Ο Μαξ Φερστάπεν με τη Red Bull RB20 κυριάρχησε στις πρώτες ελεύθερες δοκιμές του GP Βελγίου, εμπρός από τον Όσκαρ Πιάστρι της McLaren και τον Άλεξ Άλμπον της Williams με τη μαλακή γόμα - ενώ νωρίτερα ήταν επικεφαλής ακόμα και με τα σκληρά ελαστικά.
Μετά το πολύ αργό σιρκουί της Βουδαπέστης, η Formula 1 βρίσκεται αυτό το τριήμερο (26-28 Ιουλίου) σε μια εντελώς αντιδιαμετρική πίστα - στο πολύ γρήγορο Σπα, σε εκείνη που προκαλεί το μεγαλύτερο δέος όλων, για τον 14ο γύρο του φετινού πρωταθλήματος. Διαβάστε όλα όσα πρέπει να γνωρίζετε για τον ανταγωνισμό, τη στρατηγική του αγώνα και το πρόγραμμα του τριημέρου.
Ένα ακόμα ατύχημα του Σέρτζιο Πέρεζ, στις δοκιμές κατάταξης του GP της Βουδαπέστης, πρόσθεσε σχεδόν 1 εκατομμύριο ευρώ στο φετινό του λογαριασμό. Δείτε πόσο έχουν κοστίσει φέτος στη RBR τα ατυχήματα του Μεξικανού.
Η Red Bull Racing φέρεται να έχει καταλήξει στην απόφαση να αλλάξει τον κινητήρα V6 της RB20 του Μαξ Φερστάπεν στον αγώνα του Σπα το προσεχές τριήμερο (26-28/07), που σημαίνει ότι ο Ολλανδός θα παραταχθεί στην εκκίνηση της Κυριακής δέκα θέσεις πιο πίσω από αυτή που θα κερδίσει στις δοκιμές κατάταξης.
Το 14ο Grand Prix του φετινού Παγκόσμιου Πρωταθλήματος της Formula 1, που διεξάγεται στην ιστορική πίστα του Σπα Φρανκοσάμπ του Βελγίου, θα μεταδοθεί ζωντανά, αποκλειστικά, την Κυριακή, 28 Ιουλίου, στις 16:00 στον ΑΝΤ1 και στο ΑΝΤ1+ (https://www.antennaplus.gr).
Ο νέος νικητής της Formula 1, με το θρίαμβό του στο GP Ουγγαρίας, είναι ένα φαινομενικό ταλέντο που κατακτούσε το πρωτάθλημα των μικρότερων κατηγοριών στην πρώτη σεζόν σε καθεμία από αυτές, και εντέλει έγινε νικητής της F1 μόλις στο 35ο του GP. Και, όπως δηλώνει ο ίδιος, μπορεί να γίνει ακόμα καλύτερος.
Μετά το σάλο που προκάλεσαν τα σχόλια του τηλε-σχολιαστή Νίκο Ρόσμπεργκ ότι ο Μαξ Φερστάπεν συμμετείχε σε διαδικτυακούς αγώνες αυτοκινήτου μέχρι τις 3 τα ξημερώματα της Κυριακής, ξενυχτώτας πριν το GP Ουγγαρίας, ο Ολλανδός συμφώνησε με τη Red Bull Racing να μην επαναλάβει μια ανάλογη αγρυπνία.
Δεν είναι τόσο το αποτέλεσμα -το θριαμβευτικό 1-2 των Όσκαρ Πιάστρι και Λάντο Νόρις- της McLaren αυτό που μένει από το GP της Βουδαπέστης, αλλά η επιβεβαίωση ότι πλέον η ομάδα του Ουόκινγκ έχει το ανώτερο μονοθέσιο της F1, για πρώτη φορά μετά από μιάμιση δεκαετία. Όμως, έπνιξε αυτόν τον τόσο σημαντικό θρίαμβό της μέσα σε ένα έντονο "μούδιασμα" για τον τρόπο που χειρίστηκε τις ισορροπίες των δύο οδηγών της.
Τηλεκριτικοί όπως ο Νίκο Ρόσμπεργκ αποδίδουν τα νεύρα του Μαξ Φερστάπεν στο GP Ουγγαρίας στο ξενύχτι του Ολλανδού στη motorhome του το βράδυ του Σαββάτου, όπου καθισμένος στον προσομοιωτή του συμμετείχε σε διαδικτυακούς αγώνες αυτοκινήτων μέχρι τις 3 το πρωί. Η Red Bull το επιβεβιώνει, αλλά δεν το θεωρεί πρόβλημα.
