Δοκιμάζουμε ένα SUV- αποκάλυψη: Το KGM Tivoli ορίζει εκ νέου τις αρχές του value for money

Η νέα πρόταση στην αγορά των SUV, έχει οικείο παρελθόν και ευχάριστα νεωτεριστική προσέγγιση βάσει της οποίας η KGM μπορεί και λανσάρει το Tivoli ως ένα τελείως νέο μοντέλο.
Ονοματολογία αλλά και στυλ, που κάτι θυμίζουν στους παλιότερους. Το όνομα SsangYong, ήταν μέσα στη δεκαετία του ‘90, αυτό που σήμερα είναι οι εκ Κίνας εισαγόμενοι SUV πειρασμοί της αυτοκινητοβιομηχανίας. Οι προτάσεις της, χαρακτηρίζονταν και τότε, από τον υψηλό value for money δείκτη τους αλλά και τη “γερή” κατασκευή τους, έτσι όπως οριζόταν από την “παλιακή” προσέγγιση του αντικειμένου, που δεν είχε χώρο για premium διάθεση αλλά περιοριζόταν στο να προσφέρει ένα συμπαγές όσο και “κουμμουνιστικό” συνολικό προφίλ.
Σήμερα, χάρη σε καίριες επεμβάσεις, η εικόνα δείχνει αλλαγμένη σημαντικά. Μπορεί η όψη του Tivoli που έχουμε εδώ και με το οποίο αρχίζουμε την εκ νέου γνωριμία με τα προϊόντα της πάλαι ποτέ SsangYong, να θυμίζει αρκετά το παρελθόν, η εμπειρία της οδήγησης όμως και η χρήση του αυτοκινήτου είναι πραγματικά ό,τι πιο σύγχρονο μπορούσε να γίνει, με ελάχιστες παραχωρήσεις. Το νέο όνομα της εταιρείας είναι KGM και αναλύεται σε KG Mobility Corporation, είναι η φυσική συνέχεια της SsangYong.
Η γκάμα των μοντέλων της εταιρείας, είναι αρκετά ενδιαφέρουσα, και το Tivoli, κρατάει το ρόλο του “κράχτη” για την εταιρεία που έχει την ιστορική Νικ.Ι. Θεοχαράκης να “βάζει πλάτη” έχοντας αναλάβει την ελληνική αντιπροσώπευση. Το Tivoli δεν είναι απλώς ένα αυτοκίνητο που “χώνεται” μέσα στην κατηγορία των compact SUV. Είναι το αυτοκίνητο που θα προκαλέσει μια δεύτερη ματιά στο δρόμο αν το δεις μπροστά σου. Ο σχεδιασμός του είναι κομψός και διακριτικός, χωρίς υπερβολές.
Το μπροστινό μέρος με την επιβλητική γρίλια και τα χαρακτηριστικά φωτιστικά σώματα, ενισχύει την αίσθηση ότι το Tivoli έχει κάτι παραπάνω να προσφέρει από ότι φαίνεται. Οι γραμμές του είναι καθαρές, σύγχρονες, αλλά χωρίς να παρασύρονται από τη μόδα. Αυτό το “πολύ” που οι περισσότεροι προσπαθούν να δείξουν με έντονα χαρακτηριστικά, το Tivoli το επιτυγχάνει με μια ισχυρή και αυτοπεποίθηση παρουσία, χωρίς να φωνάζει. Οι 17 ιντσών ζάντες αλουμινίου προσδίδουν δυναμισμό στο σύνολο που φαίνεται να αντέχει πολύ καλά στο πέρασμα του χρόνου.
Το Tivoli δεν είναι ένα αυτοκίνητο που αποκαλύπτεται με την πρώτη ματιά, αλλά ένας σχεδιαστικός κόσμος που αποκαλύπτεται σταδιακά. Στην έκδοση που έχουμε εδώ, με τους 163 ίππους είναι μία από τις πιο αξιόλογες προτάσεις στην κατηγορία των compact SUV, συνδυάζοντας στυλ, ικανότητες και έναν κινητήρα που δεν αφήνει αδιάφορο κανέναν απαιτητικό οδηγό. Αν νομίζει κανείς πως το Tivoli είναι απλώς ένα ακόμη μικρό SUV που θα μπορούσε να καλύψει βασικές ανάγκες μετακίνησης, τότε θα πρέπει να δει καλύτερα τη βασική έκδοση του μοντέλου, με τους 136 ίππους, τη μετάδοση της κίνησης μόνο στους εμπρός τροχούς και το ταμπελάκι της τιμής των 19.000 ευρώ.
Ετούτο εδώ το δείγμα γραφής της KGM, είναι μια κλάση ιδιαίτερη, καθώς ο turbo 1.500άρης αποδίδει 163 ίππους που γίνονται αισθητοί στο δρόμο από τον οδηγό του και η μετάδοση της κίνησης αφορά όλους τους τροχούς, δίνοντας την πρέπουσα πρόσφυση στο σύνολο όταν οι συνθήκες το απαιτούν. Ο οδηγός αισθάνεται την παρέμβαση των πίσω τροχών στην προσπάθεια εκκίνησης όταν το τερέν είναι ολισθηρό και αυτό δίνει μια αίσθηση αναλογικότητας που πολύ εκλείπει για τελευταία χρόνια.
Για να μείνουμε λίγο πάνω σε αυτό, το Tivoli με τις αναθεωρήσεις που έχει υποστεί σε πάρα πολλούς τομείς του, καταφέρνει και πλασάρεται ως νέα πρόταση στην αγορά, με “ευθυγράμμιση” σε πολλά καίρια σημεία που η σημερινή εποχή επιβάλλει ως “αυτοκινητιστικώς σημαντικά”. Η συνδεσιμότητα, ο ψηφιακός πίνακας οργάνων με διαγώνιο 10,25 ίντσες (με τις πολλαπλές διαμορφώσεις για να ταιριάζει σε πολλά γούστα) και η μεγάλη οθόνη αφής στην κεντρική κονσόλα που προσφέρει όλα όσα έχει συνηθίσει να αναζητά κανείς σε ένα καινούργιο αυτοκίνητο, είναι “εκεί” και “κλείνουν στόματα”.
Το συνολικό προφίλ του Tivoli, είναι αναβαθμισμένο και αυτό το αντιλαμβάνεσαι από τις πρώτες στιγμές σου μαζί του- ειδικά όταν μπαίνεις στη διαδικασία αναζήτησης παρελθοντικών αναφορών- μια και η… ηλικία σου είναι τέτοια, που “ήσουν εδώ” όταν το μοντέλο είχε τα σήματα της SsangYong και βρισκόταν στην αγορά. Αναχρονιστικά στοιχεία, είναι η έλλειψη ρύθμισης του τιμονιού καθ’ ύψος, η σχεδίασή του αλλά και η τραχιά αίσθηση μιας κρεμαγέρας με ηλεκτρική υποβοήθηση που θεωρήθηκε “ok” για να συνεχίσει να εξυπηρετεί τις υποχρεώσεις της.
Κάτι σαν τους Υπουργούς σε έναν κυβερνητικό ανασχηματισμό, που ούτε καν μετακινήθηκαν καθώς το έργο τους κρίθηκε επιτυχημένο (ή δεν υπήρχε κάποιος καλύτερος να επιλεγεί) ένα πράγμα. Αυτό λοιπόν το στοιχείο του αυτοκινήτου, με του κραδασμούς που περνάει στα χέρια του οδηγού αλλά και το παλαιάς κοπής “κόψιμο”, με τη μέτρια επαναφορά στην ευθεία, είναι αναμφίβολα ένα χαρακτηριστικό που δεν κολακεύει το σύνολο μεν, δεν αρκεί όμως για να χαλάσει την απόλυτα θετική συνολική εικόνα, δε.
Η άνεση στα καθίσματα είναι απλώς ικανοποιητική, όπως είναι και η χωρητικότητα του μοντέλου σε αποσκευές, με το πορτ μπαγκάζ των 427 λίτρων να διαθέτει διπλό πάτωμα και μια από τις πιο μικρές πτυσσόμενες εταζέρες της αγοράς. Το κατώφλι φόρτωσης είναι ψηλό αλλά ως μειονέκτημα, μαθαίνεις να το ξεπερνάς πολύ γρήγορα. Όταν οι ανάγκες το επιβάλλον, με την αναδίπλωση του πίσω καθίσματος, η μεταφορική ικανότητα φτάνει τα 1.115 λίτρα- τιμή αρκετά καλή για τα δεδομένα του μήκους των 4,2 μέτρων.
Για τους πίσω επιβάτες, όπως είναι αναμενόμενο, παίζει ρόλο το ανάστημα των εμπρός. Λόγω της διαμόρφωσης της κεντρικής κονσόλας, ο οδηγός -κυρίως- είναι αναγκασμένος να κάτσει λίγο πιο πίσω από αυτό που θα ήθελε για να έχει μια σωστή απόσταση απέναντι στο τιμόνι- που όπως είπαμε, δεν ρυθμίζεται τηλεσκοπικά. Παρ’ όλα αυτά, ο χώρος για τα πόδια των πίσω, κρίνεται ικανοποιητικός σε γενικές γραμμές. Όπως και η συμπεριφορά του Tivoli σε δρόμο με στροφές.
Εκεί που η ρύθμιση της ανάρτησης αναδεικνύει την άνεση των επιβαινόντων ως προτεραιότητά της, με συνέπεια να επιτρέπει την εμφάνιση κλίσεων υπό πίεση. Το Tivoli δεν αντιδρά “περίεργα”, όταν περνάει πάνω από κακοστρωμένο δρόμο, καταδεικνύοντας τη δουλειά προς τη σωστή κατεύθυνση που έχει γίνει στη μετάβαση από SsangYong σε KGM. Βλέπετε το “παλιό” Tivoli, ήταν λίγο πιο ενδοτικό στην εμφάνιση θορύβων από την ανάρτηση στις λακκούβες και ιδιαίτερα στις μεγάλες- που σήμερα απλά γίνονται αντιληπτές, χωρίς να σε κάνουν να ανησυχείς για την συνοχή των τμημάτων του αυτοκινήτου.
Εικάζοντας πως τη διαφορά την κάνουν τα πιο σύγχρονα υλικά που έχουν χρησιμοποιηθεί στις εδράσεις της ανάρτησης, που δεν έχει αλλάξει σε σχέση με την πρότερη αρχιτεκτονική με γόνατα McPherson εμπρός, η διαφορά είναι αξιοσημείωτη ως προς την αποτελεσματικότητα αλλά και την ποιοτικότερη λειτουργία. Το KGM Tivoli είναι μια τίμια πρόταση σε όλα τα επίπεδα και αυτό δεν στέκει μόνο σε ότι έχει να κάνει με τον εξοπλισμό του, από τον οποίο δεν λείπει πρακτικά τίποτα.
Δεν μπορεί να παραπονεθεί κανείς για την απότομη εμπλοκή των συστημάτων ασφαλείας που λειτουργούν κατασταλτικά στη διάθεση γλιστρήματος όταν ο οδηγός το παρακάνει αναζητώντας τα όρια. Όλα μέσα στο μοντέλο εξελίσσονται ομαλά και όπως πρέπει, εμπνέοντας στον οδηγό σιγουριά. Ο κινητήρας είναι ψυχωμένος και αποδίδει καλύτερα από ότι θα περίμενε κανείς, το κιβώτιο είναι πιο “συμβατικό” σε λειτουργία- σε σχέση με τις πιο σύγχρονες προσεγγίσεις του είδους, αλλά εν τέλει είναι και αυτό εντάξει στις υποχρεώσεις του.
Μιλάμε λοιπόν για ένα σύνολο που πραγματικά καλύπτει αποτελεσματικά ανάγκες σε ένα πλαίσιο τιμής που δεν είχε μέχρι στιγμής προηγούμενο. Το KGM Tivoli αξίζει να το δει κανείς, ακριβώς σαν αυτό που είναι, ακόμα και αν δεν γνωρίζεις το παρελθόν του, που έχει σαν συνέπεια να το βλέπεις ως τελείως νέο. Το Tivoli στην έκδοση με την τετρακίνηση και τους 163 ίππους, μπορεί να καίει λίγο παραπάνω από ότι θα περίμενε κανείς (παρά και την τεχνολογία του άμεσου ψεκασμού) αλλά είναι η πιο λογικά τιμολογημένη πρόταση σε μια κατηγορία για την οποία το ελληνικό κοινό “διψάει” να προσεγγίζει.
Παραμένει ψηλά στη λίστα με τις προτάσεις που προβάλλουν τη σχέση τιμής- αξίας ως το δυνατό τους χαρτί (κάτι που ορίζει η βασική έκδοση με τα 19k) και ως τέτοιο, αξίζει να βγάλουμε το καπέλο μας μπροστά του.
Tεχνικά χαρακτηριστικά – KGM Tivoli 1.5T 163ps AWD
Κινητήρας (κ.εκ.): 1.497, Ι4
Ισχύς (ίπποι/σ.α.λ.): 163/ 5.000- 5.500
Pοπή (Nm/σ.α.λ): 280/ 1.400- 4.000
Μετάδοση: Στους τέσσερις τροχούς
Κιβώτιο: Αυτόματο 6 σχέσεων
Επιτάχυνση 0-100 χλμ./ώρα (δευτερόλεπτα): 9,9”
Τελική ταχύτητα (χλμ./ώρα): 190
Μέση κατανάλωση εργοστασιακή (λίτρα/100 χλμ.): 8,4
Εκπομπές CO2 (γρ./χλμ.): 192
Διαστάσεις (ΜxΠxY σε χιλιοστά): 4.225×1.810×1.613
Μεταξόνιο (χιλιοστά): 2.600
Βάρος (κιλά): 1.417
Χώρος αποσκευών (λίτρα): 427
Τιμή: Από 25.990 ευρώ (Smart- από 23.490 ευρώ με το χειροκίνητο κιβώτιο ταχυτήτων)