Η "επανάσταση" των eSports: Για την έκπληξη η Ελλάδα στο eEURO 2020
Οι gamers, Δημήτρης Κεφαλίδης και Κωνσταντίνος Γκεμιτζόγλου που έστειλαν την Ελλάδα στην τελική φάση του eEURO 2020 μιλούν στο Sport24.gr για τη ραγδαία εξέλιξη των eSports παγκοσμίως, την έλλειψη στήριξης από την ΕΠΟ, αλλά και τον μεγάλο στόχο στο τουρνουά των 100.000 ευρώ!
Τα eSports έχουν καταφέρει τα τελευταία χρόνια να μπουν δυναμικά στην αθλητική αγορά και να αποτελούν έναν εναλλακτικό τρόπο διασκέδασης. Δεκάδες εκατομμύρια οπαδών "καρφώνονται" στις οθόνες τους, για να παρακολουθήσουν τους τελικούς των τουρνουά, ενώ ανάπτυξη παρουσιάζει το φαινόμενο και στην Ελλάδα. Μάλιστα, δεν αποκλείεται τα επόμενα χρόνια τα eSports να κερδίσουν μία θέση και στους Ολυμπιακούς Αγώνες, αφού είναι τεράστιο το ενδιαφέρον, ειδικά στις μικρότερες ηλικίες.
Άλλωστε, η καραντίνα λόγω του κορονοϊού έχει δώσει σε όλους μας τη δυνατότητα να ασχοληθούμε λίγο περισσότερο με τα αγαπημένα μας video games. Ωστόσο, υπάρχουν κάποιοι άνθρωποι που έχουν καταφέρει να κάνουν επάγγελμα το χόμπι τους και να συμμετέχουν σε διάφορα τουρνουά με σημαντικά έπαθλα. Όπως είναι για παράδειγμα οι Δημήτρης Κεφαλίδης (@Acker7) και Κωνσταντίνος Γκεμιτζόγλου (@Gemis86gr) που προκρίθηκαν πρόσφατα στην τελική φάση του eEURO 2020 που θα διεξαχθεί το διήμερο 23-24 Μαΐου.
Οι δύο Gamers μίλησαν στο Sport24.gr για τη μεγάλη πρόκριση στα τελικά της διοργάνωσης, την ραγδαία εξέλιξη των eSports και στην Ελλάδα, αλλά και τους προσωπικούς στόχους τους. Αρχικά, ας συστηθούμε: Ο Δημήτρης Κεφαλίδης είναι 29 ετών και είναι απόφοιτος του Οικονομικού τμήματος της νομικής του ΕΚΠΑ. Με το gaming ασχολείται από πολύ μικρός και συγκεκριμένα από το 1998 στην κονσόλα PlayStation 1 παίζοντας φυσικά Pro Evolution Soccer.
Από την άλλη πλευρά, ο συμπαίκτης του, Κωνσταντίνος Γκεμιτζόγλου είναι βιομηχανικός μηχανικός και είναι 34 ετών. Κατάγεται από τις Πλατανιές του Κιλκίς, αλλά είναι μόνιμος κάτοικος Γερμανίας. Είναι προπονητής σε περιφερειακό επίπεδο και ασχολείται με το gaming από το 1991, με πρώτη αγαπημένη κονσόλα το Nintendo.
Όπως προείπαμε, τα eSports έχουν καταφέρει να κεντρίσουν το ενδιαφέρον του κόσμου, με τον Δημήτρη να σχολιάζει ότι στο εξωτερικό οι παίκτες "είναι πλέον επαγγελματίες, δηλαδή έχουν υπογράψει επίσημο συμβόλαιο με κάποια ομάδα εκπροσωπώντας την στα τουρνουά. Τα τελευταία χρόνια υπάρχει και στην Ελλάδα άνοδος αυτής της βιομηχανίας, γιατί πολλοί βλέπουν πόσο κερδοφόρος και επιτυχημένος είναι αυτός ο τομέας με συνέπεια να ακολουθούν με κάποια βήματα", ενώ ο Κωνσταντίνος συμπληρώνει πως "επειδή έχω επαφές με τους επαγγελματίες παίκτες της Σάλκε και βλέπω το ποσό επαγγελματικά το χειρίζονται οι Γερμανοί, αμφιβάλω αν θα φτάσουμε τα επόμενα τρία χρόνια σε αυτό το επίπεδο. Πρέπει να ξυπνήσουμε και να ακολουθήσουμε αυτή τη βιομηχανία. Όπως λέει και ένας καλός φίλος, 'όλο αυτό είναι ένα χρυσό αυγό το οποίο κανένας δεν βλέπει".
Η ΣΠΟΥΔΑΙΑ ΠΡΟΚΡΙΣΗ, Ο ΣΤΟΧΟΣ ΚΑΙ Η "ΥΠΟΚΛΙΣΗ" ΤΗΣ UEFA
Ο τρόπος που οι παίκτες προχωρούν σε τουρνουά, αλλά κι η εξέλιξη τους μέσα από το παιχνίδι δεν είναι ιδιαίτερα γνωστή. Γι' αυτό το λόγο, ζητήσαμε από τους δύο Έλληνες eGamers να μας εξηγήσουν πώς λειτουργούν τα eSports, αλλά κι αν έχουν κάποιον αγαπημένο παίκτη στο eFootball PES 2020, όπου είναι και το video game που πραγματοποιούνται οι αγώνες στο eEURO 2020.
"Προχωράμε και εξελισσόμαστε κυρίως μέσω τουρνουά. Όποιος είναι καλός παίκτης, κάνει πολύ καλές πορείες σε αυτά και έτσι αναδεικνύεται. Έχω κερδίσει πάρα πολλά τουρνουά και πολλά βραβεία, όπως o καλύτερος παίκτης της χρονιάς για το 2013, στέφθηκα κυπελλούχος Ελλάδας την ίδια χρονιά. Ο αγαπημένος μου παίκτης είναι φυσικά ο Κριστιάνο Ρονάλντο, ενώ τα τελευταία χρόνια τα games εξελίσσονται με τη βελτίωση της τεχνολογίας και γίνονται όλο και περισσότερο ρεαλιστικά", σχολίασε ο Δημήτρης, με τον Κωνσταντίνο να αποκαλύπτει πως "όταν έπαιζα ακόμα ποδόσφαιρο θαύμαζα τον μάγο, αυτόν που χαϊδεύει το τόπι, που καταφέρνει να σε βγάλει τετ α τετ ενώ ο αντίπαλος έχει φτάσει αποδυτήρια. Τον έναν και μοναδικό Ροναλντίνιο".
Το βραβείο "Player of the Year 2013", του Δημήτρη Κεφαλίδη
Στο καθαρά αγωνιστικό κομμάτι, η Ελλάδα κατάφερε να πετύχει οχτώ νίκες σε ισάριθμους αγώνες στον προκριματικό όμιλο του eEURO, μην αφήνοντας περιθώρια στους αντιπάλους της να αμφισβητήσουν την υπεροχή της. Παρά τη διαφορά στη βαθμολογία, ο Κωνσταντίνος πιστεύει πως "ο όμιλος μας ήταν αρκετά δύσκολος, δεν αντιλέγω ότι υπάρχουν και πιο καλοί αντίπαλοι αλλά το να παίζω εγώ από το σαλόνι μου και ο συμπαίκτης μου από το δικό του, ενώ όλοι οι αντίπαλοί μας να παίζουν με τις καλύτερες γραμμές, με μεγάλη βοήθεια από της Ομοσπονδίες τους, με έναν Team Manager ο οποίος τους εκπροσωπεί, παίζει μεγάλο ρόλο. Το σημαντικότερο στο ντουέτο Κεφαλίδης-Γκεμιτζόγλου είναι ότι υπάρχει χημεία. Δεν θεωρείται κανένας καλύτερος από τον άλλο και αυτό μας σμίγει σαν μια γροθιά", με τον Δημήτρη να συμπληρώνει πως "σε αυτό το κομμάτι δεν παίζει ρόλο η δυναμικότητα των αντιπάλων. Όλοι οι παίκτες σε αυτό το τουρνουά ήταν σε πολύ καλό επίπεδο και για να κάνεις το απόλυτο των νικών πρέπει να έχεις πολύ καλή - φοβερή απόδοση. Ήταν σίγουρα σημαντικό που αποφύγαμε κάποια θηρία, αλλά παίζουν και άλλα πράγματα ρόλο όπως το άγχος, η ψυχολογία κλπ. Παίζουμε στην πιο μεγάλη διοργάνωση που έχει γίνει ποτέ σε εθνικό επίπεδο. Είναι το επίσημο EURO που το διοργανώνει η ίδια η UEFA σε συνεργασία με την KONAMI. Εκπροσωπούμε την Ελλάδα, δεν παίζουμε για τους εαυτούς μας. Μάλιστα η ίδια η UEFA μας είχε frontpage στο άρθρο της στο επίσημο website της, για τις ομάδες που προκρίθηκαν στην πρώτη φάση στων προκριματικών. Ήμασταν σε πολύ καλή μέρα και εγώ και ο συμπαίκτης μου και τα καταφέραμε".
