Με πεσιμισμό εισέρχεται η Red Bull στην τελική ευθεία του φετινού πρωταθλήματος της F1, καθώς ο τεχνικός διευθυντής Πιέρ Βασέ λέει ότι “ίσως να μην έπρεπε να πάρουμε τα αρχικά ρίσκα με την RB20” και ο Χέλμουτ Μάρκο ότι “δεν υπάρχει κάποια μεγάλη λύση” για τα προβλήματα του μονοθεσίου του Μίλτον Κινς.
Λίγους μήνες πριν ξεκινήσει το νέο το συμβόλαιο με τη Ferrari, που πιστεύεται ότι είναι διάρκειας 2+1 ετών (μέχρι το τέλος του 2027), ο Λιούις Χάμιλτον παραδέχθηκε ότι παραμένει “ερωτευμένος” με τη Formula 1 αλλά είναι πολλές οι φορές που πλέον σκέφτεται αν μπορεί να αντέξει τις απαιτήσεις της.
Οι τρεις εν ενεργεία πρωταθλητές της F1 -Μαξ Φερστάπεν, Λιούις Χάμιλτον, Φερνάντο Αλόνσο- βρίσκονται στην κορυφή της λίστας των απολαβών των οδηγών του σπορ για το 2024, σύμφωνα με το περιοδικό Forbes.
Η φετινή απαγόρευση του συστήματος ασύμμετρης πέδησης που φέρεται να χρησιμοποιούσε από πέρσι η Red Bull ακολουθεί μια μακρά λίστα απαγορεύσεων ευφυών καινοτομιών των ομάδων από τη FIA. Εξετάζουμε 3 ανάλογες απαγορεύσεις της Ομοσπονδίας που «έκοψαν» τα φτερά των κυρίαρχων McLaren, Renault και Mercedes τις τελευταίες δυόμισι δεκαετίες.
Η απαγόρευση του συστήματος ασύμμετρης πέδησης των πίσω τροχών των μονοθεσίων της Formula 1, που φέρεται να χρησιμοποιούσε η Red Bull τόσο στην περσινή RB19 όσο και στη φετινή RB20, ενδέχεται να επηρεάσει την απόδοση και των McLaren MCL38 και Mercedes W15 εφεξής.
Οι καλοκαιρινές διακοπές των ομάδων της F1 έλαβαν τέλος και ήδη το καραβάνι ετοιμάζεται για το GP Ολλανδίας του προσεχούς τριημέρου (23-25 Αυγούστου) στο Ζάντβοορτ της Ολλανδίας -Δείτε το πλήρες πρόγραμμα των 10 GP που θα κλείσουν την αυλαία της σεζόν του 2024 το Δεκέμβριο.
H McLaren MCL38 δεν έχει αναβαθμιστεί ουσιαστικά μετά τον ανασχεδιασμό της τον Μάιο, αλλά ο Αντρέα Στέλλα -διευθυντής της McLaren F1- επιβεβαίωσε ότι η ομάδα του Ουόκινγκ ετοιμάζει μια σειρά από εξελίξεις του μονοθεσίου για τα τελευταία 10 GP της φετινής σεζόν.
Η έλευση του Λιούις Χάμιλτον στο Μαρανέλο απέχει λιγότερο από πέντε μήνες πλέον, και πληροφορίες από την Ιταλία αναφέρουν ότι ήδη η Scuderia λαμβάνει τις αποφάσεις της για το σχεδιασμό του cavallino του 2025 με βάση τις επιρροές από το οδηγικό στιλ του Βρετανού.
Ο τετράκις παγκόσμιος πρωταθλητής της Formula 1 Σεμπάστιαν Φέτελ ενδέχεται να επιστρέψει στο σπορ, καθώς -με τις ευλογίες του πρώην του συνεργάτη στη Ferrari και νυν διοικητή της Audi F1, Ματία Μπινότο- φέρεται να είναι ένας από τους υποψήφιους οδηγούς για τη Sauber το 2025 - που θα γίνει Audi το ‘26.
Ενα σύστημα στα φρένα της Red Bull RB20 που φέρεται να έπαιζε σημαντικό ρόλο στην ταχύτητά της πλέον δεν επιτρέπεται χάρη σε μια μικρή αναπροσαρμογή των κανονισμών από τη FIA. Ας δούμε ποιο είναι αυτό, και τον ιδιαίτερα σημαντικό ρόλο που εικάζεται πως είχε στην κυριαρχία της ομάδας στη Formula 1 τα τελευταία χρόνια.
Έχοντας επιστρέψει για τα καλά και πάλι στο προσκήνιο της F1, ως γενικός διοικητής της Alpine F1, ο Φλάβιο Μπριατόρε είπε ότι ο Φερνάντο Αλόνσο είναι ένας μοναδικός οδηγός του σπορ, και δεν απέκλεισε ο Ισπανός να παραμείνει εδώ και μετά το 2026.
Τι μπορεί να κρύβεται πίσω από τους ισχυρισμούς του παρουσιαστή την ισπανικής τηλεόρασης. Αντόνιο Λομπάτο, ότι η FIA ήρθε σε συμφωνία με τη Red Bull για να αφαιρεθεί παράνομο εξάρτημα της RB20 και να αποσιωπηθεί η ιστορία.
Ο Κάιλ Λάρσον, πρωταθλητής του 2021 στον κορυφαίο θεσμό (Cup) του αμερικανικού πρωταθλήματος NASCAR, υποστηρίζει ότι είναι “σφαιρικά καλύτερος οδηγός” από τον κυρίαρχο των τελευταίων ετών στη Formula 1, Μαξ Φερστάπεν.
Η απόφαση του Λιούις Χάμιλτον να μεταβεί στη Ferrari το 2025 θα στερήσει από τη Mercedes F1 την πολύπλευρη εμπειρία -και φυσικά την ταχύτητα- του επτάκις παγκόσμιου πρωταθλητή. Ο επιχειρησιακός διευθυντής μηχανολογίας της ομάδας, Άντριου Σόβλιν, εξηγεί περισσότερα.
Ένας “απίστευτα γρήγορος” οδηγός από την Κολομβία ήταν ο Χουάν Πάμπλο Μοντόγια στις αρχές της δεκαετίας του 2000, αλλά “σπατάλησε το ταλέντο του” σύμφωνα με τον Χέλμουτ Μάρκο της Red Bull. “Σήμερα θα με είχαν πετάξει πολύ γρήγορα έξω από τη F1”, λέει ο Κολομβιανός.
Η Scuderia Ferrari βελτίωσε σημαντικά την ταχύτητα της φετινής SF-24 με τις αναβαθμίσεις -όπως το νέο δάπεδο- που αποκάλυψε στο GP Ισπανίας, αλλά η επανεμφάνιση των αναπηδήσεων δεν της επέτρεψε να το καρπωθεί. Όμως αυτό θα αλλάξει στα GP μετά το καλοκαίρι, σύμφωνα με τον Σαρλ Λεκλέρ.
Ο Αντρέα Κίμι Αντονέλι θα είναι ο οδηγός που θα αντικαταστήσει τον Λιούις Χάμιλτον στη Mercedes F1 το 2025, σύμφωνα με τις πηγές που αποκάλυψαν και τη μεταγραφή του Βρετανού στη Ferrari. Ο Κίμι φέρεται ότι θα έχει, μάλιστα, μηχανικό τον Πίτερ Μπόνινγκτον, επί σειρά ετών “δεξί χέρι’ του Λιούις.
Μπορεί το προβάδισμα των 78 βαθμών του Μαξ Φερστάπεν στην κορυφή της βαθμολογίας της Formula 1 από τον Λάντο Νόρις να μην το δείχνει, όμως τα GP της φετινής σεζόν είναι από τα πλέον απρόβλεπτα των τελευταίων δεκαετιών - χάρη στην άνοδο της McLaren, της Ferrari και της Mercedes από το Μάιο και μετά.
Η ψυχραιμία του Όσκαρ Πιάστρι είναι πλέον τόσο παροιμιώδης, που χρειάστηκε να αποκαλύψει ο ίδιος (με μια ακτινογραφία που δημοσίευσε στο Twitter/X) μετά από σχεδόν ένα μήνα ότι στο GP Ουγγαρίας -όπου κατέκτησε την παρθενική του νίκη στη Formula 1- οδηγούσε με ένα σπασμένο πλευρό.
Πώς ο Λιούις Χάμιλτον έβρισκε, στην αρχή της φετινής σεζόν της Formula 1, δυσεπίλυτο το πρόβλημα της θερμικής διαχείρισης των ελαστικών βάσει του ιδιαίτερού του οδηγικού στιλ - και πώς εντέλει κατάφερε να το λύσει για να επιστρέψει στο πρώτο σκαλί του βάθρου στο Σίλβερστοουν.
Ο Λάντο Νόρις απάντησε στις επικρίσεις που δέχεται ότι δεν είναι αρκετά σκληρός και αμείλικτος στην πίστα, λέγοντας ότι "μπορώ αν το θελήσω να γίνω μαλ*** και να συμπεριφέρομαι σαν ηλίθιος, αλλά δεν το έχω ανάγκη ούτε το θέλω". Τι είπε για τις χαμένες του ευκαιρίες στη φετινή μάχη για τους τίτλους της Formula 1.
Ο διευθυντής της Mercedes F1 Τότο Βολφ, ένας από τους εμβληματικούς διευθυντές της ιστορίας της Formula 1 πλέον, μίλησε για μία ακόμη φορά για όλα τα προβλήματα ψυχικής υγείας που αντιμετώπισε στη ζωή του - και πώς κατάφερε να τα χρησιμοποιήσει προς όφελός του.
Η εξειδίκευση στη Formula 1 δεν είναι μόνο τεχνολογική, ούτε μόνο οδηγική, αλλά και διοικητική. Ελάχιστοι άνθρωποι στον πλανήτη έχουν τις προδιαγραφές να κάνουν αυτή τη δουλειά, και κατά συνέπεια αμείβονται με ογκώδη ποσά. Δείτε πόση είναι η αξία καθενός εκ των διευθυντών των 10 ομάδων του σπορ.
Αποκαλύπτοντας μια συζήτηση που είχε με τον εκλιπόντα Γιόχαν Κρόιφ, ο Μαξ Φερστάπεν θα θυμάται για πάντα μια φράση που του είπε ο Ολλανδός θρύλος του ποδοσφαίρου το 2016 - λίγο πριν την πρώτη νίκη του τότε 19χρονου στη Formula 1.
Οι αντίστροφες εκκινήσεις στους αγώνες Sprint, η επιστροφή στους ατμοσφαιρικούς κινητήρες V8 ή V10, η μείωση του βάρους και του μεγέθους των μονοθεσίων, η αύξηση των σιρκουί πόλεων και όλες οι ιδέες που εξέφρασε σε πρόσφατη συνέντευξή του ο διευθύνων σύμβουλος της Formula 1, Στέφανο Ντομενικάλι.
Ο Άντριαν Νιούι, σύμφωνα με πολλαπλά και αξιόπιστα ιταλικά δημοσιεύματα, έλαβε την απόφαση να συνεχίσει από τον Απρίλιο του 2025 την καριέρα του στην Aston Martin - και η συμφωνία φέρεται ότι θα ανακοινωθεί μέσα στον προσεχή Σεπτέμβριο.
Τι συνέβη και μέσα σε λιγότερο από δύο μήνες η Red Bull RB20 μεταμορφώθηκε από το κυρίαρχο μονοθέσιο της F1 σε ένα που πασχίζει να φέρει τον Μαξ Φερστάπεν στο βάθρο; Εξηγεί ο τεχνικός διευθυντής της ομάδας, Πιέρ Βασέ.
Από το 1976 μέχρι και την προηγούμενη εβδομάδα, μόλις 5 οδηγοί είχαν χάσει τη νίκη σε ένα GP της Formula 1 μετά από τον εκ των υστέρων αποκλεισμό τους. Και ήταν όλοι τους παγκόσμιοι πρωταθλητές.
Ένα ακόμη ηχηρό πλήγμα δέχθηκε η πρωταθλήτρια της F1, Red Bull Racing: μετά τον αστέρα σχεδιαστή της, Άντριαν Νιούι, έχασε και τον αγωνιστικό διευθυντή Τζόναθαν Ουίτλι -"δεξί χέρι" του Κρίστιαν Χόρνερ- που οδεύει προς το Χίνβιλ για να ηγηθεί της Audi F1 μαζί με τον Ματία Μπινότο.
Η Scuderia σχεδιάζει μια σειρά από αναβαθμίσεις που θα λύσουν οριστικά το πρόβλημα των αναπηδήσεων της SF-24 που προέκυψε με το νέο δάπεδο -από το GP της Βαρκελώνης-, ενώ παράλληλα πιστεύει ότι ορισμένες πίστες θα της ταιριάξουν για να επιστρέψει στις νίκες στη F1 μετά το GP του Μονακό το Μάιο.
Μία από τις κυρίαρχες Ferrari της “χρυσής” εποχής της Scuderia, η F2001Β με την οποία ο 'Σούμι' ξεκίνησε τη διεκδίκηση του πέμπτου του πρωταθλήματος της Formula 1 το 2002, βγαίνει τώρα σε δημοπρασία με αστρονομική τιμή εκκίνησης.
Τα πρώτα συμπεράσματα της έρευνας της Mercedes F1 για τις αιτίες του αποκλεισμού του Τζορτζ Ράσελ από τον αγώνα του Σπα, και για την απώλεια της νίκης του Βρετανού, εξήγησε ο αγωνιστικός διευθυντής μηχανολογίας της ομάδας Άντριου Σόβλιν.
Η Alpine F1 συνεχίζει την πλήρη της αναδιάρθρωση: μετά την πρόσληψη του Νταβίντ Σάντσεζ στην ηγεσία του τεχνικού τμήματος, και του Φλάβιο Μπριατόρε για την υψηλή διοίκηση, τώρα ανακοίνωσε ότι ο μόλις 36χρονος Όλιβερ Όουκς είναι ο νέος διευθυντής της ομάδας.
Καθώς η McLaren MCL38 δείχνει πλέον να είναι σταθερά ταχύτερη της Red Bull RB20 σε κάθε σιρκουί της Formula 1, η αγγλική ομάδα θα εξετάσει μέσα στο καλοκαίρι αν πρέπει να δώσει την προτεραιότητα στον Λάντο Νόρις για τη -μακρινή, όπως φαντάζει προς το παρόν- πιθανότητα της διεκδίκησης του φετινού τίτλου από τον Μαξ Φερστάπεν.
Με τις πρόσφατες ανακοινώσεις της συμφωνίας του Κάρλος Σάινθ με τη Williams και του Εστεμπάν Οκόν με τη Haas συμπληρώνεται σταδιακά το ρόστερ της Formula 1 για τη νέα σεζόν, καθώς απομένει ελεύθερη πλέον από μία θέση στις Mercedes, Alpine, RB και Sauber.
Η πρωταθλήτρια της Formula 1 αποφάσισε στην κρίσιμη σύσκεψη της Δευτέρας (29/7) να κρατήσει τον Σέρτζιο Πέρεζ στο γκαράζ δίπλα στον Μαξ Φερστάπεν και μετά τις διακοπές του καλοκαιριού - αντί να τον αντικαταστήσει με έναν εκ των Ντάνιελ Ρικιάρντο ή Λίαμ Λόσον.
Η Williams έκανε το “κόλπο γκρόσο” και εξασφάλισε τις υπηρεσίες του Κάρλος Σάινθ από τις Audi και Alpine, ανακοινώνοντας ότι υπέγραψε διετές συμβόλαιο με τον Ισπανό - που θα πάρει τη θέση του Λόγκαν Σάρτζεαντ στη νέα σεζόν της Formula 1.
Η πρωταθλήτρια της Formula 1 θα έχει εκτενή σύσκεψη σήμερα (29/07) για να αποφασίσει αν θα κρατήσει τον Σέρτζιο Πέρεζ στο γκαράζ δίπλα στον Μαξ Φερστάπεν μετά τις διακοπές του Αυγούστου, έπειτα από μια σειρά απογοητευτικών εμφανίσεων του Μεξικανού, ή αν θα τον αντικαταστήσει με έναν εκ των Ντάνιελ Ρικιάρντο ή Λίαμ Λόσον.
Μετά το τέλος του GP Βελγίου, και πριν οι αγωνοδίκες αποφασίσουν τον αποκλεισμό του Τζορτζ Ράσελ και την απόδοση της νίκης του αγώνα στον Λιούις Χάμιλτον, ο επτάκις πρωταθλητής είχε κάνει σαφή την ενόχλησή του για το γεγονός ότι η Mercedes δεν τον είχε ενημερώσει ότι ο νεαρός Άγγλος με την έτερη W15 επέλεξε στρατηγική μόνο ενός πιτ-στοπ.
Η απώλεια 18 βαθμών μετά τον αποκλεισμό του Τζορτζ Ράσελ από το GP του Σπα ήταν ένα πλήγμα για τη Mercedes στη μάχη του πρωταθλήματος κατασκευαστών, αλλά κατά τα άλλα δεν άλλαξαν πολλά στην κορυφή της βαθμολογίας των οδηγών της Formula 1.