Τα "plays" της Σιένα και της Ρεάλ
Πως σκοράρει ο Μπούλοκ; Πως εκμεταλλεύονται οι Ιταλοί τον ΜακΙντάιρ; Το SPORT 24 αναλύει τρία από τα επιθετικά συστήματα της Σιένα και της Ρέαλ που θα δούμε στο ΟΑΚΑ και στο ΣΕΦ
Ποια είναι η φιλοσοφία του Σιμόνε Πιανιτζιάνι και τι προσπαθεί να εκμεταλλευτεί ο Χουάν Πλάθα; Δείτε από τρία χαρακτηριστικά των δύο ομάδων, που θα τεθούν αντιμετώπες με τον Παναθηναϊκό και τον Ολυμπιακό στα πλέι-οφ της Ευρωλίγκα.
Σημ: Για καλύτερη κατανόηση των σχημάτων να σημειωθεί ότι με μπλέ ευθεία γραμμή συμβολίζεται η κίνηση του παίκτη χωρίς μπάλα. Με μπλε τεθλασμένη γραμμή συμβολίζεται η κίνηση του παίκτη με ντρίμπλα. Με μπλε διακεκομμένη βολή συμβολίζεται η πάσα. Με μπλε γραμμή που καταλήγει σε "Τ" συμβολίζεται το screen. Οι κίτρινες γραμμέςς συμβολίζουν μια κίνηση που ακολουθεί μια άλλη (π.χ ρολάρισμα μετά από σκριν).
Η Σιένα
Στην επίθεση οι Ιταλοί στηρίζουν τα επιθετικά τους συστήματα στην απλότητα. Συνήθως "τρέχουν" τα ίδια plays, τα οποία διακρίνονται από την ταχύτητα στα κοψίματα και στα screen, στις πολλές πάσες και φυσικά στις καλές αποστάσεις.
Με αυτόν τον τρόπο ο Σιμόνε Πανιτζιάνι θέλει να εκμεταλλευτεί την ικανότητα των Καουκένας, ΜακΙντάιρ, Σάτο και Ντόμερκαντ στο "1 εναντίον 1", δίνοντας παράλληλα πολλές ευκαιρίες στους ψηλούς σουτέρ για να ένα αμαρκάριστο τρίποντο.
Είναι χαρακτηριστικό ότι στα περισσότερα συστήματα τα δύο "5άρια" κάνουν κίνηση προς το καλάθι (Εζέ, Λαβρίνοβιτς), ενώ ο Σον Στόουνρουκ, που είναι ουσιαστικά ο δεύτερος πλέι-μέικερ της ομάδας, όταν σκρινάρει ανοίγει μακριά από τη ρακέτα.
Από την άλλη υπάρχουν πολλές επιλογές για πικ-εν-ρολ του ΜακΙντάιρ (κυρίως από το αριστερό του χέρι), ο οποίος "τιμωρεί" με σουτ τις άμυνες που δεν δίνουν βοήθεια με τον ψηλό, ενώ συχνά χρησιμοποιούνται διπλά screen για τους Ντόμερκαντ και Καουκένας.
Transition (Δευτερεύων αιφνιδιασμός)
Οι Ιταλοί που είναι κι η πρώτη ομάδα στα κλεψιίματα αρέσκονται στο να τρέχουν στο ανοιχτό γήπεδο. Γενικότερα προσπαθούν να επιτεθούν γρήγορα, για αυτό όταν δεν έχουν εύκολο καλάθι, καταφεύγουν σε μια μορφή άμεσης επίθεσης (δευτερεύον αιφνιδιασμός).
Σε αυτή ο Τερέλ ΜακΙντάιρ χειρίζεται τη μπάλα και δέχεται πικ-εν-ρολ από το "5άρι", που κόβει προς το καλάθι, την ώρα που το "4άρι" (Στόουνρουκ) τοποθετείται στην απέναντι γωνία του high-post. Αν ο παίκτης που μαρκάρει τον Στόουνρουκ δώσει βοήθεια (για να μαρκάρει το ρολάρισμα του "5"), τότε θα έχει ο ίδιος την ευκαιρία για να εύκολο σουτ.
Αναλυτικά:
Transition 1
Ο "1" (ΜακΙντάιρ) παίρνει πλευρά (συνήθως προς τα δεξιά) κι ο περιφερειακός που ανοίγει στη γωνία κάνοντας χώρο. Οι ψηλοί βρίσκονται στις δύο γωνίες του high-post.
Ο "1" θα πάρει pick (στο καλό του χέρι το αριστερό) κι ο "5" θα ρολάρει προς το καλάθι ζητώντας τη μπάλα είτε απευθείας από τον "1", είτε με "τρίγωνο".
Ο "4" ανοίγει μακριά από το καλάθι για να δημιουργήσει σωστές αποστάσεις.
Ο περιφερειακός που βρισκόταν στην ίδια πλευρά με τον "1" ανεβαίνει προς τα πάνω για να υπάρχει καλή γωνία πάσας και ισορροπία.
Από την άλλη ο άλλος περιφερειακός κατευθύνεται στη γωνία για να δημιουργήσει τη σωστή απόσταση με τον "4".
Transition 2
O "1" τώρα έχει τη δυνατότητα να σουτάρει ή να διεισδύσει προς το καλάθι. Αν δεχτεί βοήθεια πρέπει να διαβάσει από που ήρθε η "βοήθεια" για να πασάρει.
Ο "5" ζητάει τη μπάλα. Το ίδιο κι οι υπόλοιποι τρεις παίκτες που φροντίζουν να κρατούν σωστές αποστάσεις για να δυσκολέψουν την άμυνα.
"Διπλό" screen
Είναι μια επιθετική επιλογή με "διπλά" σκριν των ψηλών στους περιφερειακούς για ένα αμαρκάριστο σουτ. Είναι πιθανόν να καταλήξει σε αμαρκάριστο σουτ. Αν "σπάσει" τότε υπάρχει η επιλογή του "ένας-εναντίον-ενός" ή του Pick-n-roll.
Stagger 1
O "1" παίρνει πλευρά. Οι δύο περιφερειακοί κινούνται στις γωνίες, ενώ οι δύο ψηλοί στήνουν ένα stagger sceen (δύο διαδοχικά σκριν) στον περιφερειακό που βρίσκεται μακριά από τη μπάλα.
Ο περιφερειακός που βρίσκεται μακριά από το μπάλα προσπαθεί να "ρίξει" τον προσωπικό του αντίπαλο στο σκριν του ψηλού για να υποδεχτεί τη μπάλα αμαρκάριστος για ένα σουτ.
Stagger 2
Αν ο "2" δεν μπορεί να σουτάρει, οι ψηλοί μετακινούνται κάνοντας σκριν (δύο διαδοχικά) στον 3 παράλληλα με τη baseline.
Ο "3", όπως πριν ο "2" προσπαθεί να ρίξει τον παίκτη του πάνω στα σκριν για να βγει για ένα αμαρκάριστο σκριν.
Stagger 3
Αν ούτε ο "3" έχει επιλογή για σουτ ανεβαίνει με ντρίμπλα για να δημιουργήσει χώρο. Στη συνέχεια ο "4" σκρινάρει τον "5" για να βγει με τη σειρά του αυτός για ένα αμαρκάριστο σουτ.
Ο "2" που προηγουμένως πάσαρε στον "3" ανοίγει για να δημιουργήσει τις σωστές αποστάσεις. Το ίδιο κάνει κι ο "1" που καταλήγει στη γωνία.
Siena 1
Κι αυτό είναι από τα plays που παίζει πολύ συχνά η Σιένα. Ουσιαστικά περιέχει κομμάτια από τα δύο προηγούμενα.
Είναι ένα σύστημα που δίνει τη δυνατότητα στους περιφερειακούς να βγάλουν προσωπικές φάσεις.
Αναλυτικά:
Ο "1" παίρνει πλευρά με ντρίμπλα. Εν αντιθέσει με το προηγούμενο (stagger) οι ψηλοί κατευθύνονται προς τον περιφερειακό που βρίσκεται στην πλευρά της μπάλας (δυνατή) για να του κάνουν stagger screen (δύο διαδοχικά σκριν δηλαδή).
Siena 2
Ο περιφερειακός που βρίσκεται στην πλευρά της μπάλας μετά τα σκριν υποδέχεται τη μπάλα στην κορυφή.
Siena 3
O "5" κάνει μια κίνηση "V" και παίζει pick-n-roll με τον "2" στην κορυφή. Την ίδια ώρα ο "4" κάνει ένα back-screen ("τυφλό" σκριν) στον "1" ο οποίος κινείται προς τη γωνία.
Ο "5" μετά το σκριν ρολάρει προς το καλάθι. Ο "3" που βρισκόταν μέχρι πρότινος στην αδύνατη πλευρά κινείται προς τη γωνία. Ο "4" αντικαθιστά τον "1" ανεβαίνοντας προς την κορυφή.
Siena 4
Όπως και στην επιλογή του transition το "4" βρίσκεται μακριά από το καλάθι στο τρίποντο. Με αυτόν τον τρόπο η άμυνα δυσκολεύεται να δώσει βοήθεια.
Ο "2" τώρα αν δεν έχει χώρο να τελειώσει μόνος του τη φάση προσπαθεί να "διαβάσει" την άμυνα και να πασάρει στον αμαρκάριστο συμπαίκτη του.
Ρεάλ Μαδρίτης
Η "Βασίλισσα" τρέχει αρκετά συστήματα για να δώσει ευκαιρίες για σκοράρισμα στον Λουίς Μπούλοκ που είναι ένας εξαιρετικός επιθετικός παίκτης.
Ουσιαστικά ο Αμερικανός χρειάζεται ελάχιστο... χώρο για να σουτάρει και το κάνει πολύ καλά ακόμη και απέναντι σε υψηλή πίεση.
Κατά τα άλλα η Ρεάλ προσπαθεί να εκμεταλλευτεί το ύψος του "3αριού" της (Μουμπρού), την ταχύτητα του Ραούλ Λόπεζ, το καλό σουτ του Ερβέλ και σπανίως τα "5άρια" τους με πλάτη στο καλάθι.
Choise screen
Είναι ένα κλασσικό σύστημα που χρησιμοποιούν αρκετές ομάδες. Οι ψηλοί βρίσκονται ο ένας απέναντι από τον άλλον στο middle post. Οι δύο περιφερειακοί βρίσκονται αντικρυστά ο ένας κάτω από το καλάθι κι ο άλλος στο high-post, σχηματίζοντας έναν "ρόμβο".
Ο "2" (Μπούλοκ) προσπαθεί να ξεγελάσει τον αμυντικό του και να βγει από ένα σκριν για να παίξει είτε ένας-εναντίον-ενός, είτε να σουτάρει. Ενώ οι περισσότεροι παίκτες διαλέγουν να κινηθούν κοντά στη baseline, πολλές φορές ο Μπούλοκ κινείται προς την πλευρά του σκριν που βρίσκεται κοντά στη μπάλα.
Έτσι μπορεί να μην έχει τη δυνατότητα να υποδεχτεί εύκολα τη μπάλα με πρόσωπο στο καλάθι, αλλά λόγω της ικανότητας του στο σουτ, μπορεί με μια προσποίηση να μπερδέψει την άμυνα και να εκμεταλλευτεί τη στιγμιαία αδράνεια για να κάνει σουτ μετά από ντρίμπλα που είναι κι η "σπεσιαλιτέ" του.
Την ώρα που ο "2" διαλέγει τη μια πλευρά, ο "3" ανοίγει στην άλλη πλευρά. Ο "1" που πασάρει κινείται αντίθετα για να δημιουργήσει χώρο.
Choise screen 2
Αν ο "2" (Μπούλοκ) δεν επιτεθεί αμέσως στο καλάθι εφαρμόζει pick-n-roll με τον ψηλό της ίδιας πλευράς.
Μετά το σκριν ο ψηλός αν είναι ο Ερβέλ ανοίγει στην περιφέρεια για ένα σουτ. Αν είναι ο Βαν Ντε Σπίνγκελ ή ο Ρέγιες ζητάει τη μπάλα με πλάτη στο καλάθι.
Post 1
Σε αυτή την επιλογή η Ρεάλ θέλει να φέρει σε θέση ισχύος τον Άλεξ Μουμπρού ο οποίος έχει πλεονέκτημα μεγέθους σε σχέση με άλλους περιφερειακούς.
Βλέπουμε ότι το play ξεκινάει όπως και το προηγούμενο, με τη διαφορά ότι ο "3" (ο παίκτης που θα πάρει τη μπάλα) βρίσκεται κάτω από το καλάθι.
Ο "3" διαλέγει σκριν και κινείται μακριά από το καλάθι για να πάρει την πάσα από τον "1". Ο "2" ανοίγει στιγμιαία το χώρο.
Post 2
O "3" επιστρέφει τη μπάλα στον "1" κι ο "2" φροντίζει την ίδια στιγμή να αδειάσει την πλευρά.
Αφού δώσει τη μπάλα πίσω στον "1" ο "3" δέχεται ένα back-screen ("τυφλό" σκριν) από τον "5" και κινείται προς την αντίθετη κατεύθυνση.
Post 3
Ο "4" κινείται μακριά από το καλάθι για να υποδεχτεί τη μπάλα από τον "1". Ο "2" έχει φροντίσει να αδειάσει την πλευρά για να δώσει χώρο στον "3".
Post 4
O "4" δίνει τη μπάλα στον "3" που έχει ουσιαστικά όλη την πλευρά για να παίξει ένας-εναντίον-ενός. Ο "4" φροντίζει να έχει καλή γωνία πάσας για τον "3", ενώ οι υπόλοιποι παίκτες δημιουργούν τις κατάλληλες αποστάσεις.
Stagger 1
Αυτή είναι η αγαπημένη επιλογή της Ρεάλ και πάλι για να δώσει την ευκαιρία στον Λουίς Μπούλοκ να σκοράρει. Είναι μια επιλογή που χρησιμοποείται ακόμη κι εναντίον ζώνης, όπως έγινε κόντρα στην Μακάμπι Τελ Αβίβ.
Ξεκινάει με "διπλό" σκριν στον Μπούλοκ που στη συνέχεια παίζει pick-n-roll.
Αναλυτικά:
Όπως είδαμε πιο πάνω και σε σύστημα της Σιένα ο "1" παίρνει πλευρά. Ο περιφερειακός της πλευράς πηγαίνει αρχικά στη γωνία και στη συνέχεια δέχεται stagger screen (δύο διαδοχικά σκριν) από τους ψηλούς για να υποδεχτεί τη μπάλα στην κορυφή.
Stagger 2
Ο "4" κάνει μια κίνηση "V" και κάνει pick στον "2". Στη συνέχεια, όμως, δεν κινείται προς το καλάθι αλλά ανοίγει μακριά από αυτό (pop-out).
Ο "1" φροντίζει να κάνει χώρο πηγαίνοντας στη γωνία.
Την ίδια ώρα ο περιφερειακός που βρισκόταν απέναντι από τον Μπούλοκ ("2") στην αρχική διάταξη κάνει baseline screen στον "5".
Επειδή ο Μπούλοκ δεν κάνει τόσο συχνά drive ο διάδρομος προς το καλάθι είναι κλειστός, διότι είναι ένας παίκτης που προτιμά να σουτάρει.
Stagger 3
Ο "2" αν δεν έχει τη δυνατότητα του σουτ προσπαθεί να πασάρει είτε στον "5" στο low-post, είτε στο "4" για ένα αμαρκάριστο σουτ. Αν ο "4" είναι ο Μάσεϊ παίζει ένας-εναντίον-ενός.
Σημ: Για καλύτερη κατανόηση των σχημάτων να σημειωθεί ότι με μπλέ ευθεία γραμμή συμβολίζεται η κίνηση του παίκτη χωρίς μπάλα. Με μπλε τεθλασμένη γραμμή συμβολίζεται η κίνηση του παίκτη με ντρίμπλα. Με μπλε διακεκομμένη βολή συμβολίζεται η πάσα. Με μπλε γραμμή που καταλήγει σε "Τ" συμβολίζεται το screen. Οι κίτρινες γραμμέςς συμβολίζουν μια κίνηση που ακολουθεί μια άλλη (π.χ ρολάρισμα μετά από σκριν).
Η Σιένα
Στην επίθεση οι Ιταλοί στηρίζουν τα επιθετικά τους συστήματα στην απλότητα. Συνήθως "τρέχουν" τα ίδια plays, τα οποία διακρίνονται από την ταχύτητα στα κοψίματα και στα screen, στις πολλές πάσες και φυσικά στις καλές αποστάσεις.
Με αυτόν τον τρόπο ο Σιμόνε Πανιτζιάνι θέλει να εκμεταλλευτεί την ικανότητα των Καουκένας, ΜακΙντάιρ, Σάτο και Ντόμερκαντ στο "1 εναντίον 1", δίνοντας παράλληλα πολλές ευκαιρίες στους ψηλούς σουτέρ για να ένα αμαρκάριστο τρίποντο.
Είναι χαρακτηριστικό ότι στα περισσότερα συστήματα τα δύο "5άρια" κάνουν κίνηση προς το καλάθι (Εζέ, Λαβρίνοβιτς), ενώ ο Σον Στόουνρουκ, που είναι ουσιαστικά ο δεύτερος πλέι-μέικερ της ομάδας, όταν σκρινάρει ανοίγει μακριά από τη ρακέτα.
Από την άλλη υπάρχουν πολλές επιλογές για πικ-εν-ρολ του ΜακΙντάιρ (κυρίως από το αριστερό του χέρι), ο οποίος "τιμωρεί" με σουτ τις άμυνες που δεν δίνουν βοήθεια με τον ψηλό, ενώ συχνά χρησιμοποιούνται διπλά screen για τους Ντόμερκαντ και Καουκένας.
Transition (Δευτερεύων αιφνιδιασμός)
Οι Ιταλοί που είναι κι η πρώτη ομάδα στα κλεψιίματα αρέσκονται στο να τρέχουν στο ανοιχτό γήπεδο. Γενικότερα προσπαθούν να επιτεθούν γρήγορα, για αυτό όταν δεν έχουν εύκολο καλάθι, καταφεύγουν σε μια μορφή άμεσης επίθεσης (δευτερεύον αιφνιδιασμός).
Σε αυτή ο Τερέλ ΜακΙντάιρ χειρίζεται τη μπάλα και δέχεται πικ-εν-ρολ από το "5άρι", που κόβει προς το καλάθι, την ώρα που το "4άρι" (Στόουνρουκ) τοποθετείται στην απέναντι γωνία του high-post. Αν ο παίκτης που μαρκάρει τον Στόουνρουκ δώσει βοήθεια (για να μαρκάρει το ρολάρισμα του "5"), τότε θα έχει ο ίδιος την ευκαιρία για να εύκολο σουτ.
Αναλυτικά:
Transition 1
Ο "1" (ΜακΙντάιρ) παίρνει πλευρά (συνήθως προς τα δεξιά) κι ο περιφερειακός που ανοίγει στη γωνία κάνοντας χώρο. Οι ψηλοί βρίσκονται στις δύο γωνίες του high-post.
Ο "1" θα πάρει pick (στο καλό του χέρι το αριστερό) κι ο "5" θα ρολάρει προς το καλάθι ζητώντας τη μπάλα είτε απευθείας από τον "1", είτε με "τρίγωνο".
Ο "4" ανοίγει μακριά από το καλάθι για να δημιουργήσει σωστές αποστάσεις.
Ο περιφερειακός που βρισκόταν στην ίδια πλευρά με τον "1" ανεβαίνει προς τα πάνω για να υπάρχει καλή γωνία πάσας και ισορροπία.
Από την άλλη ο άλλος περιφερειακός κατευθύνεται στη γωνία για να δημιουργήσει τη σωστή απόσταση με τον "4".
Transition 2
O "1" τώρα έχει τη δυνατότητα να σουτάρει ή να διεισδύσει προς το καλάθι. Αν δεχτεί βοήθεια πρέπει να διαβάσει από που ήρθε η "βοήθεια" για να πασάρει.
Ο "5" ζητάει τη μπάλα. Το ίδιο κι οι υπόλοιποι τρεις παίκτες που φροντίζουν να κρατούν σωστές αποστάσεις για να δυσκολέψουν την άμυνα.
"Διπλό" screen
Είναι μια επιθετική επιλογή με "διπλά" σκριν των ψηλών στους περιφερειακούς για ένα αμαρκάριστο σουτ. Είναι πιθανόν να καταλήξει σε αμαρκάριστο σουτ. Αν "σπάσει" τότε υπάρχει η επιλογή του "ένας-εναντίον-ενός" ή του Pick-n-roll.
Stagger 1
O "1" παίρνει πλευρά. Οι δύο περιφερειακοί κινούνται στις γωνίες, ενώ οι δύο ψηλοί στήνουν ένα stagger sceen (δύο διαδοχικά σκριν) στον περιφερειακό που βρίσκεται μακριά από τη μπάλα.
Ο περιφερειακός που βρίσκεται μακριά από το μπάλα προσπαθεί να "ρίξει" τον προσωπικό του αντίπαλο στο σκριν του ψηλού για να υποδεχτεί τη μπάλα αμαρκάριστος για ένα σουτ.
Stagger 2
Αν ο "2" δεν μπορεί να σουτάρει, οι ψηλοί μετακινούνται κάνοντας σκριν (δύο διαδοχικά) στον 3 παράλληλα με τη baseline.
Ο "3", όπως πριν ο "2" προσπαθεί να ρίξει τον παίκτη του πάνω στα σκριν για να βγει για ένα αμαρκάριστο σκριν.
Stagger 3
Αν ούτε ο "3" έχει επιλογή για σουτ ανεβαίνει με ντρίμπλα για να δημιουργήσει χώρο. Στη συνέχεια ο "4" σκρινάρει τον "5" για να βγει με τη σειρά του αυτός για ένα αμαρκάριστο σουτ.
Ο "2" που προηγουμένως πάσαρε στον "3" ανοίγει για να δημιουργήσει τις σωστές αποστάσεις. Το ίδιο κάνει κι ο "1" που καταλήγει στη γωνία.
Siena 1
Κι αυτό είναι από τα plays που παίζει πολύ συχνά η Σιένα. Ουσιαστικά περιέχει κομμάτια από τα δύο προηγούμενα.
Είναι ένα σύστημα που δίνει τη δυνατότητα στους περιφερειακούς να βγάλουν προσωπικές φάσεις.
Αναλυτικά:
Ο "1" παίρνει πλευρά με ντρίμπλα. Εν αντιθέσει με το προηγούμενο (stagger) οι ψηλοί κατευθύνονται προς τον περιφερειακό που βρίσκεται στην πλευρά της μπάλας (δυνατή) για να του κάνουν stagger screen (δύο διαδοχικά σκριν δηλαδή).
Siena 2
Ο περιφερειακός που βρίσκεται στην πλευρά της μπάλας μετά τα σκριν υποδέχεται τη μπάλα στην κορυφή.
Siena 3
O "5" κάνει μια κίνηση "V" και παίζει pick-n-roll με τον "2" στην κορυφή. Την ίδια ώρα ο "4" κάνει ένα back-screen ("τυφλό" σκριν) στον "1" ο οποίος κινείται προς τη γωνία.
Ο "5" μετά το σκριν ρολάρει προς το καλάθι. Ο "3" που βρισκόταν μέχρι πρότινος στην αδύνατη πλευρά κινείται προς τη γωνία. Ο "4" αντικαθιστά τον "1" ανεβαίνοντας προς την κορυφή.
Siena 4
Όπως και στην επιλογή του transition το "4" βρίσκεται μακριά από το καλάθι στο τρίποντο. Με αυτόν τον τρόπο η άμυνα δυσκολεύεται να δώσει βοήθεια.
Ο "2" τώρα αν δεν έχει χώρο να τελειώσει μόνος του τη φάση προσπαθεί να "διαβάσει" την άμυνα και να πασάρει στον αμαρκάριστο συμπαίκτη του.
Ρεάλ Μαδρίτης
Η "Βασίλισσα" τρέχει αρκετά συστήματα για να δώσει ευκαιρίες για σκοράρισμα στον Λουίς Μπούλοκ που είναι ένας εξαιρετικός επιθετικός παίκτης.
Ουσιαστικά ο Αμερικανός χρειάζεται ελάχιστο... χώρο για να σουτάρει και το κάνει πολύ καλά ακόμη και απέναντι σε υψηλή πίεση.
Κατά τα άλλα η Ρεάλ προσπαθεί να εκμεταλλευτεί το ύψος του "3αριού" της (Μουμπρού), την ταχύτητα του Ραούλ Λόπεζ, το καλό σουτ του Ερβέλ και σπανίως τα "5άρια" τους με πλάτη στο καλάθι.
Choise screen
Είναι ένα κλασσικό σύστημα που χρησιμοποιούν αρκετές ομάδες. Οι ψηλοί βρίσκονται ο ένας απέναντι από τον άλλον στο middle post. Οι δύο περιφερειακοί βρίσκονται αντικρυστά ο ένας κάτω από το καλάθι κι ο άλλος στο high-post, σχηματίζοντας έναν "ρόμβο".
Ο "2" (Μπούλοκ) προσπαθεί να ξεγελάσει τον αμυντικό του και να βγει από ένα σκριν για να παίξει είτε ένας-εναντίον-ενός, είτε να σουτάρει. Ενώ οι περισσότεροι παίκτες διαλέγουν να κινηθούν κοντά στη baseline, πολλές φορές ο Μπούλοκ κινείται προς την πλευρά του σκριν που βρίσκεται κοντά στη μπάλα.
Έτσι μπορεί να μην έχει τη δυνατότητα να υποδεχτεί εύκολα τη μπάλα με πρόσωπο στο καλάθι, αλλά λόγω της ικανότητας του στο σουτ, μπορεί με μια προσποίηση να μπερδέψει την άμυνα και να εκμεταλλευτεί τη στιγμιαία αδράνεια για να κάνει σουτ μετά από ντρίμπλα που είναι κι η "σπεσιαλιτέ" του.
Την ώρα που ο "2" διαλέγει τη μια πλευρά, ο "3" ανοίγει στην άλλη πλευρά. Ο "1" που πασάρει κινείται αντίθετα για να δημιουργήσει χώρο.
Choise screen 2
Αν ο "2" (Μπούλοκ) δεν επιτεθεί αμέσως στο καλάθι εφαρμόζει pick-n-roll με τον ψηλό της ίδιας πλευράς.
Μετά το σκριν ο ψηλός αν είναι ο Ερβέλ ανοίγει στην περιφέρεια για ένα σουτ. Αν είναι ο Βαν Ντε Σπίνγκελ ή ο Ρέγιες ζητάει τη μπάλα με πλάτη στο καλάθι.
Post 1
Σε αυτή την επιλογή η Ρεάλ θέλει να φέρει σε θέση ισχύος τον Άλεξ Μουμπρού ο οποίος έχει πλεονέκτημα μεγέθους σε σχέση με άλλους περιφερειακούς.
Βλέπουμε ότι το play ξεκινάει όπως και το προηγούμενο, με τη διαφορά ότι ο "3" (ο παίκτης που θα πάρει τη μπάλα) βρίσκεται κάτω από το καλάθι.
Ο "3" διαλέγει σκριν και κινείται μακριά από το καλάθι για να πάρει την πάσα από τον "1". Ο "2" ανοίγει στιγμιαία το χώρο.
Post 2
O "3" επιστρέφει τη μπάλα στον "1" κι ο "2" φροντίζει την ίδια στιγμή να αδειάσει την πλευρά.
Αφού δώσει τη μπάλα πίσω στον "1" ο "3" δέχεται ένα back-screen ("τυφλό" σκριν) από τον "5" και κινείται προς την αντίθετη κατεύθυνση.
Post 3
Ο "4" κινείται μακριά από το καλάθι για να υποδεχτεί τη μπάλα από τον "1". Ο "2" έχει φροντίσει να αδειάσει την πλευρά για να δώσει χώρο στον "3".
Post 4
O "4" δίνει τη μπάλα στον "3" που έχει ουσιαστικά όλη την πλευρά για να παίξει ένας-εναντίον-ενός. Ο "4" φροντίζει να έχει καλή γωνία πάσας για τον "3", ενώ οι υπόλοιποι παίκτες δημιουργούν τις κατάλληλες αποστάσεις.
Stagger 1
Αυτή είναι η αγαπημένη επιλογή της Ρεάλ και πάλι για να δώσει την ευκαιρία στον Λουίς Μπούλοκ να σκοράρει. Είναι μια επιλογή που χρησιμοποείται ακόμη κι εναντίον ζώνης, όπως έγινε κόντρα στην Μακάμπι Τελ Αβίβ.
Ξεκινάει με "διπλό" σκριν στον Μπούλοκ που στη συνέχεια παίζει pick-n-roll.
Αναλυτικά:
Όπως είδαμε πιο πάνω και σε σύστημα της Σιένα ο "1" παίρνει πλευρά. Ο περιφερειακός της πλευράς πηγαίνει αρχικά στη γωνία και στη συνέχεια δέχεται stagger screen (δύο διαδοχικά σκριν) από τους ψηλούς για να υποδεχτεί τη μπάλα στην κορυφή.
Stagger 2
Ο "4" κάνει μια κίνηση "V" και κάνει pick στον "2". Στη συνέχεια, όμως, δεν κινείται προς το καλάθι αλλά ανοίγει μακριά από αυτό (pop-out).
Ο "1" φροντίζει να κάνει χώρο πηγαίνοντας στη γωνία.
Την ίδια ώρα ο περιφερειακός που βρισκόταν απέναντι από τον Μπούλοκ ("2") στην αρχική διάταξη κάνει baseline screen στον "5".
Επειδή ο Μπούλοκ δεν κάνει τόσο συχνά drive ο διάδρομος προς το καλάθι είναι κλειστός, διότι είναι ένας παίκτης που προτιμά να σουτάρει.
Stagger 3
Ο "2" αν δεν έχει τη δυνατότητα του σουτ προσπαθεί να πασάρει είτε στον "5" στο low-post, είτε στο "4" για ένα αμαρκάριστο σουτ. Αν ο "4" είναι ο Μάσεϊ παίζει ένας-εναντίον-ενός.