Ο Fabio Montecalvo αν μη τι άλλο, έχει πρωτότυπες ιδέες
Δεν ήταν πολύ εύκολο να μάθουμε ποιος είναι ο Fabio Montecalvo, ο οποίος ενημέρωσε πως θα γίνει το νέο αφεντικό του Ηρακλή. Όχι γιατί δεν καταφέραμε να βρούμε πληροφορίες. Έγινε ακριβώς το αντίθετο: υπήρχε υπερπληροφόρηση, καθώς ο 42χρονος Ιταλός επιχειρηματίας είναι υπερδραστήριος. Όχι, δες και μόνος σου.
Μια ωραία πρωία, ένας κύριος ονόματι Fabio Montecalvo εμφανίστηκε ως ο αγοραστής της ΠΑΕ Ηρακλής. Πού εμφανίστηκε... ως τέτοιος; Εσύ, ο Έλληνας αναγνώστης θα διάβασες περί τις 30 φορές το "σύμφωνα με ιταλική ιστοσελίδα". Προφανώς γιατί κανείς δεν την αναζήτησε. Ήταν λοιπόν, η okcalciomercato.it, με τη φωτογραφία που ακολουθεί να συνοδεύει το σχετικό κείμενο.
Τη Δευτέρα 29/8 μίλησε ο ίδιος στο "ArenaFM 89,4" και επιβεβαίωσε την πληροφορία. Εξήγησε πως η διαδικασία είναι στο τελικό στάδιο και ότι έως απόψε όλα θα 'χουν τελειώσει. Να μη ξέρεις όμως, ποιος είναι ο νέος ιδιοκτήτης του Ηρακλή;
Είναι πρόεδρος σε τρεις εταιρίες
Η World Football Management Ltd " προσφέρει επαγγελματικές υπηρεσίες στο χώρο του ποδοσφαίρου και σε αθλητικούς συλλόγους, με στόχο τη βελτιστοποίηση των προσωπικών και εταιρικών επενδύσεων". Συνεργάζεται με οργανισμούς και παίκτες, ως μεσάζων σε αθλητικές δραστηριότητες, σχέσεις με τις ομοσπονδίες, μεταγραφές ή οικονομικές συμφωνίες. Οι υπηρεσίες αφορούν και μεταγραφές σε εθνικό και διεθνές επίπεδο, μέσω της συνεργασίας με την Ρουμανία, την Αλβανία, την Αργεντινή, την Ουρουγουάη, τη Χιλή και άλλων χωρών.
Έχει δημιουργήσει δίκτυο παρατηρητών και scouts, που παρακολουθούν συγκεκριμένες περιοχές στην Ιταλία και στο εξωτερικό. Διατείνεται πως έχει δημιουργήσει και δυο ακαδημίες παικτών στη Βραζιλία, από μία στη Σενεγάλη, το Καμερούν, την Γκάνα και στο Ντακάρ. Το introduction καταλήγει στο " σε όλες τις περιπτώσεις, αυτές που αφορούν το επαγγελματικό επίπεδο, αλλά και εκείνες που έχουν να κάνουν με τις προσωπικές σχέσεις, το ανθρώπινο στοιχείο είναι ο καθοριστικός παράγοντας για τους πελάτες μας".
Η FM Communication Group είναι δίκτυο εταιριών και συνεργατών που ασχολούνται με την παροχή συμβουλευτικών υπηρεσιών και υπηρεσιών marketing και management, στον τομέα της επικοινωνίας και του διεθνούς marketing, στα σπορ, τη διασκέδαση και σε ό,τι αφορά ιδρύματα. Διαθέτει γραφεία στο Μιλάνο, τη Μαδρίτη, τη Ρώμη, τη Φλωρεντία, το Ντουμπάι (" η πρώτη απασχόληση μας σε αυτό το κομμάτι της γης αφορά το αθλητικό marketing στο ποδόσφαιρο, το εμπορικό κομμάτι και το επικοινωνιακό"), το Αμπού Ντάμπι (" εκεί ασχολούμαστε κυρίως με το να βοηθούμε τις επιχειρήσεις να κάνουν "άνοιγμα" προς τη Δύση") και τη Νέα Υόρκη (" ήταν το όνειρο μου να ανοίξουμε γραφεία σε αυτήν την πόλη. Κυρίως θα ασχολούνται με τη ψυχαγωγία, αφού πολλοί Ιταλοί θέλουν να συνεργαστούν με κινηματογραφικές εταιρίες των ΗΠΑ").
Όπως λέει ο ίδιος, έχει συνεργαστεί με τη Real Madrid, την Arsenal, τη Monaco και διάφορους συλλόγους της Ιταλίας. Σίγουρα η λίστα έχει τη Juventus. Μεταξύ των πελατών του είναι ποδοσφαιριστές, αλλά... και ο Joaquin Cortes, ο πιο γνωστός Ισπανός χορευτής του flamenco. Ένας από τους συνεργάτης της εταιρίας είναι... η Mediaset Group (ιδιοκτησίας του Berlusconi) και κατά τα λεγόμενα του -διότι δεν βρήκαμε σχετική ιστοσελίδα- η Twenty Century Fox, στις ΗΠΑ, το La Sexta, το Telemadrid και το Channel 4. Ένα παρακλάδι της FM Communication Group είναι η FM GROUP Dubai LLC, στην οποία επίσης είναι πρόεδρος (φευ).
Eίναι μέλος του Forza Italia και φίλος του Silvio Berlusconi
Τον Απρίλιο του 2012 είχε παραχωρήσει συνέντευξη, που αφορούσε τις πολιτικές φιλοδοξίες που είχε. Ήταν τότε που είχαν αλλάξει οι... συνασπισμοί στην ιταλική πολιτική σκηνή και ο Silvio Berlusconi είχε αρχίσει να χάνει το μεγαλύτερο μέρος της δυναμικής του. Εκείνος εξηγούσε πως " ο Silvio Berlusconi είναι πραγματιστής και πολύ συγκεκριμένος στις απόψεις του. Κάποιοι τον προσδιορίζουν ως το λόγο που το κόμμα του έχει "πέσει", αλλά θυμάμαι τις μάζες των ανθρώπων, των πολιτών που για χρόνια τον στήριζαν, τον χαρακτήριζαν πραγματικό πολιτικό. Ευτυχώς, η δύναμη και η στρατηγική ευφυΐα του Προέδρου του έχει επιτρέψει να δοκιμάσει νέους τρόπους να κάνει πολιτική. Πιο δυναμικούς, πιο επικοινωνιακούς, περισσότερο διεθνείς και πιο σταθερούς".
Τότε ο "Cavaliere" είχε πει πως εφόσον είχε τελειώσει με την πρωθυπουργία, ήθελε να επιστρέψει στη θέση του προέδρου στη Milan. " Μα ο Silvio Berlusconi είναι η AC Milan" είχε σχολιάσει ο Montecalvo, " είναι το Νο1 στον κόσμο, σε ό,τι αφορά τον τρόπο που ηγείται -με το συναίσθημα. Μαζί του η ομάδα θα ξαναγίνει μια εκ των πρωταγωνιστριών στην Ευρώπη και τον κόσμο. Και μόνο η παρουσία του θα είναι κίνητρο για όλους". Τα ίδια είπε για την Barbara Berlusconi, όταν έγινε η διαδοχή. Πως είναι η καλύτερη κλπ.
Την 1η Αυγούστου του 2013 ο Berlusconi καταδικάστηκε για φοροδιαφυγή -αλλά επειδή είχε "κλείσει" τα 70, δεν μπήκε φυλακή. Στις 4/12 του ίδιου έτους, ο Montecalvo δέχθηκε την πρόταση που του έκανε ο Ιταλός μεγιστάνας να "κατέβει" στις εκλογές, με το Forza Italia, στην Puglia -περιφέρεια στην οποία ανήκει το Bari, όπου γεννήθηκε. Προηγουμένως, συζήτησαν να αναλάβει ο Montecalvo χρέη αθλητικού διευθυντή στους "rossoneri". Εν πάση περιπτώσει, για τον Montecalvo "ο Cavaliere" ήταν, είναι και θα είναι ο αδιαμφισβήτητος ηγέτης της κεντροδεξιάς και το κόμμα του σημείο αναφοράς και ισορροπίας, στους καιρούς που ζούμε". Αργότερα, όταν ο ηγέτης έχασε, ο συνεργάτης του αποκάλυψε ότι "διατηρεί εξαιρετική σχέση με τον Matteo Renzi. Έχουν κάνει συμφωνία κυρίων και τώρα ο νεαρός Renzi οφείλει να κάνει ό,τι υποσχέθηκε, πραγματικότητα". Για την ιστορία, παραμένει μέλος του Forza Italia.
Εμπνεύστηκε τη Real, ως τον πρώτο αθλητικό οργανισμό... πρατηριούχο καυσίμων
Στις 14 Μαρτίου του 2015, σε μια από τις -ομολογουμένως- πολλές συνεντεύξεις που 'χει δώσει κατά καιρούς, μίλησε για το project με το όνομα "Real Gasolina", που αφορούσε και το γήπεδο της Real Madrid, που χρειαζόταν δραστική ανανέωση, η οποία ωστόσο δεν μπορούσε να γίνει λόγω σχετικής απόφασης του ανώτατου δικαστηρίου στη Μαδρίτη, απόρροια εμποδίων της γραφειοκρατίας και δυσκολιών που προέβαλαν πολιτικοί.
Το νέο "Santiago Bernabéu" όπως είχε σχεδιαστεί από γερμανική αρχιτεκτονική εταιρία, σε συνεργασία με μία της Ισπανίας, θα είχε 90.000 θέσεις, πτυσσόμενη οροφή που θα μπορούσε να ανοίξει και να κλείσει σε 15 λεπτά, τεράστια matrix, μεγάλο εμπορικό κέντρο και υπόγειο πάρκινγκ και πολυτελές ξενοδοχείο, απ' όπου θα μπορούσες να παρακολουθήσεις τα ματς. " Το κόστος του θα φτάσει 400 εκατ. ευρώ και οι εργασίες θα διαρκέσουν τρία χρόνια" είχε πει ο Montecalvo, μαζί και ότι τα έσοδα από το ξενοδοχείο θα ήταν 5 εκατ. ευρώ το χρόνο.
"Όλα μαζί, θα έφταναν τα 52 εκατ. ευρώ κάθε σεζόν. Τη σήμερον ημέρα, η "βασίλισσα" βάζει στην τσέπη 40 εκατ. ευρώ" ήταν το σχόλιο του στο "Football & Finance". Γιατί τον έψαξαν; Επειδή είναι ο πρόεδρος της εταιρίας με την οποία θα συνεργαζόταν η Real Madrid, στο σχεδιασμό της νέας εποχής. " Ξέρω πως ο Florentino Perez συνάντησε Άραβες επενδυτές που ήθελαν να δώσουν χρήματα στο project. Για να γίνει αυτό, ο πρόεδρος θα έπρεπε να παραχωρήσει κάτι ιερό: το όνομα του γηπέδου. Ακολούθησε επανάσταση των "merengues" και εδώ πρέπει να θυμίσω ότι στους μετόχους είναι και ο λαός της Μαδρίτης. Είχαν προκύψει και νομικά εμπόδια που ξεπεράστηκαν. υπολογίζω ότι σε 2 1/2 χρόνια θα έχουμε το νέο Bernabéu", με τα χρήματα της IPIC (International Petroleum Investment Company), ιδιοκτησίας της κυβέρνησης του Abu Dhabi -που παρεμπιπτόντως ελέγχει τη μεγαλύτερη πετρελαϊκή εταιρία της Ισπανίας (Cepsa).
Και τι ρόλο θα παίξει αυτό; Με τους συνεργάτες του -από το Dubai- θα έπαιρναν μέρος στον τομέα του marketing, μέσω εταιρίας που θα δημιουργείτο ειδικά για την περίσταση: της Real Gasolina. " Το πλάνο που έχουμε είναι να μπούμε σε ποδοσφαιρικό οργανισμό, στον τομέα της προώθησης, με εταιρία διαμονής καυσίμων. Η Real Gasolina θα αφορά πρατήρια βενζίνης με την επωνυμία της Real Madrid, που όμοια της δεν θα έχετε ξαναδεί. Πέραν των αντλιών και των συστημάτων υποστήριξης, στα καταστήματα που θα έχουν τα χρώματα της πιο επιτυχημένης ομάδας στον κόσμο, θα υπάρχουν και προϊόντα της, αλλά και η δυνατότητα να αγοράσουν από εκεί εισιτήρια των παιχνιδιών οι φαν". Μείνατε άναυδοι; Προφανώς το ίδιο έπαθαν και οι Μαδριλένοι.
