Στο δρόμο με το Honda CR-V hybrid
Το Honda CR-V hybrid είναι η πλέον δυνατή υβριδική πρόταση στα μεσαία SUV και επιβεβαιώνει γιατί ο εξηλεκτρισμός είναι αναγκαιότητα στην εποχή μας.
Είναι, κατά την άποψή μου, η πλέον δυνατή –υβριδική- πρόταση, στα μεσαία SUV. Οδηγώντας το Honda CR-V hybrid, επιβεβαιώνεις γιατί ο εξηλεκτρισμός είναι αναγκαιότητα στην εποχή μας, στην προσπάθεια περιορισμού της κατανάλωσης και των ρύπων.
Στο τιμόνι ο Δημήτρης Μπαλής
Ένα αυτοκίνητο, που παρά τον όγκο του, καταφέρνει να σε κερδίζει στο δρόμο, με τη συμπεριφορά του και εν γένει με τον χαρακτήρα του, όντας με σχεδόν αθόρυβη λειτουργία που είναι πλέον γνώρισμα των υβριδικών εκδόσεων.
Η έκδοση δοκιμής, τετρακίνητη, διότι υπάρχει και προσθιοκίνητη, διαθέτει φινέτσα και πολύ off-road στοιχεία, με τις ποδιές εμπρός και πίσω, που προσδίδουν συνάμα και σπορτίφ χαρακτήρα, συνεπικουρούμενες από τις πινελιές χρωμίου σε μάσκα και αεραγωγούς.
Βασισμένο στη νέα πλατφόρμα της Honda, είναι πράγματι στιβαρό και άκαμπτο, κάτι που το διαπιστώνεις οδηγώντας σε στροφιλίκια, με τις κλίσεις να είναι εξαιρετικά περιορισμένες.
Πριν αναφερθώ στην οδήγηση, ένα ακόμα στοιχείο που μου αρέσει, είναι η καμπίνα, με ένα κόκπιτ απόλυτα εργονομικό. Η απουσία λεβιέ ταχυτήτων είναι χαρακτηριστική, όπως και του χειρόφρενου που είναι ηλεκτρικό από διακόπτη που βρίσκεται ψηλά στην κονσόλα, δίπλα από τους διακόπτες για την κίνηση προς τα εμπρός (D), την όπισθεν (R), τη νεκρά (Ν) και τη στάθμευση (P). Δίπλα σε αυτούς του διακόπτες, βρίσκονται τρεις ακόμα για τον τρόπο λειτουργίας που επιθυμείς: Sport, Econ και EV.
Με τον πρώτο τρόπο, λειτουργεί μόνο ο βενζινοκινητήρας ( Engine Drive) από τα 80 έως τα 120 χλμ./ώρα. Με τον δεύτερο τρόπο ( Hybrid Drive), ο βενζινοκινητήρας φορτίζει τη μπαταρία 3,8kWh, που δίνει ρεύμα στη γεννήτρια και αυτή στον ηλεκτροκινητήρα, που βοηθά τον κινητήρα βενζίνης. Με τον τρίτο τρόπο ( EV Drive), κινείται μόνο ηλεκτρικά, αντλώντας ενέργεια από τη μπαταρία ιόντων λιθίου για να τροφοδοτήσει τον ηλεκτρικό κινητήρα και να κινήσει τους τροχούς, με τον βενζινοκινητήρα απενεργοποιημένο.
Πάντως, αν δεν θέλεις να αλλάζεις τρόπους (προγράμματα) λειτουργίας, όλα μπορούν αν γίνουν αυτόματα μεταξύ υβριδικής και αμιγώς ηλεκτρικής λειτουργίας, ανάλογα το που και πώς κινείσαι. Ωστόσο, με μέτρια ταχύτητα, μπορείς αν κινηθείς σε πάνω από το μισό του χρόνου σε EV Drive, δηλαδή χωρίς καθόλου κατανάλωση και βέβαια ρύπους.
Οι επιλογές με διακόπτες δεν σταματούν εδώ, καθώς αριστερά του τιμονιού, βρίσκεται διακόπτης για την απενεργοποίηση του ESP, διακόπτης για την απενεργοποίηση του Collision Mitigation Braking System, που αποτρέπει τη σύγκρουση σε χαμηλές ταχύτητες με προπορευόμενο όχημα, άλλος διακόπτης για το σύστημα Lane Departure Warning, που σε διατηρεί στην λωρίδα κυκλοφορίας σου αν έχεις τάση να βγεις χωρίς να ανάψεις φλας και ένας ακόμη διακόπτης που απενεργοποιεί τους αισθητήρες παρκαρίσματος. Προαιρετικά είναι αυτά, βέβαια, καθώς προτρέπω να είναι ενεργοποιημένα τα συστήματα, για μεγαλύτερη ασφάλεια.
Τώρα, όσον αφορά στο υβριδικό σύστημα κίνησης, η δομή της Honda διαφέρει από των υπόλοιπων εταιρειών. Ο βενζινοκινητήρας i-VTEC 2.0 lt, πλαισιώνεται από έναν ισχυρό ηλεκτροκινητήρα και μια μπαταρία ιόντων λιθίου, με τη μέγιστη απόδοση θα φθάνει τους 184 ίππους και τη ροπή τα 315 Nm. Όπως προανέφερα, τα δύο μοτέρ λειτουργούν παράλληλα και σε σειρά. Σε συνθήκες πόλης, με πολύ χαμηλές ταχύτητες, η κατανάλωση κατεβαίνει από τα 6 λίτρα στα 100 χλμ., ενώ όταν το σύστημα ζορίζεται στα ορεινά, θα κάψεις αρκετά πάνω από τα 7 λίτρα. Στον δε αυτοκινητόδρομο, με ταχύτητα εντός ορίων θα κινηθείς στο ενδιάμεσο. Πάντως, για τον όγκο του και τον κυβισμό του, μια χαρά είναι η μέση κατανάλωση, όπως και οι επιδόσεις με 9,2 δευτ., επιτάχυνση και 180 χλμ./ώρα τελική ταχύτητα 180 χλμ./ώρα.
Υπάρχει δε και το σύστημα DecelerationPaddleSelector. Με μανέτες πίσω από το τιμόνι, εκεί που σε ένα αυτόματο κιβώτιο ταχυτήτων γίνονται χειροκίνητα οι αλλαγές σχέσεων, προσαρμόζεις το ρυθμό επιβράδυνσης ώστε να συσσωρεύει ενέργεια κατά την πέδηση.
Ικανό και στα δύσκολα, επειδή πέραν της τετρακίνησης, τα 19,2 εκ. απόστασης από το έδαφοςεπαρκούν για εκτός δρόμου καταστάσεις, με τη ροπή να πηγαίνει έως 60% στους πίσω τροχούς.
Θα κλείσω με δύο λόγια για την απόλυτα άνετη καμπίνα, με μαλακά πλαστικά, ξύλινα διακοσμητικά, μεγάλη οθόνη αφή, τεράστιο αποθηκευτικό χώρο ανάμεσα στα καθίσματα, ενώ πίσω το υποβραχιόνιο στη μέση έχει και ποτηροθήκες. Τα δε καθίσματα αναδιπλώνονται για να διευρύνουν τον ήδη μεγάλο αποθηκευτικό χώρο του πορτμπαγκάζ.
Πλαισιωμένο με πλειάδα συστημάτων ενεργητικής ασφάλειας και υποστήριξης οδηγού, κάτω από την ομπρέλα του Honda Sensing, και με εξοπλισμό αιχμής, σε θέματα συνδεσιμότητας, μέσω τουHondaConnect, το Honda CR-V hybrid αποτελεί μια εξαιρετική πρόταση στην κατηγορία του, με τιμή 47.650 ευρώ.