Ιδιαίτερα εκνευρισμένος με την έκβαση που είχε για εκείνον το GP Ουγγαρίας, ο Μαξ Φερστάπεν είπε ότι “μπορούνε να πάνε να γ***” όσοι του ασκούν κριτική για το ατύχημα του με τον Λιούις Χάμιλτον και για τη συμπεριφορά του απέναντι στην ομάδα του στη ραδιοεπικοινωνία.
Όσο εναλλάσσονται οι νικητές της Formula 1 ο Μαξ Φερστάπεν εξακολουθεί να απολαμβάνει ένα σημαντικό προβάδισμα στην κορυφή της βαθμολογίας της Formula 1 - όμως, με το 1-2 που πέτυχε σήμερα η McLaren έκανε άλλο ένα βήμα πιο κοντά στη Red Bull Racing στο πρωτάθλημα κατασκευαστών.
Το φαινομενικό ταλέντο του Όσκαρ Πιάστρι τον έφτασε στην πρώτη του νίκη στην καριέρα του στη F1, στο GP Ουγγαρίας, αφού πρώτα η McLaren του στέρησε την πρωτοπορία στο δεύτερο πιτ-στοπ και έκτοτε ζητούσε επανειλλημένα από τον Λάντο Νόρις να την παραχωρήσει πίσω στον Αυστραλό. Τρίτος ο Λιούις Χάμιλτον, μετά από σύγκρουση με τον Μαξ Φερστάπεν που έμεινε στην 5η θέση.
Το παιδί-θαύμα της Formula 1, ο Αυστραλός Όσκαρ Πιάστρι, έφτασε στα 22 χιλιοστά από την πολ ποζίσιον του GP Ουγγαρίας, και παρότι είπε ότι θα πρέπει με τον Λάντο Νόρις να είναι “έξυπνοι” για να κρατήσουν το 1-2 για τη McLaren στον αγώνα, δήλωσε ότι θα δώσει τη μάχη του με τον Άγγλο για την πρώτη του νίκη στο σπορ.
Ο Μαξ Φερστάπεν χτύπησε με δύναμη το τιμόνι της Red Bull RB20 μετά την αποτυχία του να κερδίσει τις McLaren και τους Λάντο Νόρις και Όσκαρ Πιάστρι στη μάχη της πολ ποζίσιον του GP Ουγγαρίας - και έπειτα φάνηκε απογοητευμένος δηλώνοντας πως “πρέπει να μείνουμε ρεαλιστές” ενόψει του αυριανού αγώνα (21/07, 16:00).
Ο Λάντο Νόρις και ο Όσκαρ Πιάστρι με τις δύο McLaren MCL38 είχαν την πιο ηχηρή απάντηση για το ντόρο της μεγάλης αναβάθμισης της Red Bull RB20, καθώς με τους δύο πρώτους χρόνους στο Q3 των δοκιμών κατάταξης της Βουδαπέστης άφησαν στην τρίτη θέση τον Μαξ Φερστάπεν.
Ο Λάντο Νόρις παρέμεινε επικεφαλής στις ελεύθερες δοκιμές του Χανγκαρόρινγκ, καθώς σημείωσε και σήμερα (20/07) τον ταχύτερο γύρο με διαφορά 44 χιλιοστών του δευτερολέπτου από τον Όσκαρ Πιάστρι με την έτερη McLaren MCL38.
Ο Σαρλ Λεκλέρ είπε αυτό που φάνηκε και εξωτερικά κατά το ατύχημά του στη δεύτερη περίοδο των ελεύθερων δοκιμών του GP Ουγγαρίας: ότι περίμενε ότι η ζημιά της Ferrari SF-24 θα ήταν πολύ μεγαλύτερη.
Ο Λάντο Νόρις με τη McLaren σημαντικά ταχύτερος των Μαξ Φερστάπεν της Red Bull και τον Κάρλος Σάινθ της Ferrari στην προσομοίωση κατατακτήριων στη δεύτερη περίοδο ελεύθερων δοκιμών του GP Ουγγαρίας, ενώ ο Σαρλ Λεκλέρ είχε έξοδο με πολύ μεγάλη ταχύτητα αλλά με ανέλπιστα μικρές επιπτώσεις για τη δική του SF-24.
Η Red Bull Racing παρουσίασε το μεγαλύτερο φετινό της πακέτο αναβάθμισης της RB20 στη Βουδαπέστη, ενόψει του τριημέρου του GP Ουγγαρίας, και ο Μαξ Φερστάπεν υποστηρίζει πως “αν αυτή η αναβάθμιση δεν μας κάνει ταχύτερους στο γύρο, τότε δεν ξέρω πώς θα εξελιχθεί η υπόλοιπη σεζόν”.
Στην πίστα της Βουδαπέστης, που ταιριάζει ιδιαίτερα στις προδιαγραφές της Ferrari SF-24, η Scuderia ξεκίνησε το 13ο φετινό αγωνιστικό τριήμερο της Formula 1 με τον Κάρλος Σάινθ ταχύτερο κατά δυόμισι δέκατα από την εκτενώς ανασχεδιασμένη Red Bull RB20 του Μαξ Φερστάπεν.
Διαχρονικά υπέρμαχος της εξάλειψης των διακρίσεων, ο Λιούις Χάμιλτον είπε ότι η απόφαση του Ραλφ Σουμάχερ να αποκαλύψει ότι είναι ομοφυλόφιλος “απελευθερώνει και άλλους για να κάνουν το ίδιο” - και με αυτή την αφορμή μίλησε εκ νέου για την πρόοδο της F1 σε αυτόν τον τομέα.
Μετά τη νίκη της στο Μονακό, η Scuderia παρουσίασε στο GP της Βαρκελώνης πριν από έναν μήνα το εκτενώς ανασχεδιασμένο δάπεδο της SF-24, αλλά -παρότι ήταν πιο αεροδυναμικά αποδοτικό- αυτό ξύπνησε ξανά τα προβλήματα αναπηδήσεων.
Ο Κάρλος Σάινθ πανηγύρισε με ένα θριαμβευτικό ποστάρισμα στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης την κατάκτηση του Euro 2024 από την εθνική Ισπανίας στον τελικό της περασμένης Κυριακής (14/07) με την Αγγλία - και φτάνοντας στην πίστα της Βουδαπέστης επεφύλασσε και μια σχετική πλάκα στον Άγγλο οδηγό της McLaren, Λάντο Νόρις.
Σε ένα εντελώς διαφορετικό σκηνικό από το πολύ γρήγορο σιρκουί του κρύου και βροχερού Σίλβερστοουν, η F1 έχει αυτό το τριήμερο (19-21 Ιουλίου) να αντιμετωπίσει την πολύ αργή, τεχνική πίστα της Βουδαπέστης σε συνθήκες καύσωνα. Διαβάστε όλα όσα πρέπει να γνωρίζετε για τον ανταγωνισμό, τη στρατηγική και το πρόγραμμα του 13ου φετινού GP.
Τα δύο ηγετικά στελέχη των τεχνικών ομάδων της Red Bull Racing και της Scuderia Ferrari, Άντριαν Νιούι και Ενρίκο Καρντίλε αντίστοιχα, φέρεται να ήρθαν σε διαφωνία με τις ομάδες του Μίλτον Κινς και του Μαρανέλο πριν αποφασίσουν να παραιτηθούν.
Η Red Bull Racing, μέσω του συμβούλου της Χέλμουτ Μάρκο, παραδέχθηκε ότι η απόδοση της RB20 έπεσε πίσω από εκείνη των McLaren MCL38 και Mercedes W15 μετά τα GP της Αυστρίας και της Βρετανίας - αλλά ευελπιστεί ότι οι αναβαθμίσεις που έχει ετοιμάσει για τον αγώνα της Ουγγαρίας θα αναστρέψουν την πτωτική της πορεία.
Παρότι πρόσφατα ανανέωσε το συμβόλαιό του με τη Red Bull Racing μέχρι το τέλος του 2026, η πολύ φτωχή απόδοση του Σέρτζιο Πέρεζ στους τελευταίους αγώνες της Formula 1 γεννά δεύτερες σκέψεις στην ομάδα του Μίλτον Κινς - και τώρα ο Μεξικανός καλείται να αναστρέψει στην κατάσταση στα δύο GP (Ουγγαρίας και Βελγίου) μέχρι το τέλος του Ιουλίου.
Η Mercedes ετοιμάζει μια σειρά από αναβαθμίσεις του φετινού της μονοθεσίου W15 για τα δύο τελευταία GP του Ιουλίου, και ο Λιούις Χάμιλτον πιστεύει ότι με αυτές η ομάδα του Μπράκλεϊ θα μπορεί να διεκδικεί επί ίσοις όροις τις νίκες στα GP της Formula 1.
Μετά από δύο χρόνια και επτά μήνες, η Mercedes είναι και πάλι στη μάχη της κορυφής της Formula 1 - και πλέον οι νίκες της δεν είναι οφθαλμαπάτες, σαν της Βραζιλίας το '22. Διαβάστε πώς η ομάδα του Μπράκλεϊ κατάφερε να αλλάξει την τύχη της στη Formula 1.
Η Scuderia Ferrari ήταν η πλησιέστερη αντίπαλος της Red Bull στο πρώτο τέταρτο της χρονιάς, αλλά σε μια σεζόν μεγάλων ανατροπών -όπως εξελίσσεται η φετινή- μετά από τη νίκη της στο Μονακό γκρεμίστηκε στην τέταρτη θέση δυναμικότητας. Ο Κάρλος Σάινθ και ο διευθυντής Φρεντ Βασέρ εξηγούν γιατί συνέβη αυτό.
Ο Μαξ Φερστάπεν παραδέχθηκε ότι η Red Bull B20 ήταν “απλώς πολύ αργή” στο GP Βρετανίας, και ότι περίμενε ότι θα είχε τερματίσει στην 5η ή 6η θέση αν δεν έκανε τις άρτιες στρατηγικές επιλογές και στα δύο πιτ-στοπς του αγώνα του Σίλβερστοουν.
Μετά από 56 αγώνες και 945 ημέρες -από το GP της Τζέντα το Νοέμβριο του 2021- ο Λιούις Χάμιλτον επέστρεψε στο υψηλότερο σκαλί του βάθρου με την 104η νίκη της καριέρας του στη Formula 1, στο χθεσινό GP Βρετανίας, και με τη νίκη αυτή έσπασε ή επέκτεινε μια σειρά από ρεκόρ.
Ο Λιούις Χάμιλτον παραδέχθηκε ότι υπήρξαν στιγμές στις 945 ημέρες που μεσολάβησαν από την τελευταία του νίκη στη Formula 1 (στο Άμπου Ντάμπι το 2021) που πίστεψε ότι δεν θα κέρδιζε ποτέ ξανά στο σπορ, που “δεν ένιωθα ότι ήμουν πια αρκετά καλός”.
Ο Λιούις Χάμιλτον κατέκτησε μία από τις πιο σημαντικές και συγκινητικές νίκες της καριέρας του στη Formula 1, μετά από έναν συγκλονιστικό αγώνα στο GP Βρετανίας. Στο βάθρο δίπλα του οι Μαξ Φερστάπεν και Λάντο Νόρις, εγκατέλειψε ο Τζορτζ Ράσελ με υδραυλικό πρόβλημα.
Ο Μαξ Φερστάπεν εξήγησε ότι θα μπορούσε να είχε πάρει την πολ ποζίσιον του GP Βρετανίας χωρίς τη ζημιά που προκλήθηκε στο δάπεδο της Red Bull RB20 κατά την έξοδό του στην αμμοπαγίδα στην πρώτη περίοδο των δοκιμών κατάταξης - καθώς, όπως είπε, του κόστισε σχεδόν 1 δευτερόλεπτο στο γύρο.
Μετά την απρόσμενη και εντυπωσιακή του πολ ποζίσιον για το GP Βρετανίας, ο Τζορτζ Ράσελ στάθηκε στη βελτίωση της Mercedes W15 και συμπλήρωσε ότι αυτό ήταν το καλύτερο συναίσθημα που έχει νιώσει ποτέ στην πίστα του Σίλβερστοουν, της πατρίδας του.
Η Mercedes επιβεβαίωσε ότι γύρισε για να μείνει στη μάχη της κορυφής της Formula 1, καθώς με τον Τζορτζ Ράσελ και τον Λιούις Χάμιλτον σημείωσε το 1-2 στις δοκιμές κατάταξης του GP Βρετανίας αφήνοντας στα 2 δέκατα πίσω τη McLaren του Λάντο Νόρις και στα 4 δέκατα τη Red Bull του Μαξ Φερστάπεν.
Μια τριάδα Βρετανών οδηγών, με επικεφαλής τον Τζορτζ Ράσελ της Mercedes εμπρός από τον ομόλογό του Λιούις Χάμιλτον και τον Λάντο Νόρις της McLaren, σημείωσαν τους τρεις πρώτους χρόνους με την ενδιάμεση βρόχινη γόμα στην 3η περίοδο ελεύθερων δοκιμών του GP Βρετανίας.
Ο Λάντο Νόρις ηγήθηκε του 1-2 της McLaren με τον Όσκαρ Πιάστρι και παρέμεινε στην κορυφή των ελεύθερων δοκιμών στο Σίλβερστοουν και στη δεύτερη περίοδο. Έβδομος ο Μαξ Φερστάπεν, επτά δέκατα μακριά, αλλά ακολούθησε διαφορετική τακτική με τη χρήση της μέσης και μαλακής γόμας.
Το 12ο φετινό τριήμερο της Formula 1, το GP Βρετανίας, άνοιξε με τον ταχύτερο χρόνο του Λάντο Νόρις και της McLaren MCL38, με τη μαλακή γόμα, με διαφορά 0,13’’ από τον Λανς Στρολ της Aston Martin. Στα τρία δέκατα πίσω οι Red Bull και Mercedes, αλλά με τα σκληρότερα ελαστικά.