X

Σεβόμαστε την ιδιωτικότητά σας

Εμείς και οι συνεργάτες μας αποθηκεύουμε ή/και έχουμε πρόσβαση σε πληροφορίες σε μια συσκευή, όπως cookies και επεξεργαζόμαστε προσωπικά δεδομένα, όπως μοναδικά αναγνωριστικά και τυπικές πληροφορίες που αποστέλλονται από μια συσκευή για εξατομικευμένες διαφημίσεις και περιεχόμενο, μέτρηση διαφημίσεων και περιεχομένου, καθώς και απόψεις του κοινού για την ανάπτυξη και βελτίωση προϊόντων. Με την άδειά σας, εμείς και οι συνεργάτες μας ενδέχεται να χρησιμοποιήσουμε ακριβή δεδομένα γεωγραφικής τοποθεσίας και ταυτοποίησης μέσω σάρωσης συσκευών. Μπορείτε να κάνετε κλικ για να συναινέσετε στην επεξεργασία μας και των συνεργατών μας όπως περιγράφεται παραπάνω. Εναλλακτικά, μπορείτε να αποκτήσετε πρόσβαση σε πιο λεπτομερείς πληροφορίες και να αλλάξετε τις προτιμήσεις σας πριν από τη συγκατάθεσή σας ή να αρνηθείτε να δώσετε τη συγκατάθεσή σας. Λάβετε υπόψη ότι κάποια επεξεργασία των προσωπικών σας δεδομένων ενδέχεται να μην απαιτεί τη συγκατάθεσή σας, αλλά έχετε το δικαίωμα να αντιταχθείτε σε αυτήν την επεξεργασία. Οι προτιμήσεις μας θα ισχύουν μόνο για αυτόν τον ιστότοπο.

ΕΛΛΑΔΑ

Το ελληνικό ποδόσφαιρο χρειάζεται μερικούς entrepreneurs

Πιστεύουμε στους νέους και στη δύναμή τους να δώσουν νέα πνοή στο ποδόσφαιρο στη χώρα μας. Γράφουμε γιατί το θεωρούμε αυτό αναγκαίο, αξιοποιώντας τα χρήσιμα μαθήματα από το workshop επιχειρηματικότητας που παρακολουθήσαμε χάρη στην Coca-Cola.

Το ποδόσφαιρο στην Ελλάδα ζει στα γήπεδα, μικρά και μεγάλα, φανταχτερά και μη. Σε εκείνα τα γήπεδα που πιτσιρίκια από την ηλικία των 5 και παλαίμαχοι στα 60 τους, πέρα από τους επαγγελματίες, αποδεικνύουν καθημερινά την αγάπη τους για εκείνο το άθλημα που ο κόσμος έβαλε στο θρόνο του βασιλιά. Και που για τόσους από εμάς έχει μια ξεχωριστή θέση στην καρδιά και την καθημερινότητά μας. Γι' αυτόν ακριβώς το λόγο πρέπει συνεχώς να προσπαθούμε να το εξελίξουμε και να το αναπτύξουμε.

Μία τέτοια πνοή μπορούν σαφέστατα να δώσουν μόνο φρέσκες ιδέες, οι ιδέες που θα δοκιμαστούν στον κόσμο, στον φίλαθλο, στον οπαδό, πριν υλοποιηθούν από τους αρμόδιους φορείς. Ιδέες σαν αυτές που έχουν στο μυαλό και τα σκαριά, νέοι Έλληνες entrepreneurs, σαν τον Δημήτρη Παυλίδη, την Ευγενία Λαζάρου, την Αναστασία Παπαδάκη και την Ιωάννα Ποθητάκη. Οι 4 αυτοί νέοι που φιλοδοξούν να γίνουν επιτυχημένοι entrepreneurs ταξίδεψαν χάρη στην Coca-Cola στο IE Business School της Μαδρίτης για να παρακολουθήσουν ένα workshop πάνω στην Σχεδιαστική Σκέψη και την νεανική επιχειρηματικότητα.

Στο σεμινάριο παρακολουθήσαμε την μεθοδολογία ενός entrepreneurial mind, τη διαδικασία που οφείλει να ακολουθήσει κάθε ένας που φιλοδοξεί να μετατρέψει την ιδέα του σε πράξη, όχι μόνο για να δημιουργήσει μία βιώσιμη επιχείρηση, αλλά και για να δημιουργήσει αξία για τους ανθρώπους γύρω του. Ακούω τον Daniel Soriano Hernandez, καθηγητή στο IE Business School, να μιλά για την επιχειρηματικότητα και είναι σαν να μιλά για το ποδόσφαιρό μας. “Σκέψου παραδοσιακές επιχειρήσεις που δουλεύουν τόσα χρόνια με τον ίδιο τρόπο. Και τώρα ξαφνικά έχεις τόσους ανθρώπους με τόσες φρέσκες ιδέες. Δεν μιλάμε για apps και επενδύσεις εκατομμυρίων δολαρίων. Μιλάμε για entrepreneurs. Μιλάμε για ανθρώπους που δημιουργούν αξία και βιώσιμες επιχειρήσεις”. Το ελληνικό ποδόσφαιρο χρειάζεται να περιτριγυριστεί από επιχειρήσεις οι οποίες θα δημιουργήσουν αξία τόσο για τις ομάδες όσο και για τους φιλάθλους που αγαπούν το άθλημα.

Παρατήρηση και ανακάλυψη για αρχή

Οι 4 Έλληνες επίδοξοι entrepreneurs με τον Luca Selva, συνιδρυτή της Think Young

Το πρώτο βήμα στην Σχεδιαστική Σκέψη είναι η παρατήρηση και η αναγνώριση του προβλήματος. Για να αναγνωρίσει τα κενά στον τομέα που ανήκει η ιδέα του, να διαγνώσει τα προβλήματα στα οποία θα κληθεί να δώσει λύση. Η Ευγενία Λαζάρου συμμετείχε στο entrepreneurial workshop. “ Το σημαντικότερο μάθημα από αυτό το workshop ήταν ότι πρέπει συνεχώς να μαθαίνεις καινούρια πράγματα. Πάντα υπάρχει κάτι που το κάνεις μέτρια και μπορείς να το καλυτερεύσεις”. Πρέπει να αφήσουμε τα νέα επιχειρηματικά μυαλά να παρατηρήσουν προσεκτικά το ελληνικό ποδόσφαιρο, να διαγνώσουν τα πραγματικά κενά, αλλά και τις πραγματικές ευκαιρίες.

Ακούστε εκείνους που πρέπει, ακούστε τον κόσμο

Conchita Galdon και Daniel Soriano Hernandez, καθηγητές του workshop που παρακολουθήσαμε χάρη στην Coca-Cola

Ο entrepreneur μιλά με τον κόσμο, με τον τελικό καταναλωτή. Στην περίπτωση του ποδοσφαίρου, θα ήταν χρέος των entrepreneurs να μάθουν μέσα από τις συνεντεύξεις, τι είναι αυτό που πραγματικά ζητά ο κόσμος, τι είναι αυτό που θα ήθελαν ιδανικά οι ομάδες, πώς θα καταφέρουν να ισχυροποιήσουν τον δεσμό πάθους και αγάπης ανάμεσα στο φίλαθλο και το άθλημα. Ο κόσμος που αγαπά το ποδόσφαιρο έχει αυτές τις απαντήσεις, ο κόσμος που δουλεύει μέσα στο ποδόσφαιρο έχει τις απαντήσεις.

Ζητούνται ιδέες

Ιωάννα Ποθητάκη

Μόνο μετά από αυτή την επαφή με τον κόσμο είναι έτοιμος ο entrepreneur να σκεφτεί μία ιδέα, να διαμορφώσει αυτή που είχε ήδη στο μυαλό του, ακόμα και να την αναιρέσει αν χρειαστεί για χάρη μιας καλύτερης. Χρειάζονται ιδέες πρωτότυπες. Απαλλαγμένες από στερεότυπα και εγωισμούς. Η Ιωάννα Ποθητάκη μας λέει το σημαντικότερο μάθημα από το workshop. “ Το να απορρίπτεις την αρχική σου ιδέα, το να κάνεις πίσω, το να μην προσπαθείς να πουλήσεις την δική σου ιδέα, να δεις αν υπάρχει κοινό για την ιδέα σου. Από αυτό αποτυγχάνουν οι περισσότερες επιχειρήσεις. Αγνοούν τις αντιδράσεις του κόσμου”. Μόνο μια ιδέα που θα βγει από έρευνα και παρατήρηση μπορεί να σταθεί και να ωφελήσει πραγματικά το αγαπημένο μας άθλημα.

Μία μικρή δοκιμαστική περίοδος

Δημήτρης Παυλίδης

Όταν η πολιτεία, οι ποδοσφαιρικοί φορείς ή οι ομάδες πάρουν τις ιδέες στα χέρια τους, θα τις δοκιμάσουν για ένα μικρό διάστημα, σε ένα μικρό δείγμα ανθρώπων. Χωρίς την ανταπόκριση του κόσμου, χωρίς την άποψή του για κάθε νέα υπηρεσία ή προϊόν, δε γίνεται να προχωρήσει καμία ιδέα. Ο κόσμος είναι πάντα ο τελικός κριτής. Όλα αυτά μπορεί να φαίνονται απλοϊκά, να φαίνονται σκέψεις καθημερινές. Αλλά είναι τα πιο ουσιαστικά συμπεράσματα που μπορεί να βγάλει κανείς, από όσα μάθαμε με τους 4 φιλόδοξους entrepreneurs στο σεμινάριο.

Η ανάπτυξη των ιδεών

Ευγενία Λαζάρου

Πρέπει η κάθε ομάδα να κινητοποιηθεί αυτόνομα αλλά και ταυτόχρονα συλλογικά. Οφείλει να εμπιστευτεί και να επενδύσει σε αυτά τα παιδιά, σε αυτές τις ομάδες ανθρώπων που θα μοχθήσουν για να παραδώσουν εκείνα τα επιχειρηματικά σχέδια που θα εκφράζουν κάθε ποδοσφαιρόφιλο. Να επενδύσει σε ανθρώπους που έχουν πλέον τον επιχειρηματικό τρόπο σκέψης.

Αναστασία Παπαδάκη

Δεν θέλουμε να αλλάξουμε την εικόνα του ποδοσφαίρου με μία μεγάλη κίνηση. Οι όροι του entrepreneurship μιλούν για μικρές επιχειρηματικές κινήσεις, βιώσιμες, που παράγουν αξία. Τέτοιες ιδέες ακριβώς χρειάζεται να υλοποιηθούν. Αν κάθε ομάδα ξεχωριστά, κάθε γήπεδο, κάθε σωματείο φιλάθλων αποκτήσει έναν παραπάνω λόγο να αγαπά το ποδόσφαιρο, μόνο κέρδος μπορούμε να έχουμε.

Η Coca-Cola πιστεύει στους νέους και στη δύναμή τους να δώσουν νέα πνοή στη χώρα. Μέσα από πρωτοβουλίες όπως η Σχολή Επιχειρηματικότητας που πραγματοποιήθηκε τον Δεκέμβρη που μας πέρασε και τώρα με τη συμμετοχή των τεσσάρων νέων στο entrepreneurial workshop στο IE Business School , η εταιρεία στηρίζει τη νεανική επιχειρηματικότητα. Ο Δημήτρης Παυλίδης, μας είπε στο τέλος του σεμιναρίου: “Αυτές οι πρωτοβουλίες δίνουν την ευκαιρία σε άτομα που δεν έχουν background στην επιχειρηματικότητα, να αποκτήσουν εφόδια και να μπορέσουν να συστηματοποιήσουν τις γνώσεις τους, ώστε να αναπτύξουν την ιδέα τους και να έχουν περισσότερες ευκαιρίες να πετύχουν σε αυτό που προσδοκούν”.

Είναι σειρά των παραγόντων του ελληνικού ποδοσφαίρου να εμπιστευτούν και εκείνοι με την σειρά τους το μέλλον του αθλήματος στα ίδια ακριβώς μυαλά. Σε εκείνα που έχουν τη μεθοδολογία και τις ιδέες να δώσουν στο ποδόσφαιρο της χώρας μας ακόμα μεγαλύτερη δυναμική, ακόμα μεγαλύτερη αξία, ακόμα πιο φωτεινό μέλλον.

TAGS ΕΛΛΑΔΑ
ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΑΚΟΜΑ