Για πρώτη φορά μετά από δυόμισι χρόνια ο Μαξ Φερστάπεν φάνηκε αποκαρδιωμένος μετά τις πρώτες δύο ελεύθερες δοκιμές στο Μονακό, λέγοντας πως η Red Bull RB20 έχει κάποια έμφυτα χαρακτηριστικά τα οποία προκαλούν προβλήματα που ο Ολλανδός αμφιβάλλει -σε αντίθεση με την Ίμολα- ότι θα λυθούν στο 8ο φετινό αγωνιστικό τριήμερο της Formula 1.
Ο Σαρλ Λεκλέρ με τη Ferrari SF-24 κατέβαζε διαδοχικά τον πρώτο χρόνο στη δεύτερη περίοδο ελεύθερων δοκιμών του GP του Μονακό, και η καρό σημαία τον βρήκε δύο δέκατα ταχύτερο από τον Λιούις Χάμιλτον της Mercedes και άλλο ένα από τον Φερνάντο Αλόνσο της Aston Martin. Στην 4η θέση ο Μαξ Φερστάπεν, πάνω από μισό δευτερόλεπτο μακριά από τον Μονεγάσκο.
Η Mercedes ξεκίνησε ενθαρρυντικά το 8ο φετινό τριήμερο της Formula 1, με τον πρώτο χρόνο του Λιούις Χάμιλτον και τον τρίτο του Τζορτζ Ράσελ, και με τον Όσκαρ Πιάστρι της McLaren ανάμεσά τους, στα 29 χιλιοστά από τον πρώτο. Στην 11η θέση ο Μαξ Φερστάπεν, με νέους μπελάδες στο στήσιμο της Red Bull RB20.
Ο Μαξ Φερστάπεν παραδέχθηκε ότι οι McLaren και Ferrari σφίγγουν τον κλοιό στον ίδιο και τη Red Bull Racing με τις πρόσφατες αναβαθμίσεις των μονοθεσίων τους, εξήγησε τους λόγους για τους οποίους η RB20 δεν ταιριάζει τόσο στο Μονακό, και παραδέχθηκε ότι η RBR δεν απέδωσε ως ομάδα στο 100% στους τελευταίους αγώνες.
Η μόδα της αλλαγής χρωματισμού -για ένα και μοναδικό GP- στα μονοθέσια της Formula 1 έχει έρθει εδώ και δεκαετίες από την Αμερική, αλλά την τελευταία πενταετία οι κορυφαίες ομάδες του σπορ -RBR, Mercedes, Ferrari, McLaren- έχουν παρουσιάσει πέντε έργα τέχνης.
Οι ιδιαιτερότητες του πολύ αργού και πολύ στενού σιρκουί στους δρόμους του Μόντε Κάρλο αυτό το τριήμερο βάζουν με αξιώσεις τη McLaren και τη Ferrari στη διεκδίκηση της νίκης, σύμφωνα με τους Κρίστιαν Χόρνερ και Χέλμουτ Μάρκο της Red Bull Racing.
Αμέσως μετά την Ίμολα η Formula 1 ταξίδεψε δυτικά για το Μονακό, για τον 8ο αγώνα του φετινού πρωταθλήματος αυτό το τριήμερο (24-26/05). Διαβάστε όλα όσα πρέπει να γνωρίζετε για τον ανταγωνισμό, τη στρατηγική και το πρόγραμμα του τριημέρου στο πριγκιπάτο.
Η Scuderia έκανε γνωστό ότι το “πακέτο” των συνολικά οκτώ τομέων στους οποίους ανασχεδιάστηκε και εξελίχθηκε το μονοθέσιό της, για το GP της Εμίλια Ρομάνια, ήταν μόνο το πρώτο από τα τρία στάδια της συνολικής αναβάθμισης του cavallino.
Οι φίλοι της Ferrari στις εξέδρες της Ίμολα ξέσπασαν σε πανηγυρισμούς κατά την προσπέραση του Λιούις Χάμιλτον στον Σέρτζιο Πέρεζ στο GP της Εμίλια Ρομάνια, και ο Βρετανός είπε πως “είναι σουρεαλιστικό να βλέπω τους Ιταλούς φιλάθλους γνωρίζοντας πού θα είμαι του χρόνου”.
Τον ενδοξότερο οδηγό της ιστορίας της και μεγαλύτερο μύθο της Formula 1, Άιρτον Σένα, τιμά στην 30ή επέτειο από τον θάνατό του η McLaren με τον χρωματισμό των δύο MCL38 στο GP του Μονακό, το προσεχές τριήμερο (24-26/05).
Η αναβαθμισμένη Ferrari SF-24 ήταν, κατά τον Σαρλ Λεκλέρ, ταχύτερη ή εξίσου γρήγορη με τις Red Bull RB20 και McLaren MCL38 σε ρυθμό αγώνα και σε όλη την πίστα της Ίμολα, εκτός από την κεντρική ευθεία λόγω μιας πολύ συγκεκριμένης παραμέτρου. Και ο Μονεγάσκος δηλώνει αισιόδοξος για επερχόμενες νίκες, παρά την σχετική απογοήτευση των τιφόζι στην Ίμολα.
Ο 7ος γύρος του παγκοσμίου πρωταθλήματος της Formula 1, που πραγματοποιήθηκε στην πίστα της «Εμιλία Ρομάνια» στην Ίμολα, μεταδόθηκε ζωντανά, αποκλειστικά, την Κυριακή 19 Μαΐου από το ΑΝΤ1+ και ετεροχρονισμένα από τον ΑΝΤ1.
Μετά την οριακή νίκη του Μαξ Φερστάπεν υπό την ασφυκτική πίεση της McLaren στην Ίμολα, ο διευθυντής της Red Bull Racing Κρίστιαν Χόρνερ είπε πως ανέκαθεν πίστευε ότι στην τρίτη σεζόν του τρέχοντος πλαισίου κανονισμών η απόδοση -όπως και η εμφάνιση- των μονοθεσίων της Formula 1 θα συνέκλινε.
Ο τετράκις πρωταθλητής της F1 Σεμπάστιαν Φέτελ πρωτοστάτησε σε μια σειρά εκδηλώσεων για την ανάμνηση των Άιρτον Σένα και Ρόλαντ Ράτζενμπεργκερ στην Ίμολα, 30 χρόνια μετά το θάνατό τους στην ίδια πίστα - και εξήγησε πώς ο μέγας Βραζιλιάνος άλλαξε για πάντα τη Formula 1, καθώς και γιατί εξακολουθεί να τον εμπνέει μέχρι σήμερα.
Παρότι ο διευθυντής της McLaren Αντρέα Στέλλα αμφιβάλλει ότι με έναν ή δύο γύρους παραπάνω στο GP της Εμίλια Ρομάνια ο Λάντο Νόρις θα μπορούσε να είχε κερδίσει τον Μαξ Φερστάπεν, ο Άγγλος οδηγός λέει ότι πλέον ο στόχος της ομάδας του Ουόκινγκ πρέπει να είναι πλέον οι νίκες απέναντι στη Red Bull.
Μέχρι και πριν από δύο αγώνες της Formula 1, η διαφορά ταχύτητας της Red Bull ήταν τέτοια που ο Μαξ Φερστάπεν κέρδιζε ακόμα κι όταν τα πράγματα δεν κυλούσαν καλά για την RBR. Όμως, στο GP της Εμίλια Ρομάνια χρειάστηκε να επιστρατεύσει όλη του την τέχνη για να κερδίσει την αναβαθμισμένη McLaren του Λάντο Νόρις.
Με την 5η του νίκη σε 7 αγώνες του φετινού πρωταθλήματος της Formula 1, στο GP της Εμίλια Ρομάνια, ο Μαξ Φερστάπεν προελαύνει για το τέταρτο διαδοχικό του πρωτάθλημα. Δείτε πως διαμορφώνεται η βαθμολογία οδηγών και κατασκευαστών μετά τον αγώνα της Ίμολα.
Μέχρι τον 52ο από τους 63 γύρους του GP της Εμίλια Ρομάνια ο Μαξ Φερστάπεν έδειχνε ότι θα κέρδιζε άλλη μία από τις γνωστές του άνετες νίκες - όμως τότε ο Λάντο Νόρις ανέβασε τον ρυθμό της McLaren, απείλησε τον Ολλανδό και τερμάτισε στα μόλις 7 δέκατα του δευτερολέπτου πίσω του στην καρό σημαία! Στο βάθρο και η Ferrari με την 3η θέση του Σαρλ Λεκλέρ.
Η μεταγραφή του Άιρτον Σένα στη Scuderia θα ήταν μια βιβλική στιγμή για τη Formula 1. Όμως δεν έμελλε να συμβεί ποτέ, παρότι είχε φτάσει πολύ κοντά στην υπογραφή της για το 1991. Τώρα, 30 χρόνια μετά το χαμό του, η ιταλική ομάδα θυμάται τον σπουδαιότερο οδηγό όλων των εποχών που δεν φόρεσε ποτέ το cavallino.
Παρότι η δύναμη της φετινής Ferrari είναι στο ρυθμό αγώνα, υπήρξε απογοήτευση στην Ιταλία για το γεγονός ότι ο Σαρλ Λεκλέρ βρέθηκε δυόμισι δέκατα πίσω από τον Μαξ Φερστάπεν στις δοκιμές κατάταξης του GP της Εμίλια Ρομάνια. Όμως ο Μονεγάσκος δεν φάνηκε τόσο απαισιόδοξος.
Ο Όσκαρ Πιάστρι δέχθηκε ποινή τριών θέσεων για την εκκίνηση του αυριανού (19/05) GP της Εμίλια Ρομάνια, και από τη δεύτερη που κατέκτησε θα πέσει στην 5η, καθώς κρίθηκε από τους αγωνοδίκες υπαίτιος για την καθυστέρηση του Κέβιν Μάγκνουσεν της Haas στο Q1 των δοκιμών κατάταξης.
Ο Μαξ Φερστάπεν έγινε ο πρώτος οδηγός της Formula 1 που ισοφάρισε το ρεκόρ των 8 διαδοχικών πολ ποζίσιονς του Άιρτον Σένα από το 1988-'89, κερδίζοντας εντυπωσιακά -χωρίς καν να το περιμένει και ο ίδιος, όπως είπε- τις δοκιμές κατάταξης του GP της Εμίλια Ρομάνια στην πίστα που ο μέγας Βραζιλιάνος έχασε τη ζωή του πριν από 30 χρόνια.
Ο Μαξ Φερστάπεν έκανε την υπέρβαση απέναντι στις μεγάλες αναβαθμίσεις των McLaren και Ferrari, έλυσε τα μεγάλα χθεσινά προβλήματα με τις ρυθμίσεις της Red Bull RB20 και κέρδισε μια οριακή, δύσκολη και εκπληκτικά περίτεχνη πολ ποζίσιον για το GP της Εμίλια Ρομάνια στην Ίμολα. Στα μόλις 74 και 91 χιλιοστά πίσω του οι Όσκαρ Πιάστρι και Λάντο Νόρις με τις δύο McLaren.
Μετά την βαρέως αναβαθμισμένη McLaren MCL38 στο Μαϊάμι, τώρα και η Ferrari παρουσίασε τη “νέα” SF-24 EVO στην Ίμολα και ήδη, από τις πρώτες ελεύθερες δοκιμές, φάνηκε ότι τίποτα πια δεν θα είναι για τον Μαξ Φερστάπεν και τη Red Bull τόσο εύκολο όσο ήταν τα δύο προηγούμενα χρόνια.
Ο Μαξ Φερστάπεν επιβεβαίωσε αυτό που φάνηκε και από τους χρόνους του, και κυρίως από τις τρεις εξόδους του από την πίστα στις ελεύθερες δοκιμές του GP της Εμίλια Ρομάνια: ότι η Red Bull πρέπει να αντιμετωπίσει δυσεπίλυτα προβλήματα μέχρι αύριο αν θέλει να κερδίσει τον αγώνα της Ίμολα.
Η δεύτερη περίοδος ελεύθερων δοκιμών στο GP της Εμίλια Ρομάνια ήταν καρμπόν της πρώτης, με τον ταχύτερο γύρο του Σαρλ Λεκλέρ και τα συνεχιζόμενα προβλήματα του Μαξ Φερστάπεν στη ρύθμιση της Red Bull RB20. Δεύτερος ο Όσκαρ Πιάστρι με τη McLaren, δύο δέκατα πίσω από τον Μονεγάσκο.
Με τη βαρέως αναβαθμισμένη Ferrari SF-24 ο Σαρλ Λεκλέρ πέτυχε τον πρώτο χρόνο στην εναρκτήρια περίοδο ελεύθερων δοκιμών του GP της Εμίλια Ρομάνια, ένα δέκατο μπροστά από τους Τζορτζ Ράσελ και Κάρλος Σάινθ. O Μαξ Φερστάπεν, με μπελάδες στις ρυθμίσεις και δύο εξόδους από το δρόμο, έμεινε πέμπτος, δυόμισι δέκατα μακριά από τον Μονεγάσκο.
Με πρωτοβουλία του Σεμπάστιαν Φέτελ οι οδηγοί της Formula 1 -όπως και της F2 και της F3- φόρεσαν μπλουζάκια και περιβραχιόνια στα χρώματα της Βραζιλιάνικης και της Αυστριακής σημαίας, και τήρησαν ενός λεπτού σιγή στη στροφή Ταμπουρέλο, για να τιμήσουν τους Άιρτον Σένα και Ρόλαντ Ράτζενμπεργκερ 30 χρόνια μετά την τραγική Ίμολα του 1994.
Το ξεκίνημα της ευρωπαϊκής σεζόν, που -με εξαίρεση το GP Καναδά στις αρχές Ιουνίου- θα κρατήσει τη Formula 1 στην ήπειρό μας μέχρι το Σεπτέμβριο, λαμβάνει χώρα στην Εμίλια Ρομάνια της κεντρικής Ιταλίας. Διαβάστε όλα όσα πρέπει να γνωρίζετε για τον ανταγωνισμό, τη στρατηγική και το πρόγραμμα του τριημέρου.
Ο 7ος αγώνας του πρωταθλήματος της Formula 1 θα διεξαχθεί στη θρυλική πίστα της Εμιλία Ρομάνια στην Ίμολα και θα μεταδοθεί ζωντανά, αποκλειστικά, την Κυριακή 19 Μαΐου στις 16:00 στο ΑΝΤ1+ (https://www.antennaplus.gr) και ετεροχρονισμένα στις 16:45 στον ΑΝΤ1.
Όταν ο Αντρέα Στέλλα δέχθηκε την πρόταση του Φερνάντο Αλόνσο να τον ακολουθήσει στη McLaren το 2015, τίποτα δεν προμήνυε ότι ο Ιταλός θα πετύχαινε ό,τι δεν πέτυχε ο Ισπανός: να κερδίσει με την ομάδα του Ουόκινγκ, όντας πλέον ο αγωνιστικός της διευθυντής.
Η Ferrari ανακοίνωσε ότι ο Τσάβι Μάρκος παύθηκε από το ρόλο του επικεφαλής μηχανικού του Σαρλ Λεκλέρ και μεταφέρθηκε σε άλλο τομέα της Scuderia, και οι πρώτες πληροφορίες από το Μαρανέλο αναφέρουν ότι ο Μονεγάσκος έκανε σαφή τη δυσαρέσκειά του για τη συνεργασία τους μετά τα δύο τελευταία GP στην Κίνα και το Μαϊάμι.
Με την αγωνιστική άνοδο της McLaren ήρθαν και τα ψυχολογικά παιχνίδια για τη μάχη της κορυφής της Formula 1, καθώς ο διευθύνων σύμβουλος της αγγλικής ομάδας Ζακ Μπράουν στόχευσε τον Μαξ Φερστάπεν λέγοντας πως αρκετοί ακόμα οδηγοί θα μπορούσαν να κατακτήσουν τον παγκόσμιο τίτλο αν οδηγούσαν για τη Red Bull.
Η Scuderia έκανε τα πρώτα χιλιόμετρα της πολυαναμενόμενης, βαρέως αναβαθμισμένης SF-24 στην πίστα του Φιοράνο, με την οποία φιλοδοξεί να φτάσει ένα βήμα πιο κοντά στη Red Bull εφεξής στα GP της Formula 1. Διαβάστε τι έχει αλλάξει στο ιταλικό μονοθέσιο.
Ο Λάντο Νόρις έκλεψε τα φώτα στο GP του Μαϊάμι με την πρώτη νίκη της καριέρας του στη Formula 1, όμως η απόδοση του Όσκαρ Πιάστρι -που χάθηκε με την ατυχία του κακού χρονισμού του πιτ-στοπ του με το όχημα ασφαλείας- ήταν ακόμα πιο εκθαμβωτική, σύμφωνα με τα λεγόμενα του διευθυντή της McLaren Αντρέα Στέλλα.
Οι "κανόνες του παιχνιδιού" στη Formula 1 έχουν αρχίσει να αλλάζουν, καθώς η αγωνιστική άνοδος της McLaren και αυτή που αναμένεται από τη Ferrari στο ερχόμενο GP της Ίμολα αρχίζουν να ασκούν πίεση στη Red Bull Racing, σύμφωνα με τον διευθυντή της Scuderia Ferrari Φρεντ Βασέρ.
Η περίφημη και πολυαναμενόμενη από τους τιφόζι Ferrari SF-24 Evo, με εκτεταμένες αεροδυναμικές αναβαθμίσεις, δοκιμάζεται από τη Scuderia αυτό το διήμερο στην πίστα του Μαρανέλο - με στόχο να κάνει ένα άλμα απόδοσης αντίστοιχο με της McLaren MCL38 στο Μαϊάμι.
Η McLaren παρουσίασε στο GP του Μαϊάμι ένα εκτεταμένο πακέτο 10 πολύ σημαντικών αναβαθμίσεων της MCL38. Τι ρόλο έπαιξαν αυτές για την παρθενική νίκη του Λάντο Νόρις, και γιατί ο μηχανικός του 24χρονου, Ουίλ Τζόζεφ, λέει ότι θα αποδώσουν ακόμα καλύτερα σε άλλες πίστες που ακολουθούν στο πρόγραμμα της Formula 1.
Νέα ήθη φέρνει ο Φρεντ Βασέρ στη Scuderia: ο διευθυντής της ιταλικής ομάδας μπήκε στους πανηγυρισμούς της McLaren για τη νίκη της στο Μαϊάμι, φόρεσε το καπελάκι που του έδωσε ο Ζακ Μπράουν και έρανε με σαμπάνια τον Λάντο Νόρις για την πρώτη του νίκη.
Η McLaren αποδέχθηκε το αίτημα επίσκεψης του Ντόναλντ Τραμπ στο γκαράζ της στο περιθώριο του GP του Μαϊάμι λέγοντας ότι το έκανε "από σεβασμό στο γραφείο του Προέδρου των ΗΠΑ", αλλά ξεκαθάρισε ότι αυτή δεν είναι μια ένδειξη υποστήριξης της πολιτικής του υποψηφιότητας για τις φετινές αμερικανικές εκλογές.