ΤΡΑΓΩΔΙΑ ΣΤΑ ΤΕΜΠΗ

Σύγκρουση τρένων στα Τέμπη - Πραγματογνώμονας: "Δεν γίνεται να αλλάξει γραμμή ο μηχανοδηγός χωρίς εντολή σταθμάρχη"

Φωτογραφία από το σιδηροδρομικό δυστύχημα στα Τέμπη
Φωτογραφία από το σιδηροδρομικό δυστύχημα στα Τέμπη EUROKINISSI

Ο πραγματογνώμονας Αναστάσιος Δέδες εξήγησε τον τρόπο που γίνεται η αλλαγή γραμμής των τρένων ενώ τόνισε τη σημασία του συστήματος φωτοσήματος και σηματοδότησης, που στην προκειμένη ήταν εκτός λειτουργίας. Ο κ. Δέδες έκανε λόγο για "εγκληματική αμέλεια".

Ο πραγματογνώμονας Αναστάσιος Δέδες μιλώντας σε τηλεοπτική εκπομπή προσπάθησε να εξηγήσει, με τα μέχρι στιγμής δεδομένα, τον λόγο που έγινε η σύγκρουση των δύο τρένων στα Τέμπη, τονίζοντας ότι "το γεγονός ότι δεν υπήρχε οπτικό πεδίο έπαιξε το ρόλο του, αλλά τον σημαντικότερο ρόλο είχαν οι σηματοδότες που δεν λειτουργούσαν, ούτε τώρα, ούτε στο παρελθόν".

"Προκύπτουν βασικά στοιχεία για να βγει ένα αρχικό συμπέρασμα. Τα βασικά στοιχεία είναι ότι έχουμε μια αλλαγή γραμμής, από την γραμμή ανόδου προς τη γραμμή καθόδου του συγκεκριμένου intercity που εκτελούσε δρομολόγιο από Αθήνα προς Θεσσαλονίκη" δήλωσε στο ΣΚΑΙ.

"Με εντολή του σταθμάρχη έχει γίνει αλλαγή της γραμμής και το τρένο στη Λάρισα μπήκε στη γραμμή καθόδου αντί να συνεχίσει στην άνοδο, γιατί δεν γίνεται ο μηχανοδηγός να αλλάξει γραμμή από μόνος του" συμπλήρωσε.

Πρόσθεσε ακόμα πως, "ο λόγος για τον οποίο έγινε αυτό θα αποσαφηνιστεί από τα στοιχεία τα οποία θα προκύψουν, δηλαδή αν υπήρχε πρόβλημα με την ηλεκτροδότηση της ανόδου ή ότι άλλο. Αυτό που ενίσχυσε την εξέλιξη του δυστυχήματος ήταν η μη λειτουργία του συστήματος φωτοσήματος και σηματοδότησης της συγκεκριμένης γραμμής.

Και λάθος να γίνει από μηχανοδηγό ή από σταθμάρχη και να πάρει διαφορετική γραμμή ένας συρμός, η ασφαλιστική δικλείδα είναι η φωτοσήμανση, η οποία δεν δούλεψε, όπως και δεν δούλευαν παλαιότερα.

Δεν δούλευαν καθόλου γιατί από ότι άκουσα, αν και είχαν εγκατασταθεί τα συστήματα, και στην αμαξοστοιχία και στις γραμμές, δεν είχαν επικαιροποιηθεί για να δουλέψουν. Δηλαδή δεν ήταν συμβατό το λογισμικό του τρένου με το άλλο λογισμικό.".

Εγκληματική αμέλεια

"Οι άνθρωποι έφυγαν λόγω εγκληματικής αμέλειας των υπευθύνων και λόγο του ότι τα συστήματα δεν δούλεψαν. Για εμένα υπάρχει διατάραξη ασφάλειας συγκοινωνιών, που είναι κακούργημα" δήλωσε ακόμα ο κ. Δεδές.

"Από τα στοιχεία που έχω, η ταχύτητα του intercity μπορεί να πιάσει σε αυτό το σημείο τα 160χλμ. Αν πολλαπλασιάσουμε αυτή την ταχύτητα με τη μάζα που έχουν τα έξι βαγόνια, κοντά 300 τόνοι, θα βγάλουμε μια τεράστια ορμή. Αντίστοιχα και σε αυτό το τρένο που κατέβαινε πάλι δεν λειτουργούσε η σηματοδότηση και δεν υπήρχε και οπτική επαφή -καθώς το ένα έβγαινε από το τούνελ- για να προλάβουν να φρενάρουν έστω και λίγο", κατέληξε.

Πηγή: News 24/7

TAGS ΤΡΑΓΩΔΙΑ ΣΤΑ ΤΕΜΠΗ ΣΥΓΚΡΟΥΣΗ ΤΡΕΝΩΝ ΕΛΛΑΔΑ
ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΑΚΟΜΑ
ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΕΣ ΕΙΔΗΣΕΙΣ