X

Σεβόμαστε την ιδιωτικότητά σας

Εμείς και οι συνεργάτες μας αποθηκεύουμε ή/και έχουμε πρόσβαση σε πληροφορίες σε μια συσκευή, όπως cookies και επεξεργαζόμαστε προσωπικά δεδομένα, όπως μοναδικά αναγνωριστικά και τυπικές πληροφορίες που αποστέλλονται από μια συσκευή για εξατομικευμένες διαφημίσεις και περιεχόμενο, μέτρηση διαφημίσεων και περιεχομένου, καθώς και απόψεις του κοινού για την ανάπτυξη και βελτίωση προϊόντων. Με την άδειά σας, εμείς και οι συνεργάτες μας ενδέχεται να χρησιμοποιήσουμε ακριβή δεδομένα γεωγραφικής τοποθεσίας και ταυτοποίησης μέσω σάρωσης συσκευών. Μπορείτε να κάνετε κλικ για να συναινέσετε στην επεξεργασία μας και των συνεργατών μας όπως περιγράφεται παραπάνω. Εναλλακτικά, μπορείτε να αποκτήσετε πρόσβαση σε πιο λεπτομερείς πληροφορίες και να αλλάξετε τις προτιμήσεις σας πριν από τη συγκατάθεσή σας ή να αρνηθείτε να δώσετε τη συγκατάθεσή σας. Λάβετε υπόψη ότι κάποια επεξεργασία των προσωπικών σας δεδομένων ενδέχεται να μην απαιτεί τη συγκατάθεσή σας, αλλά έχετε το δικαίωμα να αντιταχθείτε σε αυτήν την επεξεργασία. Οι προτιμήσεις μας θα ισχύουν μόνο για αυτόν τον ιστότοπο.

EUROLEAGUE

Ta "plays" της ΤΣΣΚΑ

To SPORT 24 αναλύει τέσσερα "plays" που χρησιμοποιεί η ΤΣΣΚΑ για να εκτελέσει και να δημιουργήσει

Αν δει κανείς συνολικά το παιχνίδι της "ομάδας του στρατού" την Παρασκευή, μπορεί να βγάλει το συμπέρασμα ότι οι Ρώσοι είναι αυτοί που προσπαθούν να βάλουν τη μπάλα στο low post με τη μεγαλύτερη συνέπεια.
Η ικανότητα του Ματίας Σμόντις να παίξει με πλάτη στο καλάθι είναι ένα από τα μεγάλα "όπλα" της ΤΣΣΚΑ, που παράλληλα προσπαθεί να εκμεταλλευτεί κι άλλος παίκτης μκοντά στη ρακέτα.

Ένας από αυτούς είναι ο Έραζεμ Λόρμπεκ, ο οποίος όμως κόντρα στη Μπαρτσελόνα χρεώθηκε με φάουλ και δεν είχε μεγάλο χρόνο συμμετοχής. Ένας άλλος είναι ο Ραμούνας Σισκάουσκας, ενώ πολλές φορές (σε προηγούμενα παιχνίδια), κάτι αντίστοιχο έκανε ο Ζόραν Πλάνινιτς.

Κατά τα άλλα η διαφορά των "Μοσχοβιτών" από τις άλλες ομάδες είναι το γεγονός ότι δεν ποντάρουν τόσα πολλά στο πικ-εν-ρολ, αλλά αντίθετα προτιμούν παιχνίδια που περιέχουν αρκετά σκριν (για να χτυπήσουν μες στη ρακέτα), με τη συνεργασία του "σκριν στη μπάλα" να αποτελεί την κατάληξη των συστημάτων, αν δεν βρεθεί κάποια καλύτερη επιλογή στα πρώτα δευτερόλεπτα.

Παρακάτω θα γίνει η καταγραφή κι ανάλυση τεσσάρων συστημάτων που χρησιμοποίησε η ΤΣΣΚΑ στον ημιτελικό και τα οποία έχουν διαφορετικούς στόχους και "εκτελεστές".

Σ.Σ: Η ίσια μπλε γραμμή συμβολίζει κίνηση παίκτη χωρίς τη μπάλα. Η τεθλασμένη γραμμή συμβολίζει κίνηση με ντρίμπλα. Η γραμμή που τελειώνει με μια κάθετη (σαν "Τ") συμβολίζει το σκριν. Η διακεκομμένη γραμμή συμβολίζει την πάσα. Η κίνητρη γραμμή συμβολίζει μια ενέργεια που έπεται της αρχικής (π.χ κίνηση μετά από σκριν κτλ).

Low post

Σχήμα 1

Η αρχική διάταξη είναι 1-3-1 με τον πλέι-μέικερ να διαλέγει πλευρά και τους περιφερειακούς να κινούνται αντίστοιχα στη γωνία. Οι δύο ψηλοί σχηματίζουν ένα stagger σκριν (διαδοχικό δηλαδή) προκειμένου ο "3" να υποδεχτεί τη μπάλα στην κορυφή.



Σχήμα 2

Βλέπουμε ότι ένα τέτοιο σκριν στον "3" δεν είναι εύκολο να δώσει ευκαιρία στον συγκεκριμένο παίκτη να σκοράρει, διότι υποδέχεται τη μπάλα με πλάτη στο καλάθι κι ουσιαστικά δεν παίρνει κάποιο πλεονέκτημα.

Για αυτό ταυτόχρονα με το που ο "3" ακουμπήσει τη μπάλα, ο "2" (ο περιφερειακός που βρίσκεται στην αντίθετη πλευρά από τον "1"), θα κάνει οριζόντιο σκριν στον "5", για να του δώσει τη δυνατότητα να πάρει θέση (και τη μπάλα) στο low post.

Ταυτόχρονα ο "1" κινείται στην αδύνατη πλευρά παίρνοντα θέση για σουτ, ενώ ο "4" ανοίγει για να δημιουργήσει χώρο.

Στο παιχνίδι με τη Μπαρτσελόνα η συγκεκριμένη επιλογή γινόταν για τον Ματίας Σμόντις.



Σχήμα 3

Ο "5" παίρνει τη μπάλα και προσπαθεί να σκοράρει. Αν δεχτεί βοήθεια θα πασάρει στον αμαρκάριστο συμπαίκτη του.

Η ΤΣΣΚΑ δίνει ιδιαίτερο βάρος στην κίνηση στην αδύνατη πλευρά (σε αυτή μακριά από τη μπάλα). Ο "2", ο "4" κι ο "1" πρέπει να διαβάσουν την άμυνα. Πολλές φορές ο "5" (αν είναι σουτέρ) ανοίγει στην κορυφή για να εκτελέσει από μακριά.

Διαφορετικά μπορεί είτε να κόψει δυνατά προς το καλάθι, είτε να κάνει σκριν στον "2" για να έχει αυτός την ευκαιρία να σουτάρει χωρίς άμυνα.



Cross


Σχήμα 1

Η ΤΣΣΚΑ ξεκινά την επίθεση της σε διάταξη 2-3 με έναν ψηλό να βρίσκεται στην ίδια ευθεία με τον "1". Ο "2" κι ο "3" είναι στις γωνίες κι ο "5" τοποθετείται στο low post αντίθετα από τον "4".

Το συγκεκριμένο "play" έχει διαφορετικούς στόχους, αν κι η πρώτη επιλογή είναι ένα γρήγορο καλάθι των περιφερειακών μες στη ρακέτα.



Σχήμα 2

Ο "5" κάνει σκριν στον "2", στον περιερειακό δηλαδή που βρίσκεται απέναντι από τη μπάλα (Λάνγκτον ή Σισκάουσκας). Ο "4" προσπαθεί να περάσει τη μπάλα στον "2" αν ο αμυντικός του "φάει" το σκριν.

Αν δεν υπάρχει η δυνατότητα για απευθείας πάσα, ο "4" πασάρει ξανά στον "1" που κάνει ξεμαρκάρισμα.



Σχήμα 3

Ο "1" φτιάχνει τη γωνία της πάσας κι αντίστοιχα οι "2" και "3" παίρνουν τις σωστές θέσεις για να δημιουργήσουν τις κατάλληλες αποστάσεις για να δυσκολέψουν την άμυνα, που -τις περισσότερες φορές- θα κλείσει μες στη ρακέτα.



Σχήμα 4

Ο "1" πασάρει στον "5". Κι εδώ έχει μεγάλη σημασία η κίνηση στην αδύνατη πλευρά. Τις περισσότερες φορές που χρησιμοποιήθηκε αυτό το "play" o "4" άνοιξε στην κορυφή της ρακέτας κι ο "3" έκανε "σκριν" στον "2".

Ο "5" προσπαθεί να σκοράρει, αλλά και να δώσει τη μπάλα σε κάποιον αμαρκάριστο συμπαίκτη του.



Pick n Roll



Σχήμα 1

Ο "1" παίρνει πλευρά ενώ οι υπόλοιποι παίκτες "σκορπίζουν" στο μισό γήπεδο όπως φαίνεται στο παρακάτω σχήμα.

Ο "5" ανεβαίνει στην κορυφή και κάνει οριζόντιο σκιρν στον "3". Κόντρα στη Μπαρτσελόνα ο "3" ήταν συνήθως ο Σισκάουσκας.

Βλέπουμε δηλαδή ότι μια πρώτη επιλογή είναι να παίξει ο "Ράμας" με πλάτη στο καλάθι. Αν δεν υπήρχει miss-match ή προτιμηθεί μια μεγάλη σε διάρκεια επίθεση ο "1" πασάρει στον "5" που μετά το σκριν ανοίγει στην κορυφή για να υποδεχτεί τη μπάλα.



Σχήμα 2

Ο "5" πασάρει αμέσως στον "4", την ώρα που ο "3" μένει για λίγο στο low-post κι οι υπόλοιποι περιφερειακοί προσπαθούν να διατηρήσουν σωστές αποστάσεις.



Σχήμα 3

Ο "5" αφού πασάρει στον "4" κάνει down screen στον "3" για να του δώσει τη δυνατότητα να διεισδύσει προς το καλάθι ή να σουτάρει ξεμαρκάριστος στην κορυφή του τριπόντου.



Σχήμα 4

Αν ο "3" δεν έχει τη δυνατότητα να επιτεθεί, τότε ο "5" επιστρέφει στην κορυφή για να του παίξει μαζί του pick-n-roll.

Ο "5" μετά το σκριν ρολάρει προς το καλάθι κι ο "4" ανοίγει προς την κορυφή για να διατηρήσει την αμυντική ισορροπία.

Ο "3" αφού πάρει το σκριν έχει πάλι τη δυνατότητα να σουτάρει μετά από ντρίμπλα, να διεισδύσει ή να ψάξει μια πάσα.



Screen για τους σουτέρ



Σχήμα 1

Είναι ένα "Play" που χρησιμοποιείται κυρίως για να ξεμαρκαριστεί ο Τράιαν Λάνγκτον. Ο "4" κι ο "5" κάθονται αντικρυστά στο middle post, ενώ ο "3" στη βολή κοιτώντας το καλάθι.

Ο "2" παίρνει το σκριν του "4" (ή του "5", του ψηλού που βρίσκεται κοντά του) σαν να ετοιμάζεται να πάρει "stagger" για να βγει για σουτ στην απέναντι γωνία.





Σχήμα 2

Ο "2", όμως, ξαναβγαίνει από το σκριν του "4" για να σουτάρει. Ο "1" φτιάχνει τη γωνία της πάσας και ετοιμάζεται να πασάρει στον "2". Σε περίπτωση που η άμυνα προχωρήσει σε αλλαγή μαρκαρισμάτων, ο "1" κοιτάει το πλεονέκτημα του ψηλού απέναντι σε κοντύτερο αντίπαλο.

Την ίδια ώρα ο "3" κινείται προς την αντίθετη κατεύθυνση και περιμένει στην αδύνατη πλευρά.



Σχήμα 3

Ο "1" αφού πασάρει ανοίγει στην αντίθετη πλευρά. Το ίδιο κάνει κι ο "3" που καταλήγει στη γωνία. Ο "2" αν δεν σουτάρει, θα προσπαθήσει να διεισδύσει προς το καλάθι. Αν έρθει βοήθεια θα πασάρει στην αδύνατη πλευρά ή στον ψηλό που βρίσκεται στο low post.

Ο τελευταίος θα κάνει αντίθετη κίνηση για να μείνει αμαρκάριστος κάτω από το καλάθι, διότι ο δικός του παίκτης είναι ο πιθανότερος να δώσει βοήθεια.

Αν τέλος δεν υπάρξει πλεονέκτημα για τον "2", τότε ο "4" έρχεται στην πλευρά για να παίξει μαζί του pick-n-roll.































































































































TAGS EUROLEAGUE
ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΑΚΟΜΑ