X

Σεβόμαστε την ιδιωτικότητά σας

Εμείς και οι συνεργάτες μας αποθηκεύουμε ή/και έχουμε πρόσβαση σε πληροφορίες σε μια συσκευή, όπως cookies και επεξεργαζόμαστε προσωπικά δεδομένα, όπως μοναδικά αναγνωριστικά και τυπικές πληροφορίες που αποστέλλονται από μια συσκευή για εξατομικευμένες διαφημίσεις και περιεχόμενο, μέτρηση διαφημίσεων και περιεχομένου, καθώς και απόψεις του κοινού για την ανάπτυξη και βελτίωση προϊόντων. Με την άδειά σας, εμείς και οι συνεργάτες μας ενδέχεται να χρησιμοποιήσουμε ακριβή δεδομένα γεωγραφικής τοποθεσίας και ταυτοποίησης μέσω σάρωσης συσκευών. Μπορείτε να κάνετε κλικ για να συναινέσετε στην επεξεργασία μας και των συνεργατών μας όπως περιγράφεται παραπάνω. Εναλλακτικά, μπορείτε να αποκτήσετε πρόσβαση σε πιο λεπτομερείς πληροφορίες και να αλλάξετε τις προτιμήσεις σας πριν από τη συγκατάθεσή σας ή να αρνηθείτε να δώσετε τη συγκατάθεσή σας. Λάβετε υπόψη ότι κάποια επεξεργασία των προσωπικών σας δεδομένων ενδέχεται να μην απαιτεί τη συγκατάθεσή σας, αλλά έχετε το δικαίωμα να αντιταχθείτε σε αυτήν την επεξεργασία. Οι προτιμήσεις μας θα ισχύουν μόνο για αυτόν τον ιστότοπο.

ΑΘΛΗΤΙΚΗ ΕΠΙΚΑΙΡΟΤΗΤΑ

Ενστάσεις Κομισιόν στο νόμο Κοντονή

Κοντονής ACTION IMAGES PRESS AGENCY

Αγνοεί την νομολογία του Ευρωπαϊκού δικαστηρίου και την ελληνική νομοθεσία, αναφέρουν πηγές από τις Βρυξέλλες. Εξαιρεί τον ΟΠΑΠ στρεβλώνοντας την αγορά και στερώντας έσοδα από τον επαγγελματικό και ερασιτεχνικό αθλητισμό

Προβληματισμό προκάλεσε στις αρμόδιες υπηρεσίες της Ευρωπαϊκής Επιτροπής στις Βρυξέλλες, η πρόθεση του Υφυπουργού Αθλητισμού κ. Στ. Κοντονή να εισάγει άρθρο στο σχέδιο νόμου του Υπουργείου Πολιτισμού και Αθλητισμού, «Περί Ερασιτεχνικού και Επαγγελματικού Αθλητισμού» που τον καθιστά αρμόδιο να ορίζει το ποσοστό που πρέπει να καταβάλλουν οι εταιρείες αθλητικού στοιχηματισμού στους επαγγελματικούς συνδέσμους και ομοσπονδίες.

Συγκεκριμένα στο επίμαχο υπό διαβούλευση άρθρο 160 με θέμα «Καταβολή ποσοστού από το Στοίχημα αναφέρονται τα εξής:

«Με συμφωνία που συνάπτεται μεταξύ αφενός των αθλητικών Ομοσπονδιών και των οικείων επαγγελματικών συνδέσμων αθλημάτων, αγώνες των οποίων συμπεριλαμβάνονται σε δελτία στοιχήματος (αγώνες προκαθορισμένης απόδοσης) και, αφετέρου, των εταιρειών που παρέχουν υπηρεσίες αθλητικού στοιχηματισμού, πλην της ΟΠΑΠ Α.Ε., ορίζεται ποσοστό από τα μικτά κέρδη τους το οποίο οι εταιρείες οφείλουν να καταβάλλουν στους επαγγελματικούς συνδέσμους και τις Ομοσπονδίες, κατά τα ειδικότερα που στις συμφωνίες αυτές θα ορίζονται ως προς την κατανομή, τον τρόπο καταβολής και κάθε άλλη λεπτομέρεια. Σε περίπτωση μη επίτευξης συμφωνίας, το θέμα θα ρυθμίζεται με απόφαση του αρμόδιου για τον Αθλητισμό Υπουργού».

Σύμφωνα όμως με τη πάγια νομολογία του Ευρωπαϊκού Δικαστηρίου η οποία δεσμεύει τα κράτη μέλη αλλά και τις θέσεις της Ευρωπαϊκής Επιτροπής (Study on Sports Organizers’ Rights in the European Union) δε δημιουργείται κανένα δικαίωμα εκ μέρους των διοργανωτών αθλητικών γεγονότων σε βάρος των εταιρειών διοργάνωσης αθλητικού στοιχηματισμού.

Το παράδοξο στην περίπτωση της χώρας μας, είναι ότι έχει βρεθεί ήδη από το 2011 ο τρόπος χρηματοδότησης του ελληνικού ερασιτεχνικού και επαγγελματικού αθλητισμού. Ειδικότερα, η νομοθεσία προβλέπει ότι όλες οι εταιρείες που δραστηριοποιούνται στο επίγειο και διαδικτυακό στοιχηματισμό συμβάλλουν στη χρηματοδότηση μέσω των φόρων, οι οποίοι και ανέρχονται σε ποσοστό 35% επί των μικτών εσόδων.

Συγκεκριμένα το άρθρο 50 παράγραφος 6 του Ν. 4002/2011, αναφέρει:

“Με κοινή απόφαση των Υπουργών Οικονομικών, Πολιτισμού και Τουρισμού και του συναρμόδιου Υπουργού καθορίζεται μέρος των εσόδων αυτών του Ελληνικού Δημοσίου, ύψους τουλάχιστον 20%, το οποίο προορίζεται για κοινωνικές πολιτικές, όπως η ενίσχυση μέτρων πολιτικής για άτομα με αναπηρία, για την καταπολέμηση της ανεργίας, για την απεξάρτηση από τα παίγνια, καθώς και για την απεξάρτηση από άλλες μορφές εθισμού, για τον αθλητισμό, για τον πολιτισμό, και για τους ΟΤΑ πρώτου και δεύτερου βαθμού..”

Ενώ λοιπόν το υπάρχον νομικό πλαίσιο προβλέπει τη δυνατότητα χρηματοδότησης χωρίς να αντίκειται στις ευρωπαϊκές αρχές και διατάξεις, το προτεινόμενο νομοσχέδιο θέτει εκτός των άλλων και ζητήματα άνισης μεταχείρισης μεταξύ ιδιωτικών εταιρειών καθώς εξαιρείται χωρίς προφανή λόγο, μια ιδιωτική εταιρεία, η ΟΠΑΠ Α.Ε. η οποία μάλιστα κατέχει και το μονοπώλιο στο επίγειο στοίχημα αλλά και το μεγαλύτερο ποσοστό της αγοράς του στοιχηματισμού εν γένει.

Με άλλα λόγια, η υιοθέτηση του εν λόγω άρθρου, θα αντίκειται και στα συμφέροντα των ενώσεων αφού το ποσό που θα είχαν προς διάθεση θα ήταν αισθητά μικρότερο από αυτό που προβλέπει ο νόμος που βρίσκεται σε ισχύ.

Ταυτόχρονα η προτεινόμενη διάταξη δεν προσδιορίζει κανένα κριτήριο στο οποίο θα στηριχθεί η όποια υπουργική απόφαση, προκειμένου να μην είναι αυθαίρετη, καταχρηστική και ενάντια στην αρχή της αναλογικότητας, δίνοντας λευκή επιταγή στον Υπουργό να λαμβάνει αποφάσεις που άπτονται του εμπορικού δικαίου μεταξύ επιχειρήσεων.

Σύμφωνα με πληροφορίες ο κ. Κοντονής έχει ενημερωθεί για τα ζητήματα που προκύπτουν από την εν λόγω διάταξη. Συνεργάτες του απέδιδαν το λάθος αυτό σε υπερβάλλοντα ζήλο υπηρεσιακών παραγόντων.

Ωστόσο ο ίδιος ο Υπουργός αναφέρθηκε στον υπό διαβούλευση νόμο σε συνάντηση της Superleague, δίνοντας την αίσθηση ότι εμμένει στην θέση αυτή παρά την αντίδραση Βρυξελλών, αλλά και τον κατ`ουσίαν περιορισμό των διαθέσιμων από το Υπουργείο πόρων για την ενίσχυση του αθλητισμού.

ΠΗΓΗ: News247.gr

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΑΚΟΜΑ