ΑΓΓΛΙΑ

Πειράματα γενετικής σε βρετανικό σύλλογο

γενετική

Βρετανικός σύλλογος αποπειράθηκε να κάνει πειράματα γενετικής στους ποδοσφαιριστές του!

Τούτο είναι το πρώτο παράδειγμα ομάδας που αποπειράται να βελτιώσει τις επιδόσεις της μέσω της βιοτεχνολογίας και της γονιδιακής ιατρικής.
Σύμφωνα με τον γιατρό του πανεπιστημίου του Αμπερντίν Δρ. Χένινγκ Βάκερχαγκε, ο σύλλογος με τα γενετικά τεστ σκόπευε στη βελτίωση της φυσικής κατάστασης των ποδοσφαιρικών. Μάλιστα ήλπιζαν βάσιμα πως θα ανακαλύψουν το γονίδιο ACTN3, το οποίο είναι σύνηθες σε σπρίντερ παγκόσμιας κλάσης!

Οι προθέσεις πάντως δεν τελεσφόρησαν, καθώς αντιτίθενται με τις αρχές της υπηρεσίας αντι-ντόπινγκ. Σύμφωνα με τον κανονισμό του 2005: "Η χρήση γενετικών πληροφοριών για επιλογή ή διάκριση ανάμεσα σε αθλητές απαγορεύτεται αυστηρά".

Ο Βάκερχαγκε που αρνήθηκε να αποκαλύψει το όνομα της ομάδας, ενημέρωσε πως η WADA βάζει τροχοπέδη σε τέτοιου είδους επιδιώξεις. "Η θέση μου είναι πως υπάρχουν πολλές αμφιβολίες για τη νομιμότητα τούτης της διαδικασίας από τη στιγμή που ο εργοδότης προβαίνει σε γενετικά τεστ στους υπαλλήλους του".

Αξίζει να σημειωθεί ότι, τον περασμένο Αύγουστο, Αυστραλοί ερευνητές ανακοίνωσαν την ανακάλυψη του γονιδίου, alpha - actini- 3 (ACTN3), το οποίο μπορεί να συμβάλει αποφασιστικά στην ενίσχυση των αθλητικών επιδόσεων.

Tο ACTN3 μάλιστα εμφανίζεται, σύμφωνα με τους Aυστραλούς, σε δύο μορφές, την R και την X. H πρώτη παράγει την ακτινίνη, μια πρωτεΐνη που βρέθηκε να συμβάλλει στην εκρηκτικότητα που χρειάζονται οι σπρίντερ, ενώ η δεύτερη βελτιώνει τις επιδόσεις αθλητών σε αγωνίσματα δύναμης.

Πραγματοποιήθηκε μάλιστα και γονιδιακή έρευνα σε 300 Aυστραλούς αθλητές, μεταξύ των οποίων 50 διεθνούς επιπέδου. Σε αυτήν βρέθηκε ότι το 95% των 50 πρωταθλητών είχαν τουλάχιστον ένα γονίδιο τύπου R, ενώ το 50% είχε δύο γονίδια.

TAGS ΑΓΓΛΙΑ