Σπανός: "35.000 followers σε ένα μήνα ο ΠΑΟ στην Κίνα"
Ο εν Ελλάδι εκπρόσωπος του Πινγκ Σανγκ, Νίκος Σπανός, μίλησε για τη μεταγραφή του Κινέζου άσου στο "τριφύλλι" και τα οφέλη που ήδη υπάρχουν από αυτή την κίνηση.
Ο εν Ελλάδι εκπρόσωπος του Πινγκ Σανγκ, Νίκος Σπανός, μίλησε για τη μεταγραφή του Κινέζου άσου στο "τριφύλλι" και τα οφέλη που ήδη υπάρχουν από αυτή την κίνηση.
Αναλυτικά οι δηλώσεις του στον Sentra 103,3:
Για τις πρώτες εντυπώσεις του Σανγκ από την Αθήνα: " Είναι ενθουσιασμένος σίγουρα που είναι στην Ελλάδα και σε μια ομάδα όπως ο Παναθηναϊκός. Δεν είχε την ευκαιρία να δει πολλά πράγματα, κάναμε μια μικρή βόλτα με το αυτοκίνητο. Η πρώτη του εικόνα είναι θετική και ο ενθουσιασμός του όσος μπορεί να είναι μετά από ένα ταξίδι 20 ωρών".
Για το τι μπορεί να προσφέρει αγωνιστικά στον Παναθηναϊκό, πέρα από την επιχειρηματική διάσταση: " Δεν είμαι προπονητής για να σχολιάσω πολλά πράγματα. Μπορούμε να πούμε ότι είναι ένα πολύ δυνατό παιδί, σωματικά σε εξαιρετική κατάσταση. Σε αυτό το κομμάτι θα προσφέρει βάθος στην ομάδα, στη δύναμη. Δε θα ήθελα να μπω σε μπασκετικές λεπτομέρειες, αυτό είναι δουλειά του προπονητή".
Για το τι μπορεί ο Παναθηναϊκός να περιμένει επιχειρηματικά στην Κίνα: " Όπως στο ποδόσφαιρο πολύ περισσότερο αλλά και στο ΝΒΑ, ο αθλητισμός έχει ξεπεράσει τα στενά όρια του 12 παίκτες εναντίον 12, ποιος θα νικήσει. Οι ομάδες είναι εταιρίες, πρέπει να σκέφτονται όλα τα κομμάτια μιας εταιρικής δράσης. Μέσα σε αυτά είναι η εκπροσώπηση σε διάφορες αγορές του κόσμου, ιδίως τώρα που είμαστε σε εποχή παγκοσμιοποίησης. Μια μετακίνηση ενός Κινέζου παίκτη είναι πάρα πολύ δύσκολη υπόθεση".
Γιατί είναι δύσκολο να έρθει στην Ευρώπη παίκτης από την Κίνα: " Το πρώτο πράγμα είναι ότι όλες οι μεγάλες ομάδες στην Ευρώπη και ειδικά οι ισπανικές Μπαρτσελόνα, Ρεάλ, που έχουν ποδοσφαιρικές ομάδες που δραστηριοποιούνται στην Ασία, όλες έχουν προσπαθήσει να φέρουν παίκτη από την Ασία για να έχουν μεγαλύτερη πρόσβαση στο εμπορικό κομμάτι. Για να μην έχει καταφέρει κάποια ομάδα να το κάνει, τότε η δυσκολία του εγχειρήματος αλλά και το credit στη διοίκηση του Παναθηναϊκού είναι πολύ μεγάλο.
Η μεγαλύτερη δυκολία έγκειται ότι οι ομάδες διατηρούν τα δικαιώματα των Κινέζων παικτών εσαεί. Όταν τον έχει παράξει τον παίκτη η ομάδα, ουσιαστικά έχει τα δικαιώματά του για πάντα. Ουσιαστικά δεν υπάρχει το concept της ελεύθερης μεταγραφής. Επιπλέον, είναι λίγοι οι καλοί Κινέζοι παίκτες, άρα, οικονομικά είναι πάρα πολύ δύσκολο να αφήσουν παίκτη να πάρει μεταγραφή.
Τέλος, ακόμα και να γίνει αυτό, η γραφειοκρατία είναι πολύ μεγάλη. Το σύστημα της Κίνας είναι πολύπλοκο και δεν επιτρέπει εύκολα αυτές τις μετακινήσεις".
Για το αν ο Παναθηναϊκός, ουσιαστικά, εξαγοράζει το συμβόλαιο του παίκτη: " Ναι, ουσιαστικά εξαγόρασε ένα τμήμα του συμβολαίου του με την ομάδα, ήρθε σε συνεννόηση και με την Ομοσπονδία της Κίνας, που έχει και κρατική προέκταση σε τέτοιο κράτος. Ηρθε σε διαπραγματεύσεις και με την Ομοσπονδία, ήταν πολύμηνες, ώστε όλες οι πλευρές, η Κυβέρνηση, η ομάδα, η Ομοσπονδία και ο παίκτης, να συμφωνήσουν να γίνει αυτή η μετακίνηση. Καταλαβαίνετε πόσο πολύπλοκο μπορεί να γίνει το θέμα. Η εταιρία μας εκπροσωπούσε τον Γιάο Μινγκ και αυτό συνέβαλε τα μέγιστα για να γίνει η μεταγραφή".
Για το credit που θα εισπράξει ο Παναθηναϊκός στην Κίνα από τη μεταγραφή: "Αυτό θα φανεί σε βάθος χρόνου. Το άμεσα μετρήσιμο μέγεθος είναι ότι στα social media της Κίνας, μέσα σε ένα μήνα λειτουργίας, ο Παναθηναϊκός έχει 35.000 followers στο αντίστοιχο κινέζικο twitter. Στην Ελλάδα ο Ολυμπιακός και ο Παναθηναϊκός μπορεί να έχουν τους μισούς. Θα ανοίξει δρόμους η μεταγραφή για εμπορική εκμετάλλευση. Μέχρι πρότινος στην Κίνα, τον Παναθηναϊκό ουσιαστικά δεν τον γνώριζε κανείς, παρόλο που είναι ένα μεγάλο όνομα. Τώρα τον γνωρίζουν σίγουρα περίπου 40.000 άτομα. Η κάλυψη που υπήρχε στη μεταγραφή ήταν από περισσότερα από 50 ΜΜΕ της Κίνας τις τελευταίες μέρες".