Φινάλε στις 29 Απριλίου
Το διοικητικό συμβούλιο της ομοσπονδίας έκανε αποδεκτό το αίτημα της διοργανώτριας αρχής του πρωταθλήματος και έτσι η τελευταία αγωνιστική της Σούπερ Λίγκας θα διεξαχθεί στις 29 Απριλίου.
Το διοικητικό συμβούλιο της ομοσπονδίας έκανε αποδεκτό το αίτημα της διοργανώτριας αρχής του πρωταθλήματος και έτσι η τελευταία αγωνιστική της Σούπερ Λίγκας θα διεξαχθεί στις 29 Απριλίου.
Επιτροπή για τη διαιτησία
Παράλληλα όμως το Δ.Σ της ΕΠΟ αποφάσισε να συγκροτήσει τριμελή επιτροπή που θα έχει επαφές με τη Super League, στο πλαίσιο διαλόγου των δύο φορέων με αντικείμενο τη διαιτησία και ενόψει του καταρτισμού του τελικού σχεδίου προτάσεων επί του θέματος, οι οποίες θα τεθούν υπό την έγκριση της προσεχούς Γενικής Συνέλευσης της ΕΠΟ. Στην επιτροπή της Ομοσπονδίας θα συμμετάσχουν οι κ. Σιντόρης, Φύριος, Τοπολιάτης.
Aπόφαση για αυτονομία
Εξάλλου τα μέλη του διοικητικού συμβουλίου ενημερώθηκαν για την απόφαση του Μονομελούς Πρωτοδικείου Βόλου, σύμφωνα με την οποία ειδικώς για το άθλημα του ποδοσφαίρου έχει δοθεί στην ΕΠΟ νομοθετική εξουσιοδότηση να ρυθμίζει αυτόνομα άπαντα τα θέματα λειτουργίας και οργάνωσης του αθλήματος του ποδοσφαίρου, ακόμη και σε αντίθεση με τα όσα προβλέπει ο σχετικός νόμος (ν. 2725/99), ο οποίος κατά τούτο κατηργήθη.
Πιο αναλυτικά το περιεχόμενο της απόφασης: Με την υπό κρίση αίτηση από το δικόγραφο της οποίας παραιτήθηκαν νομοτύπως άπαντες οι αιτούντες πλην του δεκάτου τρίτου αυτών, Παναγιώτη Ζορδομπά, θεωρούμενης της δίκης καταργηθείσας ως προς αυτούς (αρ. 223,295,297 ΚΠολΔ), ο αιτών ισχυρίζεται ότι είναι επαγγελματίας προπονητής ποδοσφαίρου, κατέχων άδειας άσκησης του επαγγέλματος του προπονητή από τη Γενική Γραμματεία Αθλητισμού και μέλος του Συνδέσμου Προπονητών Ποδοσφαίρου Θεσσαλίας που εδρεύει στο Βόλο.
Οτι οι καθών ποδοσφαιρικές και διαιτητικές ενώσεις της Θεσσαλίας, του απαγορεύουν την είσοδο και παραμονή στον αγωνιστικό χώρο κατά τη διάρκεια αγώνων ποδοσφαίρου ομάδων με τις οποίες συνδέεται με σύμβαση εργασίας, επικαλούμενες απόφαση του ΔΣ της ΕΠΟ βάσει της οποίας οι προπονητές των σωματείων των πρωταθλημάτων της ΕΠΣ, προκειμένου να εισέλθουν και να παραμείνουν στον αγωνιστικό χώρο πρέπει να είναι εφοδιασμένοι με ειδική ταυτότητα προπονητή εκδιδόμενη από την οικεία ένωση.
Ζητεί δε κατ΄ ακολουθία, ισχυριζόμενος ότι ο περιορισμός αυτός είναι αντίθετος στο ισχύον νομοθετικό καθεστώς των προπονητών ποδοσφαίρου και κάθε κλάδου άθλησης, εμποδίζει την ελεύθερη άσκηση του δικαιώματός του στην εργασία και συνιστά προσβολή του δικαιώματος της προσωπικότητός του, να ληφθούν ασφαλιστικά μέτρα με τα οποία να διαταχθούν οι καθών να παύσουν να προσβάλουν την προσωπικότητά του, να παραλείπουν να απαγορεύουν την είσοδό του στον αγωνιστικό χώρο και τη παραμονή του στην τεχνική περιοχή της ομάδος κατά τη διάρκεια ποδοσφαιρικών αγώνων με ομάδες με τις οποίες συνδέεται με σύμβαση εργασίας και δη με την απειλή χρηματικής ποινής για κάθε παράβαση του διατακτικού της απόφασης και τέλος να καταδικασθούν οι καθών στην πληρωμή της δικαστικής του δαπάνης.
Η αίτηση αρμοδίως και παραδεκτώς εισάγεται προς συζήτηση ενώπιον του παρόντος δικαστηρίου κατά την προκειμένη διαδικασία των ασφαλιστικών μέτρων και πρέπει να εξεταστεί περαιτέρω από την άποψη του νόμο και ουσία βασίμου αυτής, συνεκδικαζόμενη με την προφορικώς, παραδεκτώς ασκηθείσα πρόσθετη παρέμβαση του σωματείου «ΣΥΝΔΕΣΜΟΣ ΠΡΟΠΟΝΗΤΩΝ ΠΟΔΟΣΦΑΙΡΟΥ ΘΕΣΣΑΛΙΑΣ» που εδρεύει στο Βόλο.
Επειδή, σύμφωνα με το άρθρο 29 παρ. 13 του ν. 3479/2006 «ειδικά για το άθλημα του ποδοσφαίρου όλα τα θέματα λειτουργίας και οργάνωσης του αθλήματος της Ελληνικής Ποδοσφαιρικής Ομοσπονδίας και των μελών της ρυθμίζονται αυτόνομα από την ΕΠΟ και τα όργανά της σύμφωνα με το καταστατικό και τους κανονισμούς της, καθώς και αυτούς που καθορίζονται από την Ευρωπαϊκή και Παγκόσμια Συνομοσπονδία Ποδοσφαίρου, ακόμη και αν προβλέπονται διαφορετικές ρυθμίσεις στο ν. 2725/1999, όπως ισχύει, και στην εν γένει αθλητική νομοθεσία.
Θέματα οικονομικού ελέγχου για της επιχορηγήσεις που λαμβάνει η ΕΠΟ από το κράτος, ελέγχου νομιμότητας, δημοσίας τάξης και ασφάλειας υπόκεινται στην αποκλειστική ρυθμιστική αρμοδιότητα του κράτους». Στη συγκεκριμένη περίπτωση, ενόψει του ότι οι καθών είναι πρωτοβάθμιες αθλητικές οργανώσεις, με έδρα το Βόλο Μαγνησίας και υπό την ιδιότητά τους αυτή, κατά νόμο μέλη της δευτεροβαθμίου οργανώσεως της Ελληνικής Ποδοσφαιρικής Ομοσπονδίας (ΕΠΟ), δηλαδή της ανώτατης αθλητικής ομοσπονδίας ποδοσφαίρου, αρμόδιας για την έκδοση κανονισμών λειτουργίας του,
και λαμβανομένου υπόψη του ότι, ως συνάγεται από το περιεχόμενο της παραπάνω διάταξης, η οποία κατήργησε τις αντίθετες διατάξεις, ειδικώς για το άθλημα του ποδοσφαίρου έχει δοθεί στην ΕΠΟ νομοθετική εξουσιοδότηση να ρυθμίζει αυτόνομα άπαντα τα θέματα λειτουργίας και οργάνωσης του αθλήματος του ποδοσφαίρου, ακόμη και σε αντίθεση με τα όσα προβλέπει ο σχετικός νόμος (ν. 2725/99),
ο οποίος κατά τούτο κατηργήθη, η κρινόμενη αίτηση δεν είναι νόμιμη, καθόσον η από 12.7.2006 απόφαση του ΔΣ της ΕΠΟ βάσει της οποίας θεσπίστηκαν οι στην αίτηση διαλαμβανόμενες απαγορεύσεις εκδόθηκε κατ΄ εφαρμογή της άνω διατάξεως του άρθρου 29 παρ. 12 ν. 3479/2006 και κατ΄ επιτρεπτή διάφορο ρύθμιση των όσων προέβλεπε ο ν. 2725/99, ως προεκτέθηκε στη νομική σκέψη της παρούσας, η δε ιστορούμενη απαγόρευση εισόδου και παραμονής του αιτούντος στους αγωνιστικούς χώρους άνευ της τηρήσεως των προϋποθέσεων της άνω αποφάσεως της ΕΠΟ (επίδειξη ειδικής ταυτότητας προπονητή) είναι σύννομη και σύμφωνη με τα επιτασσόμενα από την ΕΠΟ, ώστε δε δύναται να γίνει λόγος περί εκ μέρους τνω καθών παραβάσεως οιουδήποτε νομοθετικού πλαισίου και εντεύθεν παραβιάσεως του δικαιώματος εργασίας ή προσβολής της προσωπικότητας του αιτούντος. Πρέπει συνεπώς να απορριφθεί η αίτηση και η πρόσθετη σ΄ αυτή παρέμβαση και να συμψηφιστεί η δικαστική δαπάνη μεταξύ των διαδίκων λόγω του δυσερμηνεύτου των διατάξεων που εφαρμόστηκαν (αρ. 179 ΚΠολΔ).
ΓΙΑ ΤΟΥΣ ΛΟΓΟΥΣ ΑΥΤΟΥΣ Θεωρεί καταργημένη τη δίκη ως προς τους λοιπούς πλην του δεκάτου τρίτου αιτούντος (Παναγιώτη Ζορδομπά). Συνεκδικάζει την αίτηση του Παναγιώτη Ζορδομπά και την προφορικώς ασκηθείσα πρόσθετο παρέμβαση. Απορρίπτει αυτές. Συμψηφίζει εν όλω την μεταξύ των τελευταίων τούτων και των καθών η αίτηση δικαστική δαπάνη».
Επιτροπή για τη διαιτησία
Παράλληλα όμως το Δ.Σ της ΕΠΟ αποφάσισε να συγκροτήσει τριμελή επιτροπή που θα έχει επαφές με τη Super League, στο πλαίσιο διαλόγου των δύο φορέων με αντικείμενο τη διαιτησία και ενόψει του καταρτισμού του τελικού σχεδίου προτάσεων επί του θέματος, οι οποίες θα τεθούν υπό την έγκριση της προσεχούς Γενικής Συνέλευσης της ΕΠΟ. Στην επιτροπή της Ομοσπονδίας θα συμμετάσχουν οι κ. Σιντόρης, Φύριος, Τοπολιάτης.
Aπόφαση για αυτονομία
Εξάλλου τα μέλη του διοικητικού συμβουλίου ενημερώθηκαν για την απόφαση του Μονομελούς Πρωτοδικείου Βόλου, σύμφωνα με την οποία ειδικώς για το άθλημα του ποδοσφαίρου έχει δοθεί στην ΕΠΟ νομοθετική εξουσιοδότηση να ρυθμίζει αυτόνομα άπαντα τα θέματα λειτουργίας και οργάνωσης του αθλήματος του ποδοσφαίρου, ακόμη και σε αντίθεση με τα όσα προβλέπει ο σχετικός νόμος (ν. 2725/99), ο οποίος κατά τούτο κατηργήθη.
Πιο αναλυτικά το περιεχόμενο της απόφασης: Με την υπό κρίση αίτηση από το δικόγραφο της οποίας παραιτήθηκαν νομοτύπως άπαντες οι αιτούντες πλην του δεκάτου τρίτου αυτών, Παναγιώτη Ζορδομπά, θεωρούμενης της δίκης καταργηθείσας ως προς αυτούς (αρ. 223,295,297 ΚΠολΔ), ο αιτών ισχυρίζεται ότι είναι επαγγελματίας προπονητής ποδοσφαίρου, κατέχων άδειας άσκησης του επαγγέλματος του προπονητή από τη Γενική Γραμματεία Αθλητισμού και μέλος του Συνδέσμου Προπονητών Ποδοσφαίρου Θεσσαλίας που εδρεύει στο Βόλο.
Οτι οι καθών ποδοσφαιρικές και διαιτητικές ενώσεις της Θεσσαλίας, του απαγορεύουν την είσοδο και παραμονή στον αγωνιστικό χώρο κατά τη διάρκεια αγώνων ποδοσφαίρου ομάδων με τις οποίες συνδέεται με σύμβαση εργασίας, επικαλούμενες απόφαση του ΔΣ της ΕΠΟ βάσει της οποίας οι προπονητές των σωματείων των πρωταθλημάτων της ΕΠΣ, προκειμένου να εισέλθουν και να παραμείνουν στον αγωνιστικό χώρο πρέπει να είναι εφοδιασμένοι με ειδική ταυτότητα προπονητή εκδιδόμενη από την οικεία ένωση.
Ζητεί δε κατ΄ ακολουθία, ισχυριζόμενος ότι ο περιορισμός αυτός είναι αντίθετος στο ισχύον νομοθετικό καθεστώς των προπονητών ποδοσφαίρου και κάθε κλάδου άθλησης, εμποδίζει την ελεύθερη άσκηση του δικαιώματός του στην εργασία και συνιστά προσβολή του δικαιώματος της προσωπικότητός του, να ληφθούν ασφαλιστικά μέτρα με τα οποία να διαταχθούν οι καθών να παύσουν να προσβάλουν την προσωπικότητά του, να παραλείπουν να απαγορεύουν την είσοδό του στον αγωνιστικό χώρο και τη παραμονή του στην τεχνική περιοχή της ομάδος κατά τη διάρκεια ποδοσφαιρικών αγώνων με ομάδες με τις οποίες συνδέεται με σύμβαση εργασίας και δη με την απειλή χρηματικής ποινής για κάθε παράβαση του διατακτικού της απόφασης και τέλος να καταδικασθούν οι καθών στην πληρωμή της δικαστικής του δαπάνης.
Η αίτηση αρμοδίως και παραδεκτώς εισάγεται προς συζήτηση ενώπιον του παρόντος δικαστηρίου κατά την προκειμένη διαδικασία των ασφαλιστικών μέτρων και πρέπει να εξεταστεί περαιτέρω από την άποψη του νόμο και ουσία βασίμου αυτής, συνεκδικαζόμενη με την προφορικώς, παραδεκτώς ασκηθείσα πρόσθετη παρέμβαση του σωματείου «ΣΥΝΔΕΣΜΟΣ ΠΡΟΠΟΝΗΤΩΝ ΠΟΔΟΣΦΑΙΡΟΥ ΘΕΣΣΑΛΙΑΣ» που εδρεύει στο Βόλο.
Επειδή, σύμφωνα με το άρθρο 29 παρ. 13 του ν. 3479/2006 «ειδικά για το άθλημα του ποδοσφαίρου όλα τα θέματα λειτουργίας και οργάνωσης του αθλήματος της Ελληνικής Ποδοσφαιρικής Ομοσπονδίας και των μελών της ρυθμίζονται αυτόνομα από την ΕΠΟ και τα όργανά της σύμφωνα με το καταστατικό και τους κανονισμούς της, καθώς και αυτούς που καθορίζονται από την Ευρωπαϊκή και Παγκόσμια Συνομοσπονδία Ποδοσφαίρου, ακόμη και αν προβλέπονται διαφορετικές ρυθμίσεις στο ν. 2725/1999, όπως ισχύει, και στην εν γένει αθλητική νομοθεσία.
Θέματα οικονομικού ελέγχου για της επιχορηγήσεις που λαμβάνει η ΕΠΟ από το κράτος, ελέγχου νομιμότητας, δημοσίας τάξης και ασφάλειας υπόκεινται στην αποκλειστική ρυθμιστική αρμοδιότητα του κράτους». Στη συγκεκριμένη περίπτωση, ενόψει του ότι οι καθών είναι πρωτοβάθμιες αθλητικές οργανώσεις, με έδρα το Βόλο Μαγνησίας και υπό την ιδιότητά τους αυτή, κατά νόμο μέλη της δευτεροβαθμίου οργανώσεως της Ελληνικής Ποδοσφαιρικής Ομοσπονδίας (ΕΠΟ), δηλαδή της ανώτατης αθλητικής ομοσπονδίας ποδοσφαίρου, αρμόδιας για την έκδοση κανονισμών λειτουργίας του,
και λαμβανομένου υπόψη του ότι, ως συνάγεται από το περιεχόμενο της παραπάνω διάταξης, η οποία κατήργησε τις αντίθετες διατάξεις, ειδικώς για το άθλημα του ποδοσφαίρου έχει δοθεί στην ΕΠΟ νομοθετική εξουσιοδότηση να ρυθμίζει αυτόνομα άπαντα τα θέματα λειτουργίας και οργάνωσης του αθλήματος του ποδοσφαίρου, ακόμη και σε αντίθεση με τα όσα προβλέπει ο σχετικός νόμος (ν. 2725/99),
ο οποίος κατά τούτο κατηργήθη, η κρινόμενη αίτηση δεν είναι νόμιμη, καθόσον η από 12.7.2006 απόφαση του ΔΣ της ΕΠΟ βάσει της οποίας θεσπίστηκαν οι στην αίτηση διαλαμβανόμενες απαγορεύσεις εκδόθηκε κατ΄ εφαρμογή της άνω διατάξεως του άρθρου 29 παρ. 12 ν. 3479/2006 και κατ΄ επιτρεπτή διάφορο ρύθμιση των όσων προέβλεπε ο ν. 2725/99, ως προεκτέθηκε στη νομική σκέψη της παρούσας, η δε ιστορούμενη απαγόρευση εισόδου και παραμονής του αιτούντος στους αγωνιστικούς χώρους άνευ της τηρήσεως των προϋποθέσεων της άνω αποφάσεως της ΕΠΟ (επίδειξη ειδικής ταυτότητας προπονητή) είναι σύννομη και σύμφωνη με τα επιτασσόμενα από την ΕΠΟ, ώστε δε δύναται να γίνει λόγος περί εκ μέρους τνω καθών παραβάσεως οιουδήποτε νομοθετικού πλαισίου και εντεύθεν παραβιάσεως του δικαιώματος εργασίας ή προσβολής της προσωπικότητας του αιτούντος. Πρέπει συνεπώς να απορριφθεί η αίτηση και η πρόσθετη σ΄ αυτή παρέμβαση και να συμψηφιστεί η δικαστική δαπάνη μεταξύ των διαδίκων λόγω του δυσερμηνεύτου των διατάξεων που εφαρμόστηκαν (αρ. 179 ΚΠολΔ).
ΓΙΑ ΤΟΥΣ ΛΟΓΟΥΣ ΑΥΤΟΥΣ Θεωρεί καταργημένη τη δίκη ως προς τους λοιπούς πλην του δεκάτου τρίτου αιτούντος (Παναγιώτη Ζορδομπά). Συνεκδικάζει την αίτηση του Παναγιώτη Ζορδομπά και την προφορικώς ασκηθείσα πρόσθετο παρέμβαση. Απορρίπτει αυτές. Συμψηφίζει εν όλω την μεταξύ των τελευταίων τούτων και των καθών η αίτηση δικαστική δαπάνη».