Η ανάλυση της ΑΕΚ
Ενόψει του κρίσιμου αγώνα με τον Παναθηναϊκό, ο Νίκος Κωστένογλου ετοιμάζει τα τελικά του πλάνα. Τι δοκίμασε στην προπόνηση; Ποιες οι εκπλήξεις με τους βασικούς. Το Sport24.gr αναλύει το παιχνίδι της Ένωσης και σας παρουσιάζει μικρά μυστικά.
Ο τεχνικός του δικέφαλου από την Τετάρτη (9/3) είχε στη διάθεση του όλους τους παίκτες ετοιμοπόλεμους και αυτό τον βοήθησε στο να βγάλει την καλύτερη δυνατή ενδεκάδα χωρίς να πρέπει να "μαγειρέψει" προκειμένου να καλύψει κάποιο κενό.
Στις δοκιμές λοιπόν πριν από το ντέρμπι, ο προπονητής του δικεφάλου δοκίμασε με τους βασικούς τους Αραμπατζή κάτω από τα δοκάρια, Γεωργέα δεξί μπακ, Καράμπελα αριστερό μπακ, στόπερ Δέλλα και Κοντοέ, Μάκο κόφτη, Βάργκας - Φούντα μπροστά του και στην επίθεση δεξιά Λεονάρντο, αριστερά Κλωναρίδη και σέντερ φορ Λυμπερόπουλο.
Με τους αναπληρωματικούς αγωνίστηκαν Καφές, Σιαλμάς και Μανωλάς. Κατά την διάρκεια του διπλού, έγιναν οι αλλαγές Σιαλμάς - Κλωναρίδης και Καφές - Φούντας. Από τις δοκιμές φάνηκε πως ο Σιαλμάς δεν βρίσκεται ακόμα στην καλύτερη δυνατή κατάσταση, ενώ αντίθετα ο Καφές έχει ανεβάσει ρυθμούς.
Πάντως, στο ντέρμπι με τον Παναθηναϊκό, δύσκολα ο Κωστένογλου θα εμπιστευτεί τους νεαρούς εάν Σιαλμάς και Καφές είναι ΟΚ. Μοναδικό ερωτηματικό, είναι η χρησιμοποίηση του Κοντοέ αντί του Μανωλά, με τον τεχνικό του δικεφάλου να εκτιμά πως στο παιχνίδι με τον Άρη Δέλλας και Κοντοές δεν απειλήθηκαν.
Θα είναι παράτολμο όμως να μείνει εκτός ο βασικός αμυντικός σου και να δοκιμαστεί για δεύτερο συνεχόμενο ματς το δίδυμο του Βικελίδης με το κριτήριο ότι ο Άρης δεν έκανε φάση. Μια πιθανή ενδεκάδα λοιπόν θα είναι: Αραμπατζής, Γεωργέας, Δέλλας, Μανωλας, Καράμπελας, Μάκος, Βάργκας, Καφές, Σιαλμάς(εάν ανακτήσει τις δυνάμεις του από την ίωση), Λυμπερόπουλος.Λεονάρντο.
Κινήσεις και τρόπος παιχνιδιού
Το Sport24.gr θα προσπαθήσει μέσα από τα τελευταία παιχνίδια της ΑΕΚ να σας παρουσιάσει ορισμένες κινήσεις που κάνουν μέσα στο παιχνίδι οι ποδοσφαιριστές του δικεφάλου.
Η άμυνα
Συνήθως ο Δέλλας είναι αυτός που κάθεται λίγο πιο πίσω από τον συμπαίκτη του στην άμυνα προκειμένου να ελέγχει τον χώρο και να βλέπει γήπεδο. Με αυτό τον τρόπο μπορεί να προωθήσει πιο εύκολα το παιχνίδι, βλέποντας τα κενά στον αντίπαλο. Φέτος όμως, σε αρκετά παιχνίδια με δίδυμο τον Μανωλά, ο Κολοσσός αφήνει την πρωτοβουλία των κινήσεων στον νεαρό αμυντικό και πηγαίνει ελάχιστα μπροστά(ή κάθετε λίγο πιο πλάγια).
Ο λόγος είναι η κατάσταση του Τραϊανού που γνωρίζει πως ως τελευταίος παίκτης ενδεχομένως να χρειαστεί κάποιο σπριντ σε πιθανό λάθος της ΑΕΚ και αντεπίθεση. Κάτι τέτοιο σε αυτή την ηλικία δεν μπορεί να το κάνει, περισσότερο από κάθε άλλη χρονιά. Για τον λόγο αυτό προσπαθεί να καλύψει τον χώρο στην αντεπίθεση του αντίπαλου επιθετικού παρά να κυνηγήσει.
Στις αντεπιθέσεις που δέχεται η ΑΕΚ, πάντα οι δύο από τους τρεις μέσους(Μάκος + ένας), τρέχουν να καλύψουν τον χώρο μέσα στην περιοχή, η τουλάχιστον κάνουν κίνηση προς το κέντρο έτσι ώστε σε περίπτωση σέντρας στην καρδιά της περιοχής να μπορέσουν να κόψουν, ή να κλέψουν μπάλα σε κάποια ατομική ενέργεια των αντιπάλων.
Το κέντρο
Από την τριπλέτα Βάργκας, Καφές, Μάκος, οι δύο τελευταίοι είναι αυτοί που παίρνουν πάνω τους περισσότερο τα αμυντικά καθήκοντα (από το κέντρο και πίσω) και συγκλίνουν προκειμένου είτε να κλείνουν διαδρόμους, είτε να δίνουν έξτρα βοήθεια στην άμυνα. Αντίθετα ο Βάργκας, λόγω της τεχνικής του σε συνδυασμό με το ξεπέταγμα που έχει, αναλαμβάνει την πίεση από το κέντρο και μπροστά και σε περίπτωση που κλέψει έχει καλή πρώτη πάσα.
Στο οργανωτικό κομμάτι παίρνει ρόλους και ο Καφές, που πολλές φορές βγαίνει σαν επιπλέον κυνηγός και πατάει περιοχή. Πάντως είτε ο Βάργκας από τα δεξιά που παίζει συνήθως, είτε ο Καφές από τα αριστερά και οι δύο προσπαθούν πολλές φορές κατά τη διάρκεια του παιχνιδιού να βγάλουν μπαλιές στην πλάτη της αντίπαλης άμυνας, εκμεταλλευόμενοι την κίνηση του Λεονάρντο ή του Σιαλμά. Τον ίδιο ρόλο έχει επωμιστεί και ο Κάρλος, αλλά σε αυτή την περίπτωση δεν παίζει ένας εκ των τριών μέσων. Πάντως ο Ισπανός τελευταία φορά που αγωνίστηκε βασικός ήταν με τον Πανιώνιο.
Η επίθεση
Στην επίθεση ο Νίκος Λυμπερόπουλος παίζει πάντα στην κορυφή, καθώς είναι μετρ στο να παίξει με την πλάτη στην εστία και να σπάσει στις πτέρυγες, είτε είναι ο Σιαλμάς, είτε είναι ο Λεονάρντο, είτε είναι ο Κάρλος (σπάνια). Με τον τρόπο αυτό τραβάει έναν εκ των δύο αντιπάλων αμυντικών έξω από την περιοχή και με ασίστ προσπαθεί να βγάλει τους συμπαίκτες του στο ένας εναντίον ενός, στην πλάτη της αντίπαλης άμυνας.
Ο δεύτερος τρόπος παιχνιδιού του Λύμπε, που παρά τα χρόνια του η τεχνική που διαθέτει του το επιτρέπει, είναι να βγαίνει ο ίδιος στα πλάγια (συνήθως στα αριστερά) με αποτέλεσμα ανάλογα με το ποιος είναι στην πλευρά να κάνει κάθετη κίνηση προς το κέντρο της περιοχής. Πάντως σε αυτή την περίπτωση, το τρικ του Καλαματιανού, είναι η πάσα-σέντρα στο δεύτερο δοκάρι και σε αυτόν που έρχεται από την απέναντι μεριά. Σε αυτό τον τρόπο παιχνιδιού ένας εκ των Βάργκας και Καφέ πατάει περιοχή με τον δεύτερο μέσο να περιμένει έξω από το ημικύκλιο για το "ριμπάουντ" και το σουτ.
Πολλές φορές ο Λυμπερόπουλος δεχόμενος πάσα λίγο έξω από το ημικύκλιο της περιοχής, έαν του το επιτρέψει ο αντίπαλος, γυρνάει πρόσωπο με το τέρμα και έχει ως επιλογές το σουτ ή να ψάξει με κάποια ψιλοκρεμαστή ή κάθετη πάσα τους συμπαίκτες του που κινούνται κάθετα, προσπαθώντας να σπάσει το οφσάιντ.
Όσον αφορά τις επιθέσεις που εκδηλώνονται από τα μπακ (σέντρα Καράμπελα ή Γεωργέα), πάντα και οι τρεις επιθετικοί πατάνε περιοχή. Παραταγμένοι στην ίδια ευθεία, με την ανάλογη κίνηση προς την μπάλα.
Τέλος, ένα από τα κόλπα στα στημένα, είναι η εκμετάλλευση της αλτικότητας του Κώστα Μανωλά. Στα φάουλ και στα κόρνερ που είναι από την δεξιά πλευρά (όπως επιτίθεται η ΑΕΚ) ο νεαρός αμυντικός πάντα περιμένει στο κέντρο της περιοχής και με την εκτέλεση, κάνει κίνηση στο πρώτο δοκάρι. Με τους συμπαίκτες του να κινούνται προς το δεύτερο ούτως ώστε να αφήνουν ελεύθερο χώρο για το ένας εναντίον ενός στον αέρα του Κώστα με τον αντίπαλο του. Πολλές φορές έχει πιάσει το κόλπο, με τον Μανωλά να πιάνει την κεφαλιά ακόμα και αφύλακτος και να σκοράρει. Πάντα στα στημένα, στο δεύτερο δοκάρι πηγαίνει ο Δέλλας.