Οι χώρες που προκρίθηκαν απευθείας στα τελικά του eEURO 2020
Η πρόκριση ήρθε και σε λιγότερο από ένα μήνα θα γνωρίζουμε αν θα καταφέρουν να κάνουν μία επιτυχία αντίστοιχη με της Εθνικής στο Euro 2004. Η UEFA θα μοιράσει 100.000 ευρώ στους τέσσερις φιναλίστ της διοργάνωσης, με τον νικητή να "καρπώνεται" 40.000 ευρώ. Όμως, ποιος είναι ο προσωπικός στόχος τους;
"Ο στόχος έχει ήδη επιτευχθεί. Είναι μεγάλη τιμή για εμάς που θα βρισκόμαστε στα finals του eEURO 2020. Αν δεν υπήρχε όλη αυτή η κατάσταση με τον κορoνοϊό, θα παίζαμε σε ένα εκπληκτικό offline event στις 11 Ιουλίου στο Λονδίνο, κατά τη διάρκεια του πραγματικού EURO. Θα ήταν μια συγκλονιστική εμπειρία αλλά δυστυχώς θα αναγκαστούμε να παίξουμε online στις 23 Μαΐου. Θα κάνουμε το καλύτερο για την Ελλάδα", με τον Κωνσταντίνο να θέτει ψηλότερα τον πήχη, τονίζοντας πως "στόχος είναι να το σηκώσουμε (γέλια) . Όπως και το 2004 οι παίκτες μας κοίταζαν από παιχνίδι σε παιχνίδι, έτσι κι εμείς αυτό θα κάνουμε. Κοιτάμε να είμαστε ψύχραιμοι και ήρεμοι, να παίξουμε αυτό που μπορούμε. Θα δώσουμε τον καλύτερό μας εαυτό για να εκπροσωπήσουμε την Ελλάδα όσο καλύτερα γίνεται. Οι ομάδες έχουν ισορροπημένα στατιστικά, είναι “σχεδόν” ισάξιες. Όποιες ομάδες δεν είναι τόσο καλές όσο άλλες ανεβαίνουν τα στατιστικά τους, ενώ στις καλύτερες κατεβαίνουν".
Η ΕΛΛΕΙΨΗ ΣΤΗΡΙΞΗΣ ΑΠΟ ΤΗΝ ΕΠΟ & ΚΑΙ ΤΑ ΧΡΗΜΑΤΙΚΑ ΕΠΑΘΛΑ
Στις περισσότερες χώρες που ασχολούνται με τα eSports και πιο συγκεκριμένα με τα video games που σχετίζονται με το ποδόσφαιρο, οι Ομοσπονδίες βοηθούν και στηρίζουν τους eGamers. Στην Ελλάδα τα πράγματα -προς το παρόν- είναι διαφορετικά, αφού τα eSports δεν έχουν συμπεριληφθεί στην ΕΠΟ, με αποτέλεσμα οι παίκτες να τρέχουν μόνοι τους όλες τις διαδικασίες.
"Ευελπιστούμε να έχουμε σύντομα βοήθεια από την ΕΠΟ γιατί όπως είπαμε δεν εκπροσωπούμε τους εαυτούς μας σε ένα τουρνουά, εκπροσωπούμε την Ελλάδα στο επίσημο eEURO 2020 της UEFA. Όταν λοιπόν η ίδια η UEFA διαφημίζει τόσο πολύ το προϊόν της, νομίζω ότι η στήριξη είναι επιβεβλημένη. Άλλωστε όλοι οι αντίπαλοί μας έχουν τεράστια στήριξη από τις Ομοσπονδίες τους, οι οποίες είναι υπερήφανες για την προσπάθεια των παικτών τους. Ορισμένοι από αυτούς έχουν υπογράψει επίσημα συμβόλαια με αμοιβή με την κάθε ομοσπονδία, ενώ όλες τους παρέχουν πολλά προνόμια όπως υψηλές ταχύτητες internet, φανέλες με τα ψευδώνυμά τους πίσω, διαφήμιση στο μέγιστο βαθμό, συνεντεύξεις, χορηγούς, προπόνηση σε bootcamp, ενώ όταν παίζουν τα επίσημα ματς, μαζεύονται σε ένα studio όλοι οι παίκτες με sportcaster και αυτό μεταδίδεται livestream ώστε να μπορούν όλοι να βλέπουν τον αγώνα. Εμείς ως τώρα δεν είχαμε τίποτα από αυτά, αλλά περάσαμε πρώτοι, με το απόλυτο των νικών. Ελπίζουμε και θέλουμε να πιστεύουμε πως θα έχουμε κι εμείς στήριξη".
Αγώνες eSports σε live μετάδοση
Στην Ελλάδα, μόνο ο Παναθηναϊκός έχει προχωρήσει στη δημιουργία τμήματος eSports, αλλά θεωρείται δεδομένο πως στο προσεχές διάστημα θα ακολουθήσουν κι άλλες ομάδες, αφού το ενδιαφέρον είναι μεγάλο και τα κέρδη σε όλα τα επίπεδα πολλά και σημαντικά.
"Οι ομάδες δεν έχουν ενημερωθεί ακόμα. Αν γνώριζαν πόσο πιο ισχυρό brandname θα είχαν παγκοσμίως, το οποίο είναι απαραίτητο για να αποκτήσουν ανταγωνιστικό πλεονέκτημα γιατί δεν πρέπει να ξεχνάμε ότι οι ομάδες είναι εταιρείες, θα επένδυαν στα eSports. Θα μιλήσω ειδικά για το Pro Evolution Soccer. Φέτος για πρώτη χρονιά συμμετέχουν επαγγελματικά 10 ομάδες που έχουν υπογράψει με συμβόλαια 3 παίκτες η κάθε μία. Αυτές είναι η Μπαρτσελόνα, η Σέλτικ, η Μπάγερν, η Ναντ, η Άρσεναλ, η Μποαβίστα, η Γιουβέντους, η Σάλκε, η Μάντσεστερ Γιουνάιτεντ και η Μονακό.
Σε αυτό το τουρνουά, παίζουν μόνο αυτές οι ομάδες που έχουν συμφωνήσει με την Konami, εταιρεία του Pro Evolution Soccer. Οι παίκτες αυτών των ομάδων θα μοιραστούν ανάλογα με τη τελική βαθμολογία 2.1 εκατομμύρια ευρώ. Όλοι οι αγώνες μεταδίδονται live σε Facebook, Twitch, Youtube, δηλαδή υπάρχει φοβερή διαφήμιση, ενώ μετά από κάθε ματς μεταδίδονται συνεντεύξεις των παικτών, όπως επίσης ο MVP και το goal της αγωνιστικής για το οποίο ο παίκτης που θα το πετύχει παίρνει 10.000 δολάρια. Επίσης υπάρχει και μία ακόμα διοργάνωση για τους μη επαγγελματίες. Κάθε παίκτης παίρνει μία από τις παραπάνω 10 ομάδες. Αν περάσεις κάποια προκριματικά, παίζεις στο ευρωπαϊκό και μετά στο παγκόσμιο πρωτάθλημα".
Ο Κωνσταντίνος Γκεμιτζόγλου (αριστερά) και ο Δημήτρης Κεφαλίδης (δεξία)
Ο Δημήτρης, εκτός του eEURO πέρασε και σε αυτό το τουρνουά, αλλά δεν θα γίνει το ταξίδι, λόγω κορονοϊού: "Σκεφτείτε πόσο ακόμη πιο ισχυρό θα γινόταν το brandname μιας ελληνικής ομάδας αν προωθούσε μια τέτοια συμφωνία με το Pro Evolution Soccer, γιατί πολλοί παίκτες παγκοσμίως θα επιλέξουν την ελληνική ομάδα στη μη επαγγελματική διοργάνωση, ενώ στην αντίστοιχη επαγγελματική θα διαγωνίζεται ανάμεσα στις κορυφαίες ομάδες, με τους κορυφαίους παίκτες. Επιπλέον, όλο αυτό διαφημίζεται εξαιρετικά από την Konami, με χιλιάδες προβολές στο internet και πολλά άλλα. Αλλά αρχικά το πρώτο βήμα είναι να φτιάξει το τμήμα marketing των Big-4, (ο Παναθηναϊκός δεν έχει επεκταθεί στο ποδόσφαιρο), τμήμα esports και να υπογράψουν Έλληνες παίκτες οι οποίοι θα τους εκπροσωπούν σε κάθε τουρνουά που συμμετέχουν στην Ελλάδα και στο εξωτερικό.
Κάθε παίκτης θα ήθελε να εκπροσωπεί μια ομάδα, όπως γίνεται στο εξωτερικό και να κάνει το χόμπι του επάγγελμα. Προσωπικά ως Δημήτρης, όπως και ο Κώστας, έχω κερδίσει πάρα πολλά τουρνουά από το 2010 και πολλά μεγάλα έπαθλα, ωστόσο αν εκπροσωπούσαμε μία ελληνική ομάδα θα ήταν κάτι μοναδικό. Πρέπει να γίνει, πρέπει να μπουν, γιατί πρόκειται για μία εξαιρετική επένδυση. Είμαστε σίγουροι ότι αν διαβάσουν το άρθρο θα ασχοληθούν. Οι ελληνικές ομάδες θα επωφελούνταν πάρα πολύ, καθώς τα eSports είναι μία ραγδαίως αναπτυσσόμενη βιομηχανία, όπου όλοι μπορούν να βγουν κερδισμένοι".
ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΑΚΟΜΗ: