Η Ρεάλ "βασίλισσα" στην κερκίδα!
Σύμφωνα με έρευνα της AIMC, η Ρεάλ Μαδρίτης έχει τους περισσότερους φίλαθλους στην Ισπανία, ενώ η Μπαρτσελόνα πουλάει τα περισσότερα προϊόντα και είναι η πρώτη επιλογή στην δεύτερη ομάδα. Διαβάστε στο Sport24.gr όλα τα ενδιαφέροντα στοιχεία της μελέτης για το 2012.
Η AIMC έδωσε στη δημοσιότητα τα αποτελέσματα της έρευνάς της για τη σχέση των Ισπανών πολιτών με τον αθλητισμό μέσα στο 2012.
«Βασιλιάς» φυσικά το ποδόσφαιρο, με τη Ρεάλ Μαδρίτης να είναι πρώτη σε φιλάθλους και τη Μπαρτσελόνα να προηγείται στον εμπορικό τομέα.
Η ισπανική εταιρία AIMC (Asociación para la Investigación de Medios de Comunicación), δηλαδή η Ένωση για την Έρευνα των Μέσων Μαζικής Επικοινωνίας έδωσε στη δημοσιότητα τα αποτελέσματα της μελέτης (10.000 ερωτηματολόγια) που διενεργήθηκε μέσα στο 2012 σχετικά με την κατανάλωση και τη συμπεριφορά των Ισπανών πολιτών (άνω των 14 ετών) απέναντι στον χώρο του αθλητισμού. Από αυτήν προκύπτουν πολλά ενδιαφέροντα στοιχεία, εκ των οποίων τα πιο σημαντικά είναι τα εξής:
Η ΡΕΑΛ ΠΡΩΤΗ ΣΕ ΦΙΛΑΘΛΟΥΣ
Η Ρεάλ Μαδρίτης είναι η ομάδα με τους περισσότερους φίλαθλους στην Ισπανία (23.8%).
Σύμφωνα λοιπόν με την έρευνα, η Ρεάλ Μαδρίτης είναι η ομάδα με τους περισσότερους φίλαθλους στην Ισπανία με ένα ποσοστό 23.8%, αφήνοντας στη δεύτερη θέση την Μπαρτσελόνα με 18.2%. Μιλάμε πάντοτε για την πρώτη επιλογή, αφού στη συνέχεια θα δούμε τί απάντησαν οι Ισπανοί όταν τους ζητήθηκε να επιλέξουν την «δεύτερη» ομάδα τους. Στην τρίτη θέση ακολουθεί η Ατλέτικο Μαδρίτης (3.7%), ενώ την πρώτη πεντάδα συμπληρώνουν η Βαλένθια (3.1%) και η Αθλέτικ Μπιλμπάο (2.7%).
Η πρωτιά της Ρεάλ και η ποσοστιαία της διαφορά με τη Μπαρτσελόνα είναι αναμενόμενες, αντιπροσωπεύοντας μια λογική αναγωγή στους πληθυσμούς της Μαδρίτης και της Καστίγια ι Λεόν (περίπου 9 εκατομμύρια) με αυτόν της Καταλονίας (περίπου 7.5 εκατομμύρια). Αυτό που έχει αλλάξει σε σχέση με τις προηγούμενες δεκαετίες είναι τα μεγέθη των ποσοστών των δυο ομάδων, τα οποία έχουν αυξηθεί κατακόρυφα τα τελευταία χρόνια, παρουσιάζοντας ένα παγιωμένο στάτους «πόλωσης» ανάμεσα στους Ισπανούς φίλαθλους.
Οι φίλαθλοι της Μπαρτσελόνα βρίσκονται στη δεύτερη θέση της λίστας με ποσοστό 18.2%.
Διαχρονικά οι δυο «γίγαντες» του ισπανικού ποδοσφαίρου βρίσκονταν στις δυο πρώτες θέσεις της προτίμησης των φίλαθλων, πρώτη φορά όμως με τόσο υψηλά ποσοστά. Πλέον, δεν απέχουν πολύ από την «απόλυτη πλειοψηφία», αφού μέσα στο 2012 συγκέντρωσαν μαζί το 42%, με την τάση να είναι αυξητική. Αντίθετα, πτωτική είναι η τάση σε ομάδες όπως η Βαλένθια, η Ατλέτικο Μαδρίτης, η Σεβίγια και η Μπέτις, που παλαιότερα είχαν δει τα δικά τους ποσοστά να βρίσκονται σταθερά κοντά στο 5%. Αξίζει να σημειωθεί ότι από τους 10.000 ερωτηθέντες, το 80% των ανδρών δήλωσε φίλαθλος κάποιας ομάδας, έναντι του 58% των γυναικών.
1. Ρεάλ Μαδρίτης: 23.8%
2. Μπαρτσελόνα: 18.2%
3. Ατλέτικο Μαδρίτης: 3.7%
4. Βαλένθια: 3.1%
5. Αθλέτικ Μπιλμπάο: 2.7%
Η ΜΠΑΡΣΑ ΠΡΩΤΗ ΕΠΙΛΟΓΗ ΣΤΗΝ «ΔΕΥΤΕΡΗ» ΟΜΑΔΑ
Αν η Ρεάλ Μαδρίτης βρίσκεται στην πρώτη θέση της λίστας της πρώτης ομάδας των Ισπανών, η Μπαρτσελόνα είναι πρώτη στην επιλογή της δεύτερης ομάδας. Στη γνωστή ερώτηση «ποια είναι η δεύτερη ομάδα σου», οι Ισπανοί επιλέγουν τους «μπλαουγκράνα» σε ένα ποσοστό 6%, ενώ η Ρεάλ ακολουθεί στη δεύτερη θέση με 5.1%. Στην τρίτη θέση αυτής της λίστας ισοβαθμούν Ατλέτικο Μαδρίτης και Αθλέτικ Μπιλμπάο με 2.9% και την πεντάδα συμπληρώνει η Μπέτις (1.8%).
Η Μπαρτσελόνα είναι πρώτη στη λίστα της "δεύτερης" ομάδας με ποσοστό 6% και ακολουθεί η Ρεάλ με 5.1%.
Αν κάτι προκαλεί εντύπωση, είναι οι δυο ομάδες που ακολουθούν στην έκτη και έβδομη θέση. Πρόκειται για τις Ράγιο Βεγεκάνο και Εσπανιόλ. Πάντως και εδώ έχουμε μια μεγάλη διαφοροποίηση από το παρελθόν, αφού η Αθλέτικ Μπιλμπάο μονοπωλούσε την πρωτιά στην κατηγορία της «δεύτερης ομάδας» για δεκαετίες ολόκληρες, ενώ στη δεκαετία του ’90 την είχε διαδεχτεί η Μπέτις, λόγω κυρίως του εκπληκτικού ποδοσφαίρου που είχε παίξει τότε η μεγάλη ομάδα του Λορένθο Σέρα Φερέρ. Αξίζει να σημειωθεί πως μόνο το 40% των ερωτώμενων απάντησε πως έχει «δεύτερη ομάδα».
1. Μπαρτσελόνα: 6%
2. Ρεάλ Μαδρίτης: 5.1%
3. Ατλέτικο Μαδρίτης: 2.9%
3. Αθλέτικ Μπιλμπάο: 2.9%
5. Μπέτις: 1.8%
Η ΜΠΑΡΤΣΕΛΟΝΑ ΠΡΩΤΗ ΣΤΟ MERCHANDISING
Η Μπαρτσελόνα είναι πρώτη στις πωλήσεις επίσημων προϊόντων.
Σε έναν ακόμα τομέα όπου υπερτερούν οι «μπλαουγκράνα», είναι στο εμπορικό κομμάτι. Η Μπαρτσελόνα είναι ο σύλλογος με τις περισσότερες πωλήσεις προϊόντων από οποιαδήποτε άλλη ισπανική ομάδα, με ποσοστό 4.5%. Από τους 10.000 Ισπανούς που πήραν μέρος στην έρευνα, το 18% δήλωσε πως μέσα στο 2012 αγόρασε τουλάχιστον μια φορά κάποιο επίσημο προϊόν από ισπανικό σύλλογο, είτε αυτό ήταν φανέλα, είτε ήταν μπάλα, είτε οποιοδήποτε άλλο σουβενίρ.
Η Ρεάλ Μαδρίτης βρίσκεται στη δεύτερη θέση των ισπανικών συλλόγων με τις περισσότερες εμπορικές πωλήσεις.
Η Ρεάλ Μαδρίτης ακολουθεί στη δεύτερη θέση με ποσοστό 3.9%. Σύμφωνα με την έρευνα, η διαφορά ανάμεσα στις δυο πρώτες της λίστας, οφείλεται στο γεγονός ότι η Ρεάλ διαθέτει μόνο ένα σούπερ-όνομα στις πωλήσεις της φανέλας, τον Κριστιάνο Ρονάλντο. Αντίθετα, οι Καταλανοί διαθέτουν τέσσερα ονόματα, τους Μέσι, Πουγιόλ, Ινιέστα και Πικέ. Κανείς από τους παίκτες της Ρεάλ, πλην Κριστιάνο, δεν μπορεί να συναγωνιστεί σε πωλήσεις φανέλας την συγκεκριμένη τετράδα της Μπαρτσελόνα. Να υπενθυμίσουμε βέβαια, ότι μιλάμε αποκλειστικά για τα αγοραστικά «γούστα» των Ισπανών μέσα στο 2012, άρα δεν λαμβάνονται υπόψη οι Μπέιλ και Νεϊμάρ.
1. Μπαρτσελόνα: 4.5%
2. Ρεάλ Μαδρίτης: 3.9%
3. Ατλέτικο Μαδρίτης: 0.8%
4. Βαλένθια: 0.7
4. Μπέτις: 0.7%
ΤΟ ΠΟΔΟΣΦΑΙΡΟ ΒΑΣΙΛΙΑΣ ΣΤΗΝ ΤΗΛΕΘΕΑΣΗ
Οι Ισπανοί παρακολουθούν ποδόσφαιρο περισσότερο από όλα τα αθλήματα στην τηλεόραση (51%).
Το ποδόσφαιρο, όπως ήταν άλλωστε αναμενόμενο, έρχεται πρώτο στις προτιμήσεις των ερωτηθέντων ανάμεσα στα σπορ που προτιμούν να παρακολουθούν στην τηλεόραση. Έτσι λοιπόν, το 51% των Ισπανών θέλει να βλέπει αγώνες ποδοσφαίρου περισσότερο από οποιοδήποτε άλλο άθλημα. Η έκπληξη έρχεται από τις Ισπανίδες και το ποσοστό 35.3% στην ίδια ερώτηση, πράγμα που σημαίνει ότι τουλάχιστον μία στις τρεις γυναίκες, προτιμά επίσης να βλέπει ποδόσφαιρο στην τηλεόραση!
Το τένις είναι η δεύτερη επιλογή των Ισπανών στα αθλήματα που παρακολουθούν στην τηλεόραση.
Με συνολικά ποσοστά τώρα, στα 10.000 ερωτηματολόγια, αμέσως μετά το ποδόσφαιρο ακολουθεί το τένις με ποσοστό 32.4% και την υποσημείωση ότι η συντριπτική πλειοψηφία όσων διάλεξαν το άθλημα της ρακέτας, θέλουν να παρακολουθούν παιχνίδια του Ράφα Ναδάλ. Στην τρίτη θέση βρίσκεται το μπάσκετ με 31.7%, ενώ την πρώτη πεντάδα συμπληρώνουν οι αγώνες αυτοκινήτου (ανεξαρτήτως κατηγορίας) με 28% και οι αγώνες μοτοσικλέτας με 26.1%.
1. Ποδόσφαιρο: 51%
2. Τένις: 32.4%
3. Μπάσκετ: 31.7%
4. Αγώνες αυτοκινήτου: 28%
5. Αγώνες μοτοσικλέτας: 26.1%
ΠΡΟΣΕΛΕΥΣΗ ΣΤΑ ΓΗΠΕΔΑ
Το ποδόσφαιρο είναι η πρώτη τηλεοπτική αθλητική επιλογή των Ισπανών.
Μέσα στο 2012 υπήρξε μια σημαντική αύξηση της τάξης του 23.3% στην προσέλευση των Ισπανών στα γήπεδα σε σχέση με το 2009, στη διάρκεια του οποίου είχε μετρηθεί η χαμηλότερη τιμή μέσα στην τελευταία δεκαετία. Έτσι λοιπόν, το 2012, το 18% των ερωτηθέντων απάντησε πως πλήρωσε τουλάχιστον μια φορά εισιτήριο για να μπει σε αθλητική εγκατάσταση και να παρακολουθήσει ζωντανά κάποιο άθλημα. Το αντίστοιχο ποσοστό του 2009 ήταν 14.5%.
Μία στις τρεις Ισπανίδες (35.3%) επιλέγει το ποδόσφαιρο στην τηλεόραση από όλα τα αθλήματα!
Η αύξηση αυτή οφείλεται σε όλα τα υπόλοιπα αθλήματα εκτός του ποδοσφαίρου, το οποίο παρουσιάζει πτωτική πορεία στην διάθεση εισιτηρίων την τελευταία διετία, από τότε δηλαδή που η οικονομική κρίση έκανε την εμφάνισή της και στην Ισπανία. Το ποδόσφαιρο, παρά την μείωση των εισιτηρίων, συνεχίζει να βρίσκεται στην πρώτη θέση με ποσοστό 13.1%. Το ακολουθούν από μεγάλη απόσταση το μπάσκετ (3.4%), οι αγώνες μοτοσικλέτας (1.5%), οι αγώνες αυτοκινήτου (1.2%) και το ποδόσφαιρο σάλας (1.1%).
Σύμφωνα με όσα δήλωσαν οι ερωτώμενοι, οι τέσσερις κατηγορίες που επισκέφτηκαν περισσότερο από τις υπόλοιπες, αθλητικές εγκαταστάσεις πληρώνοντας εισιτήριο, είναι οι εξής: α) όσα ζευγάρια συγκατοικούν χωρίς να είναι παντρεμένα (30%), β) άντρες και γυναίκες ηλικίας 20-34 (28.2%), γ) άντρες κάθε ηλικίας (24%) και δ) άτομα της μέσης και ανώτερης τάξης (21.1%).
ΠΩΣ ΑΘΛΟΥΝΤΑΙ ΟΙ ΙΣΠΑΝΟΙ
Η κολύμβηση είναι η πρώτη επιλογή των Ισπανών στην άθληση.
Σε ότι αφορά τα διαμερίσματα της Ισπανίας, οι κάτοικοι των Καναρίων Νήσων είναι οι πιο «αθλητικοί», αφού δήλωσαν πως ασχολούνται ενεργά με κάποιο άθλημα σε ποσοστό 77.4%. Αμέσως μετά ακολουθεί η Ναβάρα (72.8%), η Ριόχα (72%) και οι Βαλεαρίδες (70.8%). Στον αντίποδα βρίσκουμε την Καστίγια λα Μάντσα (60.1%) και την Γαλικία (60.7%), ενώ ο εθνικός μέσος όρος ανέρχεται στο 66.4%. Η επιλογή του αθλήματος έχει σχεδόν πάντοτε στενή σχέση με τους μεγάλους αθλητές και τις περιοχές από τις οποίες κατάγονται. Ένα χαρακτηριστικό παράδειγμα είναι οι Βαλεαρίδες, πατρίδα του Ναδάλ, οι οποίες βρίσκονται στην πρώτη θέση της λίστας στο τένις με ποσοστό 15.4%.
Το άθλημα που κάνουν οι Ισπανοί περισσότερο από οποιοδήποτε άλλο, είναι η κολύμβηση, σε ποσοστό 22.3%, σχεδόν δηλαδή ο ένας στους τέσσερις. Αμέσως μετά ακολουθούν η αεροβική γυμναστική (21.4%), το ποδόσφαιρο (16.9%) και το jogging/footing. Στα αθλήματα που προτιμούν οι άντρες, βρίσκουμε το ποδόσφαιρο (29.4%), το mountain bike (13.5%) και την ποδηλασία δρόμου (11%). Αντίθετα, οι γυναίκες προτιμούν το pilates (12.9%), την γιόγκα (7.2%) και τα μαθήματα χορού (8.7%). Τέλος, στις ηλικίες άνω των 54 ετών, το άθλημα που κυριαρχεί είναι το γκολφ.
Πηγές: Marca, As, programapublicidad.com, aimc.es