ΔΟΚΙΜΗ

Δοκιμή της βασικής υβριδικής έκδοσης του “βέρου” ιταλικού B-SUV, Fiat 600 Hybrid

Fiat 600 Hybrid 100PS P.DIAMANTIS

Οδηγούμε το ολοκαίνουριο Fiat 600 στην πιο οικονομική του έκδοση βενζίνης, την ήπια υβριδική των 100 ίππων που ξεκινά από τις 23.990 ευρώ.

Ακριβώς όπως ο προπάτορας Seicento (600) ήταν ένα αυτοκίνητο της εποχής του, καθώς ο ευρωπαϊκός πληθυσμός χρειαζόταν ένα μικρό και οικονομικό όχημα καθώς προσπαθούσε ξανά να σταθεί στα πόδια του στη μεταπολεμική Ευρώπη, έτσι και το σύγχρονο Fiat 600 είναι ένα γνήσιο τέκνο των τωρινών καιρών.

Πλέει στην απέραντη θάλασσα των SUV που υπερκαλύπτει όλες τις παλιές γαίες της αυτοκίνησης, προσφέροντας πολλαπλές λύσεις στην τεράστια πολυδιάσπαση των αναγκών που μάλλον δεν θα φαντάζονταν οι άνθρωποι της δεκαετίας του ‘50 όταν εκπλήρωναν ένα και μοναδικό όνειρο με το αρχέγονο 600: την ελευθερία της καθημερινής μετακίνησης.

Fiat 600 Hybrid 100PS P.DIAMANTIS

Τώρα το Fiat 600, όπως και καθένα από τα συμπαγή σε διαστάσεις B-SUV, καλείται να είναι μαζί και ευρύχωρο για μια οικογένεια και ευέλικτο στην πόλη, καθώς και οικονομικό σε κατανάλωση και ικανό να ανταπεξέλθει στο βαρύ φόρτωμα ενός ταξιδιού.

Σκοπός είναι να αποτελέσει το μοναδικό αυτοκίνητο μιας οικογένειας, σε μια εποχή που συρρικνώνεται η αγοραστική δύναμη για δεύτερο αυτοκίνητο παρότι διογκώνεται οι αριθμός των ανθρώπων που μπορούν να αγοράσουν πολύ ή και εξωφρενικά ακριβά αυτοκίνητα. Τα καταφέρνει, το Fiat 600, φυσικά και τα καταφέρνει.

Fiat 600 Hybrid 100PS P.DIAMANTIS

Ακριβώς όπως είναι πιεστική η εποχή για τους ανθρώπους, έτσι -πάντως- είναι πιεστική και για τις αυτοκινητοβιομηχανίες. Για εκείνες οι λόγοι είναι άλλοι, και τους ψιθυρίζει αγχωτικά στο αυτί τους ο λεβάντες, δηλαδή ο ανατολικός άνεμος.

Από τον ψίθυρο αυτό εκείνο που ενδιαφέρει εμάς είναι ότι τα εργοστάσια της Ευρώπης αναγκάστηκαν να συνάψουν από καιρό μεγάλες συμμαχίες -όπως ο όμιλος Stellantis, που περιλαμβάνει 14 μάρκες αυτοκινήτωνκαι, μεταξύ άλλων, να χρησιμοποιούν όλες πολλά και κοινά μηχανικά μέρη.

Fiat 600 Hybrid 100PS P.DIAMANTIS

Είναι κακό αυτό; Καθόλου. Αν επενδύουν 14 πολυεθνικές εταιρείες στην εξέλιξη μιας πλατφόρμας ή ενός κινητήρα, είναι καλύτερο από το να επενδύει κάθε μία (πολύ μικρότερα κεφάλαια) στην εξέλιξη των δικών τους μερών.

Καθότι είναι δύσκολο να φανταστεί κανείς έναν άνθρωπο που οδηγώντας ένα Fiat 600 θα σκεφτεί πως “αυτός έχει την πλατφόρμα CMP, σαν κι εμένα”, όταν θα διασταυρωθεί με ένα Jeep Avenger, ή ένα Peugeot 2008 ή μία Alfa Romeo Junior.

Fiat 600 Hybrid 100PS P.DIAMANTIS

Ποιος νοιάζεται για τις πλατφόρμες; Αντίθετα, νοιαζόμαστε για τις ηλεκτρονικές τεχνολογίες υποβοήθησης της οδήγησης που επιτρέπει -όλο και πιο πολύ- μία -όλο και πιο εξελιγμένη- πλατφόρμα. Και, επίσης, για την εμφάνιση.

Κι εδώ είναι που διαφοροποιείται η Fiat – οι Ιταλοί, γενικώς. Σε μια σιλουέτα που μαρτυρά ότι η “συνταγή” του προγόνου 500Χ ήταν πολύ πετυχημένη για να αλλάξει, η νεανικότητα κι η ομορφιά του σχεδίου του 600 είναι από μόνες τους αρκετές για να κερδίσουν ένα μεγάλο μέρος των κριτηρίων αγοράς.

Fiat 600 Hybrid 100PS P.DIAMANTIS

Χωρίς να ξεχνά συμβολικές παραπομπές στο προπατορικό 600, η Fiat έχει προσδώσει πιο “καθαρές” επιφάνειες -για χάρη και της αεροδυναμικής που χρειάζεται η ηλεκτρική έκδοση- και σκερτσόζικα στοιχεία όπως τα διακεκομμένα οβάλ φωτιστικά σώματα εμπρός (στις άκρες μια αρκετά δυναμικής μάσκας), η κλασική κλίση της πίσω πόρτας, οι πολύ ιδιαίτερες ζάντες (16 ιντσών στη βασική έκδοση, 18’’ στην κορυφαία La Prima- ή τα πολλαπλά σήματα ‘600’ στο αμάξωμα.

Στα 4,17 μέτρα του στιλάτου καλύμματός του, το Fiat 600 θα χωρέσει μια νεαρή οικογένεια και θα της προσφέρει 385 λίτρα για τις αποσκευές – περισσότερα από του 500Χ, ικανοποιητικά, αλλά όχι κορυφαία στα B-SUV.

Fiat 600 Hybrid 100PS P.DIAMANTIS

Πτυχές της εργονομίας του εσωτερικού είναι τόσο το μικρό σε μέγεθος τιμόνι και η μεγάλη θήκη στην κεντρική κονσόλα, όσο και ο χώρος που απελευθερώνεται σε διάφορα σημεία του εσωτερικού – όπως από τα κουμπιά P, R, N, D/Β του συστήματος μετάδοσης, στη βάση του κεντρικού ταμπλό. Εξίσου εργονομική είναι και μια σειρά φυσικών διακοπτών μεταξύ του πάνελ της μετάδοσης και της κεντρικής οθόνης.

Fiat 600 Hybrid 100PS P.DIAMANTIS

Η τελευταία, καθώς το 600 κυλά με την άνεση της ανάρτησης στην οποία δίνει προτεραιότητα, έχει μέγεθος 10,25 ιντσών για τον έλεγχο των πολυμέσων, της πλοήγησης και της συνδεσιμότητας (με ασύρματα Android Auto και Apple CarPlay), και συνδυάζεται με τον ψηφιακό πίνακα οργάνων 7 ιντσών πίσω από το τιμόνι.

Fiat 600 Hybrid 100PS P.DIAMANTIS

Αναλόγως της έκδοσης -με αποκορύφωμα την κορυφαία La Prima, που οδηγούμε εδώ, και κοστίζει 4.710 ευρώ πάνω από τη βασική- κυμαίνεται και μια σειρά από εκλεπτυσμένες, ιταλικές λεπτομέρειες της φωτεινής, δίχρωμης καμπίνας – όπως οι εμφανείς ραφές με το σήμα ‘600’ και με το έμβλημα της Fiat να επαναλαμβάνεται ως μοτίβο στα καθίσματα.

Fiat 600 Hybrid 100PS P.DIAMANTIS

Αντίστοιχα κυμαίνεται -στις εκδόσεις Comfort Pack και Style Pack- και ο εξοπλισμός, που φτάνει -στη La Prima- σε στοιχεία όπως το ενεργό cruise control, οι περιμετρικοί αισθητήρες παρκαρίσματος με κάμερα οπισθοπορείας, το ηλεκτρικά ρυθμιζόμενο κάθισμα οδηγού με μασάζ, η ηλεκτρική πόρτα χώρου αποσκευών με λειτουργία hands-free και το ασύρματο κλείδωμα / ξεκλείδωμα που λειτουργεί με αισθητήρα εγγύτητας του κλειδιού που έχει πάνω του ο οδηγός.

Fiat 600 Hybrid 100PS P.DIAMANTIS

Από το ευχάριστο περιβάλλον, λοιπόν, όπου ασκεί το έργο της οδήγησης, ο χειριστής του 600 Hybrid των 100 ίππων (υπάρχει και έκδοση με 136 PS) έχει στη διάθεση του δεξιού του ποδιού ένα τρικύλινδρο κινητήρα 1.2 λίτρου που αποδίδει 100 ίππους με τη βοήθεια του ηλεκτρικού μοτέρ 29 hp και 55 Nm ροπής.

Ο ηλεκτροκινητήρας, τοποθετημένος μέσα στο περίβλημα του κιβωτίου DCT διπλού συμπλέκτη και 6 σχέσεων, παίρνει την ενέργειά του από τη μπαταρία 48V η οποία φορτίζεται αποκλειστικά και μόνο από την πέδηση, εν κινήσει. Το 600 Hybrid δεν μπαίνει στην πρίζα, αλλά μπορεί να ξεκινά, να παρκάρει καθώς και να κινείται για ορισμένες εκατοντάδες μέτρα με ταχύτητα έως 30 km/h, αμιγώς ηλεκτρικά.

Fiat 600 Hybrid 100PS P.DIAMANTIS

Αυτά για τα μικρο-ξεκινήματα στην κίνηση. Όταν η λεωφόρος απελευθερώνεται λίγο το Fiat 600 Hybrid στη βασική του έκδοση έχει μέση κατανάλωση που κυμαίνεται γύρω από τα 6,5 lt/100km. Κενό φορτίου το 600 Hybrid στην έκδοση των 100 ίππων είναι αρκετά “ζωντανό”, με δύναμη που διευκολύνει την καθημερινή του χρήση -και την άνεση- στην οδήγηση στην πόλη.

Στο ίδιο σημείο του οδηγικού του ορίζοντα είναι προσανατολισμένη και η ρύθμιση της ανάρτησης, αλλά όχι σε βαθμό που να στερεί τον καλό έλεγχο των κλίσεών του στις στροφές ή τη γενικότερη συγκρότησή του σε έναν ορεινό δρόμο, που δεν αφήνει να φωλιάσει μέσα σου μια έστω και αμυδρή ανασφάλεια. Εξάλλου, ο όμιλος Stellantis έχει να προσφέρει την Alfa Romeo Junior για όσους θέλουν πιο σπορ πάτημα στο δρόμο με λίγους παραπάνω συμβιβασμούς στην καθημερινότητα.

Fiat 600 Hybrid 100PS P.DIAMANTIS

Μια σημαντική πτυχή της οδικής του συμπεριφοράς, τέλος, είναι ότι -παρότι μη τετρακίνητο- με τα 20,5 εκατοστά της απόστασής του από το έδαφος μπορεί να άνεση να πατήσει στο χώμα προς ένα χωριό ή μια παραλία ή να διασχίσει δευτερεύοντες παραμελημένους δρόμους της ελληνικής υπαίθρου.

Το Fiat 600 Hybrid είναι η προσιτή πρόταση της εταιρείας του Τορίνου στα B-SUV, με τιμή που ξεκινά από τις 23.990 ευρώ και λογική κατανάλωση που με προσοχή μπορεί να πέσει κάτω από 6,0 lt/100km, ευεργετημένο με τεχνολογίες και ποιότητες από τις οικονομίες κλίμακας της Stellantis. Μια επιλογή του καιρού του, από τις πιο αξιόλογες της κατηγορίας.

Fiat 600 Hybrid 100PS P.DIAMANTIS

Fiat 600 Hybrid 100PS DCT

  • Κινητήρας / Καύσιμο: Τρικύλινδρος 1.2 Turbo / Βενζίνη
  • Υβριδικό σύστημα: Mild Hybrid (mHEV) 48V
  • Κιβώτιο / σχέσεις: Αυτόματο / 6
  • Κίνηση: Εμπρός
  • Ισχύς: 100 ίπποι / 5.500 rpm
  • Ροπή: 205 Νm / 2.750 rpm
  • 0-100 km/h: 10,5 sec
  • Τελική ταχύτητα: 184 km/h
  • Κατανάλωση (WLTP): 4,8 lt/100 km
  • Εκπομπές CO2 (WLTP): 109 g/km
  • Μήκος: 4,171 m
  • Μεταξόνιο: 2,557 m
  • Βάρος: 1.275 kg
  • Χώρος αποσκευών: 385-1.256 lt
  • Τιμή: από 23.990 €

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΑΚΟΜΑ