Ποιους λόγους παρέθεσε η FIA για την απόφαση των αγωνοδικών του GP του Κατάρ να μην απομακρύνoυν άμεσα τον καθρέφτη του Άλεξ Άλμπον από την πίστα κατά τη διάρκεια του αγώνα, καθώς και για την εξοντωτική ποινή που επέβαλλαν στον Λάντο Νόρις.
Η Nissan ανακοίνωσε τις λεπτομέρειες του 25ου NISMO Festival, μιας εκδήλωσης για τους λάτρεις του μηχανοκίνητου αθλητισμού, η οποία θα πραγματοποιηθεί στο Fuji Speedway την 1η Δεκεμβρίου.
Η Επιτροπή F1, υπό τον διευθυντή μονοθεσίων της FIA Νικόλα Τομπάζη και με τη συμμετοχή των δέκα διευθυντών των ομάδων και του διευθύνοντος συμβούλου της Formula 1 Στέφανο Ντομενικάλι, συγκλήθηκε για 5η φορά φέτος και προχώρησε σε μια σειρά από αποφάσεις για τις σεζόν της Formula 1 του 2025 και ‘26.
Με επιστολή που υπογράφουν τα μέλη του συνδέσμου οδηγών Grand Prix (GPDA) εγκαλούν τον πρόεδρο της FIA, Μοχάμεντ Μπεν Σουλαγέμ, σε σχέση με όσα τους προσάπτει δημοσίως, ενώ ζητούν να μάθουν πού διατίθενται τα χρήματα από τα πρόστιμα που τους επιβάλλονται.
Ο διευθυντής του τομέα μονοθεσίων της FIA, Νικόλας Τομπάζης, είπε ότι οι αλλαγές που έκανε η Ομοσπονδία μετά τον Ιούνιο στο σχεδιασμό των αυτοκινήτων της Formula 1 για τη μεγάλη αλλαγή κανονισμών του 2026 θα τα κάνουν εξίσου αποδοτικά με τα φετινά, ακόμα καλύτερα στις προσπεράσεις, και θα λύσουν το “γόρδιο δεσμό” του ύψους από το έδαφος.
Οι αγωνοδίκες του GP του Τέξας επέβαλλαν πρόστιμο 500.000 ευρώ στους οργανωτές του χθεσινού (20/10) αγώνα της Formula 1 στο Όστιν, διότι δεν κατάφεραν να αποτρέψουν την είσοδο θεατών στην πίστα ενώ αρκετά μονοθέσια που μόλις είχαν τερματίσει δεν είχαν επιστρέψει ακόμα στα πιτς.
Ο διευθυντής του τομέα μονοθεσίων της FIA, Νικόλας Τομπάζης, είπε ότι “πλέον δεν υφίσταται κανένα θέμα” σχετικά με την υπόθεση της συσκευής της Red Bull για τη ρύθμιση του ύψους του δαπέδου, την οποία άλλες ομάδες υπαινίχθηκαν ότι η πρωταθλήτρια χρησιμοποιεί παράνομα υπό το καθεστώς παρκ-φερμέ. Συμφωνία των ομάδων να σφραγίζεται κάθε τέτοιο εξάρτημα στο παρκ-φερμέ.
Η πρωταθλήτρια της Formula 1, Red Bull Racing, παραδέχθηκε ότι χρησιμοποιεί τον αμφιλεγόμενο μηχανισμό αλλαγής του ύψους του μονοθεσίου της από το έδαφος, κάτι που είναι παράνομο να γίνεται σε καθεστώς παρκ-φερμέ - όμως διευκρίνισε ότι ο μηχανισμός αυτός δεν μπορεί να χρησιμοποιηθεί παρά μόνο όταν το μονοθέσιο είναι λυμένο.
Η FIA ανακοίνωσε ότι από τη σεζόν της Formula 1 του 2025 ο επιπλέον βαθμός που κερδίζει ο οδηγός που σημειώνει τον ταχύτερο γύρο στον αγώνα της Κυριακής θα καταργηθεί. Ποιες ακόμη αλλαγές αποφάσισε το Παγκόσμιο Συμβούλιο του Μότορσπορ.
Μια από τις 10 ομάδες της Formula 1, προς το παρόν άγνωστο ποια, συγκεντρώνει τις υποψίες άλλων ομάδων για παράνομη παρέμβαση στο μονοθέσιό της μεταξύ των δοκιμών κατάταξης και του αγώνα - με την οποία αλλάζει τη ρύθμιση του ύψους του δαπέδου από το έδαφος. Η FIA αναγκάστηκε να παρέμβει αλλάζοντας προς το παρόν τον τρόπο αστυνόμευσης στο καθεστώς παρκ-φερμέ.
Ο Νικόλας Τομπάζης, διευθυντής του τομέα μονοθεσίων της FIA, ήταν φιλοξενούμενος στο πρώτο podcast ‘Box, Box, Box’ της Pirelli. Διαβάστε τι είπε ο Έλληνας αεροδυναμιστής για όσα κάνουν ελκυστική τη Formula 1, για τις προτεραιότητες που θέτει στο σχεδιασμό των νέων τεχνικών κανονισμών, καθώς και για την ομορφιά των μονοθεσίων.
Η Liberty Media φέρεται να έχει συμφωνήσει με τις ομάδες της Formula 1 τη διοργάνωση μιας μεγάλης γιορτής για την 75η επέτειο του σπορ, στις 18 Φεβρουαρίου 2025, κατά την οποία ενδέχεται να παρουσιαστούν μαζί όλα τα νέα μονοθέσια του 2025.
Ο Μαξ Φερστάπεν φάνηκε λιγότερο κουρασμένος από τις εξαντλητικές συνθήκες του GP Σιγκαπούρης, σε σχέση με τις επιπτώσεις που είπε ότι έχει για εκείνον η “ανόητη”, όπως τη χαρακτήρισε, ποινή του από τη FIA για τη χρήση μίας άσχημης λέξης στη συνέντευξη Τύπου της Πέμπτης (19/9).
Η FIA επέβαλλε ποινή κοινωνικής εργασίας στον πρωταθλητή της Formula 1, Μαξ Φερστάπεν, για τη χρήση “άσεμνης γλώσσας” στην επίσημη συνέντευξη Τύπου πριν από το GP της Σιγκαπούρης.
Η FIA ανακοίνωσε ότι έχει θέσει υπό διερεύνηση το περίφημο “mini-DRS” της McLaren βάσει των στοιχείων που έχει συλλέξει από το GP του Μπακού, και ότι διατηρεί το δικαίωμα να το απαγορεύσει ακόμα και στη διάρκεια της φετινής σεζόν.
Παρότι η τηλεοπτική παραγωγή της Formula 1 καλύπτει ηχητικά τις άσεμνες παρεκτροπές των οδηγών στη ραδιοεπικοινωνία με τους μηχανικούς τους κατά τη διάρκεια των GP, ο πρόεδρος της FIA Μοχάμεντ μπεν Σουλαγέμ θεωρεί ότι πλέον το φαινόμενο έχει παραγίνει.
Απαντώντας στις διευκρινίσεις που ζήτησαν οι Red Bull Racing και Ferrari σχετικά με το βαθμό ελαστικότητας των εμπρός πτερυγών των McLaren MCL38 και Mercedes W15, η FIA ανακοίνωσε ότι και τα δύο μονοθέσια είναι καθ’ όλα νόμιμα.
Στις νέες ιδέες που εξετάζει η Liberty Media για τη Formula 1 εξακολουθεί να περιλαμβάνεται η αύξηση των αγώνων Sprint, αλλά και ένας αγώνας μεταξύ των ρούκις των ομάδων αμέσως μετά το φινάλε της σεζόν στο Άμπου Ντάμπι.
Ο διευθυντής του τμήματος μονοθεσίων της FIA, Νικόλας Τομπάζης, είπε ότι οι νέες μονάδες ισχύος που θα εφαρμοστούν στη Formula 1 σε ενάμιση χρόνο θα αποδίδουν περίπου 100 περισσότερους ίππους σε σχέση με τις σημερινές - αγγίζοντας τους 1.100 hp.
Ο Σέρτζιο Πέρεζ και η Red Bull Racing τιμωρήθηκαν με πρόστιμο 25.000 ευρώ, και επίσης με ποινή 3 θέσεων για τον επόμενο αγώνα της Formula 1, το GP Ισπανίας, διότι ο Μεξικανός επέστρεψε στην πίστα με εκτεταμένη ζημιά στο μονοθέσιό του μετά το ατύχημά του στο GP του Καναδά.
O διευθυντής του τομέα μονοθεσίων της FIA, ο Έλληνας αεροδυναμιστής Νικόλας Τομπάζης, θεωρεί ότι “είναι φυσικό να περιμένουμε έναν ανασχηματισμό” της δυναμικής των ομάδων της F1 με κάθε σετ μεγάλων αλλαγών των τεχνικών κανονισμών, σαν αυτό του 2026 που ανακοίνωσε σήμερα (6/06) η Ομοσπονδία.
Η FIA, και ο διευθυντής του τομέα μονοθεσίων της Ομοσπονδίας Νικόλας Τομπάζης, αποκάλυψαν τις πρώτες εικόνες του μονοθεσίου που περιμένουμε στη Formula 1 από το 2026 με το ολοκαίνουριο πλαίσιο τεχνικών κανονισμών της χρονιάς εκείνης.
Μια απόφαση που, αν ληφθεί, θα είναι εξαιρετικά δημοφιλής για ένα μεγάλο ποσοστό των (παλιών) φίλων της Formula 1, εξετάζεται ήδη: η επιστροφή στους οκτακύλινδρους κινητήρες, χωρίς πλέον υβριδική τεχνολογία αλλά με τη χρήση βιώσιμων καυσίμων, που θα δώσει ξανά στα μονοθέσια το παλιό τους "ουρλιαχτό".
Η Peugeot γίνεται ο πρώτος κατασκευαστής στοn θεσμό του Παγκοσμίου Πρωταθλήματος Αντοχής (WEC) που λαμβάνει την περίφημη περιβαλλοντική αξιολόγηση της FIA.
Ένας δεύτερος ισχυρισμός -μετά από τη φερόμενη εμπλοκή του στο αποτέλεσμα του GP Σαουδικής Αραβίας 2023- από πληροφοριοδότες βαραίνει τον πρόεδρο της FIA Μοχάμεντ Μπεν Σουλαγέμ: αυτή τη φορά για τη φερόμενη πίεση να μην δοθεί έγκριση στο σιρκουί του Λας Βέγκας.
Ο Μοχάμεντ Μπεν Σουλαγέμ, πρόεδρος της FIA, βρίσκεται -σύμφωνα με πληροφορίες του BBC- υπό διερεύνηση από τη Διεθνή Ομοσπονδία Αυτοκινήτου για τη φερόμενη παρέμβασή του στο τελικό αποτέλεσμα του GP Σαουδικής Αραβίας 2023.
Ο πρόεδρος της FIA Μοχάμεντ Μπεν Σουλαγέμ είχε συνάντηση με τον Τούρκο Πρόεδρο Ρετζέπ Ταγίπ Ερντογάν στο θέρετρο της Μαρμαρίδας για το ενδεχόμενο επιστροφής της γειτονικής μας χώρας στο πρόγραμμα τόσο της Formula 1 όσο και του WRC, μετά το 2021 και 2020 αντίστοιχα.
Η δεύτερη πλήρης σεζόν της ομάδας ξεκινά εν όψη μιας χρονιάς που υπόσχεται να είναι απόλυτα συναρπαστική, με υψηλής κλάσης ανταγωνισμό και έναν όγδοο γύρο να προστίθεται στο ημερολόγιο των αγώνων.
Στις 21 Μαΐου, η BMW M Hybrid V8 που φιλοτέχνησε η Τζούλι Μεχρετού και πρόκειται να συμμετάσχει στις 24 Ώρες του Le Mans στις 15/16 Ιουνίου, θα παρουσιαστεί στο Κέντρο Ζορζ Πομπιντού στο Παρίσι.
Ο Άντριαν Νιούι, διευθύνων τεχνικός σύμβουλος της πρωταθλήτριας της Formula 1 Red Bull Racing, και ο διευθυντής του τομέα μονοθεσίων της FIA Νικόλας Τομπάζης, μιλούν για τη σημασία της επέκτασης των ενεργών αεροδυναμικών εξαρτημάτων -πέραν του DRS- στα μονοθέσια του 2026.
Η παράδοξη και αμφιλεγόμενη ιστορία των δύο τελευταίων ημερών, σχετικά με την έρευνα της FIA για ενδεχόμενη μεταφορά εμπιστευτικών πληροφοριών από το ζεύγος Βολφ, έληξε μετά από δύο 24ωρα από την ίδια τη Ομοσπονδία.
Όλες οι αντίπαλες ομάδες της Mercedes στη Formula 1 αρνήθηκαν, με πανομοιότυπες ανακοινώσεις, ότι προσέγγισαν τη FIA για να διερευνήσει πιθανή διαρροή εμπιστευτικών πληροφοριών από τη FOM στον Τότο Βολφ μέσω της συζύγου του, Σούζι Βολφ. Κι αυτό μπορεί να μεταφράζεται ως η απαρχή ενός νέου πολιτικού “πολέμου” στο σπορ: της FIA με τη FOM.
Η FIA ανακοίνωσε ότι το Πειθαρχικό της Συμβούλιο διερευνά τον διευθυντή της Mercedes F1 Τότο Βολφ και τη σύζυγό του Σούζι για ενδεχόμενη διαρροή εμπιστευτικών πληροφοριών και σύγκρουση συμφερόντων. Τι ακριβώς σημαίνει αυτό, και τι πληροφορίες περιλαμβάνει;