Μέσα στο γενικότερό της “πελάγωμα” από τα προβλήματα αναπηδήσεων που προκάλεσε το νέο δάπεδο που παρουσίασε στη Βαρκελώνη τον Ιούνιο, η Scuderia -σύμφωνα με τον διευθυντή της, Φρεντ Βασέρ- καθυστέρησε να υιοθετήσει το μεγάλο φετινό αβαντάζ των ελαστικών εμπρός πτερυγών. Ο Γάλλος εξηγεί πώς συνέβη αυτό.
Η Scuderia αισιοδοξεί ότι μπορεί να συνεχίσει τις νίκες του Σαρλ Λεκλέρ στο Τέξας και του Κάρλος Σάινθ στο Μεξικό με μια νέα νίκη στο GP του Ιντερλάγκος αυτό το τριήμερο (1-3 Νοεμβρίου). Πόσο, όμως, ταιριάζει η πίστα του Σάο Πάουλο στο cavallino, και ποια είναι η (μοναδική) ανησυχία της ιταλικής ομάδας;
Ο μήνας -παρά κάτι- που μεσολαβεί από το τελευταίο GP, της Σιγκαπούρης, μέχρι το επόμενο στο Όστιν του Τέξας (18-20/10) επιτρέπει στις ομάδες της Formula 1 να εξελίξουν εκτενή πακέτα αναβάθμισης των μονοθεσίων τους. Εξετάζουμε τις αλλαγές που ετοιμάζουν οι McLaren, RBR, Ferrari και Mercedes για τα 6 GP μέχρι το τέλος της σεζόν - σήμερα της Ferrari SF-24.
Μετά τις ανοιξιάτικες νίκες της στα ξεκινήματα της φετινής σεζόν της Formula 1, από το GP Ισπανίας τον Ιούνιο μέχρι το τέλος του καλοκαιριού η Ferrari SF-24 ήταν αγνώριστη. Τι έφταιξε για την ελλιπή της απόδοση, και πώς η Scuderia κατάφερε να επιστρέψει στις νίκες, στη Μόντσα το Σεπτέμβριο;
Η Scuderia, όπως είπε ο Σαρλ Λεκλέρ, διαπίστωσε ότι τα ευρύ πακέτο 9 αναβαθμίσεων του μονοθεσίου της απέδωσε στις ελεύθερες δοκιμές του Ιταλικού GP - αλλά πρέπει να βρει περισσότερη ισορροπία ειδικά στη διαχείριση των ελαστικών, σε μια μάχη με τις άλλες τρεις κορυφαίες ομάδες που δείχνει εντυπωσιακά οριακή.
Μετά το απρόσμενο βάθρο στην πίστα του Ζάντβορτ, η οποία δεν ταίριαζε καθόλου στην SF-24, η Scuderia ξεκινά τώρα το τριήμερο στην πατρίδα της -το GP Ιταλίας αυτού του τριημέρου (30/8-1/9)- με ρεαλιστικές ελπίδες να γυρίσει στις νίκες μετά το Μονακό το Μάιο.
Μετά το “μικρό θαύμα” στην Ολλανδία, όπου κατέκτησε με τον Σαρλ Λεκλέρ απρόσμενα την τρίτη θέση στο βάθρο κερδίζοντας τη μία από τις δύο McLaren, η Scuderia ταξιδεύει στην πατρίδα της με την αισιοδοξία ότι οι αναβαθμίσεις που προγραμματίζει για το GP Ιταλίας (30/8-1/9) θα τη βοηθήσουν να γίνει και πάλι πρωταγωνίστρια της Formula 1.
Η Scuderia Ferrari βελτίωσε σημαντικά την ταχύτητα της φετινής SF-24 με τις αναβαθμίσεις -όπως το νέο δάπεδο- που αποκάλυψε στο GP Ισπανίας, αλλά η επανεμφάνιση των αναπηδήσεων δεν της επέτρεψε να το καρπωθεί. Όμως αυτό θα αλλάξει στα GP μετά το καλοκαίρι, σύμφωνα με τον Σαρλ Λεκλέρ.
Ο Σαρλ Λεκλέρ είπε αυτό που φάνηκε και εξωτερικά κατά το ατύχημά του στη δεύτερη περίοδο των ελεύθερων δοκιμών του GP Ουγγαρίας: ότι περίμενε ότι η ζημιά της Ferrari SF-24 θα ήταν πολύ μεγαλύτερη.
Μετά τη νίκη της στο Μονακό, η Scuderia παρουσίασε στο GP της Βαρκελώνης πριν από έναν μήνα το εκτενώς ανασχεδιασμένο δάπεδο της SF-24, αλλά -παρότι ήταν πιο αεροδυναμικά αποδοτικό- αυτό ξύπνησε ξανά τα προβλήματα αναπηδήσεων.
Η Scuderia Ferrari ήταν η πλησιέστερη αντίπαλος της Red Bull στο πρώτο τέταρτο της χρονιάς, αλλά σε μια σεζόν μεγάλων ανατροπών -όπως εξελίσσεται η φετινή- μετά από τη νίκη της στο Μονακό γκρεμίστηκε στην τέταρτη θέση δυναμικότητας. Ο Κάρλος Σάινθ και ο διευθυντής Φρεντ Βασέρ εξηγούν γιατί συνέβη αυτό.
Το GP Αυστρίας θα αποκαλύψει την αληθινή δυναμική της μεγάλης εξέλιξης της Ferrari SF-24 από την Ίμολα και μετά, όπως αισιοδοξεί η Scuderia, ενόψει του αγωνιστικού τριημέρου σε μια πίστα που φέρεται να ταιριάζει αρκετά στο cavallino.
Από το GP της Ίμολα και μετά έχουν υπάρξει αρκετές “θερμές συζητήσεις” μεταξύ της FIA και των κορυφαίων ομάδων της F1 με αντικείμενο τις νέες μπροστινές πτέρυγες των Ferrari, McLaren, και πλέον και της Mercedes, που η Red Bull θεωρεί ότι έχουν υπερβολική ελαστικότητα.
Μετά τη μεγάλη της αναβάθμιση στην Ίμολα, και υπό το βάρος του “ναυαγίου” του Καναδά, η Scuderia φέρνει νωρίτερα -στο επόμενο GP, της Ισπανίας- τις προγραμματισμένες για τον Ιούλιο αναβαθμίσεις της SF-24, ενώ η Mercedes συνεχίζει τις αναβαθμίσεις της W15 με ανασχεδιασμένο δάπεδο στον αγώνα της Formula 1 στη Βαρκελώνη.
Η Scuderia έκανε γνωστό ότι το “πακέτο” των συνολικά οκτώ τομέων στους οποίους ανασχεδιάστηκε και εξελίχθηκε το μονοθέσιό της, για το GP της Εμίλια Ρομάνια, ήταν μόνο το πρώτο από τα τρία στάδια της συνολικής αναβάθμισης του cavallino.
Η αναβαθμισμένη Ferrari SF-24 ήταν, κατά τον Σαρλ Λεκλέρ, ταχύτερη ή εξίσου γρήγορη με τις Red Bull RB20 και McLaren MCL38 σε ρυθμό αγώνα και σε όλη την πίστα της Ίμολα, εκτός από την κεντρική ευθεία λόγω μιας πολύ συγκεκριμένης παραμέτρου. Και ο Μονεγάσκος δηλώνει αισιόδοξος για επερχόμενες νίκες, παρά την σχετική απογοήτευση των τιφόζι στην Ίμολα.
Μετά την βαρέως αναβαθμισμένη McLaren MCL38 στο Μαϊάμι, τώρα και η Ferrari παρουσίασε τη “νέα” SF-24 EVO στην Ίμολα και ήδη, από τις πρώτες ελεύθερες δοκιμές, φάνηκε ότι τίποτα πια δεν θα είναι για τον Μαξ Φερστάπεν και τη Red Bull τόσο εύκολο όσο ήταν τα δύο προηγούμενα χρόνια.
Η Scuderia έκανε τα πρώτα χιλιόμετρα της πολυαναμενόμενης, βαρέως αναβαθμισμένης SF-24 στην πίστα του Φιοράνο, με την οποία φιλοδοξεί να φτάσει ένα βήμα πιο κοντά στη Red Bull εφεξής στα GP της Formula 1. Διαβάστε τι έχει αλλάξει στο ιταλικό μονοθέσιο.
Η περίφημη και πολυαναμενόμενη από τους τιφόζι Ferrari SF-24 Evo, με εκτεταμένες αεροδυναμικές αναβαθμίσεις, δοκιμάζεται από τη Scuderia αυτό το διήμερο στην πίστα του Μαρανέλο - με στόχο να κάνει ένα άλμα απόδοσης αντίστοιχο με της McLaren MCL38 στο Μαϊάμι.
Η Scuderia θα εμφανιστεί μεν στο Μαϊάμι με τις -μοναδικές, για αυτόν τον αγώνα- μπλε λεπτομέρειες στο χρωματισμό της SF-24, όμως κατά τα άλλα το cavallino θα παραμείνει αναλλοίωτο και θα αποτελέσει τη βάση δοκιμών ενόψει της ευρύτατης αναβάθμισής του στο επόμενο GP, της Ίμολα.
Στο επόμενο GP της Formula 1, στο Μαϊάμι στις 3-5 Μαΐου, η Scuderia θα επαναφέρει στα μονοθέσιά της τον ένδοξο μπλε χρωματισμό από τα βάθη της ιστορίας της. Η αγνώριστη SF-24 γιορτάζει τα 70 χρόνια της Ferrari στις ΗΠΑ και θα αποκαλυφθεί τις προσεχείς ημέρες.
Ο Κάρλος Σάινθ επιβεβαίωσε αυτό που επαναλάμβανε η Ferrari τα τελευταία χρόνια: ότι τα στρατηγικά της σφάλματα οφείλονταν κατά κύριο λόγο στις προσπάθειές της να κάνει την υπέρβαση με το σχετικά φτωχό ρυθμό αγώνα των περασμένων της μονοθεσίων. Όμως, η βελτιωμένη απόδοση της SF-24 φέτος δίνει στη Scuderia μεγαλύτερη ευχέρεια επιλογών.
Ο Σαρλ Λεκλέρ επανέλαβε ότι η ακραία αναβάθμιση “EVO” της φετινής Ferrari SF-24 στο GP της Εμίλια Ρομάνια, στο μέσον του Μαΐου, θα κλείσει ακόμα περαιτέρω το χάσμα της Scuderia από την κυρίαρχη Red Bull RB20 του Μαξ Φερστάπεν.
Μετά από δύο ημέρες δοκιμών εξέλιξης, οι ομάδες της Formula 1 σχημάτισαν την εντύπωση ότι η νέα Red Bull RB20 είναι από μισό ως ένα δευτερόλεπτο ταχύτερη όλων στο γύρο. Όμως, μια εντυπωσιακή συστοιχία γύρων του Κάρλος Σάινθ τη δεύτερη μέρα (22/02) αφήνει μια χαραμάδα αισιοδοξίας στη Scuderia.
Το τριήμερο των δοκιμών εξέλιξης των φετινών μονοθεσίων στο Μπαχρέιν (21-23 Φεβρουαρίου) θα δώσει ορισμένες πρώτες ενδείξεις για τις ισορροπίες ισχύος και τον ανταγωνισμό στην κορυφή της Formula 1 τη φετινή σεζόν.
"Το 2024 είναι πολύ σημαντικό, θέλουμε να είμαστε οι καλύτεροι και να κερδίζουμε αγώνες" είπε ο διευθυντής της Scuderia Ferrari Φρεντ Βασέρ, σχετικά με τις απόψεις ότι η φετινή σεζόν θα είναι για την ιταλική ομάδα προπαρασκευαστική ενόψει της έλευσης του Λιούις Χάμιλτον το 2025.
Οι δύο οδηγοί της Scuderia Ferrari, Σαρλ Λεκλέρ και Κάρλος Σάινθ, απέκτησαν την πρώτη οδηγική εμπειρία από το νέο μονοθέσιο SF-24 της Formula 1 του 2024 μετά τη σημερινή του αποκάλυψη, και μίλησαν για όσα θα ήθελαν από αυτό σε σχέση με την περσινή SF-23.
Λίγα λεπτά μετά τη διαδικτυακή αποκάλυψη της νέας Ferrari SF-24 η Scuderia την έβγαλε για τα πρώτα της χιλιόμετρα στην πίστα του Φιοράνο, αλλά νωρίτερα η Red Bull είχε κάνει το ίδιο με τη νέα της RB20 στο Σίλβερστοουν της Βρετανίας.
Η Scuderia παρουσίασε διαδικτυακά το νέο της μονοθέσιο για το πρωτάθλημα της Formula 1 του 2024, την SF-24, που κάτω από τα ανανεωμένα του χρώματα είναι κατά 95% ανασχεδιασμένο.
Η Scuderia θα αποκαλύψει σήμερα (13/02) το μεσημέρι το νέο της μονοθέσιο για το πρωτάθλημα της F1 2024. Δείτε την ώρα και πώς μπορείτε να παρακολουθήσετε LIVE την εκδήλωση που θα διεξαχθεί στο Μαρανέλο.