ΕΥΡΩΠΗ

Γήπεδο και κόσμος κάνουν τη διαφορά

Γήπεδο και κόσμος κάνουν τη διαφορά
Καμπ Νόου

Δείτε ποιος ομάδες στην Ευρώπη συγκέντρωσαν τον περισσότερο κόσμο τη φετινή σεζόν, τα χρήματα που εξασφάλισαν από τα εισιτήρια και τη σύγκριση με το ελληνικό πρωτάθλημα.

Η ποδοσφαιρική σεζόν 2012-2013 φτάνει προς το τέλος της καθώς τα περισσότερα πρωταθλήματα στην Ευρώπη έχουν ολοκληρωθεί. Φέτος ήταν μία ιδιαίτερη χρονιά λόγω της οικονομικής κρίσης η οποία, όπως θα παρατηρήσετε κι εσείς πιο κάτω, δεν άγγιξε όλους τους συλλόγους.

Ομάδες καλά οργανωμένες, με δικά τους γήπεδα και πιστούς οπαδούς/φιλάθλους κατάφεραν όχι μόνο να κρατηθούν σε υψηλό επίπεδο, αλλά προσέλκυσαν τους κορυφαίους ποδοσφαιριστές του πλανήτη με αποτέλεσμα να πετύχουν τους στόχους τους.

Εμείς θα σταθούμε στον παράγοντα οπαδοί/φίλαθλοι και το πόσο σημαντικό ρόλο έπαιξαν στην οικονομική κατάσταση των ομάδων που βρίσκονται στη λίστα μας.

Συγκεντρώσαμε λοιπόν τους πρώτους δέκα συλλόγους που είχαν τον περισσότερο κόσμο φέτος στο γήπεδο. Στη συνέχεια βρήκαμε τον μέσο όρο φθηνών και ακριβών εισιτηρίων στο κάθε πρωτάθλημα ξεχωριστά, με σκοπό να βγάλουμε το μικρότερο δυνατό οικονομικό όφελος που καρπώθηκαν από τα εισιτήρια.

Κλείνοντας κάναμε το αυτονόητο. Μία μικρή σύγκριση με το ελληνικό πρωτάθλημα παίρνοντας ως δείγμα τον πρωταθλητή Ολυμπιακό. Τα συμπεράσματα δικά σας...

Μέσος όρος τιμών στα εισιτήρια

Ισπανία

Φθηνότερο: 29 ευρώ

Ακριβότερο: 144 ευρώ

Αγγλία

Φθηνότερο: 33 ευρώ

Ακριβότερο: 70 ευρώ

Γερμανία

Φθηνότερο: 12 ευρώ

Ακριβότερο: 56 ευρώ

Ελλάδα (Ολυμπιακός παράδειγμα)

Φθηνότερο: 10 ευρώ

Ακριβότερο: 85 ευρώ

* Αναφερόμαστε σε μεμονωμένα εισιτήρια

Δέκα ομάδες, μία Ελλάδα και... κάτι

1) Μπορούσια Ντόρτμουντ

Χωρητικότητα γηπέδου: 80.700

Μέσος όρος εισιτηρίων: 80.558

Προσήλθαν: 1.369.485 (Χ 12 = 16.433.820 εκ. ευρώ)

----------------------------------------------------------------------

2) Μάντσεστερ Γιουνάιτεντ

Χωρητικότητα γηπέδου: 75.811

Μέσος όρος εισιτηρίων: 75.530

Προσήλθαν: 1.435.063 (Χ 33 = 50.227.205 εκ. ευρώ)

----------------------------------------------------------------------

3) Μπαρτσελόνα

Χωρητικότητα γηπέδου: 99.354

Μέσος όρος εισιτηρίων: 72.953

Προσήλθαν: 1.240.206 (Χ29 = 35.959.974 εκ. ευρώ)

-------------------------------------------------------------------------

4) Μπάγερν

Χωρητικότητα γηπέδου: 71.137

Μέσος όρος εισιτηρίων: 71.000

Προσήλθαν: 1.207.000 (Χ12 = 14.484.000 εκ. ευρώ)

------------------------------------------------------------------------

5) Ρεάλ Μαδρίτης

Χωρητικότητα γηπέδου: 85.454

Μέσος όρος εισιτηρίων: 69.262

Προσήλθαν: 1.246.708 (Χ29 = 36.154.532 εκ. ευρώ)

---------------------------------------------------------------------

6) Σάλκε

Χωρητικότητα γηπέδου: 61.673

Μέσος όρος εισιτηρίων: 61.171

Προσήλθαν: 1.039.912 (Χ12 = 12.478.944 εκ. ευρώ)

------------------------------------------------------------------------

7) Άρσεναλ

Χωρητικότητα γηπέδου: 60.355

Μέσος όρος εισιτηρίων: 60.079

Προσήλθαν: 1.141.948 (Χ33 = 37.684.284 εκ. ευρώ)

-------------------------------------------------------------------------

8) Αμβούργο

Χωρητικότητα γηπέδου: 57.000

Μέσος όρος εισιτηρίων: 52.931

Προσήλθαν: 899.829 (Χ12 = 10.797.948 εκ. ευρώ)

--------------------------------------------------------------------

9) Νιούκαστλ

Χωρητικότητα γηπέδου: 52.387

Μέσος όρος εισιτηρίων: 50.517

Προσήλθαν: 959.826 (Χ33 = 31.674.258 εκ. ευρώ)

----------------------------------------------------------------------

10) Άγιαξ

Χωρητικότητα γηπέδου: 53.052

Μέσος όρος εισιτηρίων: 50.490

Προσήλθαν: 858.330 (;)

--------------------------------------------------------------------

11) Ολυμπιακός

Χωρητικότητα γηπέδου: 33.334

Μέσος όρος εισιτήριων: 20.918

Προσήλθαν: 313.711 (Χ10 = 3.7137.110 εκ. ευρώ)

------------------------------------------------------------------------

Γερμανία: 4 ομάδες

Ισπανία: 2 ομάδες

Αγγλία: 3 ομάδες

Ολλανδία: 1 ομάδα

Ο πολλαπλασιασμός γίνεται με βάση το φθηνότερο εισιτήριο σε κάθε πρωτάθλημα, οπότε καταλαβαίνετε πως τα πραγματικά έσοδα είναι πολύ μεγαλύτερα.

Να σταθούμε επίσης στο γεγονός πως πολλές από τις ομάδες που βρίσκονται στη λίστα μας λειτουργούν με το μοντέλο "λαϊκής βάσης" όπως για παράδειγμα η Μπάγερν Μονάχου.

Είναι φανερό, λοιπόν, πως οι πραγματικοί οπαδοί/φίλαθλοι μπορούν και κάνουν τη διαφορά αγαπώντας πρώτα τον σύλλογο και μετά τις "νίκες" (σε αντίθεση με αυτό που ζούμε στην Ελλάδα).

TAGS ΕΥΡΩΠΗ
ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΑΚΟΜΑ
ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΕΣ ΕΙΔΗΣΕΙΣ