X

Σεβόμαστε την ιδιωτικότητά σας

Εμείς και οι συνεργάτες μας αποθηκεύουμε ή/και έχουμε πρόσβαση σε πληροφορίες σε μια συσκευή, όπως cookies και επεξεργαζόμαστε προσωπικά δεδομένα, όπως μοναδικά αναγνωριστικά και τυπικές πληροφορίες που αποστέλλονται από μια συσκευή για εξατομικευμένες διαφημίσεις και περιεχόμενο, μέτρηση διαφημίσεων και περιεχομένου, καθώς και απόψεις του κοινού για την ανάπτυξη και βελτίωση προϊόντων. Με την άδειά σας, εμείς και οι συνεργάτες μας ενδέχεται να χρησιμοποιήσουμε ακριβή δεδομένα γεωγραφικής τοποθεσίας και ταυτοποίησης μέσω σάρωσης συσκευών. Μπορείτε να κάνετε κλικ για να συναινέσετε στην επεξεργασία μας και των συνεργατών μας όπως περιγράφεται παραπάνω. Εναλλακτικά, μπορείτε να αποκτήσετε πρόσβαση σε πιο λεπτομερείς πληροφορίες και να αλλάξετε τις προτιμήσεις σας πριν από τη συγκατάθεσή σας ή να αρνηθείτε να δώσετε τη συγκατάθεσή σας. Λάβετε υπόψη ότι κάποια επεξεργασία των προσωπικών σας δεδομένων ενδέχεται να μην απαιτεί τη συγκατάθεσή σας, αλλά έχετε το δικαίωμα να αντιταχθείτε σε αυτήν την επεξεργασία. Οι προτιμήσεις μας θα ισχύουν μόνο για αυτόν τον ιστότοπο.

ΠΑΝΑΘΗΝΑΪΚΟΣ

Παναθηναϊκός: Γιατί ο Αλαφούζος άλλαξε επικοινωνιακή στόχευση και οι συνεντεύξεις στα ξένα ΜΜΕ

ACTION IMAGES PRESS AGENCY

Ο Γιάννης Αλαφούζος ακολουθεί πλέον εντελώς διαφορετική επικοινωνιακή στόχευση με τοποθετήσεις σε κορυφαία ΜΜΕ του εξωτερικού, ως αντίβαρο σε όσα στρεβλά θεωρεί ο ίδιος πως συμβαίνουν εντός συνόρων.

Δεν ήταν η πρώτη φορά το τελευταίο διάστημα που παραχώρησε συνέντευξη σε κορυφαίο Μέσο του εξωτερικού ο Γιάννης Αλαφούζος. Για την ακρίβεια η συνέντευξή του στο Reuters την Τρίτη (31/10), μέσω της εφαρμογής Zoom, ήταν η 6η τους τελευταίους περίπου τρεις μήνες, μετά από εκείνες στην Daily Mail (25/7), στο γερμανικό Reuters (18/8), στο BBC (14/9), στο Sky Sports (24/10) και στο Ισπανικό Πρακτορείο Ειδήσεων/EFE (26/10).

Σίγουρα όχι κι ό,τι πιο συνηθισμένο απ'την πλευρά του 66χρονου ιδιοκτήτη της πράσινης ΠΑΕ, που δεν επέλεγε να τοποθετείται τόσο συχνά δημοσίως, ακόμη και στα πρώτα χρόνια της ενασχόλησής του με τον Παναθηναϊκό, ήτοι απ’ την άνοιξη του 2012 κι έπειτα. Για χρόνια μάλιστα, μετά από εκείνο το βράδυ της 31ης Μαΐου 2017 και το ξέσπασμά του στη NOVA μετά το νικηφόρο αγώνα των playoffs επί του ΠΑΟΚ στην Τούμπα (3-2 με το γκολ του Μολίνς στις καθυστερήσεις), είχε επιλέξει το δρόμο της απόλυτης σιωπής.

Σ’ όλη εκείνη τη διαδρομή των σχεδόν τριών ετών στην οποία ο Παναθηναϊκός μπήκε σε ένα πολύ δύσκολο οικονομικά μονοπάτι, έως ότου να ισορροπήσει και να απαλλαγεί απ’ τα χρέη του, ο μεγαλομέτοχος της πράσινης ΠΑΕ είχε αποτραβηχτεί πλήρως απ’το προσκήνιο και οι μοναδικές (και μετρημένες στα δάχτυλα του ενός χεριού) τοποθετήσεις του είχαν προκύψει μέσω ανακοινώσεων πάνω στην τότε διαπραγμάτευσή του με τον Παϊρότζ Πιεγκμποσάντ για ενδεχόμενη πώληση της ΠΑΕ ή για θέματα που αφορούσαν τη συνολική στρατηγική της ομάδας.

Η πλήρης "επαναδραστηριοποίηση" του Αλαφούζου άρχισε να καταγράφεται απ’ το 2020 και μετά -την εποχή του Covid-19- όταν άρχισε να (ξανα)δίνει το "παρών" στις συνεδριάσεις μέσω τηλεδιασκέψεων της Super League, με προτάσεις και παρεμβάσεις για να μπορέσει να αντέξουν το ελληνικό ποδόσφαιρο και οι ελληνικές ομάδες τα οικονομικά "απόνερα" του κορονοϊού, ενώ ήταν καθοριστική η συμβολή του μέσω των επαφών που έκανε επί προσωπικού, προκειμένου να μπορέσουν να πάρουν οι σύλλογοι το ποσοστό μέσω του στοιχήματος και να ανασάνουν οικονομικά. Με πλήρη ενεργοποίηση και στα κοινά της ομάδας και πολύ πιο συχνές παρουσίες, είτε στις εκδηλώσεις της, είτε στην καθημερινότητά της.

Και πάλι όμως, οι επίσημες δηλώσεις και τοποθετήσεις του ήταν πολύ μετρημένες. Αυτό άρχισε να αλλάζει άρδην απ’το φινάλε της περασμένης αγωνιστικής περιόδου. Η απώλεια του τίτλου στο τέλος της σεζόν κι όλα όσα προηγήθηκαν, με διαιτησίες τύπου Νταμπάνοβιτς -που ο Παναθηναϊκός θεωρεί πως άλλαξε τις ισορροπίες των playoffs- αλλά και την περίφημη υπόθεση των 17 κρουσμάτων Covid-19 και τον εξαναγκασμό των πράσινων να δώσουν τελικό τίτλου με τον Ολυμπιακό, μετά από μόλις 24 ώρες... αναβολής, έφεραν την πρώτη μεγάλη συνέντευξή του στον ΣΠΟΡ FM στις 16 Μαΐου, όπου επιτέθηκε στην ΑΕΚ κι έκανε λόγο για "αθέμιτο ανταγωνισμό" και "κλοπή" του πρωταθλήματος απ’τους κιτρινόμαυρους.

Η αλλαγή επικοινωνιακής κατεύθυνσης

Έκτοτε ο Αλαφούζος ακολούθησε μία εντελώς διαφορετική επικοινωνιακή στόχευση. Έχοντας μεγαλύτερη επαφή και μιλώντας σε μεγάλα Μέσα του εξωτερικού, επιχειρεί να επικοινωνήσει τα (ουκ ολίγα) κακώς κείμενα του ελληνικού ποδοσφαίρου (κυρίως) εκτός Ελλάδος.

Κι αυτό διότι θεωρώντας προφανώς πως οι τοποθετήσεις του σε Μέσα εντός των συνόρων δεν (θα) είχαν μεγάλη απήχηση κι απλώς θα φαίνονταν άλλο ένα "πακέτο δηλώσεων" στις αμέτρητες που γίνονται συχνά-πυκνά από παράγοντες ελληνικών ομάδων, θέλησε να επικοινωνήσει επί προσωπικού τα προβλήματα του ελληνικού ποδοσφαίρου στο εξωτερικό.

Εκεί επικεντρώθηκε και το μεγαλύτερο μέρος των συνεντεύξεων που έχει δώσει το τελευταίο διάστημα στα ξένα ΜΜΕ. Μαζί με ανάλυση των όσων έγιναν στον Παναθηναϊκό τα τελευταία χρόνια, αλλά και των σκέψεών του για το μέλλον (ενίσχυση πρότζεκτ ομάδα, εκσυγχρονισμός του προπονητικού "Γ. Καλαφάτης", νέο γήπεδο κ.α.), η κεντρική ιδέα των τοποθετήσεών του επικεντρώνεται στις διαχρονικές παθογένειες του ελληνικού ποδοσφαίρου με αναφορές στη διαφθορά και τη βία, αλλά και με ζητήματα άμεσης επικαιρότητας.

Όπως έκανε στις δύο τελευταίες συνεντεύξεις του στο ισπανικό EFE και στο Reuters για όσα έγιναν στο ντέρμπι με τον Ολυμπιακό και τον τραυματισμό του Χουάνκαρ.

Μέσα από μία πιο "σκληρή" (αλλά πολύ προσεκτική και to the point) πολιτική, επιχειρεί να επικοινωνήσει και σε διεθνές επίπεδο μέσα από μεγάλα ΜΜΕ τα προβλήματα του ελληνικού ποδοσφαίρου κι όλα όσα έχει μεταφέρει κι ο ίδιος προς την UEFA, σε επαφές που έχει κάνει τα τελευταία χρόνια είτε επί προσωπικού, είτε στις κεντρικές συναντήσεις που έχουν γίνει με τους αξιωματούχους της στην Ελλάδα.

Θεωρώντας πως με αυτόν τον τρόπο θα αποκτήσουν μεγαλύτερη βαρύτητα και θα αναδειχθούν πολύ πιο ουσιαστικά προς τα έξω οι ελληνικές "παθογένειες", που τις περισσότερες φορές "σκεπάζονται" και περιορίζονται μέσα απ’ την ελληνική πραγματικότητα και τον τρόπο που αυτές αντιμετωπίζονται εντός των συνόρων.

Μία εντελώς διαφορετική, επικοινωνιακή στόχευση που καταπώς φαίνεται θα συνεχιστεί και το επόμενο διάστημα απ’ την πλευρά του μεγαλομετόχου του Παναθηναϊκού, ως αντίβαρο σε όσα στρεβλά θεωρεί ο ίδιος πως συμβαίνουν εντός των συνόρων στο ελληνικό ποδόσφαιρο.

TAGS ΠΑΝΑΘΗΝΑΪΚΟΣ ΠΑΝΑΘΗΝΑΪΚΟΣ ΠΟΔΟΣΦΑΙΡΟ ΕΛΛΑΔΑ STOIXIMAN SUPER LEAGUE
ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΑΚΟΜΑ