Θέλοντας να αντισταθμίσει την αυξημένη του τιμή με την πλούσια προσφορά τεχνολογίας, το νέο Skoda Kodiaq λανσάρεται ως μια πολύ αξιόλογη πρόταση αγοράς, με αδιαπραγμάτευτη ευρυχωρία ως SUV, υψηλή ποιότητα και όλα εκείνα τα στοιχεία του εξοπλισμού που ορίζουν ένα αυτοκίνητο ως απόλυτα σύγχρονο. Το 2025 φέρνει μια επαναστατική αναβάθμιση για το δημοφιλές μοντέλο της Skoda, το Kodiaq, με την προσθήκη της Plug-in Hybrid έκδοσης (PHEV).
Skoda Kodiaq 1.5 TSI iV PHEV
K.Boidanis
Το νέο Skoda Kodiaq PHEV υπόσχεται να συνδυάσει την προηγμένη τεχνολογία υβριδικής κίνησης με την ευρυχωρία και την αίσθηση πολυτέλειας που χαρακτηρίζει το μοντέλο, προσφέροντας έτσι μια νέα, πράσινη και αποδοτική επιλογή για τους λάτρεις των SUV. Οι παραπάνω υποσχέσεις, τηρούνται και με το παραπάνω, με αποτέλεσμα το νέο Kodiaq PHEV με τους 204 ίππους και τον κινητήρα των 1,5 λίτρων, να είναι μια αξιέπαινη προσπάθεια της Skoda να παραμείνει στα ραντάρ των ενδιαφερόμενων για αγορά αυτοκινήτου εν έτη 2025.
Skoda Kodiaq 1.5 TSI iV PHEV
K.Boidanis
Το μεγάλο SUV της Skoda, που εξοπλίζεται με έναν προηγμένο υβριδικό κινητήρα που συνδυάζει έναν βενζινοκινητήρα 1,5 TSI και έναν ηλεκτρικό κινητήρα, για να προσφέρει μια συνδυασμένη ισχύ που φτάνει τους 204 ίππους, είναι αναμφίβολα μια από τις “to watch” προτάσεις της ελληνικής αγοράς για όσους αναζητούν χώρους και ποιότητα. Η ενσωμάτωση ενός τέτοιου υβριδικού συστήματος επιτρέπει στο Kodiaq PHEV να προσφέρει εξαιρετική κατανάλωση καυσίμου και επιδόσεις που το καθιστούν ιδανικό για καθημερινές μετακινήσεις στην πόλη αλλά και για μεγάλες διαδρομές εκτός πόλης.
Skoda Kodiaq 1.5 TSI iV PHEV
K.Boidanis
Το μεγάλο πλεονέκτημα προκύπτει από το γεγονός πως η ηλεκτρική ενέργεια, επαρκεί για την κίνηση του αυτοκινήτου σε απόσταση που φτάνει τα 100 χιλιόμετρα (123 κατά WLTP ισχυρίζεται η Skoda), κάτι που πρακτικά μεταφράζεται σε ανάγκη φόρτισης ανά δύο ή και τρεις ημέρες, καθώς αντίστοιχα, πως οι καθημερινές μετακινήσεις καλύπτονται με το ελάχιστο δυνατό κόστος μια και επαρκεί η ηλεκτρική ενέργεια για να τις καλύψει. Κάπως έτσι ωστόσο, η συνολική αυτονομία του αυτοκινήτου, ξεπερνά εύκολα τα 800 χιλιόμετρα, νούμερο ιδιαίτερα σημαντικό για την ψυχολογία του οδηγού.
Skoda Kodiaq 1.5 TSI iV PHEV
K.Boidanis
Πριν “φύγουμε” από τα δεδομένα του ηλεκτρικού συστήματος, αξίζει να σημειώσουμε πως -όπως φαίνεται και στη σχετική φωτογραφία- το PHEV σύστημα επιτρέπει και τη φόρτιση σε DC, κάτι που δεν είναι δεδομένο στην κατηγορία και αυξάνει κατακόρυφα την πρακτικότητα της χρήσης του μια και σε “50άρη” ταχυφορτιστή, οι 19,7 kWh γεμίζουν σε 26 λεπτά της ώρας (ενώ με 11άρι A/C wallbox, χρειάζονται 2,5 ώρες). Όπως είναι αναμενόμενο, μόνο με τη χρήση της ηλεκτρικής ενέργειας, το Kodiaq δίνει πολλούς πόντους στην ποιότητα της μετακίνησης.
Skoda Kodiaq 1.5 TSI iV PHEV
K.Boidanis
Η έλλειψη θορύβου αλλά και η ευθυγράμμιση της σχεδίασης του ταμπλό με τα αντίστοιχα αμιγώς ηλεκτρικά μοντέλα, δίνουν ένα πολύ ευχάριστο παρονομαστή σε όλες τις μετακινήσεις εντός και εκτός των τειχών. Είναι σημαντικό το ότι η ησυχία της ηλεκτροκίνησης, ταιριάζει τόσο πολύ στο αναβαθμισμένο ποιοτικό προφίλ του μοντέλου. Χωρίς στην πραγματικότητα να αποσυνδέεται ο οδηγός σε καμία περίσταση, το Kodiaq που μας έχει εντυπωσιάσει και στην έτερη υβριδική του εκδοχή, φροντίζει να τον διατηρεί ξεκούραστο και άνετο.
Skoda Kodiaq 1.5 TSI iV PHEV
K.Boidanis
Το τιμόνι είναι άμεσο και ακριβές, παραπέμποντας σε πιο σπορ διάθεση από εκείνη του συνόλου. Η ανάρτηση ούτως ή άλλως, είναι σφιχτή, χωρίς ποτέ να γίνεται κουραστική. Το Kodiaq, όπως και σε κάθε άλλη έκδοση, έτσι και στη PHEV με τους 204 ίππους, είναι ευθύβολο, σταθερό και ευχάριστο όταν βρεθεί σε ανοιχτό δρόμο. Στο “κλειστό” επαρχιακό στροφιλίκι, μπορεί να δυσανασχετήσει λόγω διαστάσεων αλλά σε καμία περίπτωση δεν θα κάνει τον οδηγό του να… μετανιώσει που βρέθηκε εκεί.
Skoda Kodiaq 1.5 TSI iV PHEV
K.Boidanis
Δύσκολα ο οδηγός θα ζητήσει κάτι σε αυτόν τον τομέα, που δεν θα το προσφέρει ήδη το μεγάλο SUV της Skoda. Ίσως η τετρακίνηση που δεν είναι διαθέσιμη, να του “πήγαινε” καθώς θα προσέθετε πόντους σιγουριάς στον οδηγό- ταξιδευτή που θα βρεθεί σε ολισθηρή άσφαλτο λόγω της περιόδου. Ο επιλογέας των λειτουργιών οδήγησης προσφέρει τέσσερις ρυθμίσεις: Eco, Normal, Sport και Off-road, επιτρέποντας στον οδηγό να προσαρμόσει την απόδοση ανάλογα με τις ανάγκες του και μέσω της τεχνολογίας, να “παίρνει” τους έξτρα πόντους που χρειάζεται για την προσαρμογή της απόδοσης ανάλογα με τις απαιτήσεις.
Skoda Kodiaq 1.5 TSI iV PHEV
K.Boidanis
Το Kodiaq 1,5 TSI iV PHEV είναι εξοπλισμένο με μια πλήρη σειρά συστημάτων ασφαλείας και βοηθημάτων οδήγησης. Αυτά περιλαμβάνουν το σύστημα αυτόματης έκτακτης φρεναρίσματος, την υποστήριξη για αλλαγή λωρίδας, το Adaptive Cruise Control (ACC), καθώς και την τεχνολογία παρακολούθησης των τυφλών σημείων. Επίσης, το αυτοκίνητο διαθέτει το σύστημα επαγρύπνησης οδηγού και αισθητήρες παρκαρίσματος για ασφαλέστερη και ευκολότερη οδήγηση. Με όλα τα παραπάνω ως δεδομένα, απαλύνεται λίγο και η αλγεινή εντύπωση που κάνει η τιμή του.
Skoda Kodiaq 1.5 TSI iV PHEV
K.Boidanis
Με ένα κόστος που προσεγγίζει τις 50 χιλιάδες ευρώ, το Kodiaq έρχεται να αναιρέσει το “ηθικό πλεονέκτημα” των μοντέλων της Skoda που έχουν να κάνουν με την τιμή. Βεβαία, για να είμαστε δίκαιοι, αυτή τη χωροταξική άπλα με τον πληρέστατο εξοπλισμό και την υβριδική τεχνολογία που εξασφαλίζει άριστες συνθήκες μετάβασης από το ένα σημείο στο άλλο, προκειμένου να τα εντοπίσεις “αλλού” ως χαρακτηριστικά, μάλλον θα πρέπει να θεωρείς ως βάση τα 60 χιλιάρικα. Οπότε, υπό αυτό το πρίσμα, το Skoda Kodiaq 1,5 TSI iV PHEV είναι μια πολύ αξιόλογη πρόταση αγοράς, για όσους τα θέλουν όλα.
Skoda Kodiaq 1.5 TSI iV PHEV
K.Boidanis
Τεχνικά χαρακτηριστικά – Skoda Kodiaq 1.5 TSI iV PHEV
Κινητήρας (κ.εκ.): I4, 1.498
Μέγιστη ισχύς (ίπποι/σ.α.λ.): 204/ 5.000-6.000
Μέγιστη ροπή (Nm/σ.α.λ.): 350/1.500
Χωρητικότητα μπαταρίας (kWh): 25,7 (net 19,7)
Μετάδοση: Στους εμπρός τροχούς
Κιβώτιο: Αυτόματο διπλού συμπλέκτη 6 σχέσεων
Επιτάχυνση 0-100 χλμ./ώρα (δλ.): 8,4”
Τελική ταχύτητα (χλμ./ώρα): 210
Μέση κατανάλωση εργοστασιακή (λίτρα/100 χλμ.): 0,4
Εκπομπές CO2 (γρ./χλμ.): 123
Διαστάσεις (ΜxΠxY σε χιλιοστά): 4.758×1.864×1.656
Μεταξόνιο (χιλ.): 2.791
Βάρος (κιλά): 1.945
Χώρος αποσκευών (λίτρα): 745
Τιμή (ευρώ): Από 48.400