Προπονητής κατά Twitter
Πόσο κακό κάνουν τελικά τα social media στους παίκτες. Ο ειδικός, ο προπονητής του Μίσιγκαν Στέιτ , Τομ Άιζο, το φωνάζει με όλη του τη δύναμη, απαγορεύοντας στους παίκτες του να διαβάζουν tweets!
Ο Τομ Άιζο δεν κατάφερε να οδηγήσει το Μίσιγκαν Στέιτ (ναι το Μίσιγκαν Στέιτ που κάποτε είχε στις τάξεις του τον Μάτζικ Τζόνσον) σε ένα 7ο φάιναλ-φορ μετά από αυτά του 1999, 2000 (πήραν και το πρωτάθλημα), 2001, 2005, 2009 και 2010. Οι "Σπάρτανς" ηττήθηκαν από το Κονέκτικατ με 60-54 στους "8" και πήγαν για... διακοπές.
Ο έμπειρος προπονητής, ωστόσο, πρόλαβε να προκαλέσει αίσθηση με τις δηλώσεις του γύρω από τα social media και πιο συγκεκριμένα το Twitter, θεωρώντας ότι ο νέος τρόπος ζωής θέτει σε κίνδυνο τους παίκτες του.
"Πριν ξεκινήσει η σεζόν φωνάξαμε έναν ειδικό να μιλήσει στα παιδιά. Έναν ειδικό στα social media, όσο οξύμωρο κι αν ακούγεται αυτό" ήταν τα πρώτα λόγια του, για να τονίσει: "κάνουν κακό στα παιδιά".
Αυτό που ενοχλεί είναι ότι ανώνυμοι φίλαθλοι βρίσκουν τον τρόπο να ασκήσουν άκομψη και συχνά άδικη κριτική στους νεαρούς παίκτες σε όλη τη διάρκεια της ημέρας. Εξάλλου το Μίσιγκαν Στέιτ που δεν ξεκίνησε καθόλου καλά τη χρονιά και έφτασε να κάνει 8 ήττες, βρέθηκε ακριβώς στο στόχα τέτοιων πυρών από χρήστες του Twitter, που "έκραζαν" δημόσια και ανελέητα την ομάδα.
Ο Άιζο υποστηρίζει ότι από τα social media δεν μπορείς να ξεφύγεις. Ακόμη κι αν σε βρίζει ένα ολόκληρο γήπεδο, ξέρεις ότι το ματς κάποια στιγμή θα τελειώσει και θα μπεις στα αποδυτήρια. Από το Twitter, όμως, δεν μπορείς να κρυφτείς. Ο έμπειρος προπονητής, όμως, προσεύχεται και στη λιακάδα, όχι μόνο στη βροχή. Ακόμη κι όταν οι "Σπάρτανς" βρήκαν τη φόρμα τους και έκαναν συνεχόμενες νίκες, εξέφραζε την ανησυχία του για αυτή την κατάσταση.
"Μας είχαν καταδικασμένους τον Φεβρουάριο, αλλά πριν από δύο εβδομάδες ο πρόεδρος μας έχρισε φαβορί για την κατάκτηση του τίτλου" έλεγε ο Άιζο, που εξήγησε τους δύο δρόμους που μπορεί να πάρει ένας άνθρωπος σε τέτοιες περιπτώσεις: α) να βάλει το δάχτυλο στον κρόταφο και να πει "στα 'λεγα" στη μούρη των επικριτών του και β) να μην απαντήσει τίποτα και ουσιαστικά να υποβαθμίσει την όλη διαδικασία.
Όσο και να προσπαθεί να κάνει τον αδιάφορο τα social media πληγώνουν τον Τομ Άιζο. Ακόμη κι αυτόν που είναι ώριμος (59), έμπειρος, καταξιωμένος, δημοφιλής, εκατομμυριούχος και υποψήφιος για το Hall of Fame. Κι όμως! Ο Άιζο δεν είναι αντίθετος με το Twitter στη βάση που είναι και οι περισσότεροι προπονητές. Η πλειοψηφία απαγορεύει τη χρήση του συγκεκριμένου μέσου γιατί συνήθως σε αυτές τις περιπτώσεις οι παίκτες γράφουν κάτι ή αναδημοσιεύουν κάτι που θα τους κάνει να ντραπούν στη συνέχεια. Οπότε τον προπονητή του Μίσιγκαν Στέιτ δεν τον ανησυχεί τι θα γράψουν οι παίκτες του, αλλά το τι θα διαβάσουν!
Όπως έλεγε στη συνέντευξη βαρέθηκε να βλέπει τεράστιους σκληρούς παίκτες να βάζουν τα κλάματα για την κριτική που τους ασκεί ένας τύπος πίσω από κάποιο avatar.
"Τους είπα πριν το πρώτο ματς της σεζόν ότι αν κερδίσετε το Κεντάκι θα έχει 10.000 φιλάθλους να επικοινωνούν μαζί μας και θα πρέπει να το αντιμετωπίσετε. Αν χάσετε θα έχετε 100.000 φιλάθλους να επιικοινωνούν μαζί σας και να σας λένε πόσο κακοί είστε. Σκεφτείτε το, δεν είναι εύκολο..." εξήγησε. Άλλωστε μιλάμε για παίκτες 18 χρονών ως 22, που δεν είναι επαγγελματίες, αλλά όλοι τους συμπεριφέρονται σαν να είναι.
Από την άλλη οι "φίλαθλοι" δεν έχουν να χάσουν τίποτα. Ασκούν την κριτική τους αδιαφορώντας για συναισθήματα ή συνέπειες. Σε σημείο που πλέον η κριτική που γίνεται από τα ΜΜΕ θεωρείται πιο ανώδυνη, πιο ήπια και πιο λογική, σε σύγκριση με τους αθυρόστομους του Twitter.
"Εκεί καταλήξαμε. Ότι κανείς δεν ενδιαφέρεται για μας, εκτός από όσους είναι στην ομάδα" έστειλε το μήνυμα του ο Ντενζέλ Βάλενταϊν. Αυτή η εσωστρέφεια ήταν φυσική εξέλιξη για τους "Σπάρτανς", που μετά τους τόσους τραυματισμούς και την αυστηρή κριτική κλείστηκαν περισσότερο στις τέσσερις γραμμές του γηπέδου τους, σαν να είπαν "όλοι τους και μόνοι μας".
Ο Άιζο εξήγησε ότι η φετινή χρονιά ήταν ένα πολύ καλό μάθημα για τον ίδιο. Έμαθε πολλά. Και όπως είπε "του χρόνου θα είμαι εγώ ο ειδικός για τα social media".