X

Σεβόμαστε την ιδιωτικότητά σας

Εμείς και οι συνεργάτες μας αποθηκεύουμε ή/και έχουμε πρόσβαση σε πληροφορίες σε μια συσκευή, όπως cookies και επεξεργαζόμαστε προσωπικά δεδομένα, όπως μοναδικά αναγνωριστικά και τυπικές πληροφορίες που αποστέλλονται από μια συσκευή για εξατομικευμένες διαφημίσεις και περιεχόμενο, μέτρηση διαφημίσεων και περιεχομένου, καθώς και απόψεις του κοινού για την ανάπτυξη και βελτίωση προϊόντων. Με την άδειά σας, εμείς και οι συνεργάτες μας ενδέχεται να χρησιμοποιήσουμε ακριβή δεδομένα γεωγραφικής τοποθεσίας και ταυτοποίησης μέσω σάρωσης συσκευών. Μπορείτε να κάνετε κλικ για να συναινέσετε στην επεξεργασία μας και των συνεργατών μας όπως περιγράφεται παραπάνω. Εναλλακτικά, μπορείτε να αποκτήσετε πρόσβαση σε πιο λεπτομερείς πληροφορίες και να αλλάξετε τις προτιμήσεις σας πριν από τη συγκατάθεσή σας ή να αρνηθείτε να δώσετε τη συγκατάθεσή σας. Λάβετε υπόψη ότι κάποια επεξεργασία των προσωπικών σας δεδομένων ενδέχεται να μην απαιτεί τη συγκατάθεσή σας, αλλά έχετε το δικαίωμα να αντιταχθείτε σε αυτήν την επεξεργασία. Οι προτιμήσεις μας θα ισχύουν μόνο για αυτόν τον ιστότοπο.

ΜΠΑΣΚΕΤ

Synergy: η "βίβλος" των προπονητών

Τα παλιά τα χρόνια, οι απανταχού κόουτς "έτρωγαν" ατελείωτες ώρες παρέα με videoκασέτες και DVD, έως ότου εμφανίστηκε το Synergy. Και όλα έγιναν πιο απλά. Δείτε ΠΟΣΟ απλά.

Ο όρος Synergy προέρχεται από την ελληνική λέξη "συνεργεία" που σημαίνει "συνεργασία" ή αν προτιμάτε "συνδυασμένη δράση πολλών παραγόντων". Ε, αυτό ακριβώς είναι το Synergy Sports, η πλατφόρμα που προτιμά η πλειοψηφία των κόουτς (και των "κατασκόπων") στον πλανήτη, για να είναι μόνιμα ενημερωμένοι για όλες τις εξελίξεις.

Όπως; Από το τι κάνει καλά, κάθε παίκτης, κάθε ομάδα, ιδανικές συνθήκες και στις δυο περιπτώσεις, αλλά και μειονεκτήματα. Με λίγα λόγια, είναι το scanner όλων όσοι είναι εκεί έξω και ασχολούνται με το μπάσκετ.

Επικοινωνήσαμε με τον Εμίλιο Κόβατσιτς, πρώην μορφή του κροατικού μπάσκετ, με προϋπηρεσία σε Ζάνταρ, Ζρίνιεβατς, Φορτιτούντο, Ολίμπια Λ. και Τσιμπόνα, ο οποίος είχε περάσει και απ΄το NCAA, ενώ υπήρξε και διεθνής.

Όταν "κρέμασε" τη φανέλα του, απασχολήθηκε ως international scout (ελληνικά, "διεθνής κατάσκοπος") των Phoenix Suns. Tα τελευταία χρόνια κάνει και κάτι ακόμα. Τι; Είναι European GM στο "εργαλείο" που χρησιμοποιούν οι απανταχού προπονητές για να γνωρίζουν τα πάντα. Αλλά ας τον αφήσουμε να εξηγήσει ο ίδιος τι είναι ακριβώς το Synergy.

-Σε ποιον απευθύνεται και πώς δουλεύει;

" Είναι υπηρεσία σκάουτινγκ και ανάλυσης μέσω βίντεο που είναι διαθέσιμη online. Χρησιμοποιείται από όλες τις ομάδες του NBA, του NBDL και του WNBA, από το 90% των προπονητών στο ΝCΑA και από πάνω από 150 συλλόγους εκτός των ΗΠΑ. Η υπηρεσία είναι τόσο δημοφιλής, γιατί παρέχει προπονητικές πληροφορίες οι οποίες μαζεύονται από την ανάλυση κάθε πτυχής σε κάθε παιχνίδι. Οι ομάδες "ανεβάζουν" τα παιχνίδια στην υπηρεσία και εμείς τα αναλύουμε. Αυτό που αρέσει πιο πολύ στους προπονητές είναι ο τρόπος που τα δεδομένα μας συνδέονται με σχετικά βίντεο σε λίγα δευτερόλεπτα. Το μόνο που χρειάζεται να κάνουν είναι να πατήσουν οποιονδήποτε αριθμό στην σελίδα".

-Το Synergy ονομάστηκε "μία από τις πιο καινοτόμες εταιρίες στον αθλητισμό" το 2013.Πόσα χρόνια δουλέψατε γι αυτό; Πως ήταν στην αρχή(πότε ξεκινήσατε;) και τι προσθέσατε με την πάροδο των χρόνων;

" Δεν αποτέλεσε έκπληξη για μας αυτό το βραβείο. Ξεκινήσαμε το 2004 και τώρα χιλιάδες προπονητές εξαρτώνται από το Synergy για την ροή της δουλειάς τους. Πριν από μας , οι κόουτς είχαν τις ίδιες πληροφορίες με τώρα, αλλά ο χρόνος ήταν περιορισμένος. Ήταν δύσκολο να υπολογιστούν οι κινήσεις του αντιπάλου σε όλες τις περιπτώσεις, δεν υπήρχε δυνατότητα να δημιουργηθούν τα σχετικά μονταρισμένα βίντεο για τους προπονητές. Τα παιχνίδια έχουν γρήγορο ρυθμό και οι τεχνικοί είναι ευχαριστημένοι γιατί πλέον το Synergy κάνει όλη τη δουλειά γι αυτούς.

Βελτιωνόμαστε συνέχεια προσθέτοντας νέα εργαλεία. Διαθέτουμε το πρώτο online σύστημα διαχείρισης και editing που επιτρέπει στους προπονητές να αποθηκεύουν βίντεο, να τα επεξεργάζονται και να τα στέλνουν στον παίκτη για να τα παρακολουθήσει. Έχουμε πίνακες που σου επιτρέπουν να δεις την ανάλυση ενός παιχνιδιού για κάθε παίκτη επιλέγοντας το όνομα του. Ένα πολύ ενδιαφέρον εργαλείο είναι και το "φιλτράρισμα" που δείχνει στατιστικά καταστάσεων. Για παράδειγμα: ποια τακτική πρέπει να ακολουθήσεις σε ένα παιχνίδι που προηγείσαι για 5 πόντους στο 4ο δεκάλεπτο, ποιοι παίκτες σου είναι ικανότεροι στις βολές;".

Πόσους πελάτες έχετε μέχρι στιγμής;

"Σχεδόν 1000 επαγγελματικές, αλλά και κολεγιακές ομάδες".

Η σχέσης σας με την τεχνολογία είναι εξαιρετική. Ανταποκριθήκατε άμεσα στην νέα πρόκληση των iPad.

"Στην πραγματικότητα τα iPad είναι πρόκληση για εμάς γιατί χρησιμοποιούν άλλο σύστημα editing. Έπρεπε να αλλάξουμε όλο το σύστημα μας για να μπορούν τα βίντεο μας να παίζουν και σε iPad και σε PC".

Το να δίνετε ακριβή στατιστικά για ό,τι συμβαίνει στο παρκέ δεν είναι εύκολο. Πόση δουλειά αφιερώνετε κάθε μέρα;

"Δουλεύουμε σκληρά για να έχουν οι προπονητές ότι χρειάζονται. Μόνο αυτή τη σεζόν θα επεξεργαστούμε 20.000 ματς. Τα καλά νέα για τους τεχνικούς είναι ότι αν το βίντεο δεν συμβαδίζει με την κατηγορία στατιστικού, θα το ξέρουν αμέσως".

Όταν παρουσιάζετε τα βίντεο, ποια είναι ήδη κομμένα;

"Όλα τα παιχνίδια στο σύστημα είναι κομμένα και εμπλουτισμένα με προπονητικές πληροφορίες που δίνουν την ευκαιρία για αυτόματη επεξεργασία στους κόουτς".

Πόσο περήφανοι νιώθετε που όλοι σας λένε ότι τους βρήκατε τον πιο γρήγορο και εύκολο τρόπο να μάθουν ένα παίκτη;

" Είναι ωραίο να ακούμε τι λένε οι προπονητές. Μας δίνει κίνητρο να συνεχίσουμε για να κερδίσουμε πιο πολύ την εμπιστοσύνη τους στο μέλλον".

Πόσοι προπονητές και γενικοί διευθυντές βασίζονται σε εσάς;

"Όλες οι ομάδες του ΝΒΑ μας χρησιμοποιούν. Πολλές ομάδες αγοράζουν τα δεδομένα από μας και τα αντιγράφουν στην δική τους βάση δεδομένων. Η ανάλυση έχει εξελιχθεί σε μεγάλη επιχείρηση στον αθλητισμό, μετά την έκδοση του βιβλίου Μοneyball , πριν 10 χρόνια".

Πώς μπορεί ένας αθλητικός δημοσιογράφος να χρησιμοποιήσει την βάση σας;

" Οι προπονητές εστιάζουν στους πόντους, τα ριμπάουντ, τις ασίστ και τα κλεψίματα όταν σχεδιάζουν το ματς. Θέλουν να ξέρουν πώς κινούνται οι αντίπαλοι, να μάθουν τις αδυναμίες και τα πλεονεκτήματα τους για να ξέρουν πώς θα τους αντιμετωπίσουν. Χρησιμοποιούν το Synergy για να ξετυλίξουν την '"ιστορία" του ματς. Οι δημοσιογράφοι ψάχνουν επίσης την ιστορία, το θέμα. Η πλατφόρμα αναπτύχθηκε από έναν προπονητή που δούλευε 11 χρόνια στο ΝΒΑ. Γι' αυτό και είναι τόσο αποτελεσματική. Τα μεγάλα media γκρουπ όπως το CBS, το ESPN και το Turner που μας χρησιμοποιούν ήδη, επιβεβαιώνουν ότι τους διευκολύνει για τους ίδιους λόγους με τους προπονητές".

Πώς μπορείτε να βοηθήσετε τους φιλάθλους;

" Οι φίλαθλοι λατρεύουν να μαθαίνουν για τα αθλήματα που αγαπάνε. Τους αρέσει η αίσθηση της γνώσης "από μέσα". Και τι πιο κοντινό σε κάτι τέτοιο υπάρχει από το να ξέρουν τις πληροφορίες που οι προπονητές χρησιμοποιούν για νικήσουν τον αντίπαλο;;Όταν οι δημοσιογράφοι χρησιμοποιούν το Synergy για κάνουν ένα θέμα, οι φίλαθλοι έχουν αυτομάτως καλύτερη κατανόηση του αγώνα. Μπορούν να βγάλουν τα δικά τους συμπεράσματα".

Ποιος είναι ο επόμενος στόχος σας; Πώς βλέπετε την εταιρία σε 10 χρόνια;

"Πάντα προχωράμε βήμα βήμα. Μας πήρε τόσο καιρό να τελειοποιήσουμε το σύστημα και ακόμα δουλεύουμε πάνω σε νέα εργαλεία και εφαρμογές. Αν σε 10 χρόνια από τώρα οι προπονητές μας στηρίζουν ακόμα, θα είμαστε χαρούμενοι".

Ήσασταν οι πρωτεργάτες ενός τομέα που τώρα έχει και άλλες εταιρείες. Πώς είναι ο ανταγωνισμός σήμερα;

"Πολλές εταιρίες έχουν εμφανιστεί που διαθέτουν παρόμοιο προϊόν με το δικό μας. Ακόμα όμως όλοι χρησιμοποιούν εμάς. Ο λόγος είναι ότι ξοδέψαμε 11 χρόνια αναπτύσσοντας λογισμικό και μεθόδους που μας επιτρέπουν να είμαστε ένα βήμα πιο μπροστά. Όσο συνεχίζουμε τις καινοτομίες και διευκολύνουμε την ζωή των ενδιαφερόμενων, όλα θα πηγαίνουν καλά".

Πόσο μεγάλος είναι ο αριθμός των ομάδων που χρησιμοποιούν τις υπηρεσίες σας στην Αμερική, την Ευρώπη και ιδιαίτερα στην Ευρωλίγκα;

"Ο συνολικός αριθμός των πελατών είναι κοντά στους 1000.Από το ξεκίνημα του Synergy στην Ευρώπη το 2007, ο αριθμός των ομάδων αυξάνεται. Το Synergy δεν έχει καταφέρει να έχει ως πελάτες όλες τις ομάδες της Ευρωλίγκα σε μία σεζόν, λόγω αλλαγών στις συμμετοχές στο πρωτάθλημα αλλά και των κριτηρίων στην άδεια της εφαρμογής. Ωστόσο τα τελευταία χρόνια , περίπου το 90% των ομάδων ήταν μέλη μας και κάθε νικήτρια ομάδα της Ευρωλίγκα από το 2008 βρισκόταν στο πελατολόγιο μας".

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΑΚΟΜΑ