Μέσα στο γενικότερό της “πελάγωμα” από τα προβλήματα αναπηδήσεων που προκάλεσε το νέο δάπεδο που παρουσίασε στη Βαρκελώνη τον Ιούνιο, η Scuderia -σύμφωνα με τον διευθυντή της, Φρεντ Βασέρ- καθυστέρησε να υιοθετήσει το μεγάλο φετινό αβαντάζ των ελαστικών εμπρός πτερυγών. Ο Γάλλος εξηγεί πώς συνέβη αυτό.
Ο διευθυντής της Scuderia Ferrari, Φρεντ Βασέρ, επιβεβαίωσε το παλαιότερο δημοσίευμα του βρετανικού “Guardian” ότι ο Λιούις Χάμιλτον και η ιταλική ομάδα υπέγραψαν στις αρχές του φετινού χρόνου το πολυετές συμβόλαιό τους, που ξεκινά το 2025, σε χρόνο-ρεκόρ.
Η Scuderia αισιοδοξεί ότι μπορεί να συνεχίσει τις νίκες του Σαρλ Λεκλέρ στο Τέξας και του Κάρλος Σάινθ στο Μεξικό με μια νέα νίκη στο GP του Ιντερλάγκος αυτό το τριήμερο (1-3 Νοεμβρίου). Πόσο, όμως, ταιριάζει η πίστα του Σάο Πάουλο στο cavallino, και ποια είναι η (μοναδική) ανησυχία της ιταλικής ομάδας;
Το 1-2 των Σαρλ Λεκλέρ και Κάρλος Σάινθ στο GP ΗΠΑ, και κυρίως ο τρόπος με τον οποίο το πέτυχε η Scuderia, αφήνει τον Μονεγάσκο και τον διευθυντή της ομάδας, Φρεντ Βασέρ, αισιόδοξους ότι η Ferrari μπορεί να γίνει φέτος παγκόσμια πρωταθλήτρια κατασκευαστών στη Formula 1.
Το παρελθόν της Formula 1 είναι γεμάτο με ιστορίες στις οποίες οδηγοί στύλωσαν τα πόδια και άσκησαν βέτο για άλλους οδηγούς στην ομάδα τους, αλλά αυτό δεν συνέβη στην περίπτωση του Σαρλ Λεκλέρ με τη Ferrari πριν τη συμφωνία της Scuderia με τον Λιούις Χάμιλτον. Αντίθετα, ο Μονεγάσκος το είδε περισσότερο ως ευκαιρία και λιγότερο ως απειλή.
Ο διευθυντής της Scuderia, Φρεντ Βασέρ, εμμέσως πλην σαφώς δήλωσε την πίστη του ότι η ιταλική ομάδα μπορεί να διεκδικήσει με αξιώσεις το φετινό πρωτάθλημα κατασκευαστών της Formula 1, και εξήγησε τι πρέπει να κάνει για αυτό.
Μετά τη νίκη στη Μόντσα και την οριακά χαμένη νίκη στο Μπακού, η Scuderia βρίσκεται αυτό το τριήμερο (20-22/9) μπροστά σε ένα σιρκουί που ταιριάζει ιδιαίτερα, και πάλι, στην SF-24: τη Μαρίνα Μπέι. Γιατί συμβαίνει αυτό; Και μπορεί πλέον το cavallino να κερδίζει σε κάθε είδους πίστα;
Μετά την απώλεια μιας νίκης που έμοιαζε παραπάνω από εφικτή στο GP του Αζερμπαϊτζάν, ο Σαρλ Λεκλέρ είπε ότι εν μέρει αυτή οφείλεται στο γεγονός ότι ο νικητής Όσκαρ Πιάστρι με τη McLaren MCL38 είχε τη δυνατότητα να ξεδιπλώνει περισσότερη ισχύ από τη μονάδα ισχύος της Mercedes στην κεντρική ευθεία.
Οι Ferrari και Red Bull ζητούν από τη FIA -και τον τεχνικό διευθυντή μονοθεσίων Νικόλα Τομπάζη- διευκρινίσεις σχετικά με την ελαστικότητα που εμφανίζει η εμπρός πτέρυγα τόσο της McLaren MCL38 όσο και της Mercedes W15, διαπιστώνοντας στα τηλεοπτικά πλάνα του Ιταλικού GP τον τρόπο με τον οποίο αυτές κάμπτονταν υπό υψηλό αεροδυναμικό φορτίο.
Μέχρι το 2022 η Scuderia βρισκόταν συχνά στο “μάτι του κυκλώνα” για διαδοχικές λανθασμένες στρατηγικές αποφάσεις, που ήταν εύκολο να κατακρίνονται εν των υστέρων, οι οποίες της στερούσαν ακόμα και νίκες στα GP. Όμως, όπως φάνηκε τα δύο τελευταία GP, της Ολλανδίας και της Ιταλίας, τα πράγματα έχουν αλλάξει.
Η Scuderia, όπως είπε ο Σαρλ Λεκλέρ, διαπίστωσε ότι τα ευρύ πακέτο 9 αναβαθμίσεων του μονοθεσίου της απέδωσε στις ελεύθερες δοκιμές του Ιταλικού GP - αλλά πρέπει να βρει περισσότερη ισορροπία ειδικά στη διαχείριση των ελαστικών, σε μια μάχη με τις άλλες τρεις κορυφαίες ομάδες που δείχνει εντυπωσιακά οριακή.
Μετά το “μικρό θαύμα” στην Ολλανδία, όπου κατέκτησε με τον Σαρλ Λεκλέρ απρόσμενα την τρίτη θέση στο βάθρο κερδίζοντας τη μία από τις δύο McLaren, η Scuderia ταξιδεύει στην πατρίδα της με την αισιοδοξία ότι οι αναβαθμίσεις που προγραμματίζει για το GP Ιταλίας (30/8-1/9) θα τη βοηθήσουν να γίνει και πάλι πρωταγωνίστρια της Formula 1.
Η εξειδίκευση στη Formula 1 δεν είναι μόνο τεχνολογική, ούτε μόνο οδηγική, αλλά και διοικητική. Ελάχιστοι άνθρωποι στον πλανήτη έχουν τις προδιαγραφές να κάνουν αυτή τη δουλειά, και κατά συνέπεια αμείβονται με ογκώδη ποσά. Δείτε πόση είναι η αξία καθενός εκ των διευθυντών των 10 ομάδων του σπορ.
Η Scuderia σχεδιάζει μια σειρά από αναβαθμίσεις που θα λύσουν οριστικά το πρόβλημα των αναπηδήσεων της SF-24 που προέκυψε με το νέο δάπεδο -από το GP της Βαρκελώνης-, ενώ παράλληλα πιστεύει ότι ορισμένες πίστες θα της ταιριάξουν για να επιστρέψει στις νίκες στη F1 μετά το GP του Μονακό το Μάιο.
Μετά τη νίκη της στο Μονακό, η Scuderia παρουσίασε στο GP της Βαρκελώνης πριν από έναν μήνα το εκτενώς ανασχεδιασμένο δάπεδο της SF-24, αλλά -παρότι ήταν πιο αεροδυναμικά αποδοτικό- αυτό ξύπνησε ξανά τα προβλήματα αναπηδήσεων.
Εμμέσως πλην σαφώς ο διευθυντής της Scuderia Ferrari Φρεντ Βασέρ επιβεβαίωσε τις πληροφορίες ότι ο Λιούις Χάμιλτον έχει υπογράψει με την ιταλική ομάδα συμβόλαιο 2 ετών με την οψιόν για ένα ακόμη, λέγοντας ότι η επιλογή του Άγγλου να πάει στο Μαρανέλο “στέλνει ένα μήνυμα” στη F1.
Η Scuderia Ferrari ήταν η πλησιέστερη αντίπαλος της Red Bull στο πρώτο τέταρτο της χρονιάς, αλλά σε μια σεζόν μεγάλων ανατροπών -όπως εξελίσσεται η φετινή- μετά από τη νίκη της στο Μονακό γκρεμίστηκε στην τέταρτη θέση δυναμικότητας. Ο Κάρλος Σάινθ και ο διευθυντής Φρεντ Βασέρ εξηγούν γιατί συνέβη αυτό.
Παρότι στην Ίμολα εμφανίστηκε αρκετά ανταγωνιστική, και στο Μονακό κέρδισε, στα πιο τυπικά σιρκουί της Ισπανίας και της Αυστρίας η Ferrari φάνηκε να μένει πίσω στη μάχη των τεσσάρων κορυφαίων ομάδων της F1 - αλλά η Scuderia δεν διατίθεται να “πετάξει στα σκουπίδια” τη μεγάλη αναβάθμιση που έκανε το Μάιο στην SF-24.
Η πρόοδος της Mercedes, το βάθρο του Λιούις Χάμιλτον στο GP Ισπανίας και η προφανής, πλέον, κατεύθυνση που έχει ακολουθήσει για την επιστροφή της σε πρωταγωνιστικό ρόλο, δεν κάνουν τον 39χρονο Βρετανό να μετανιώνει για τη μεταγραφή του στη Scuderia το 2025 - Φρεντ Βασέρ: "Ο Λιούις έχει μεγάλο κίνητρο και θέλει κεντρικό ρόλο στην ομάδα".
Ο διευθυντής της Scuderia Ferrari Φρεντ Βασέρ είπε ότι οι τέσσερις κορυφαίες ομάδες της F1 -Red Bull, Ferrari, McLaren, Mercedes- έχουν εντυπωσιακά παρεμφερή απόδοση πλέον, και ότι οι ισορροπίες στους αγώνες εφεξής θα αλλάζουν ανάλογα με τις προδιαγραφές κάθε πίστας.
Μετά το χειρότερο GP εδώ και χρόνια της Ferrari, χθες (9/06) στον Καναδά, ο Σαρλ Λεκλέρ είπε πως ακριβώς όπως η Scuderia δεν ενθουσιάστηκε υπερβολικά μετά τη νίκη στο Μονακό, έτσι και τώρα δεν αποκαρδιώνεται ολοκληρωτικά μετά το “ναυάγιο” στο Μόντρεαλ.
Ο διευθυντής της Scuderia Ferrari Φρεντ Βασέρ δήλωσε πως δεν περιμένει να υπάρξουν προβλήματα για την ιταλική ομάδα από τη συνύπαρξη δύο “ηγετικών” οδηγών στο γκαράζ της το 2025, με την άφιξη του Λιούις Χάμιλτον δίπλα στον Σαρλ Λεκλέρ. “Προτιμώ δύο δυνατούς οδηγούς”, είπε ο Γάλλος.
Σε συνέχεια των πληροφοριών που θέλουν τη Ferrari να μην ενδιαφέρεται πλέον για τις υπηρεσίες του πιο επιτυχημένου σχεδιαστή της F1, Άντριαν Νιούι, ο διευθυντής της Scuderia Ferrari Φρεντ Βασέρ είπε ότι "είμαι πολύ ικανοποιημένος με την κατάσταση στην οποία βρισκόμαστε ήδη".
Η Scuderia έκανε γνωστό ότι το “πακέτο” των συνολικά οκτώ τομέων στους οποίους ανασχεδιάστηκε και εξελίχθηκε το μονοθέσιό της, για το GP της Εμίλια Ρομάνια, ήταν μόνο το πρώτο από τα τρία στάδια της συνολικής αναβάθμισης του cavallino.
Μιλώντας εκ νέου για την άφιξη του Λιούις Χάμιλτον στο Μαρανέλο το 2025, ο διευθυντής της Scuderia Φρεντ Βασέρ είπε ότι ο Βρετανός δεν θα φέρει στη Ferrari μόνο την ταχύτητά του, αλλά και την πολύπλευρη εμπειρία του που θα συμβάλλει στο χτίσιμο του επόμενου κεφαλαίου της ιταλικής ομάδας.
Οι "κανόνες του παιχνιδιού" στη Formula 1 έχουν αρχίσει να αλλάζουν, καθώς η αγωνιστική άνοδος της McLaren και αυτή που αναμένεται από τη Ferrari στο ερχόμενο GP της Ίμολα αρχίζουν να ασκούν πίεση στη Red Bull Racing, σύμφωνα με τον διευθυντή της Scuderia Ferrari Φρεντ Βασέρ.
Η περίφημη και πολυαναμενόμενη από τους τιφόζι Ferrari SF-24 Evo, με εκτεταμένες αεροδυναμικές αναβαθμίσεις, δοκιμάζεται από τη Scuderia αυτό το διήμερο στην πίστα του Μαρανέλο - με στόχο να κάνει ένα άλμα απόδοσης αντίστοιχο με της McLaren MCL38 στο Μαϊάμι.
Νέα ήθη φέρνει ο Φρεντ Βασέρ στη Scuderia: ο διευθυντής της ιταλικής ομάδας μπήκε στους πανηγυρισμούς της McLaren για τη νίκη της στο Μαϊάμι, φόρεσε το καπελάκι που του έδωσε ο Ζακ Μπράουν και έρανε με σαμπάνια τον Λάντο Νόρις για την πρώτη του νίκη.
Ο διευθυντής της Scuderia μίλησε στη γαλλική εφημερίδα L’ Equipe για όλα όσα πιστεύει ότι θα φέρει στην ιταλική ομάδα το 2025 ο Λιούις Χάμιλτον, και ξεκαθάρισε ότι στόχος του Βρετανού επτάκις πρωταθλητή είναι να κερδίζει με το cavallino, στο τεράστιο τελευταίο κεφάλαιο της καριέρας του.
Ο διευθυντής της Scuderia, Φρεντ Βασέρ, έμεινε προσγειωμένος μετά το 1-2 της Ferrari στο GP Αυστραλίας, όμως παραδέχθηκε ότι ο στόχος της ιταλικής ομάδας είναι να διεκδικήσει το φετινό πρωτάθλημα κατασκευαστών - λέγοντας ότι "ίσως είναι λίγο νωρίς φέτος" για τον τίτλο των οδηγών.
Η Formula 1, που έχει πολλές άλλες πτυχές πέραν της αμιγώς αγωνιστικής, έχει παράδοση στις ξαφνικές αλλαγές κανονισμών για να κόβει την κυριαρχία μιας ομάδας που κάνει βαρετά τα GP. Όμως, οι Φρεντ Βασέρ και Τότο Βολφ δεν θέλουν κάτι τέτοιο, για την τρέχουσα εποχή της παντοκρατορίας της Red Bull Racing.
"Με το επόμενο βήμα μπορούμε να ασκήσουμε πίεση" στη Red Bull είπε ο Φρεντ Βασέρ, διευθυντής της Scuderia, αν και παραδέχθηκε ότι η RB20 είναι περίπου μισό δευτερόλεπτο ταχύτερη (ανά γύρο) σε συνθήκες αγώνες από τη Ferrari. Ποιά είναι τα επόμενα βήματα εξέλιξης της SF-24.
Ο διευθυντής της Scuderia Φρεντ Βασέρ παραδέχθηκε ότι “είναι πιθανό” ο Όλιβερ Μπέρμαν να αγωνίζεται στη Haas F1 το 2025 μετά το εκπληκτικό ντεμπούτο του Βρετανού στη F1 με τη Ferrari στη Τζέντα, αλλά ο Αγιάο Κομάτσου της αμερικανικής ομάδας κρατά αποστάσεις.
Πέντε εβδομάδες μετά τη “βόμβα” της μεταγραφής του Λιούις Χάμιλτον από τη Mercedes στη Ferrari το 2025, ο διευθυντής της Scuderia μίλησε πιο διεξοδικά για τα κίνητρα του Βρετανού να πάει στο Μαρανέλο και για τον τρόπο που έγιναν οι εν κρυπτώ διαπραγματεύσεις του με τον επτάκις πρωταθλητή της Formula 1.
Ο σχεδιασμός και η διαφορετική άσφαλτος του σιρκουί της Τζέντα -στο 2ο GP της φετινής Formula 1 (7-9/03)- θα δώσουν περισσότερες πιθανότητες στη Ferrari να πλησιάσει τη Red Bull, όπως άφησε να εννοηθεί ο Φρεντ Βασέρ, έπειτα από το GP του Μπαχρέιν σε μια πίστα που ταίριαζε ιδιαίτερα στη RB20 του Μαξ Φερστάπεν.
"Το 2024 είναι πολύ σημαντικό, θέλουμε να είμαστε οι καλύτεροι και να κερδίζουμε αγώνες" είπε ο διευθυντής της Scuderia Ferrari Φρεντ Βασέρ, σχετικά με τις απόψεις ότι η φετινή σεζόν θα είναι για την ιταλική ομάδα προπαρασκευαστική ενόψει της έλευσης του Λιούις Χάμιλτον το 2025.
Η Scuderia ανακοίνωσε την 1η Φεβρουαρίου 2024 τη συμφωνία της με τον Λιούις Χάμιλτον για το 2025, μια ολόκληρη σεζόν πριν την έλευση του Βρετανού στο Μαρανέλο, και ο διευθυντής της ομάδας Φρεντ Βασέρ εξήγησε γιατί το έκανε τόσο νωρίς. Τι λέει ο Γάλλος για την “πολύ δύσκολη” στιγμή που είπε τα νέα στον Κάρλος Σάινθ.