Bενέρης: "Σκαλώνει μόνο εάν κάποιος βάλει το χεράκι του"
O εμπνευστής και δημιουργός του πλάνου για τη νέα Λεωφόρο, Κίμων Βενέρης, δίνει όλες τις απαντήσεις για το σχέδιο του. Διαβάστε τις δηλώσεις του.
O Κίμων Βενέρης, ο εμπνευστής της νέας πράσινης Λεωφόρου, μίλησε στην "LiveSport".
Aναφέρθηκε στην εκπόνηση του έργου για το οποίο είναι απόλυτα σίγουρος ότι μπορεί να υλοποιηθεί. Αναλυτικά οι δηλώσεις του:
Πόσο ψάξατε και απευθυνθήκατε για να βρείτε τα στοιχεία ώστε να προχωρήσετε το πλάνο σας;
" Πήγαμε σε όλες τις υπηρεσίες που μας αφορούσαν. Απευθυνθήκαμε στο τεχνικό τμήμα της Γενικής Γραμματείας Αθλητισμού για να επιβεβαιώσουμε τα πλήρη μέτρα για την κάλυψη. Πήγαμε στις αρμόδιες υπηρεσίες για να μάθουμε ακριβώς το ιδιοκτησιακό καθεστώς των κτηρίων που μας αφορούν.
Είδαμε τα Προσφυγικά. Είναι μια εστία μόλυνσης. Πήγαμε να κάνουμε μετρήσεις και έφευγαν κομμάτια από τους τοίχους! Έχω σεβασμό για τον χώρο, γιατί είναι ένα κομμάτι της ιστορίας μας και το σεβόμαστε απόλυτα το πλάνο μας.
Νομίζουν κάποιοι ότι είναι ανέφικτο αυτό που είπαμε για την μεταφορά των σχολείων. Ότι το είπαμε στην τύχη. Εμείς πήγαμε και είδαμε πόσα είναι τα σχολεία, πόσες αίθουσες χρειάζονται και μετά τα προσαρμόσαμε στο πλάνο. Χωρούν μια χαρά στα Προσφυγικά".
Το ξέρετε ότι είναι ένα βασικό "αγκάθι" τα Προσφυγικά και αρκετοί λένε ότι δεν θα προχωρήσει το πλάνο για είναι διατηρητέα. Ισχυρίζονται, μάλιστα, ότι εδώ δεν τα κατάφερε το κράτος να κάνει κάτι με αυτά και θα κάνετε εσείς;
" To 2003 έγιναν κάποιες προσφυγές κατοίκων της περιοχής και φοιτητών πανεπιστημίων κατά του κράτους, γιατί ήθελαν να τα ρίξουν ενόψει των Ολυμπιακών Αγώνων. Εμείς δεν σκεφτήκαμε στιγμή να τα ρίξουμε.
Τα σεβόμαστε και τα αναμορφώνουμε. Τα ξαναφτιάχνουμε από την αρχή. Και θα σας πω και κάτι άλλο. Από όσο ξέρουμε, δεν είναι ακόμα χαρακτηρισμένα διατηρητέα. Τα έξι από τα οκτώ ανήκουν στην ΚΕΔ (Κτηματική Εταιρεία Δημοσίου) και εκεί θα πάμε τα σχολεία. Θα είναι το πρώτο μας βήμα.
Πρώτα θα μεταφέρουμε τα σχολεία και μετά θα ξεκινήσουμε τα του γηπέδου. Δεν βλέπω γιατί κάποιος δεν θα το δει ως θετικό".
Ακόμα ένα ζήτημα που αναφέρεται ως πιθανή εστία προβλήματος στο πλάνο σας είναι τα περιβαλλοντολογικά. Το Συμβούλιο της Επικρατείας είναι πολύ αυστηρό σε τέτοια ζητήματα. Εσείς είπατε ότι δεν κινδυνεύει το σχέδιο από προσφυγές στο ΣτΕ.
" Πρώτα απ' όλα δεν είπα κάτι τέτοιο. Ανέφερα ότι κινηθήκαμε σύννομα. Βεβαίως θα ρίξουμε μπετά, όχι όμως πάνω από τον προβλεπόμενο συντελεστή δόμησης. Επίσης, θα είναι ένα από τα πιο πράσινα γήπεδα της Ευρώπης.
Για τα φωτοβολταϊκά πήραμε παράδειγμα από το γήπεδο της Εσπανιόλ, το οποίο βραβεύτηκε ως πράσινο, δηλαδή οικολογικό γήπεδο. Εμείς το εξελίσσουμε αυτό. Ας πούμε ότι σε όλο το εξωτερικό κέλυφος χρησιμοποιούμε υλικό που είναι ανακυκλώσιμο και δεν αποβάλλει θερμότητα για να προκαλέσει ρύπανση. Θα κάνουμε φύτευση πρασίνου και θα ενώσουμε τον Λυκαβηττό".
Υπάρχει μεγάλη εμπλοκή του κράτους και αυτό λένε ότι είναι μεγάλο πρόβλημα. Απαιτείται νομοθετική ρύθμιση για τη Διπλή Ανάπλαση, απαλλοτριώσεις, τα Προσφυγικά, ο ΟΡΣΑ. Πόσο σοβαρό ζήτημα είναι αυτό;
" Ετσι ακριβώς είναι. Δεν είναι αφελές αυτό που θα πω. Μιλάμε για μια ομάδα 3 εκατ. ανθρώπων με 1.500 τίτλους, είναι ομάδα της Αθήνας και πρέπει επιτέλους να κάνουν κάτι γι' αυτήν. Ο δήμος θα έχει μόνο κέρδη, το γήπεδο θα είναι πράσινο, ο Παναθηναϊκός θα έχει γήπεδο στα χώματα όπου γεννήθηκε.
Πρέπει να υπάρξει βούληση από κάποιους ανθρώπους. Δεν θα πάω εγώ να πω "γεια σας είμαι ο Βενέρης κάντε στην άκρη". Θα πάει κάποιος με οντότητα να τους το πει. Αυτός ο άνθρωπος λείπει. Πρέπει να το πιστέψουν ο κόσμος του Παναθηναϊκού και άνθρωποι με δύναμη και πυγμή.
Ελπίζω να βρεθούν. Μπορεί να είναι ο Δημήτρης Γιαννακόπουλος; Θα του βγάλω το καπέλο και θα του κάνω άγαλμα".
Η βύθιση του αγωνιστικού χώρου μπορεί να μπλέξει με μετρό και αρχαιoλογικά;
" Αρχαιολογικά αν ξεκινήσει να γίνεται το έργο και δεν βρεθεί η... Ατλαντίδα, δεν θα υπάρχει θέμα. Και στους σταθμούς του μετρό βρέθηκαν τόσα αρχαία, αλλά το έργο προχώρησε. Με το δήθεν πρόβλημα με το μετρό εμείς γελάγαμε. Πήραμε τις χαράξεις από το Αττικό Μετρό. Συνηθίζεται οι χαράξεις να γίνονται σε οδικές αρτηρίες. Τι δουλειά έχει μετά την Τράπεζα Πειραιώς που πάει στο κέντρο να περνάει από τη Λεωφόρο; Aφήστε δε, που είναι 35 μέτρα κάτω από τη γή".
Που θα μπορούσε να "σκαλώσει" το σχέδιο;
" Eιλικρινά; Να βάλει κάποιος το χεράκι του. Ο πατέρας μου, όταν του εξήγησα όλο το σχέδιο, μου είπε πως "το πρόβλημα είναι ότι είμαστε απλά σε αυτή την χώρα". Δεν υπάρχει "δεν μπορώ" υπάρχει "δεν θέλω". Έχω μιλήσει με αρκετό κόσμο στην περιοχή και είναι ενθουσιασμένοι.
Οι καταστηματάρχες θέλουν τρελά. Οι Έλληνες που είναι εκεί είναι βαμμένοι Παναθηναικοί, άρρωστοι. Ποιον δεν συμφέρει ένα τέτοιο έργο;".
Τι λέει για Αλαφούζο - Γιαννακόπουλο;
" Ο Αλαφούζος έχει δει το πλάνο στο μεγαλύτερο ποσοστό του. Θα φανούν οι προθέσεις του στο μέλλον. Σε ότι αφορά τον Γιαννακόπουλο, νομίζω ότι μπορεί να καταλάβει το πάθος και την αλήθεια μας. Το πλάνο μας έχει αλήθεια μέσα του. Αυτός είναι αληθινός και θα το καταλάβει.
Ως στέλεχος του ΠΑΝΚΙ θα σου πω ότι έγιναν κάποια θετικά βήματα από την ΠΑΕ. Ως Κίμωνα, δεν με καλύπτει η κατάσταση. Εγώ ήθελα να το προχωρήσω μέχρι τέλους και να το οπτικοποιήσω, για να το καταλάβει ο κόσμος. Ρωτάει ο κόσμος αν γίνεται το γήπεδο. Ναι, γί-νε-ται".