Θέλει τη Formula 1 στο Bari, το 2020
Στις 25 Ιουνίου του 2016 είχε να κάνει μια άλλη ανακοίνωση. Ξεκινούσε την εκστρατεία που θα είχε ως στόχο να φέρει τη Formula 1 στο Bari. Είχε ενημερώσει και τον Bernie Ecclestone -αφεντικό της F1- , για τις προθέσεις του. "H ιδέα είχε ως στόχο να φέρουμε στο επίκεντρο της προσοχής του κόσμου, το νότο της Ιταλίας. Τα χρήματα θα προέρχονται από ιδιώτες του αραβικού κόσμου, οι οποίοι συνεργάζονται με δυο ευρωπαϊκές τράπεζες και ενδιαφέρονται για ευκαιρίες σε διαφορετικούς τομείς από εκείνους στους οποίους δραστηριοποιούνται, επί ευρωπαϊκού εδάφους. Έτσι προέκυψε η καμπάνια #BeatoChiMiPUGLIA. Αποστολή της είναι να μελετήσει και να αναπτύξει το Grand Prix του Bari, το 2020 και να γυρίσει η διοργάνωση στην περιοχή -μετά τη δεκαετία του '50".
Εξυπακούεται πως το όραμα δεν περιορίζεται στην πίστα, που θα περνά από τους δρόμους, οι οποίοι "κλείνουν" την περιοχή Fiera del Levante. " Θα γίνουν σημαντικές επενδύσεις, σε ξενοδοχειακές μονάδες πέντε αστέρων, στις μαρίνες, σε όλους τους χώρους της φιλοξενίας. Συνάντησα τον κ. Ecclestone στο Monte Carlo και του εξέφρασα τη θέληση μου να οργανώσω ένα Grand Prix στη γενέτειρα μου. Έχω ειδοποιήσει και τον πρόεδρο της ομοσπονδίας στην Ιταλία και έχω παρουσιάσει ένα βιώσιμο πλάνο. Εν τω μεταξύ, με όσους επιχειρηματίες έχω συζητήσει, δεν υπάρχει ένας που να μη θέλει να φέρουμε την προσοχή του κόσμου στο "κόσμημα" μας, την Puglia", δηλαδή την νοτιοανατολική περιοχή της γειτονικής "μπότας", με τα εκατοντάδες χιλιόμετρα ακτογραμμής στη Μεσόγειο.
Εξάρει τη σημασία της εκπαίδευσης
Ιταλική ιστοσελίδα τον ρώτησε "πώς μπορούν οι νέοι να γίνουν σαν και εσάς;". Όπου "εσάς", εννοούσε ένας επιτυχημένος επιχειρηματίας. Εκείνος δήλωσε κολακευμένος, αλλά εξήγησε πως " είναι ακόμα νωρίς για να πω ότι έχω καταφέρει κάτι. Αν με ρωτάτε ωστόσο, τι χρειάζεται ένας νέος που θέλει να ασχοληθεί με το επιχειρείν, θα σας πω ότι το πρώτο πράγμα είναι η δέσμευση. Μετά, να ξέρει πού να σταματήσει, αλλά και να 'χει τη θέληση να πάρει κάποιο ρίσκο. Θα πρότεινα σε όλους να διαβάζουν, να έχουν πάντα χρόνο να διασκεδάζουν, να ασχολούνται με τα σπορ, να μάθουν κάποιες ξένες γλώσσες, Κυρίως, βέβαια χρειάζεται καλή εκπαίδευση, με τα καλύτερα πτυχία, που θα τους δώσουν την πρόσβαση σε μεγάλες εταιρίες. Το Master που είχα πάρει στο marketing, την επικοινωνία και τη διαφήμιση, με έβαλε στο Mediaset group" και τη συνέχεια τη διαβάσατε.