ΠΟΔΟΣΦΑΙΡΟ

Η "κερκίδα" του Μουντιάλ στο Facebook

Η "κερκίδα" του Μουντιάλ στο Facebook
(C) JULICOS | DREAMSTIME.COM

Το Facebook είχε την δική του "εξέδρα" στο Παγκόσμιο Κύπελλο της Βραζιλίας. Ποιες ομάδες υποστήριζαν οι επισκέπτες του και ποιες μετατοπίσεις υπήρχαν όσο κυλούσε η διοργάνωση.

Υπάρχει μια ποδοσφαιρική ρήση που έχει πολύ μεγάλη δόση αλήθειας και αυτή αναφέρει πως γυναίκα αλλάζεις, σπίτι αλλάζεις, αμάξι αλλάζεις, θρησκεία αλλάζεις, χώρα αλλάζεις, αλλά ομάδα δεν αλλάζεις ποτέ. Κάνεις μια επιλογή όταν είσαι μικρό παιδί και με αυτή πορεύεσαι για πάντα. Στα καλά και στα άσχημα, στα εύκολα και στα δύσκολα.

Αυτό βέβαια αφορά κατά κύριο λόγο τις συλλογικές προτιμήσεις και όχι τόσο πολύ τις εθνικές ομάδες. Και εκεί βέβαια υπάρχουν ορισμένοι που είναι "μπετόν αρμέ" και δεν αλλάζουν ποτέ, όμως δεν είναι και λίγοι αυτοί που είναι φαν μιας εθνικής σε μεγάλη διοργάνωση αναλόγως με την μπάλα που παίζει, το ρόστερ που έχει και το... κλικ που μπορεί να του κάνει.

Όσο, δε, κυλάει ένα μεγάλο τουρνουά όπως είναι το Παγκόσμιο Κύπελλο, εκεί μπορεί να δει κανείς εντυπωσιακές μετατοπίσεις. Όπως και να 'χει, έχει ιδιαίτερο ενδιαφέρον η έρευνα του "nytimes.com" που αφορά την δραστηριότητα στο Facebook κατά την διάρκεια του Μουντιάλ ανά χώρα, το πόσο πολύ ασχολήθηκε ο κόσμος και τι στήριξη είχε στις ομάδες, αλλά και το πως άλλαξε τις προτιμήσεις του όσο προχωρούσε η διοργάνωση.

Στην Ελλάδα μάλιστα έγινε μια τεράστια... κυβίστηση στα ημιτελικά και στον τελικό, ενώ εντυπωσιακό ήταν και το πόσο πολύ αυξήθηκε το ενδιαφέρον για την Ελλάδα από την φάση των ομίλων στους "16" της διοργάνωσης. Η έρευνα αφορά όλες τις χώρες που συμμετείχαν στο Μουντιάλ και είναι πραγματικά πολύ αξιόλογη. Να τονιστεί ότι τα αποτελέσματα δεν προκύπτουν με βάση τα Likes, αλλά υπήρξαν άλλες παράμετροι, όπως τα status updates όπου όταν κάποιοι έβλεπαν ένα ματς και υπήρχε ερώτηση για το ποια χώρα υποστήριζαν, η απάντηση δινόταν με την επιλογή σημαίας. Επίσης, από τα ποσταρίσματα που γίνονταν και πολλοί έδειχναν την ξεκάθαρη προτίμησή τους σε μια χώρα. Επίσης, το Facebook ρώτησε πολλούς επισκέπτες του στην trending World Cup Facebook page για να πουν το ποια ομάδα υποστηρίζουν.

Κατ' αρχάς, κοιτάζοντας την τελική κάρτα, που αποτελεί την... σούμα όλων των χωρών, στη φάση των ομίλων η Βραζιλία είχε το περισσότερο κοινό με 31%, με το Μεξικό να ακολουθεί μαζί με τις ΗΠΑ στο 12% και την εξάδα έκλεισαν Πορτογαλία (6%), Αργεντινή (6%) και Ιταλία (5%). Στους "16" και πάλι η Βραζιλία ήταν πρώτη με 29% και δεύτερη πέρασε η Χιλή με 14%, ενώ στα προημιτελικά υπήρξε μια ραγδαία άνοδος της "σελεσάο" στο 45% έναντι 24% της Κολομβίας που κέρδισε πολύ κόσμο, ενώ ακολούθησαν Αργεντινή (10%) και Γερμανία (8%). Μεγάλη αλλαγή υπήρξε στα ημιτελικά, όπου πέρασε μπροστά η Αργεντινή με 34% έναντι 32% της Βραζιλίας, 26% είχε η Γερμανία και μόλις 9% η Ολλανδία. Σύμφωνα με την δραστηριότητα στο Facebook, στον τελικό οι περισσότεροι ήταν με την Γερμανία (57% και 43% η Αργεντινή).

Αναφορικά με την Ελλάδα και την δραστηριότητα στο εγχώριο Facebook, το 53% στήριζε ανοιχτά την Ελλάδα στην πρώτη φάση της διοργάνωσης και το ενδιαφέρον ήταν μοιρασμένο, ενώ ακολούθησε με 7% η Βραζιλία και με 6% η Ιταλία. Το ενδιαφέρον εκτοξεύτηκε στο 75% στην φάση των "16", ενώ στα προημιτελικά που πλέον δεν έπαιζε η Ελλάδα, τον περισσότερο κόσμο είχε η Βραζιλία με 27%, ακολούθησε με 21% η Ολλανδία και με 15% η Κολομβία. Στα ημιτελικά, η Γερμανία ήταν (παραδόξως) πρώτη με 32%, 28% είχε η Βραζιλια, 23% η Αργεντινή και 17% η Ολλανδία. Και ενώ συνέβαινε αυτό, στον τελικό έγινε ολική ανατροπή και το 72% υποστηριζε την Αργεντινή και μόλις το 28% την Γερμανία.

Το Facebook έχει μπει για τα καλά στη ζωή και στην καθημερινότητα όλων και έχει μεγάλο ενδιαφέρον η συμπεριφορά του κόσμου και το πως ανταποκρίνεται στα διάφορα ερεθίσματα που δέχεται. Το Παγκόσμιο Κύπελλο της Βραζιλίας ήταν μια πρώτης τάξεως ευκαιρία για να φανούν οι προτιμήσεις του κόσμου, μιας και υπάρχει ελευθερία έκφρασης και ο καθένας φανερώνει τις προτιμήσεις του και τις αντιπάθειές του. Πέρα, λοιπόν, από τις μάχες στα γήπεδα και στις εξέδρες, είχαμε και το... πεδίο μάχης στα status και στα σχόλια!

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΑΚΟΜΑ
ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΕΣ ΕΙΔΗΣΕΙΣ