συνολικά 43 πόντους, σε ένα τρομερό νούμερο.
Οι Γάλλοι έτρεχαν συνεχώς. Έκαναν επιθέσεις χωρίς να αλλάξουν δεύτερη πάσα. Από την στιγμή που τα σουτ μπήκαν, βρήκαν και ρυθμό. Ιδού ένα παράδειγμα:
Ο Χίφι έχει περάσει το κέντρο του γηπέδου για την επίθεση της Παρί σε μόλις 4 δευτερόλεπτα, όντας έτοιμος να δώσει το σύστημα και παίρνει το σκριν από τον Καβαλιέρ.
Ο Χίφι σουτάρει χωρίς δισταγμό, με 18 δευτερόλεπτα να μένουν για το τέλος της επίθεσης και ευστοχεί σε τρίποντο.
Για τις περισσότερες ομάδες της Ευρώπης αυτό είναι ένα τραβηγμένο σουτ. Στην περίπτωση της Παρί, αυτό είναι απλώς… λογικό. Οι Γάλλοι παρέσυραν στον ρυθμό τους τον Παναθηναϊκό AKTOR. Αυτά τα γρήγορα σουτ δημιούργησαν ανισορροπία στην άμυνα. Συχνά οι παίκτες των “πρασίνων” απλώς υποχρεώνονταν να μαρκάρουν τον πιο κοντινό αντίπαλο. Αυτός είναι και ένας από τους λόγους που η Παρί πήρε συνολικά 18 επιθετικά ριμπάουντ, ανανεώνοντας συνεχώς επιθέσεις.
Η άμυνα των Γάλλων στο Pick and Roll, η πίεση την μπάλα και η μοναξιά του Λεσόρ
Υπάρχει λόγος που η Παρί μπορεί να υποστηρίξει αυτό το τέμπο για 40 λεπτά: Το μεγάλο ροτέισον, που θυμίζει κολεγιακή ομάδα. Ο Τιάγκο Σπλίτερ συνήθως χρησιμοποιεί 11 παίκτες, που παίζουν μεταξύ 10 και 25 λεπτών. Κόντρα στον Παναθηναϊκό AKTOR έκανε πάλι ροτέισον 11 παικτών, όπου όλοι έπαιξαν από 9 λεπτά (Καβαλιέρ) μέχρι 27 (Σορτς). Τι διασφαλίζει όμως αυτό; Την ίδια ενέργεια σε άμυνα και επίθεση.
Οι Γάλλοι έχουν πολλά ημίψηλα κορμιά (Μάλκολμ, Γουορντ, Ερέρα, Ουατάρα) που πιέζουν την μπάλα και δίνουν βοήθειες, ενώ στο Pick and Roll αμύνονται με Hedge Out (ο ψηλός βγαίνει δυναμικά). Η λογική πίσω από αυτή την απόφαση είναι ότι η Παρί θέλει να διώξει την μπάλα από τους χειριστές της μπάλας στο Pick and Roll και να υποχρεώσει άλλους παίκτες να την νικήσουν. Σύμφωνα με το Hudl Instat, μάλιστα, είναι η ομάδα που ωθεί στα περισσότερα λάθη τους αντιπάλους γκαρντ σε κατάσταση Pick and Roll (3 ανά αγώνα).
Ο Παναθηναϊκός AKTOR φάνηκε να αντιμετωπίζει πρόβλημα με αυτή την άμυνα. Σύμφωνα με το Hudl Instat, οι “πράσινοι” εκδήλωσαν 11 επιθέσεις σε κατάσταση Pick and Roll όπου την προσπάθεια έκανε ο χειριστής, που είναι και ο μέσος όρους τους. Πήραν όμως μόλις 8 πόντους (δηλαδή 0.73 ανά κατοχή, όταν σημειώνουν 0.99 ανά κατοχ) και υπέπεσαν σε 4 λάθη σε τέτοια κατάσταση (συνήθως κάνουν 0.8 λάθη).
Με τους Ναν, Σλούκα, Γκραντ και Μπράουν καλά κλεισμένους και τους υπόλοιπους περιφερειακούς να έχουν πρόβλημα με την πίεση της αντίπαλης άμυνας (η απόδειξη: Η Παρί πήρε 21 πόντους από λάθη των "πρασίνων"), αυτός που έμεινε να παλεύει ήταν ο Ματίας Λεσόρ (19 πόντοι και 11 ριμπάουντ σε 30 λεπτά συμμετοχής). Ο Γάλλος ψηλός βρήκε περισσότερους χώρους στο Pick and Roll λόγω της άμυνας της Παρί, τελείωσε φάσεις, αλλά δημιούργησε και καταστάσεις για τους συμπαίκτες του. Δεν ήταν όμως αρκετό.
Μία κακή ήττα και ένα καλό ξυπνητήρι
Κακά τα ψέματα: Μία ήττα στην έδρα της Παρί δεν θεωρείται εντός προγράμματος. Είναι μία κακή ήττα αυτή για τον Παναθηναϊκό AKTOR, τουλάχιστον με τα δεδομένα που υπάρχουν αυτή τη στιγμή. Αν η Παρί βέβαια αποδειχθεί εξίσου σκληρή στην συνέχεια της διοργάνωσης και προκαλέσει ζημιές και σε άλλους ανταγωνιστές - σίγουρα θα πάρει νίκες στο Παρίσι, το θέμα είναι κόντρα σε ποιους αντιπάλους - τότε η συζήτηση θα αλλάξει.
Αυτό που ήταν όμως το συγκεκριμένο παιχνίδι ήταν και ένα ξυπνητήρι για τον Παναθηναϊκό AKTOR. Τις δύο πρώτες αγωνιστικες - κόντρα σε Άλμπα και Μπάγερν - οι “πράσινοι” πήγαν ουσιαστικά στο ρελαντί και το μόνο που χρειαζόταν κάθε φορά ήταν να αγγίξουν λίγο το γκάζι για να φτάσουν στην νίκη. Κόντρα σε μία ομάδα όμως όπως η Παρί, που παίζει χωρίς φρένο, διαπίστωσαν ότι δεν αρκούν απλώς μερικές εκλάμψεις για να νικήσουν. Ακόμα και αν έφτασαν ξανά κοντά σε μία σπουδαία ανατροπή.
Ο Παναθηναϊκός AKTOR είναι ξεκάθαρο ότι αυτή τη στιγμή κάνει διαχείριση του χρόνου συμμετοχής κάποιων παικτών (Σλούκας, Παπαπέτρου και Μήτογλου έπαιξαν πάλι κάτω από 15 λεπτά) και προσπαθεί να βάλει στην ομάδα τους Μπράουν, Οσμάν και Γιούρτσεβεν. Όλα αυτά θέλουν χρόνο. Το ματς με την Παρί όμως έδειξε ότι δεν υπάρχει χρόνος για χάσιμο.