Από 24.247 η plug-in υβριδική SkodaOctavia iV στην Ελλάδα
Διαθέσιμη τόσο στην έκδοση των 204 ίππων, όσο και στην έκδοση RS, με 245 ίππους και εντυπωσιακές επιδόσεις η plug-in υβριδική SkodaOctavia iV.
Το δεύτερο plug-in υβριδικό μοντέλο της Skoda, μετά τη SuperbiV, είναι η OctaviaiV, στην 4η γενιά της. Το μοντέλο, είναι διαθέσιμο σε δύο παραλλαγές ισχύος, οι οποίες παρέχουν ηλεκτρική αυτονομία έως 60 χλμ., κινούμενες με μηδενικές εκπομπές ρύπων.
Η OctaviaiVμε τους ισχύ 204 ίππους (150 kW), με μέγιστη ροπή 350 Nm, αναπτύσσει τελική ταχύτητα 220 χλμ./ώρα και επιταχύνει στα 0-100 χλμ./ώρα σε 7,7 δευτερόλεπτα. Η πιο σπορ Octavia RS iV, αποδίδει 245 ίππους (180 kW) και μέγιστη ροπή 400 Nm. Στη λειτουργία Sport, η οποία επιτρέπει στον οδηγό να κάνει χρήση της πλήρους ισχύος του αυτοκινήτου, τόσο σε έκδοση GRAND COUPE όσο και SPORTSWAGON, επιταχύνοντας σε 7,3 δευτ. στα 0-100 χλμ./ώρα, με τελική ταχύτητα 225 χλμ./ώρα. Και οι δύο OctaviaiV, εφοδιάζονται με βενζινοκινητήρα 1.4 TSI - 150 ίππων (110 kW) και με ηλεκτρικό κινητήρα 85 kW, των οποίων οι λειτουργίες ελέγχονται ηλεκτρονικά. Μάλιστα, κινητήρας εσωτερικής καύσης, κιβώτιο ταχυτήτων DSG και ηλεκτροκινητήρας, είναι συνδεδεμένοι σε κοινό άξονα. Το κιβώτιο ταχυτήτων είναι τριπλού συμπλέκτη 6 σχέσεων με τους συμπλέκτες σε λουτρό ελαίου, ενώ η λειτουργία ελέγχεται με τεχνολογία shiftbywire. Ο τρίτος συμπλέκτης χρησιμοποιείται για την απεμπλοκή του θερμικού κινητήρα από τον ηλεκτρικό κατά την αμιγώς ηλεκτρική κίνηση.
Αξίζει να σημειωθεί ότι και οι δύο plug-in υβριδικές εκδόσεις, διαθέτουν πλήρως ανεξάρτητη πίσω ανάρτηση με άξονα 4 συνδέσμων.
Και οι δύο εκδόσεις διαθέτουν μπαταρίες ιόντων λιθίου υψηλής τάσης, χωρητικότητας 37 Ah, με ονομαστική ενέργεια 13 kWh. Σε ηλεκτρική λειτουργία οδήγησης με ταχύτητες έως 50 χλμ./ώρα, η γεννήτρια ήχου E-noise κάτω από το δεξί μπροστινό φτερό, παράγει ένα συγκεκριμένο ήχο, προκειμένου το αυτοκίνητο να γίνεται αντιληπτό από τους πεζούς και τους ποδηλάτες.
Συνολικά, οι εκπομπές CO2 ανέρχονται σε περίπου 30 γρμ./χλμ., πράγμα που σημαίνει συνεπάγεται μηδενικά τέλη κυκλοφορίας, αλλά και μειωμένο Τέλος Ταξινόμησης.
Για τη φόρτιση της μπαταρίας σε μια πρίζα 230 V, χρειάζονται 3 ώρες 45 λεπτά για να επαναφορτιστεί από άδεια στο 80% και 5 ώρες στο 100%. Όταν χρησιμοποιείται ένα Wallbox 3,6 kW, χρειάζονται μόλις 2 ώρες 33 λεπτά ή 3 ώρες 33 λεπτά αντίστοιχα. Το τυπικό κόστος φόρτισης είναι περίπου στα 2 €. Εκτός από την μπαταρία έλξης και οι δύο OCTAVIA iV διαθέτουν την κλασική μπαταρία 12V, που τροφοδοτεί τα συστήματα χαμηλής τάσης του αυτοκινήτου.
Το μοντέλο, φέρει το σύστημαDrivingModeSelect, με λειτουργίες Eco, Normal, Sport και Individual καθώς και την επιλογή Comfort, εφόσον το αυτοκίνητο είναι εξοπλισμένο με DynamicChassisControl (DCC). Επιτρέπει ρυθμίσεις για το τιμόνι ή τον κινητήρα και τον έλεγχο μετάδοσης. Παράλληλα, είναι δυνατή η επιλογή μεταξύ ηλεκτρικής (E) και υβριδικής (Hybrid) λειτουργίας στην οθόνη που βρίσκεται στην κεντρική κονσόλα.
Σε ηλεκτρική λειτουργία E, οι εκδόσεις λειτουργούν αποκλειστικά με τον ηλεκτροκινητήρα, καθιστώντας αυτή τη ρύθμιση ιδανική για οδήγηση σε αστική κίνηση. Εάν η μπαταρία έχει επαρκή φόρτιση και η εξωτερική θερμοκρασία είναι πάνω από 10° C, το όχημα εκκινεί αποκλειστικά ηλεκτρικά. Για τεχνικούς λόγους, αυτή η λειτουργία δεν είναι διαθέσιμη σε θερμοκρασίες κάτω των -10° C. Χρησιμοποιώντας μόνο την ηλεκτρική κίνηση, η μέγιστη ισχύς είναι 85 kW ενώ η τελική ταχύτητα σε αυτή τη λειτουργία είναι 140 χλμ./ώρα.
Στην υβριδική λειτουργία, η ηλεκτρονική μονάδα ελέγχου αξιολογεί συνεχώς την τρέχουσα κατάσταση οδήγησης και η αλληλεπίδραση μεταξύ του βενζινοκινητήρα και του ηλεκτροκινητήρα ρυθμίζεται αυτόματα. Είτε αλληλοσυμπληρώνονται όταν χρησιμοποιούνται ταυτόχρονα, είτε τα ηλεκτρονικά ενεργοποιούν μόνο έναν από αυτούς. Η υβριδική λειτουργία προσφέρει επίσης την επιλογή φόρτισης της μπαταρίας μέσω ανάκτησης ενέργειας ή του κινητήρα. Εάν το πλαίσιο με την ένδειξη «Auto» στην κεντρική οθόνη δεν είναι επιλεγμένο, ο οδηγός μπορεί να ορίσει το επιθυμητό επίπεδο μπαταρίας. Εάν η τρέχουσα φόρτιση είναι χαμηλότερη από το καθορισμένο, το όχημα συμπληρώνει την μπαταρία χρησιμοποιώντας τον κινητήρα βενζίνης και ανάκτηση ενέργειας από την πέδηση. Εάν το τρέχον φορτίο είναι υψηλότερο από το καθορισμένο, η ενέργεια χρησιμοποιείται έως ότου επιτευχθεί το επιθυμητό επίπεδο και στη συνέχεια διατηρείται. Εάν είναι επιλεγμένο το «Auto», το σύστημα φόρτισης λειτουργεί πλήρως αυτόνομα. Αυτό σημαίνει ότι η μονάδα ελέγχου αποφασίζει με βάση την τρέχουσα κατάσταση οδήγησης πότε θα αντλήσει ενέργεια από την μπαταρία και πότε θα την επαναφορτίσει χρησιμοποιώντας ανακτημένη ενέργεια. Στην υβριδική λειτουργία, υπάρχει έξοδος 150 ίππων ανά πάσα στιγμή. Η μέγιστη ισχύς εξόδου 204 ίππων για την OctaviaiV και 245 ίπποι για την Octavia RS iV, είναι διαθέσιμη όταν το γκάζι πιέζεται πλήρως (kickdown) ή έχει επιλεγεί η λειτουργία Sport.
Επίσης, εκτός από την αυτόματη ρύθμιση κατά την κανονική λειτουργία οδήγησης (D), δύο ακόμη επίπεδα μπορούν να επιλεχθούν χειροκίνητα μέσω της κεντρικής οθόνης: ένα ιδιαίτερα χαμηλό επίπεδο ανάκτησης, το οποίο επιτρέπει στο όχημα να ρολάρει με τον κινητήρα εκτός λειτουργίας καθώς και ένα επίπεδο που συνεπάγεται υψηλότερη επιβράδυνση, 1,2 m/sec2.
Εξάλλου, το έξυπνο σύστημα PredictiveEfficiencyAssist συνδυάζει την ανάκτηση ενέργειας φρένων και το EcoAssist, τα οποία μπορούν να απενεργοποιηθούν εάν είναι επιθυμητό. Ακόμα και στην τυπική έκδοση της νέας SkodaOctavia, το EcoAssist εμφανίζει αποτελεσματικές συμβουλές οδήγησης στο VirtualCockpit. Η αλληλεπίδραση μεταξύ αυτών των δύο συστημάτων υποβοήθησης σημαίνει ότι το αυτοκίνητο ειδοποιεί τον οδηγό του εγκαίρως όταν πλησιάζει για παράδειγμα έναν κυκλικό κόμβο ή έναν περιορισμό ταχύτητας.
Οι τιμές λιανικής ξεκινούν από 34.900 ευρώ, ωστόσο με το πρόγραμμα επιδότησης η τιμή πέφτει στα 24.247 ευρώ, στη βασική έκδοση εξοπλισμού AmbitionGrandCoupe 204 ίππων.