Οι ήρωες του ΕURO
Οι διεθνείς που κατέκτησαν το ΕURO μεταμορφώνονται σε ήρωες μέσα από σκίτσα με αρχαιοελληνικό στυλ
Περιλαμβάνονται μεταξύ άλλων τα βιογραφικά των 132 ποδοσφαιριστών, οι οποίοι ως βασικοί κατέκτησαν το βαρύτιμο τρόπαιο από το 1960 μέχρι την εποποιία της Ελλάδας στην Πορτογαλία, αλλά και των 12 προπονητών που έγραψαν ιστορία. Τα απολαυστικά βιογραφικά διανθίζονται από ρηξικέλευθη εικονογράφηση που παραπέμπει σε συλλεκτικές κάρτες.
Μάλιστα τα ονόματα των μεγάλων πρωταγωνιστών προκειμένου να είναι ευανάγνωστα αναγράφονται με λατινικούς χαρακτήρους, όμως υπάρχει και εναλλακτική αναφορά στη γλώσσα κάθε χώρας.
Οι άσοι της πάλαι ποτέ Σοβιετικής Ένωσης (1960) με μπροστάρη τον μυθικό γκολκίπερ Λεβ Γιασίν αναπαριστώνται ως αστροναύτες. Άλλωστε εκείνη την εποχή στην επικαιρότητα βρισκόταν ο κοσμοναύτης Γιούρι Γκαγκάριν, ο οποίος έναν χρόνο αργότερα έγινε ο πρώτος άνθρωπος που ταξίδεψε στο διάστημα.
Τα εξαιρετικά σκίτσα τροποποιούνται ανάλογα με την εποχή, την κουλτούρα της εκάστοτε χώρας, αλλά και τις συνθήκες που κατέκτησαν το ευρωπαϊκό πρωτάθλημα.
Για παράδειγμα το 1992 οι Δανοί διεθνείς έχουν σχεδιαστεί με πετσέτες, αντηλιακά, φωτογραφικές κάμερες και χάρτες πλάι σε παραλίες και μοτέλ. Ήταν άλλωστε μνημειώδης ο τρόπος που οι Σκανδιναβοί στέφθηκαν πρωταθλητές Ευρώπης, καθώς έλαβαν την τελευταία στιγμή τη θέση της Γιουγκοσλαβίας και εγκατέλειπαν τις παραλίες διακόπτωντας τις θερινές τους διακοπές.
Τα σκίτσα της εθνικής Γερμανίας (1996) φαντάζουν μάλλον κακόγουστα και χοντροκομμέννα, ενώ εκείνα της εθνικής Γαλλίας (2000) θυμίζουν τους χαρακτήρες της κινηματογραφικής επιτυχίας "Sin City". Ειδικά μνεία θα πρέπει να γίνει στο κομμάτι που αφορά την αντιπροσωπευτικό μας συγκρότημα.
Η ενδεκάδα του τελικού -Νικοπολίδης, Σεϊταρίδης, Δέλλας, Μπασινάς, Ζαγοράκης, Γιαννακόπουλος, Χαριστέας, Φύσσας, Βρύζας, Καψής, Κατσουράνης- αναλύεται με ιδιαίτερο τρόπο. Τα πορτρέτα των διεθνών μας παραπέμπουν σε προτομές αρχαίων Ελλήνων έχοντας ως ως φόντο μερικούς κίονες.
Σε ότι αφορά τον Αντώνη Νικοπολίδη επισημαίνεται το προσωνύμιο "Κλούνεϊ", το εκπληκτικό σερί των 56 αγώνων, αλλά και η μετεγγραφή του στον Ολυμπιακό.
Για τον Σεϊταρίδη υπάρχει μεταξύ άλλων αναφορά στο γκολ που πέτυχε απέναντι στην Μάντσεστερ Γιουνάιτεντ, στην παρθενική ευρωπαϊκή του παρουσία με τη φανέλα του Παναθηναϊκού. Για τον Ζαγοράκη σημειώνεται πως πέτυχε το πρώτο του γκολ με την εθνική ομάδα στην 101η συμμετοχή κόντρα στη Δανία, ενώ ο Στέλιος Γιαννακόπουλος "ήταν ο πρώτος σκόρερ της Μπόλτον την περίοδο 2005/06 με 12 τέρματα".
Εγκώμια για τον Ότο Ρεχάγκελ, για τον οποίο υπενθυμίζεται πως είναι ο μοναδικός τεχνικός της Μπουντεσλίγκα με περισσότερα από 1000 ματς στις πλάτες του.
*Μοναδική παρατυπία στο κατά τα άλλα αξιόλογο αφιέρωμα το λάθος που παρατηρείται στα πορτρέτα των Τάκη Φύσσα και Ζήση Βρύζα, καθώς έχουν τοποθετηθεί αντίστροφα!
Μάλιστα τα ονόματα των μεγάλων πρωταγωνιστών προκειμένου να είναι ευανάγνωστα αναγράφονται με λατινικούς χαρακτήρους, όμως υπάρχει και εναλλακτική αναφορά στη γλώσσα κάθε χώρας.
Οι άσοι της πάλαι ποτέ Σοβιετικής Ένωσης (1960) με μπροστάρη τον μυθικό γκολκίπερ Λεβ Γιασίν αναπαριστώνται ως αστροναύτες. Άλλωστε εκείνη την εποχή στην επικαιρότητα βρισκόταν ο κοσμοναύτης Γιούρι Γκαγκάριν, ο οποίος έναν χρόνο αργότερα έγινε ο πρώτος άνθρωπος που ταξίδεψε στο διάστημα.
Τα εξαιρετικά σκίτσα τροποποιούνται ανάλογα με την εποχή, την κουλτούρα της εκάστοτε χώρας, αλλά και τις συνθήκες που κατέκτησαν το ευρωπαϊκό πρωτάθλημα.
Για παράδειγμα το 1992 οι Δανοί διεθνείς έχουν σχεδιαστεί με πετσέτες, αντηλιακά, φωτογραφικές κάμερες και χάρτες πλάι σε παραλίες και μοτέλ. Ήταν άλλωστε μνημειώδης ο τρόπος που οι Σκανδιναβοί στέφθηκαν πρωταθλητές Ευρώπης, καθώς έλαβαν την τελευταία στιγμή τη θέση της Γιουγκοσλαβίας και εγκατέλειπαν τις παραλίες διακόπτωντας τις θερινές τους διακοπές.
Τα σκίτσα της εθνικής Γερμανίας (1996) φαντάζουν μάλλον κακόγουστα και χοντροκομμέννα, ενώ εκείνα της εθνικής Γαλλίας (2000) θυμίζουν τους χαρακτήρες της κινηματογραφικής επιτυχίας "Sin City". Ειδικά μνεία θα πρέπει να γίνει στο κομμάτι που αφορά την αντιπροσωπευτικό μας συγκρότημα.
Η ενδεκάδα του τελικού -Νικοπολίδης, Σεϊταρίδης, Δέλλας, Μπασινάς, Ζαγοράκης, Γιαννακόπουλος, Χαριστέας, Φύσσας, Βρύζας, Καψής, Κατσουράνης- αναλύεται με ιδιαίτερο τρόπο. Τα πορτρέτα των διεθνών μας παραπέμπουν σε προτομές αρχαίων Ελλήνων έχοντας ως ως φόντο μερικούς κίονες.
Σε ότι αφορά τον Αντώνη Νικοπολίδη επισημαίνεται το προσωνύμιο "Κλούνεϊ", το εκπληκτικό σερί των 56 αγώνων, αλλά και η μετεγγραφή του στον Ολυμπιακό.
Για τον Σεϊταρίδη υπάρχει μεταξύ άλλων αναφορά στο γκολ που πέτυχε απέναντι στην Μάντσεστερ Γιουνάιτεντ, στην παρθενική ευρωπαϊκή του παρουσία με τη φανέλα του Παναθηναϊκού. Για τον Ζαγοράκη σημειώνεται πως πέτυχε το πρώτο του γκολ με την εθνική ομάδα στην 101η συμμετοχή κόντρα στη Δανία, ενώ ο Στέλιος Γιαννακόπουλος "ήταν ο πρώτος σκόρερ της Μπόλτον την περίοδο 2005/06 με 12 τέρματα".
Εγκώμια για τον Ότο Ρεχάγκελ, για τον οποίο υπενθυμίζεται πως είναι ο μοναδικός τεχνικός της Μπουντεσλίγκα με περισσότερα από 1000 ματς στις πλάτες του.
*Μοναδική παρατυπία στο κατά τα άλλα αξιόλογο αφιέρωμα το λάθος που παρατηρείται στα πορτρέτα των Τάκη Φύσσα και Ζήση Βρύζα, καθώς έχουν τοποθετηθεί αντίστροφα!